Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-Ray på projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Måske når filmene at komme via broadcast - som i flere andre lande.

Her et kort snip fra hjemmesiden DigitalSPy:

Quote:
Originally Posted by Weigh-Man View Post
I understand that but as far as I know (and I have looked into it) there is no HD version of LOTR anywhere in existence yet. however the blu-ray version is being released at some point in the future. No doubt it will then get shown on TV in HD.
You've obviously been looking in the wrong place then.

The LOTR trilogy has been shown on a good few US HiDef channels a number of times over the past few years. Both the theatrical and Extended versions have been shown as well as OAR and 16:9 versions. Absolutely no doubt, I've seen them in one variant or another. I believe it has also been on German HD tv as well but can't confirm.

I have a vague recollection of the HD version being on Sky right enough but can't recall for sure (and may be just my imagination - if it was the theatrical version then I wouldn't have bothered watching it).

Many, many movies have been getting (re)mastered into digital HiDef for some years now and Sky has indeed been funding some of these transfers, Zulu being one of many.

(Kilde)

Blot med håb om snarlig udsendelse af HD-versioner af trilogien.. og mange andre fede film.

Det kan være jeg så vil investere i en HDD-baseret-optager til min satelit (CanalDigital) .. forudsat den optager med DD-lyd og ej kun 2.0.

Godt HD og Projektor-nytår

Offcourse

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
dfms skrev:

Naiera skrev:
Ringenes Herre nåede aldrig ud på HD DVD

Var den kommet på RØD, så var formatkrigen ikke slut.

Hehe Det kunne sgu også have gjort udslaget for jeg lige havde købt en lille hd-dvd afspiller.

nu er den jeg købte også en helt fin dvd afspiller, så jeg er ikke så ked af det. Bortset fra jeg har alle de film der efterhånden stadig er tilrådighed (og har min interesse) og der så ikke kommer nye udgivelser, har jeg svært ved at se det dårlige ved HD DVD tabte formatkrigen, tror jeg har fået 20 film til under en tusse. Jeg tror dog jeg skal have skaffet mig et HD DVD drev til pc'en mens de stadig findes. Jeg har en plan om at få en filmserver til at køre på et tidspunkt, så kan man browse og vælge direkte på remoten (og så er formatet underordnet)

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Z3 hvorpå jeg har set en del Lost i formatet 1080p/720p. Det måske ikke det bedste eksempel fordi Lost ser bare rigtig godt ud og HD
billedet får 5/5 på highdefdigest. Jeg har ikke sammenlignet med alm DVD, men billedet er rigtig rigtig godt. De fleste Bluray rips jeg har set (x264)
ser også bedre ud end DVD-udgaverne omend kvaliteten ikke altid er så iøjespringende. Måske min skærm er for "lille" bruger ca. 70" og
siddeafstand på 3.5 meter.
Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes