Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 18:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp - min kæreste er B&O-freak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

beobrian skrev:

Nu vil folk måske sig jeg er farvet, men jeg har kun været i firmaet lidt over 1 år.

Jeg har været hos JVC 9 år før, og går selv rigtig meget op i god lyd og billede. Jeg har først fundet suveræn billedkvalitet, her hos B&O, jeg har ikke set andre producenter der kan gengive et ligeså godt billede, uanset hvad kilde du afspiller fra.

Hvis der vælter et træ i skoven, og der ikke er nogen der hører det, siger det så en lyd?

Det overrasker dig næppe at få en modsigelse fra mig... Men det er væsentligt at få på plads om vi diskuterer hvorvidt B&O er godt eller dårligt, eller om det er bedst. B&O er ikke dårligt, når du kigger på markedet som helhed, SLET ikke hvis vi forudsætter at tv'et bare skal kunne sættes i stikkontakten uden nogen forudsætninger for at kunne justere på billedkvaliteten. Men er det det _bedste_? Det er meget muligt at du og andre ikke har set bedre, men det betyder ikke at der ikke FINDES bedre. Med al respekt for JVC, så er det ikke dét et B&O tv skal måles op imod, og at sige at B&O er godt fordi det er bedre end JVC, svarer lidt til at sige at Noma er en god restaurant fordi det er bedre end Jensens Bøfhus.

Det drejer sig med andre ord lidt om forudsætningerne for diskussionen. Hvis du bare tager et Sony X-serie og sætter i stikkontakten, uden at skrue på det overhovedet, så vil jeg personligt garantere at man får et ringere billede end på et B&O. Men B&O kan sagtens overhales, hvis man får udstyret sat ordentligt op. Fakta er så desværre bare at 99% af befolkningen IKKE får deres udstyr sat ordentligt op, og for dem er B&O bedre end alternativerne. Men blot fordi mange ikke kender bedre alternativer, betyder ikke at de ikke findes.

Jeg samligner ikke på nogen måde direkte med JVC. Men i kraft af mit arbejde hos JVC, har jeg beskæftiget med ektstremt meget med billed og lydkompetencer, og det er udfra de erfaringer jeg udtaler mig.

Vores forhandlere gør meget ud af opsætningen hos kunden, og at skabe præcis den løsning som kunden ønsker. Så de absolut fleste B&O kunder får en optimal opsætning.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Så er B&O klar til at levere kabel-TV i nye TV, men også en retro-fit løsning til TV der allerede er købt. Her kan der monteres et såkaldt DVB-HD modul som giver mulighed for DVB-T/C MPEG2/4 SD/HD. Og det er fuldt ud kompatibelt med Boxer TV også. Så har du et B&O TV som er HD-Ready, kan du kontakte din lokale B&O forhandler og få et tilbud på at få monteret et DVB-HD modul i dit TV. Eller du kan få en pris på et helt nyt B&O TV.

Så det nye TV der hedder BeoVision 8-40 er med indbygget DVB-HD modul, det eneste man skal købe er et CAM modul til henholdsvis Yousee, Stofa eller Boxer.

God fornøjelse!

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Nu mangler B&O kun en godkendelse fra Boxer, af DVB-HD (DVB-T) modulet, fortalte mit Beocenter i fredags.

Så er B&O klar til at levere kabel-TV via DVB-HD modul (DVB-C).
Men indbygget DVB-C tuneren i dit TV er ikke bare lige, det skal du vide.

Det er forbundet med flere problemer at have en DVB-C tuneren i dit TV skriver YouSee. 

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Peter Pan mener man har talt om at dit tv også muligvis kan opgraderes med dvb-c modul, men er der noget nyt i den forbindelse?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

theben

Ja det og meget andet kan man læse om på dette link.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=40

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan - mange tak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes