Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: har beamerbulbs.com snydt mig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

dhansen666 skrev:
Mht. det med banken, må jeg nok hellere snakke med dem igen da det lader til at flertallet herinde påstår at jeg kan få mine penge igen.

Det kan du. Men husk at fortælle dem at det er en international korttransaktion, og IKKE en dankorttransaktion. Dankort er jo en "usikker" betalingsmetode...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
dhansen666 skrev:
Mht. det med banken, må jeg nok hellere snakke med dem igen da det lader til at flertallet herinde påstår at jeg kan få mine penge igen.

Det kan du. Men husk at fortælle dem at det er en international korttransaktion, og IKKE en dankorttransaktion. Dankort er jo en "usikker" betalingsmetode...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

hvordan det? Det er vel ikke meget anerledes end de alm. visakort man kan få i alle andre lande?

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 23 December 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
hvordan det? Det er vel ikke meget anerledes end de alm. visakort man kan få i alle andre lande?

Et dankorttransaktion bliver i de fleste tilfælde regnet som en kontantbetaling i den danske lovgivning (jeg kan ikke huske begrundelsen). Hvis du betaler med et Visakort eller Mastercard er det efter andre regler, og du kan her få pengene tilbage, hvis du ikke modtager din vare.

F.eks. i forbindelse med Sterlings konkurs fik dem der havde betalt med visa/master pengene tilbage. Den der havde betalt med dankort fik ikke en krone...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

dhansen666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 December 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg tror at prioritet numero uno er at snakke med banken igen. Jeg kommer lige med en update på den anden side af jul. Så har jeg forhåbentlig fået mine penge igen og så må jeg kigge mig om efter et andet sted at bestille en lampe til min projekter.

Men som sagt, der kommer lige en update om et par dage. God jul til alle

Hilsen Daniel

Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series

Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
Til top Vis dhansen666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dhansen666

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
brasch skrev:

Et dankorttransaktion bliver i de fleste tilfælde regnet som en kontantbetaling i den danske lovgivning (jeg kan ikke huske begrundelsen). Hvis du betaler med et Visakort eller Mastercard er det efter andre regler, og du kan her få pengene tilbage, hvis du ikke modtager din vare.

F.eks. i forbindelse med Sterlings konkurs fik dem der havde betalt med visa/master pengene tilbage. Den der havde betalt med dankort fik ikke en krone...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

så burde man jo skulle stå overfor et valg hver eneste gang man brugte sit visa/dankort såfremt butikken tager imod begge kort.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 25 December 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
så burde man jo skulle stå overfor et valg hver eneste gang man brugte sit visa/dankort såfremt butikken tager imod begge kort.

Ja, helt enig. Men desværre regner PBS alle transaktioner med et Visa/Dankort (i Danmark) som Dankorttransaktioner. Så skaf dig et rent Visakort, eller et Mastercard hvis du vil være sikker...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:

brasch skrev:
Et dankorttransaktion bliver i de fleste tilfælde regnet som en kontantbetaling i den danske lovgivning (jeg kan ikke huske begrundelsen). Hvis du betaler med et Visakort eller Mastercard er det efter andre regler, og du kan her få pengene tilbage, hvis du ikke modtager din vare.F.eks. i forbindelse med Sterlings konkurs fik dem der havde betalt med visa/master pengene tilbage. Den der havde betalt med dankort fik ikke en krone...Venlig hilsenMikkel C. Simonsen

Det tror jeg ikke du har helt ret i. Ved betaling med Dankort er du sikret og kan få pengene tilbage hvis du ikke modtager varen. Lige ved konkurs er det dog noget andet, da du her skal stille krav overfor konkurs boet.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 25 December 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Lige ved konkurs er det dog noget andet, da du her skal stille krav overfor konkurs boet.

Der er jo også mange konkurser... Og her er du stadig sikret med Visa eller Mastercard.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Ja ihvertfald ved billeter etc. hvor varen efter danske regler betragtes leveret når du modtager billeten, og ikke selve flyrejsen etc. Jeg ved dog ikke hvordan det forholder sig ved køb af en fysisk vare med Dankort og varen ikke leveres efter konkurs. Men her får man vel pengene retur da varen så ikke er leveret???
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
brasch skrev:

Ja, helt enig. Men desværre regner PBS alle transaktioner med et Visa/Dankort (i Danmark) som Dankorttransaktioner. Så skaf dig et rent Visakort, eller et Mastercard hvis du vil være sikker...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

man kan jo egentlig spørge sig selv hvorfor dankortet overhovedet eksisterer. Der er ikke ret mange lande der har noget tilsvarende. Eneste fordel er gebyret der ikke skal betales. Visa kan vist i øvrigt ikke fås i sin alm. form i DK, det er vist noget ikano finans eller noget der står bag det.

dhansen666
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Nå, her kommer en lille update vedr. min uheldige situation. Er lige kommet tilbage fra banken hvor min bankrådgiver sagde at jeg skulle gå hjem og finde alt den dokumentation på korrespondance som jeg har mellem mig og firmaet frem. Det skal banken så have før at de kan gøre mere i denne sag. Uheldigvis skal jeg arbejde hele dagen i morgen, så får ikke tid til at komme hen i banken før fredag. Men i det mindste er der nu fremskridt i sagen

Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hvad blev udfaldet så?
Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

dhansen666
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Undskyld, har lige været lidt fraværende i noget tid

Men udfaldet blev at jeg ca. tre uger efter forrige indlæg i denne tråd, fik et brev fra min bank om at det pågældende beløb var indsat på min konto. Så jeg fik mine penge igen, hvilket jo var dejligt! Men det betyder jo at jeg stadig står og mangler en ny lampe til min projektor.  Nogle bud på et mere pålideligt firma modtages gerne!!

Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

sidst jeg købte til en z4 brugte jeg http://www.psaparts.co.uk idag 1600kr incl fragt, eneste problem er leveringtid 3uger er vist ikke unormalt.

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jeg havde bestilt hos projectorpoint i UK... men fik nu en mail om at det vil tage mindst 3 uger... Jeg har derfor bestilt hos projector-ag hvor jeg
også købte Z3eren i sin tid... Der står pæren som lagervare. prisen er 233 Euro med porto.
Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes