Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 15:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp - min kæreste er B&O-freak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:

Nu vil folk måske sig jeg er farvet, men jeg har kun været i firmaet lidt over 1 år.

Jeg har været hos JVC 9 år før, og går selv rigtig meget op i god lyd og billede. Jeg har først fundet suveræn billedkvalitet, her hos B&O, jeg har ikke set andre producenter der kan gengive et ligeså godt billede, uanset hvad kilde du afspiller fra.

Hvis der vælter et træ i skoven, og der ikke er nogen der hører det, siger det så en lyd?

Det overrasker dig næppe at få en modsigelse fra mig... Men det er væsentligt at få på plads om vi diskuterer hvorvidt B&O er godt eller dårligt, eller om det er bedst. B&O er ikke dårligt, når du kigger på markedet som helhed, SLET ikke hvis vi forudsætter at tv'et bare skal kunne sættes i stikkontakten uden nogen forudsætninger for at kunne justere på billedkvaliteten. Men er det det _bedste_? Det er meget muligt at du og andre ikke har set bedre, men det betyder ikke at der ikke FINDES bedre. Med al respekt for JVC, så er det ikke dét et B&O tv skal måles op imod, og at sige at B&O er godt fordi det er bedre end JVC, svarer lidt til at sige at Noma er en god restaurant fordi det er bedre end Jensens Bøfhus.

Det drejer sig med andre ord lidt om forudsætningerne for diskussionen. Hvis du bare tager et Sony X-serie og sætter i stikkontakten, uden at skrue på det overhovedet, så vil jeg personligt garantere at man får et ringere billede end på et B&O. Men B&O kan sagtens overhales, hvis man får udstyret sat ordentligt op. Fakta er så desværre bare at 99% af befolkningen IKKE får deres udstyr sat ordentligt op, og for dem er B&O bedre end alternativerne. Men blot fordi mange ikke kender bedre alternativer, betyder ikke at de ikke findes.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 01 April 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Dét der er humlen i et B&O tv, er med andre ord at man ved hvad man får. Det kan godt være at man aldrig får 100%, men man får 85% hvér gang. Med andre mærker sker der meget ofte dét at en uerfaren bruger læser i en anmeldelse at TV X leverer 100%, med den fornødne opsætning - og så går de ned i supermarkedet og henter pågældende tv, og sætter det op selv - og så får de 60%. For dem ville et B&O være bedre - men det BEDSTE ville være at få det rigtige tv, OG få det sat op så det rent faktisk yder 100%. Dette paradoks er der desværre mange der glemmer at tage med, når de anbefaler produkter til "almindelige forbrugere", af den slags der aldrig ville komme igennem menuen på en DVE skive. Det nytter ikke at anbefale produkter der kræver ordentlig opsætning, uden også at anbefale opsætningen. Så bliver det lidt som at anbefale en bil der kun kan køre på 100 oktan benzin, det nytter ikke noget at det er en p***efed bil, hvis man ikke ved hvor man skal købe benzinen.

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Pioneeer helt klart

B&O Laver flot Tv, og har virkelig også en god billede kvalitet (Har arbejdet i deres billede afdeling), men Pioneer laver bedre skærme, har selv et. Du har ikke de samme muligheder med Pioneer i forhold til fjernbetjning, hvor B&O er virkelig imponerende!, ligger under dynen med en B&O fjernbetjening og alt reagere fuld stændig som det skal

Men igen Pioneer PDP-LX5090H

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 01 April 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:
 Du har ikke de samme muligheder med Pioneer i forhold til fjernbetjning, hvor B&O er virkelig imponerende!, ligger under dynen med en B&O fjernbetjening og alt reagere fuld stændig som det skal

Og det er hér jeg mener forbrugerne - eller måske snarere forhandlerne, som burde være dem der tilbød dé løsninger - er lidt for fantasiløse. Der er jo rimeligt mange penge imellem et 5090 og et B&O tv (da især hvis det skal være samme størrelse). Du kan få komplet surround helt skjult i stuen med indbygningshøjttalere og hele moletjavsen, og en helt integreret RF fjernbetjening der betjener hele balladen som var det ét apparat, også med hænderne under dynen hvis det er dét man lige har lyst til, og stadig have penge til overs til en årlig kalibrering hvis det er dét der skal være argumentet, for de penge et Beovision 4 koster. B&O leverer ikke noget specielt unikt, de leverer det bare i en samlet pakke der er nem at håndtere - hvilket så i sig selv netop er det unikke.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

B&O laver mange forskellige tv med forskellige billede kvaliteter. Så det ville være rart at høre hvilket BeoVision du tænker på.

Jeg ved godt at 90% herinde ikke vil vælge B&O tv men ved også at de fleste aldrig har set eller betjent et B&O tv.

Pioneer har det pæneste billede som der er blevet sagt men er efter min mening et døds køb da de stopper produktionen.

Der følger så meget mere med et B&O tv end lige et billede, så at samligne priser op mod hinanden er ikke fair.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 01 April 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Pioneer har det pæneste billede som der er blevet sagt men er efter min mening et døds køb da de stopper produktionen.
Det er vel reelt først et issue den dag det nye Pioneer tv skal skiftes ud, dvs. om 5-10 år..?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Pierre skrev:
Det er vel reelt først et issue den dag det nye Pioneer tv skal skiftes ud, dvs. om 5-10 år..?

Kan heller ikke lige se argumentet for, da man får (et af) markedets bedste billede I DAG.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 01 April 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Som andre skriver, hvad der produceres i morgen skal ikke bestemme hvad man køber i dag.

Pierre skrev:
Der følger så meget mere med et B&O tv end lige et billede, så at samligne priser op mod hinanden er ikke fair.

Jeg mener godt man kan sammenligne priser, man skal bare gøre det på et fair grundlag. Jeg synes det er helt fair at kigge på hvad det ville koste at få noget tilsvarende med øvrige produkter - selvfølgelig vil det ikke blive _det samme_, men jeg mener absolut godt man kan tillade sig at sammenligne med et stilrent tv (f.eks. Pioneer), en tilsvarende surround-løsning gemt væk i et skab, og en RF betjening der styrer det hele samlet, samt hvad det nu måtte koste i arbejdstid at få det sat op. Selv hvis du tager alle disse elementer med i betragtning, så er B&O højt prissat. De nye modeller har hjulpet på det, et Beovision 8 40" synes jeg er rimeligt fair prissat faktisk. Om man bryder sig om designet af den er så en smagssag.

Husk at hvis du f.eks. vil have DVB-C eller DVB-S med et B&O tv, så skal du stadig have en ekstern box der skal findes plads til, så i mine øjne er der ofte slet ikke så langt fra en B&O løsning til en løsning med apparaterne skjult og en RF betjening, som mange gør det til. Selv argumentet med at en separat center-højttaler kan være grimmere end en integreret højttaler, er ved at smuldre lidt med B&O's koncept med at centerhøjttaleren netop skal fremhæves så man lægger mærke til den.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

anderton skrev:

Jeg kan bestemt tilslutte mig det, du skriver.

Det endte nemlig med, at vi købte B&O, og vi er virkelig godt tilfredse med billedkvaliteten, som jeg synes er helt uovertruffen sammenlignet med alt andet, som jeg har set.

Og integrationsmulighederne er en ekstra feature, som gør livet meget mere behageligt. Fantastisk at kunne bruge samme fjernbetjening til alt, uanset hvor man befinder sig.

Nu kan jeg se at der stadig er nogle der anbefaler fladskærme til Anderton, men prøv lige at læse citatet. Han har besluttet sig, og købt et tv.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hvad for at B&O tv endte det egentlig med, Anderton?

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

anderton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 01 April 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Loudspeaker skrev:

Hvad for at B&O tv endte det egentlig med, Anderton?

M.v.h. Loudspeaker

Det blev et 7-40 - som også er fantastisk smukt, når det er slukket....

Til top Vis anderton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderton

philips
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Sjovt som et enkelt spørgsmål,kan ende med at køre helt af sporet.Der blev spurgt om man skulle vælge Sony eller B&O.Et tilsyneladende enkelt spørgsmål.

Tillykke med dit B&O!!Jeg er sgu glad for at du har købt et dansk produkt.Jeg ville ikke vælge et B&O men heller ikke et Sony,så jeg skal nok lade være med at komme med en masse gode råd om hvad jeg syntes at du bør/burde købe.Hvis min kæreste insisterede på at købe et B&O,så fred med det.Så ville jeg da bare være glad for at hun intereserede sig en smule for tv,er.

m.v.h.

Til top Vis philips's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af philips

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 01 April 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

philips skrev:
Så ville jeg da bare være glad for at hun intereserede sig en smule for tv,er.

Jeg ville hellere selv bestemme på den front!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 01 April 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:

Nu vil folk måske sig jeg er farvet, men jeg har kun været i firmaet lidt over 1 år.

Jeg har været hos JVC 9 år før, og går selv rigtig meget op i god lyd og billede. Jeg har først fundet suveræn billedkvalitet, her hos B&O, jeg har ikke set andre producenter der kan gengive et ligeså godt billede, uanset hvad kilde du afspiller fra.

BeoVision 8-40 som netop er kommet på markedet, har måske markedets bedste LCD billede, det er virkelig godt. Og hvis man går op i model nummer er BeiVision 7-40 jo en perfekt all-in-one løsning, med indbygget BeoSystem 3 som er en suveræn Hjemmebio master, med mulighed for to seperate surround opsætninger (projektor/TV eksempelvis)

Derudover får du en masse muligheder med B&O blandt andet indbygget løsning for både DVB-T og DVB-C. Og så er du sikret til at kunne opdatere til fremtidge features.

Ingen tvivl om features,livsstil,integration osv . Men absolut heller ingen tvivl om,at de bedste  plasmaprodukter i almindelighed, og Pioneer i særdeleshed gengiver et meget mere korrekt billede end B&O . Men rå billedkvalitet er heldigvis ikke altafgørende for alle . . .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tillykke med tv`et. Det er abselut VERDENS flotteste tv, uden tvivl.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Tillykke med tv`et. Det er abselut VERDENS flotteste tv, uden tvivl.

I hvert fald i slukket tilstand .

Design er - modsat billedkvalitet - en smagssag .

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

philips skrev:

Sjovt som et enkelt spørgsmål,kan ende med at køre helt af sporet.Der blev spurgt om man skulle vælge Sony eller B&O.Et tilsyneladende enkelt spørgsmål.

Tillykke med dit B&O!!Jeg er sgu glad for at du har købt et dansk produkt.Jeg ville ikke vælge et B&O men heller ikke et Sony,så jeg skal nok lade være med at komme med en masse gode råd om hvad jeg syntes at du bør/burde købe.Hvis min kæreste insisterede på at købe et B&O,så fred med det.Så ville jeg da bare være glad for at hun intereserede sig en smule for tv,er.

m.v.h.

Når en trådstarter med 7 indlæg, - i et forum som dette tilkendegiver, - at han er i tvivl mht valg af Sony eller B&O, - så er det sgu da en borgerpligt at gøre vedkommende opmærksom på, at der under alle omstændigheder findes synligt bedre billedkvaitet i prisklassen . . ? !

At han så slutteligt valgte ud fra nogle andre parametre (-og kæresten) har jeg helt klart respekt for .

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 April 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

anderton skrev:

Jeg kan bestemt tilslutte mig det, du skriver.

Det endte nemlig med, at vi købte B&O, og vi er virkelig godt tilfredse med billedkvaliteten, som jeg synes er helt uovertruffen sammenlignet med alt andet, som jeg har set.

Og integrationsmulighederne er en ekstra feature, som gør livet meget mere behageligt. Fantastisk at kunne bruge samme fjernbetjening til alt, uanset hvor man befinder sig.

Hej anderton

Efter at alle de her        har været på banen vil jeg ønske dig tillykke med dit nye super, og kanon flotte TV  

Tryk på skærmen, måske det vil interessere dig.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

De nye modeller har hjulpet på det, et Beovision 8 40" synes jeg er rimeligt fair prissat faktisk. Om man bryder sig om designet af den er så en smagssag.

Husk at hvis du f.eks. vil have DVB-C eller DVB-S med et B&O tv, så skal du stadig have en ekstern box der skal findes plads til, så i mine øjne er der ofte slet ikke så langt fra en B&O løsning til en løsning med apparaterne skjult og en RF betjening, som mange gør det til. Selv argumentet med at en separat center-højttaler kan være grimmere end en integreret højttaler, er ved at smuldre lidt med B&O's koncept med at centerhøjttaleren netop skal fremhæves så man lægger mærke til den.

[/QUOTE] Lige netop BeoVision 8-40 har indbygget vores modul som vi kalder DVB-HD, dette modul indeholder DVB-T MPEG2/4 og DVB-C MPEG2/4, dog skal TV'et software opdateres her i maj måned, før der lukkes op for DVB-C delen, men det er indbygget i TV'et og software opdateringen er gratis.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Dét der er humlen i et B&O tv, er med andre ord at man ved hvad man får. Det kan godt være at man aldrig får 100%, men man får 85% hvér gang. Med andre mærker sker der meget ofte dét at en uerfaren bruger læser i en anmeldelse at TV X leverer 100%, med den fornødne opsætning - og så går de ned i supermarkedet og henter pågældende tv, og sætter det op selv - og så får de 60%. For dem ville et B&O være bedre - men det BEDSTE ville være at få det rigtige tv, OG få det sat op så det rent faktisk yder 100%. Dette paradoks er der desværre mange der glemmer at tage med, når de anbefaler produkter til "almindelige forbrugere", af den slags der aldrig ville komme igennem menuen på en DVE skive. Det nytter ikke at anbefale produkter der kræver ordentlig opsætning, uden også at anbefale opsætningen. Så bliver det lidt som at anbefale en bil der kun kan køre på 100 oktan benzin, det nytter ikke noget at det er en p***efed bil, hvis man ikke ved hvor man skal købe benzinen.

Hos Bang & Olufsen har man tidligere kalibreret TV'ene fra fabrik til D65, men responsen fra slutkunderne var negativ. Kunderne brød sig ikke om billedet, så ved hjælp af vores kiggepanel, fandt man frem til den mest optimale kalibrering lå omkring de 8500 Kelvin. og faktisk til Asien ligger man over 10.000.

Man kan efterfølgende kalibrere TV'et til D65 hvis nogen skulle ønske det, vi har dog ikke hørt om nogen der ønsker at ændre på billedet, som deres TV præsterer ud a fkassen og med lidt justering af farver og kontrast.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes