Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 00:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Marantz SR 5003 + XTZ 99.32 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke oplevet nogen lydforbedring ved at skifte kabel det er helt det samme. Forkellen ligger i at ved Bi-amp er bassen lige en anelse strammere når jeg spiller højt ift før. Men jeg er sikker på jeg kunne have opnået samme resultat hvis jeg havde købt 4m mere af det kabel jeg havde før (QED Original) Hvis man havde trukket kablet længere kunne det måske vise sig som en fordel at Chord er skærmet, men da jeg ingen problemer havde før jeg kan ikke sige det er blevet anderledes mht støj.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej Hyl.dk

Tak for et rigtig godt lyt i dag. Jeg må sige at jeg blev voldsomt imponeret.

Højtalerne blev koblet til en Crown Powertech 2.1 jeg havde slæbt med, og smidt på Marantzen via Preout, da det ville være dét jeg ville komme til at spille dem på.

Højtalerne er i den grad åbne, og diskanten gør det helt fantastisk. De ting som du selv nævner mht. til lyden kan jeg kun nikke genkende til, dog syntes jeg at bassen forplantede sig en anelse for meget i rummet, det forsvandt dog da vi rykkede højtalerne ud fra væggen- det så dog ej kønt ud.

Jeg havde forinden hørt på forskellige højtalere i form af Elac BS-244 samt Dali Mentor 1. Der var intet som Elac og Dali kunne, som jeg savnede i XTZ, så det kan kun betegnes som et røverkøb.

Kan kun anbefale folk at lytte til disse højtalere. Til den direkte latterlige lave pris, kan jeg ikke tro der findes noget tilsvarende.

Mvh. Michael


__________________
LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Så er der lige lidt nye billeder... Jeg har efter besøget af Micheal fået trukket dem lidt længere fra vægen, da det var tydeligt de havde godt af at få lidt mere luft. Som han er indepå i indlægget ovenfor, prøvede vi at smide en Crown Powertech 2.1 til at drive dem og det giver da også lidt ift Marantzen, men det er nu ikke der jeg ville lægge mine penge på at forbedre lyden. Ved meget høje lydtryk mister Marantzen lidt pusten og bassen træder lidt i baggrunden i forhold til det samlede lydbillede, men vi snakker detaljer, ikke mangel på bas eller skarp diskant. Skal man spille tordene højt ville en effektforstærker måske være en god opgradering.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Jeg har ikke oplevet nogen lydforbedring ved at skifte kabel det er helt det samme. Forkellen ligger i at ved Bi-amp er bassen lige en anelse strammere når jeg spiller højt ift før. Men jeg er sikker på jeg kunne have opnået samme resultat hvis jeg havde købt 4m mere af det kabel jeg havde før (QED Original) Hvis man havde trukket kablet længere kunne det måske vise sig som en fordel at Chord er skærmet, men da jeg ingen problemer havde før jeg kan ikke sige det er blevet anderledes mht støj.

Grunden til at du høre forskel på bassen er nok ikke pga bi-amping, men at Chord kabler er et kabel med meget bass i, iforhold til QED. Dog skal jeg ikke sige noget om at bi-ampingen ikke også kan have en finger med, men størstedelen skyldes nok Chord kablets måde at spille på, som er med meget bass.

Men ellers rigtigt fint setup du har fået sammensat



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes