| Forfatter |
|
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det ser ud til det eneste jeg kommer til at savne, er auto lipsync som man kun få på 1.3
|
| Til top |
|
| |
b4de4nd Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shujinko skrev:
Jeg vil STÆRKT fraråde køb af dedikeret BD-afspiller, sandt nok at PS3 ikke kan Bitstreame de nye lyd formater, men så kan man jo køre dem over LPCM via HDMI.
Tilbage til hvorfor jeg fraråder køb af dedikerede afspillere, som det ser ud lige nu er PS3 den bedste BD-afspiller hvis man kigger på loading tider, 2 af mine bekendte har hver købt en BD-afspiller i henholdsvis Sony og Samsung, OG DAMN HVOR ER DE BARE LANGE MED LOADING TIDER...! Med PS3 får du en multi-medie maskine som er god ALLROUND, og det går bare snapt med tiden fra man indsætter skiven til den er færdig med at loade, plus den også er godt fremtids-sikret .
Mvh. |
|
|
1. en dedikeret bd afspiller er også fremtidsikret. du kan opdatere dem på samme måde som ps3 2. samsung og sony er ikke ligefrem målestok for høj kvalitet indenfor bd imø Jeg har selv købt en panasonic dmp bd35 afspiller og jeg synes ikke at den er lang tid om at loade... jeg sætter filmen i går over i sofaen og vupti så er den klar til at køre... Har faktisk slet ikke oplevet at skulle vente som man ellers har sagt var et stort problem med bd afspillere.... Men alt i alt at vurdere at en dedikeret afspiller er noget rod fordi sony og samsung ikke kan finde ud af at lave en der virker ordentligt er jo useriøst... Jeg kender selv en der har en samsung, og ja vi kan hurtig blive enige om at den er umenneskelig langsom... men til gengæld er den jo også billig, og de fleste steder hænger pris sammen med kvalitet endnu... Så jeg vil klart anbefale en dedikeret hvis man vil have dtshd lyd. Mit setup er netop med en denon avr 2808 og panasonic dmp-bd35 afspiller... Denon er lige nu på tilbud i hifiklubben i sølv til 5499.- 8999.- i sort (jeg gav 6000.- for 1½måned siden på tilbud)
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en |
|
|
En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en |
|
|
En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det? 
|
|
|
Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808 __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en |
|
|
En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det? 
|
|
|
Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808
|
|
|
en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt  Hvilken dejlig avance på danske produkter.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så samme kvalitet som i DK ?
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da lidt en sjov måde at Onkyo opgiver hvor meget effekt den kan levere: målt ved 6ohm, 1kHz, og 1 Kanal
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også skrve således.. for en 805 godt nok.: Amplifier Section(kilde)
● Power Output: 130 Watts RMS/Channel
x 7 into
8 Ohms, All Channels Operating
● MFR: 10 Hz - 100 kHz (+ 1 dB, - 3 dB)
● THD: 0.08% (20 Hz - 20 kHz)
Det er jo forskelligt hvordan det stilles op - normalen er jo rigtigt nok 8ohm.
Jeg ville dog ikke frygte at den ikke er strømstærk nk - den har trods alt levet op til THX Ultra2 kravene, hvor de fleste andre receivere - særligt til prisen - "kun" har THX Select certificering.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt klippe-klistre fra 806:
- 180 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
Det ville da bare være dejligt hvis alle snart ville bruge den samme standard til at teste deres forstærkere så det snart kunne blive lidt mere gennemskueligt, hvis man vil sammenligne dem.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Her er lidt klippe-klistre fra 806:
- 180 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
Det ville da bare være dejligt hvis alle snart ville bruge den samme standard til at teste deres forstærkere så det snart kunne blive lidt mere gennemskueligt, hvis man vil sammenligne dem.
|
|
|
Ja det ville båre være dejli'
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes det kunne være sjovt om der rent faktisk var nogen der opgav effekten ved ½ ohm.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhh..
Min 805 har samme specs som 806 v. 6 ohm/1ch.(Altså 180W)
Så regn med de 130W/kanal v. 7 kanaler drevet . også i 806´eren.
Der er vel ikke ret mange htére som går under 2 ohm nominelt.. Måske dykker de enkelte steder - ligesom mange "8 ohm" har fx. et minimum op 4-5 stykker enkelte steder i frekvensbåndet, men generelt opgives til 8 ohm.
mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
|
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en
|
|
|
En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det? 
|
|
|
Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808
|
|
|
en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant
EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.
|
|
|
Hvor var det lige du fandt den til 4500kr?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Hæhh..
Min 805 har samme specs som 806 v. 6 ohm/1ch.(Altså 180W)
Så regn med de 130W/kanal v. 7 kanaler drevet . også i 806´eren.
Der er vel ikke ret mange htére som går under 2 ohm nominelt.. Måske dykker de enkelte steder - ligesom mange "8 ohm" har fx. et minimum op 4-5 stykker enkelte steder i frekvensbåndet, men generelt opgives til 8 ohm.
mvh. Offcourse
|
|
|
det vil være det sandsynlige. Problemet med at måle en kanal er jo at selvom alle kanalerne kan levere en bestemt effekt, så er det ikke sikkert strømforsyningen er præcis den samme, så derfor kan der være en del udsving.
Der skal nok være nogen der går under 2 ohm, men det var nu også mere set fra forstærkerproducenternes syn. Generelt kan man ikke rigtigt bruge impedans opgivelserne til noget. Det er en gns. måling f.eks. dykker de fleste B&W højttalere til lige omkring 3 ohm, men til gengæld stiger de også til omkring 16 ohm andre steder i frekvensområdet. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
interfacelift skrev:
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
|
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en
|
|
|
En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det? 
|
|
|
Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808
|
|
|
en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant
EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.
|
|
|
Hvor var det lige du fandt den til 4500kr? |
|
|
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1124883_ -tx-sr-806-onkyo.htmlJeg mener at have læst et eller andet sted at schlauershoppen.de skulle være ok sted at handle
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt den til 606.50 kr. inde på pricerunner.de, men ser ud til at det var forkert.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
CasperCU skrev:
interfacelift skrev:
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
|
Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.
Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en
|
|
|
En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det? 
|
|
|
Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808
|
|
|
en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant
EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.
|
|
|
Hvor var det lige du fandt den til 4500kr?
|
|
|
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1124883_ -tx-sr-806-onkyo.html
Jeg mener at have læst et eller andet sted at schlauershoppen.de skulle være ok sted at handle
|
|
|
tak, er lige faldet lidt over 100 euro på idealo siden jeg kiggede i starten af december heh
|
| Til top |
|
| |