beobrian skrev:
Nu vil folk måske sig jeg er farvet, men jeg har kun været i firmaet lidt over 1 år.
Jeg har været hos JVC 9 år før, og går selv rigtig meget op i god lyd og billede. Jeg har først fundet suveræn billedkvalitet, her hos B&O, jeg har ikke set andre producenter der kan gengive et ligeså godt billede, uanset hvad kilde du afspiller fra. |
|
|
Hvis der vælter et træ i skoven, og der ikke er nogen der hører det, siger det så en lyd?
Det overrasker dig næppe at få en modsigelse fra mig... Men det er væsentligt at få på plads om vi diskuterer hvorvidt B&O er godt eller dårligt, eller om det er bedst. B&O er ikke dårligt, når du kigger på markedet som helhed, SLET ikke hvis vi forudsætter at tv'et bare skal kunne sættes i stikkontakten uden nogen forudsætninger for at kunne justere på billedkvaliteten. Men er det det _bedste_? Det er meget muligt at du og andre ikke har set bedre, men det betyder ikke at der ikke FINDES bedre. Med al respekt for JVC, så er det ikke dét et B&O tv skal måles op imod, og at sige at B&O er godt fordi det er bedre end JVC, svarer lidt til at sige at Noma er en god restaurant fordi det er bedre end Jensens Bøfhus.
Det drejer sig med andre ord lidt om forudsætningerne for diskussionen. Hvis du bare tager et Sony X-serie og sætter i stikkontakten, uden at skrue på det overhovedet, så vil jeg personligt garantere at man får et ringere billede end på et B&O. Men B&O kan sagtens overhales, hvis man får udstyret sat ordentligt op. Fakta er så desværre bare at 99% af befolkningen IKKE får deres udstyr sat ordentligt op, og for dem er B&O bedre end alternativerne. Men blot fordi mange ikke kender bedre alternativer, betyder ikke at de ikke findes.
|