Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: "Sætte to udgange sammen" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 15 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg forstår som godt hvad du mener, jeg er bare ikke sikker på du har ret. Hvis jeg har en forstærker på 2x75W og bi-amper med en forstærker mere på 2x75W. Så har jeg 4x75W tilrådighed, altså dobbelt så meget effekt. At diskant og bas så ikke skal bruge lige meget er en anden faktor. Det betyder alt andet lige jeg kan levere alle 75W i bassen og så er der stadig 75W til diskanten selvom den ikke bruger det. Det vil alt andet lige betyde jeg kan skrue højere op uden forstærkeren klipper, teoretisk 3dB, i praksis noget mindre alt efter deres indbyrdes effektforbrug. Højttaleren får jo 25V to steder fra, altså 50V (igen potentielt). Er du sikker på du ikke mener bi-wire og ikke bi-amping?

Nej, ikke helt korrekt. Begge dine forstærkere forstærker jo hele frekvensområdet, og kan levere 75W over hele frekvensområdet (på een gang). Det eneste der sker, er at de ekstra watt bliver "smidt væk" i delefilteret, så du får samme signal til både bas og diskant. De ekstra 2*75W bliver altså ikke brugt til noget. Det kan være basforstærkeren kan levere en lille smule mere effekt, da den bliver belastet lidt mindre. Men da du samtidig skal bruge mere end en fordobling af effekten for overhovedet at kunne høre forskel, betyder det ingenting i praksis.

Hvis du derimod brokobler forstærkeren får du (teoretisk) 300W ud af det, så her får du en forskel der kan bruges til noget

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 15 December 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar.

Men hvordan brokobler jeg så min forstærker? :)
Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 15 December 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

kbbajer skrev:
Men hvordan brokobler jeg så min forstærker? :)

Det kan du nok ikke, da du mangler pre out/main in tilslutninger, ifølge et andet svar.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 15 December 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Nå, ja okay. Så er det jo ligemeget.

Tak for alle jeres svar.


Kristian
Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes