Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR 2808 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 14 December 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

hmm det ser ud til det eneste jeg kommer til at savne, er auto lipsync som man kun få på 1.3
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 
b4de4nd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 27 December 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Shujinko skrev:

Jeg vil STÆRKT fraråde køb af dedikeret BD-afspiller, sandt nok at PS3 ikke kan Bitstreame de nye lyd formater, men så kan man jo køre dem over LPCM via HDMI.

Tilbage til hvorfor jeg fraråder køb af dedikerede afspillere, som det ser ud lige nu er PS3 den bedste BD-afspiller hvis man kigger på loading tider, 2 af mine bekendte har hver købt en BD-afspiller i henholdsvis Sony og Samsung, OG DAMN HVOR ER DE BARE LANGE MED LOADING TIDER...! Med PS3 får du en multi-medie maskine som er god ALLROUND, og det går bare snapt med tiden fra man indsætter skiven til den er færdig med at loade, plus den også er godt fremtids-sikret.

Mvh.



1. en dedikeret bd afspiller er også fremtidsikret. du kan opdatere dem på samme måde som ps3
2. samsung og sony er ikke ligefrem målestok for høj kvalitet indenfor bd imø

Jeg har selv købt en panasonic dmp bd35 afspiller og jeg synes ikke at den er lang tid om at loade... jeg sætter filmen i går over i sofaen og vupti så er den klar til at køre...

Har faktisk slet ikke oplevet at skulle vente som man ellers har sagt var et stort problem med bd afspillere....

Men alt i alt at vurdere at en dedikeret afspiller er noget rod fordi sony og samsung ikke kan finde ud af at lave en der virker ordentligt er jo useriøst...

Jeg kender selv en der har en samsung, og ja vi kan hurtig blive enige om at den er umenneskelig langsom... men til gengæld er den jo også billig, og de fleste steder hænger pris sammen med kvalitet endnu...

Så jeg vil klart anbefale en dedikeret hvis man vil have dtshd lyd.

Mit setup er netop med en denon avr 2808 og panasonic dmp-bd35 afspiller...

Denon er lige nu på tilbud i hifiklubben i sølv til 5499.- 8999.- i sort (jeg gav 6000.- for 1½måned siden på tilbud)
Til top Vis b4de4nd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b4de4nd Besøg b4de4nd's Websted
 
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 27 December 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 27 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en



En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 28 December 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
CasperCU skrev:

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en



En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?


Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 28 December 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en



En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?


Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808


en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant

EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 28 December 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 28 December 2008 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Er det så samme kvalitet som i DK ?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 28 December 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Det var da lidt en sjov måde at Onkyo opgiver hvor meget effekt den kan levere: målt ved 6ohm, 1kHz, og 1 Kanal
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 28 December 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Du kan også skrve således.. for en 805 godt nok.:

Amplifier Section(kilde)

Power Output: 130 Watts RMS/Channel x 7 into
   8 Ohms, All Channels Operating
MFR: 10 Hz - 100 kHz (+ 1 dB, - 3 dB)
THD: 0.08% (20 Hz - 20 kHz)


Det er jo forskelligt hvordan det stilles op - normalen er jo rigtigt nok 8ohm.



Jeg ville dog ikke frygte at den ikke er strømstærk nk - den har trods alt levet op til THX Ultra2 kravene, hvor de fleste andre receivere - særligt til prisen - "kun" har THX Select certificering.


Mvh. Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 28 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Her er lidt klippe-klistre fra 806:
  • 180 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
Det ville da bare være dejligt hvis alle snart ville bruge den samme standard til at teste deres forstærkere så det snart kunne blive lidt mere gennemskueligt, hvis man vil sammenligne dem.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 28 December 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Her er lidt klippe-klistre fra 806:
  • 180 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
Det ville da bare være dejligt hvis alle snart ville bruge den samme standard til at teste deres forstærkere så det snart kunne blive lidt mere gennemskueligt, hvis man vil sammenligne dem.


Ja det ville båre være dejli'
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 28 December 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

synes det kunne være sjovt om der rent faktisk var nogen der opgav effekten ved ½ ohm.

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 28 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hæhh..

Min 805 har samme specs som 806 v. 6 ohm/1ch.(Altså 180W)

Så regn med de 130W/kanal v. 7 kanaler drevet . også i 806´eren.

Der er vel ikke ret mange htére som går under 2 ohm nominelt..
Måske dykker de enkelte steder - ligesom mange "8 ohm" har fx. et minimum op 4-5 stykker enkelte steder i frekvensbåndet, men generelt opgives til 8 ohm.

mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 28 December 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en



En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?


Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808


en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant

EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.

Hvor var det lige du fandt den til 4500kr?

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 28 December 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Hæhh..

Min 805 har samme specs som 806 v. 6 ohm/1ch.(Altså 180W)

Så regn med de 130W/kanal v. 7 kanaler drevet . også i 806´eren.

Der er vel ikke ret mange htére som går under 2 ohm nominelt..
Måske dykker de enkelte steder - ligesom mange "8 ohm" har fx. et minimum op 4-5 stykker enkelte steder i frekvensbåndet, men generelt opgives til 8 ohm.

mvh. Offcourse

det vil være det sandsynlige. Problemet med at måle en kanal er jo at selvom alle kanalerne kan levere en bestemt effekt, så er det ikke sikkert strømforsyningen er præcis den samme, så derfor kan der være en del udsving.

Der skal nok være nogen der går under 2 ohm, men det var nu også mere set fra forstærkerproducenternes syn. Generelt kan man ikke rigtigt bruge impedans opgivelserne til noget. Det er en gns. måling f.eks. dykker de fleste B&W højttalere til lige omkring 3 ohm, men til gengæld stiger de også til omkring 16 ohm andre steder i frekvensområdet.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 28 December 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:
interfacelift skrev:
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en



En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?


Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808


en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant

EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.

Hvor var det lige du fandt den til 4500kr?



http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1124883_ -tx-sr-806-onkyo.html

Jeg mener at have læst et eller andet sted at schlauershoppen.de skulle være ok sted at handle
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 28 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Fandt den til 606.50 kr. inde på pricerunner.de, men ser ud til at det var forkert.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 29 December 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
CasperCU skrev:
interfacelift skrev:
Da_Saint skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:

Ja har godt set tilbudet, men stadig for dyrt at købe den i klubben. Nåede desværre ikke at købe den jeg havde fået tilbud på, så nu tror jeg det bliver en onkyo 806 istedet.

Hele ideen med at bruge PS3'en var at spare penge, hvilket jeg bestemt ikke har mange af! Derfor jeg leder efter en reciever som kunne bruges sammen med PS3'en



En Denon AVR 2808 koster kun 5500 mod onkyos 10.000 kr i Danmark. Kan du forklare lidt om det?


Han tænker nok på at købe den i Tyskland, hvor den vist er billigere end en Denon 2808 i DK. Og ærlig talt er Onkyo 806 mindst én klasse over Denon 2808


en onkyo 806 billigere end 5500 i Tyskland. Det er interessant

EDIT: Tjekkede lige, den kan dælme findes til 4500 i nabolandet. Utroligt Hvilken dejlig avance på danske produkter.

Hvor var det lige du fandt den til 4500kr?



http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1124883_ -tx-sr-806-onkyo.html

Jeg mener at have læst et eller andet sted at schlauershoppen.de skulle være ok sted at handle

tak, er lige faldet lidt over 100 euro på idealo siden jeg kiggede i starten af december heh

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes