Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
"Han spurgte en tekniker og han sagde, efter en grundig undersøgelse at der ikke var fejl på den, men at noget grej specielt i de dyrere områder godt kunne have sjove vaner når det normalt altid stod tændt og derefter blev slukket i en periode - dette så han tit, og blev spurgt ligeså meget om det."
Hej Ronin
Du har noget meget specielt/dyrt grej fik din kammerat at vide. Sikke en historie den tekniker har bundet ham på ærmet. Han ku' ikke finde fejlen og forsøger at undgå vidre fejlretning. Længere er den ikke! Udstyr har ikke vaner; det enten virker eller er defekt. I dette tilfælde er ingen vel i tvivl om at udstyret har en periodisk fejl.
Kan din Mercedes ikke starte. Det er de lange ture hver dag. Den har brug for at hvile sig. Kan du ikke forstå det. Det oplever jeg tit med mange fine, dyre, flotte biler som din. Nu skal jeg hjælpe dig med at skubbe den hjem!
mvh Jens
|
|
|
Så er det godt jeg ikke kører Mercedes! 
Det er meget muligt eller også er min kammerat bare ekstremt uheldig at tingene opfører sig underligt.
Sidste år købte han en Yamaha DSP-AX1 - vi pakkede ud, riggede til og tændte den for at påbegynde indstillingen, og hvad var nu det? Ingen lyd i baghøjttalerne??? Ikke tale om at den ville spille. Efter grundigt tjek konstaterede vi at den ikke ville spille - den var død. Godt og grundigt irriteret blev den pillet fra og gjort klar til at ryge retur til rep.! Dagen efter tænkte han at han lige ville prøve en gang mere for en sikkerhedsskyld inden den blev pakket ned, og bum - nu virkede l**tet ironisk nok, og der har ikke været noget med den siden.
Vores fælles kammerat som både sælger bla. System Audio, Primare osv. fortalte os at det ikke er et enestående tilfælde. De har selv før oplevet at noget dyrt grej har opført sig mærkeligt - så bliver det lige rigget fra i et stykke tid og så er der ikke noget bagefter, så åbenbart er der lidt om snakken. Der er jo fandme så meget elektronik i dem nu om dage, specielt surroundprodukter og de kan også gå hen og blive kulrede sommetider. I manualen til mit Harman/Kardon Signature står der også noget om fejl og fejlmeldinger, og i tilfælde heraf skal man prøve at koble det fra i et par minutter da det i de fleste tilfælde skulle kunne afhjælpe fejl pga. f.eks. "forvirring" i mange af alle de kredsløb der er deri. Så kan man jo ikke konkludere at der pr. automatik er fejl i alt hvis det står sort på hvidt! Det lyder egentlig også logisk nok.
Det skal lige siges at hans DCD-S1´er kun lavede nummeret en enkelt gang - den eneste gang den var slukket i længere tid!
Han har så bare været lidt mere plaget end andre - det er sgu træls at sætte så meget sammen og så det ikke fungerer. Pille det fra hinanden, sætte den på gulvet, finde kassen, og tjekke inden man pakker den ned, og så virker den. Aaargh, så begynder mareridtet med at sætte til igen!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ronin skrev:
JEg var også meget forundret over hans S1´er, men han indfandt sig med det og den blev aldrig slukket siden.
Jeg lægger ikke så meget mærke til det for min er aldrig slukket - ikke engang om jeg så tager på ferie i en uge. Den bruger så lidt strøm at det ikke betyder noget, så hvordan den har det med at være slukket aner jeg ikke. Det var kun før i tiden jeg gjorde sådan noget "griseri" 
Effekten er af gode grunde slukket når det drejer sig om længere peridoers ophør i musikken for de æder jo lidt mere strøm sådan nogle sager, men eller kører det hele på højtryk altid!
Nå ja.... der var et eller andet med dine værkstedsbesøg! *GG*
|
|
|
Schyyyyy......ikke et ord om værksteder, nu har den kørt et helt år uden at fejle noget, det er jo rekord.
|
|
|
Hehe, undskyld! Jeg lover aldrig at sige ordet "VÆRKSTED" igen.
Det har samme virkning på dig, som sølvkugler har på en varulv!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja jeg tror vist også i er blevet spist af med en lad forklaring
Det i opløver hvis det er noget så er det software fejl det kan normalt afhjælpes ved at resette micro processoren
Men det undre mig bare at det løser sig af så selv fordi i lige slukker den i 1 dag eller 2 normalt ville jeg mene at der skal længer tid til hvis ikke man gør det manuelt
Så det kan da godt være i har software fejl i jeres dyre apparater haha
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 06 September 2003 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vente 48 timer? Jeg smider min i ovnen ved 220 grader i 30 min. (husk at hive kablerne ud af cdafspilleren, ellers kan du ikke lukke ovnen ordentligt. Jeg taler af personlig erfaring.) Der sker underværker! Og hvis du er smart kan du lige smide en sandkage i ovnen også. Så kan du nyde musikken med et dejligt lunt stykke sandkage bagefter.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 06 September 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha,  har også prøvet dette "hotte" tweak men det der gør lige dette tweak svært er at CD'erne smelter når man kommer dem i afspilleren, fik her i sommer den ide at grille CD-spillen nu man havde gang i den til bøfferne. Jeg er ved gentagne forsøg nået frem til at et par minutter på hver side gør underværker, lyden bliver både varm og sprød.
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 06 September 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opnået ret gode resultater ved at tilslutte dyret 380 volt. Der kommer ligesom mere "hul" igannem.
Peter
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 06 September 2003 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
Hvorfor vente 48 timer? Jeg smider min i ovnen ved 220 grader i 30 min. (husk at hive kablerne ud af cdafspilleren, ellers kan du ikke lukke ovnen ordentligt. Jeg taler af personlig erfaring.) Der sker underværker! Og hvis du er smart kan du lige smide en sandkage i ovnen også. Så kan du nyde musikken med et dejligt lunt stykke sandkage bagefter.
|
|
|
Her vil jeg gerne stille forslag om en ny kategori her på hifi4all. KAGEOPSKRIFTER  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaaaa, hvad er din erfaring med de forskellige kager til forskellig musik f.eks. hård rock, er vi så over i noget mamorkage eller hvad.
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til hård rock er marmorkage et godt valg.
Til salsamusik vil jeg forslå banankage. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 06 September 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Meget interessant tråd at læse igennem!
Vil prøve at lade min Denon avr 3802 stå tændt.
Mht. min denon 2800 dvd, har jeg det problem, at den automatisk går i standby efter 30 min, hvis den ikke bliver brugt. Så det bliver jo lidt svært at lade den stå tændt 
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Mht. min denon 2800 dvd, har jeg det problem, at den automatisk går i standby efter 30 min, hvis den ikke bliver brugt. Så det bliver jo lidt svært at lade den stå tændt 
|
|
|
Hej jdg1
Sæt en CD på og sæt dyret på repeat så er det problem løst.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
Til hård rock er marmorkage et godt valg.
Til salsamusik vil jeg forslå banankage.
|
|
|
Petit four til kammermusik
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 06 September 2003 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
Hej jdg1
Sæt en CD på og sæt dyret på repeat så er det problem løst.
|
|
|
hehe...ja.. men så taler vi om pæn slitage!
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
hehe...ja.. men så taler vi om pæn slitage!
[/QUOTE]
Aaaaarrrr, det er da nok til at overse hvis det bare drejer sig om et par dage for lige at prøve det. Nu er der jo også mange former for standby alt fra at der kun er strøm på fjernbetjenings kredsløbet og så til at der også er liv i de vitale lydreproducerende kredsløb, hvilken filosofi standby funktionen i din DVD-afspiller operere efter kan jeg jo ikke sige, men prøv det dog og hvis det så viser sig at der ikke er nogen forskel så er alt jo i skønneste orden.
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor tråden er kommet op at køre påny, så mener jeg stadig, en A/B test er nødvendigt for at kunne lave en dom, læs evt. Lasses indlæg.
Jeg mener stadig ikke, at en opvarmet cdspille har en grænseoverskridende forbedret lydkvalitet.
Har nogle egentlig deltaget i en A/B test. hvis ja, så fortæl hvordan det forløb.
hehe __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2003 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 07 September 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så også læst det meste af dene tråd, som jo egentligt er ganske spændende, men som er blevet trukket ALT for langt ud af visse personer, men nok nok om det.
Jeg skal personligt helt klart lade mit udstyr stå tændt de næste par døgn for at efterprøve det selv. Men jeg tænker lidt på, om udstyret ikke bliver slidt med tiden af at stå så meget tændt??? Altså hvis det aldrig er blevet slukket i eksempelvis 5 år. Alle ting bliver vel mere slidte desto mere de bliver brugt eller hvad? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2003 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Nu har jeg så også læst det meste af dene tråd, som jo egentligt er ganske spændende, men som er blevet trukket ALT for langt ud af visse personer, men nok nok om det.
Jeg skal personligt helt klart lade mit udstyr stå tændt de næste par døgn for at efterprøve det selv. Men jeg tænker lidt på, om udstyret ikke bliver slidt med tiden af at stå så meget tændt??? Altså hvis det aldrig er blevet slukket i eksempelvis 5 år. Alle ting bliver vel mere slidte desto mere de bliver brugt eller hvad?
|
|
|
Selvfølgelig slider det på f.eks. forstærker at stå tændt men det slider 10 gange så meget at den bliver varm og afkølet, varm og afkølet, en konstant driftstemperatur er at foretrække.
|
Til top |
|
|
mlarsen_dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 02 April 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle jer!
Det kan godt være jeg ikke helt har fulgt med i timen, men altså, er der tale om CD afspillere sat til digitale eller analoge forstærker,- med andre ord, bliver A/D konverteringen foretaget i forstærkeren eller i CD afspilleren?
Hvis signalet overføres digitalt til forstærkeren, er det jo denne, der skal stå tændt længe, og det burde vel ikke give nogen forskel hvis CD'en har stået tændt 5 min, eller 500 timer...
Eller burde jeg også få bedre lyd ved at lade CD'en stå og "varme op" ved digital overførsel? Teknisk begrundelse kunne være rart! Det har vi endu ikke fået,- blot jeg ved bedst-kommentaren, som jeg selvfølgelig ikke kan tage for gode varer (sorry)
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 02 April 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SatansYngel skrev:
Okey jeg synes det er komiskt slipsefyren den måde du vil have folk til at tjecke deres udstyr på, et menneskes specifikke musik hukommelse er 20 sekunder og du vil have folk skal vente 48 timer. For det første vil de ikke kunne huske den oprindelige lyd og for det andet kunne ændringen i lyden lige så godt være at man ikke havde hørt musik i 48 timer.
Med hensyn til eletriske komponenter kan jeg ikke se hvorfor det skulle tage så lang tid indtil de bliver varme, det er ikke som om temperaturændring kommer til at ske lineart i 48 timer og hvis i har den placeret ovenpå jeres forstærker skulle den varme luft derfra hurtigt få varmet l**tet op. Ved i overhovedet hvor lang tid det tager for en cdafspiller at blive varm?????
Med hensyn til psykoævl er det hvad vi alle taler om konstant medmindre du mener din musiksmag er en åbenbaring fra gud (er ved at komme i tvivl), alle har deres egen lille lommelyd psykologi(nogen vil kalde det filosoli :D).
Det jeg mener med sammenligningen til et grafikkort er at de har begge et signal som så burde ændre sig med tiden til bedre/dårligere hvis de 48 timer var så vigtige.
|
|
|
Bare lige et enkelt spørgsmål: Hvordan kan man så kende sin elskedes stemme, selv hvis der er gået et år? __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|