Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: CD WOW = Svindel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt rigtig, RIGTIG mange plader hos cd-wow. De har af og til været lidt sløve med leveringen, men der har aldrig været en smutter. De har endda en enkelt gang eller to, sendt en skive mere, fordi det bestilte var forsvundet i posten.
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Har bestilt masser af cd'er/dvd'er fra cdwow, nogle gange går det lidt trægt med leveringen, men servicen har altid været i top. Og de gange jeg har mailet til dem har jeg fået lynhurtigt svar.
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Figaro01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 December 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

har også handlet en del hos CD WOW uden problemer
Til top Vis Figaro01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Figaro01

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
P Sikjær skrev:

Et sted som jeg syntes er godt at handle er hos www.cdskiven.dk

Der har jeg handlet i omkring 2 år nu, køber stort set alle cd plader hos dem. Jeg har endnu ikke oplevet problemer. Hvis der er noget der går i restordre, sender de det som de kan leverer med det samme og trækker først penge på min konto når de sidste varer bliver leveret det er efter min mening 112% god service.

Yderligere sender de en mail samme dag de afsender så ved jeg det er i postkassen dagen efter.

Med de priser er det da også let at yde fornuftig service

Hvis der findes andre steder som er billigere, så lad mig det endelig vide. Hvad der er sparet er tjent til nyt anlæg

Hej & go jul

Ja det ser ud til at være et dyrt sted at handle, prøv istedet et par af dem her

http://www.sneglen.dk/

http://www.stereostudio.dk/

http://www.tpmusik.dk/

http://www.rillen.dk/

http://www.imusic.dk/?gclid=CMXk0o39jpACFQNjMAodJRu5lQ

http://www.gufmusik.dk/

http://www.bangcd.com/index.aspx

og her hvis du kommer til sverige, da de ikke sender til deres ædle broderfolk !!!

http://www.ginza.se/index.aspx

og så lige et special wonder, hvis du er til Porcupine Tree og des lige

http://www.porcupinetree.com/

Med go (bagh) jul til jer alle

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg handler meget hos CD WOW og kun gode erfaringer. Lange leveringstider er snarere postvæsenernes skyld, selvom det da hænder at en vare ikke er på lager. Set i lyset af de lave priser er det absolut til at leve med! 

Jeg har aldrig haft problemer med at få en ny vare hvis noget er forsvundet i posten.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
zaka skrev:
Spencer skrev:
kanvas skrev:

Det er altså første gang jeg har været ude for at et firma trækker pengene før de afsender.

( Og I dette tilfælde afsender de altså slet ikke)

P.S. Jeg har betalt med kreditkort, så jeg ved godt at pengene kan trækkes tilbage, men alligevel......

Det gør Axelmusic.com hele tiden.
De trækker beløbet pronto.

Jamen det må de slet ikke og det alene er nok til at gøre indsigelse i banken.

Deres .com er placeret i udlandet, hvorfor de kan følge reglerne for det land, forretningen er placeret i.
Axelmusic.dk må ikke trække beløbet før afsendelse, da den er placeret i Danmark, men axelmusic.com må gerne.

Jeg er ikke sikker på det er rigtigt. Hvis jeg husker korrekt, har der for nyligt været en dom, som skabte præcedens om at hvis man har en xxxx.com hjemmeside med dansk sprog, så skal den følge den danske lovgivning, men hvis det var engelsksproget, så følger den det respektive land virksomheden var placeret i

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Har lige modtaget denne mail fra CD WOW

Hi,

Thank you for your e-mail and sorry for the inconvenience caused.

This is to inform you that we have processed a full refund on 24/12/2008.

Please note that it takes about 5 -7 working days for the refund to reflect back to your card.

Can I kindly ask you to wait for the requested time and then get back to us if you are still awaiting the refunds.

If you do have any further questions in the meantime then please do not hesitate to get back to us.

Kind Regards,
Keith | Customer Services Representative
CD WOW!

De tilbagebetaler altså beløbet, og kan derfor ikke kaldes et svindelfirma, men jeg syntes stadig at det er utrolig dårlig forretningspolitik at trække penge for en vare man ikke kan levere, og derefter tilbabetale efter ca. 14 arbejdsdage (Beløbet er trukket på min konto 15-12-2008)
Jeg vil ikke handle her mere.

God jul

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
Brug CDON, der kan du handle pr. efterkrav, så løber man ikke ind i det problem.

Troede ikke der var noget der hed pr. efterkrav mere for private.

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

flpdk skrev:
Brug CDON, der kan du handle pr. efterkrav, så løber man ikke ind i det problem.

Næh det troede jeg da heller ikke?

Nå - jeg har også handlet en del gange ved cdwow uden andre problemer end laaaange leveringstider, men med de priser de holder sig, så synes jeg sku at det er værd at vente.

En ting jeg dog aldrig gør igen er at forsøge at købe mine julegaver der! - Jeg har nok delvist selv været ude om en dårlig oplevelse, da jeg først bestilte den 10. december. Da det gik op for mig at det kunne komme til at knibe sendte jeg en mail til deres kundeservice hvori jeg gav udtryk for at jeg ønskede at annullere min bestilling, medmindre de kunne garantere levering før jul. Denne mail fik jeg aldrig noget svar på og da jeg nogle dage senere modtog et par mails fra dem (på dansk) med besked om at leveringen ville blive forsinket, svarede jeg prompte tilbage (på dansk) at jeg ønskede at annullere ordren. Efter et par dage fik jeg så svar tilbage på (på engelsk) om at de ikke forstod hvad jeg skrev. Det er muligt at jeg burde have forudset det, men hvorfor fanden sender de ikke  bare sådanne mails ud på engelsk hvis de ikke er i stand til at læse og forstå dansk?! Denne blev så besvaret på engelsk hvori jeg endnu engang bad dem om at annullere ordren og herefter fulgte så et svar om at det var for sent at annullere, da varene allerede var blevet sendt...

Jeg har betalt via paypal, så jeg er spændt på at se om jeg får nogle problemer med at få mine penge retur - det burde dog ikke være et problem. Men jeg er sku træt af at skulle bruge så meget tid på det og ikke mindst træt af at jeg skal bøvle med at få sendt l**tet retur! Det er nemlig ikke lige nogle skiver jeg tilfældigvis selv gider at eje...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:
Spencer skrev:
zaka skrev:
Spencer skrev:
kanvas skrev:

Det er altså første gang jeg har været ude for at et firma trækker pengene før de afsender.

( Og I dette tilfælde afsender de altså slet ikke)

P.S. Jeg har betalt med kreditkort, så jeg ved godt at pengene kan trækkes tilbage, men alligevel......

Det gør Axelmusic.com hele tiden.
De trækker beløbet pronto.

Jamen det må de slet ikke og det alene er nok til at gøre indsigelse i banken.

Deres .com er placeret i udlandet, hvorfor de kan følge reglerne for det land, forretningen er placeret i.
Axelmusic.dk må ikke trække beløbet før afsendelse, da den er placeret i Danmark, men axelmusic.com må gerne.

Jeg er ikke sikker på det er rigtigt. Hvis jeg husker korrekt, har der for nyligt været en dom, som skabte præcedens om at hvis man har en xxxx.com hjemmeside med dansk sprog, så skal den følge den danske lovgivning, men hvis det var engelsksproget, så følger den det respektive land virksomheden var placeret i

Nu er axelmusic.com 100% engelsksproget, så derfor er de i deres gode ret til at følge de engelske regler, når virksomheden desuden opererer fra england.

De har sågar forpligtet sig til at føre al email-korrespondance på engelsk, samt kun føre R1 titler.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:

Har lige modtaget denne mail fra CD WOW

Hi,

Thank you for your e-mail and sorry for the inconvenience caused.

This is to inform you that we have processed a full refund on 24/12/2008.

Please note that it takes about 5 -7 working days for the refund to reflect back to your card.

Can I kindly ask you to wait for the requested time and then get back to us if you are still awaiting the refunds.

If you do have any further questions in the meantime then please do not hesitate to get back to us.

Kind Regards,
Keith | Customer Services Representative
CD WOW!

De tilbagebetaler altså beløbet, og kan derfor ikke kaldes et svindelfirma, men jeg syntes stadig at det er utrolig dårlig forretningspolitik at trække penge for en vare man ikke kan levere, og derefter tilbabetale efter ca. 14 arbejdsdage (Beløbet er trukket på min konto 15-12-2008)
Jeg vil ikke handle her mere.

God jul

Hvis en netshop reagerer hurtigt med tilbagebetaling, og ellers har høj pålidelighed, med hvorvidt de faktisk har de varer de siger er på lager, har jeg det fint med at de bruger kunderne som bank.

Det skyldes primært at jeg ikke synes at bankerne skal tjene alt for meget på høje kassekreditrenter hos virksomhederne.

Når kunderne agerer bank, får de samtidig varerne en smule billigere, og faktisk i den sidste ende en del billigere, end hvis varelageret er financieret via en normal kassekredit.

Jeg er således glad for at konkurrere med bankerne, så længe netbutikkerne ikke er for overdrevent langsommelige med at betale tilbage, og så længe deres varelager-status er nogenlunde pålidelig.

Irritationsmoment nr. 1 over dem alle, er sjusket emballage, der fra starten er dømt til at ødelægge varen. Specielt med boxeditions, er dette meget irriterende.

Irritationsmoment nr. 2 er upålidelig lagerføring, hvor de meget tit ikke har de varer de siger de har.

På 3. pladsen kommer så langsommelig tilbagebetaling.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

flpdk skrev:

Fra virsomheder til private, er der stadig efterkrav som en mulighed.
Det er kun som afsendelsesmulighed, private nu er afskåret.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Det kan siges meget kort, en netshop skal holde sig til det de lover på deres hjemmeside. Hvis det betyder, at de ikke trækker pengene før varen er afsendt, er det hvad de skal holde sig til.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Det kan siges meget kort, en netshop skal holde sig til det de lover på deres hjemmeside. Hvis det betyder, at de ikke trækker pengene før varen er afsendt, er det hvad de skal holde sig til.

Det er klart, at webshoppen forpligter sig til at overholde deres engne skrevne retningslinier.
Ydermere er reglerne i Danmark strengere end mange andre steder, og her er det decideret ulovligt at trække et beløb før varens afsendelse.

Når axelmusic kan forvirre nogen, kan det skyldes at deres .dk og .com er to adskilte forretninger, med forskellige regler, eftersom de opererer fra henholdsvis Danmark og England.

EDIT: CD-WOW har lignende opbygning mht. sprog:

http://dk.cdwow.com/

http://www.cdwow.com/

Den dansksprogede del, må ikke trække beløbet før afsendendelse.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 December 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Har aldrig handlet der og uden problemer
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 December 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Gælder det også når firmaet ikke er dansk eller har en afdeling i Danmark? Det er da ulogisk - det burde da være reglerne i firmaets hjemland der gælder...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Spencer skrev:

Gælder det også når firmaet ikke er dansk eller har en afdeling i Danmark? Det er da ulogisk - det burde da være reglerne i firmaets hjemland der gælder...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Det har betydning hvilket sprog, der skrives i på hjemmesiden, idet en forbruger må regne en hjemmeside hvor alt skrives på dansk, for at være en dansk hjemmeside.

Sådan har reglen i hvert fald været hidtil, men jeg må indrømme at der sker en del med regler, som jeg ikke har fulgt op på - og det kan være ændret.

Jeg tror det dog ikke...

EDIT: Hvis vi kommer derud, hvor EU-bekendtgørelser overskygger danske bekendtgørelser, så er jeg hægtet helt af. Der har jeg ikke excelleret.

Mht. et firma, der er registreret i england og har dansksproget hjemmeside, er der måske nogle EU regler? Det kan let blive lidt indviklet der...

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 26 December 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Er man i tvivl så kontakt firmaet, så har man det også på skrift.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Det er meget normalt at udenlandske sites trækker beløbet øjeblikkeligt.
Hvis de så har varerne, har jeg ikke et problem med det.

Men de sites der tit ikke har varerne på lager, trods deres lagerstatus siger at de har, er noget ""#€%&/.

Jeg har holdt en længere pause fra axelmusic.com grundet den praxis.

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 26 December 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu at i virker noget utålmodigt.Jeg har handlet på nettet over 5000 gange og det kan tælles på 2 hænder,hvor mange gange de har måtte
sende varen igen eller refundere den.Jeg er ALDRIG blevet snydt,bevar mig vel,så har der været nogle gange hvor man er blevet skuffet ved køb
af brugte plader,men sgu' aldrig blevet fuppet.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes