Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige ved at afspille en break-in dvd med en fil jeg har downloaded fra recordere.dk. Jeg er dog i tvivl hvordan indstillingerne skal stå (f.eks. kontrast) mens break-in dvden kører, er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
PS.: Jeg kan åbenbart se denne regnbueeffekt (eller hvad det nu er) på fjernsynet når jeg blinker og flytter blikket rundt. Måske er der andre der vil være generet af det, men jeg har ikke de store problemer. Måske er det kun i starten af tvets levetid det er der? Jeg har ikke oplevet det før.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hos mig kan jeg kun se det når der skinne lys direkte in på panelet __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
hos mig kan jeg kun se det når der skinne lys direkte in på panelet
|
|
|
Ok, jeg har ikke noget lys der peger lige ind på panelet så det burde ikke være det. Det undrer mig bare at jeg aldrig har set det før i butikkerne, kun på DLP-projetorer. Igår så jeg de første ca. 10 minuter af The Dark Knight på bluray, samt Baraka, jeg så på intet tidspunkt denne regnbueeffekt, kun på Ringenes Herre dvden.
Men så længe det ikke generer så er det fint, andre vil dog måske ikke være helt glade for det, smag og behag.
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet oplysninger om indstillingerne når jeg kører breakin dvden. Det skal blot være de "normale" indstillinger når man ser tv.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision:
Priserne er vist faldet alle steder til 18500 dkr, men er TCs Pioneer ikke parallel import?
Jeg kan se at hos de aut. Pioneer forhandlere koster de nu 18500 for et PDP-5090, jeg vil have et!! __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er prisen ca. 15.000 kr. inklusiv fod og levering fra Sverige, følg med her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51463& PN=1&TPN=500
Angående regnbueeffekten ser jeg den også på bluray-film, dog uden at det generer mig.
Igår så jeg The Dark Knight på BluRay og hvilken oplevelse, specielt fordi jeg valgte at få billedet til at fylde hele skærmen, derudover kørte jeg uden undertekster. Ved at køre på den måde var der scener, specielt dem hvor der filmes over byerne, hvor jeg følte at jeg var med i helikopteren. Det er helt ubeskriveligt, det skal opleves. Jeg har trodset min burnin fobi, og er opmærksom på at undgå letterbox-formattet og for høj kontrast og brightness. Jeg har ingen problemer med burnin. I aften må jeg se Baraka.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 21 December 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
AV Precision:
Priserne er vist faldet alle steder til 18500 dkr, men er TCs Pioneer ikke parallel import?
|
|
|
TC er faktisk for nyligt blevet autoriseret Pioneer og iøvrigt også Panasonic forhandler (igen...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det var jeg ikke klar over men det er da kun en god ting i min verden, jeg er ikke så meget for at købe parallel import.  __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 21 December 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Så er prisen ca. 15.000 kr. inklusiv fod og levering fra Sverige, følg med her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51463& PN=1&TPN=500
Angående regnbueeffekten ser jeg den også på bluray-film, dog uden at det generer mig.
Igår så jeg The Dark Knight på BluRay og hvilken oplevelse, specielt fordi jeg valgte at få billedet til at fylde hele skærmen, derudover kørte jeg uden undertekster. Ved at køre på den måde var der scener, specielt dem hvor der filmes over byerne, hvor jeg følgte at jeg var med i helikopteren. Det er helt ubeskriveligt, det skal opleves. Jeg har trodset min burnin fobi, og er opmærksom på at undgå letterbox-formattet og for høj kontrast og brightness. Jeg har ingen problemer med burnin. I aften må jeg se Baraka. |
|
|
Ang. nethandel i Sverige, så er det umuligt for mig at lave en ordre - da hele systemet går på at man opgiver sit personnummer, og hvis ikke, er det kun for personer der bor i Sverige? Er det mig der er uheldig, eller hur?
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 21 December 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Okay, det var jeg ikke klar over men det er da kun en god ting i min verden, jeg er ikke så meget for at købe parallel import. |
|
|
Bagsiden er,at TC´s priser nu ligner alle andre 
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Go4it
Jeg har ikke opgivet noget personnummer hos flatscreencenter.se. De oplysninger jeg gav var dem som jeg normalt skal oplyse når jeg handler herhjemme. Jeg betalte med Visa/Dankort. Det burde være ligetil.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Peter VTEC skrev:
Okay, det var jeg ikke klar over men det er da kun en god ting i min verden, jeg er ikke så meget for at købe parallel import. |
|
|
Bagsiden er,at TC´s priser nu ligner alle andre 
|
|
|
Ja det har du ret i, men de var da fx noget dyrere end et Panasoniccenter med deres PX80 modeller for ikke ret lang tid siden..ja det er de faktisk stadig kan jeg se . Kig hos fx www.nbradio.dk __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Hej Go4it
Jeg har ikke opgivet noget personnummer hos flatscreencenter.se. De oplysninger jeg gav var dem som jeg normalt skal oplyse når jeg handler herhjemme. Jeg betalte med Visa/Dankort. Det burde være ligetil. |
|
|
Fik lige denne mail
Tyvärr inte. Vi leverar endast inom Sverige.
Med Vänliga Hälsningar
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
luis figo skrev:
Hej Go4it
Jeg har ikke opgivet noget personnummer hos flatscreencenter.se. De oplysninger jeg gav var dem som jeg normalt skal oplyse når jeg handler herhjemme. Jeg betalte med Visa/Dankort. Det burde være ligetil. |
|
|
Fik lige denne mail
Tyvärr inte. Vi leverar endast inom Sverige.
Med Vänliga Hälsningar
|
|
|
Er det flatscreencenter.se der har oplyst det? Der står ikke noget på deres hjemmeside. Prøv evt. at gennemgå tråden på recordere.dk og se om der er andre forhandlere du kan kontakte.
Angående billedet så har min dvd-samling fået et helt nyt liv. Jeg troede ikke kvaliteten var så god på mine dvder, men det var indtil jeg fik rodet lidt med indstillingerne. Almindelige dvd-film ser ligeledes godt ud. Det eneste jeg ikke har brugt tid på endnu er at se almindelige tv-kanaler så her kan jeg ikke sige så meget om kvaliteten.
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare sig du er fra københavn så leverer de nok
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået et tilbud på 5090H modellen til 15100 DKR + fragt + evt højtalere fra fyndbörsen.se
Er der nogen her der har erfaringer med fyndbörsen.se? Både gode som dårlige - for jeg overvejer kraftigt at springe på dette tilbud!!
Mvh
Tøffe
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it, prøv at tage kontakt til denne forhandler:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6735
Spørg om de vil levere fragtfrit til dig. Der er en fra recordere der får den leveret fragtfrit derfra. Det undrer mig stadigvæk at du ikke kan købe fra flatscreencenter.se.
Jeg har lige forsøgt at købe et Pioneer LX5090 fra flatscreencenter og der er ingen problemer helt frem til betalingen hvor jeg oplyser kortnummer og trykker godkend. Har du oplyst den rigtige adresse og husker du at skrive et 0 foran postnummer? Jeg har ingen problemmer med at gennemføre handlen fra flatscreencenters hjemmeside. Jeg ved så ikke om de efterfølgende afviser handlen, men ellers kan jeg bare trykke godkend og så er handlen udført. Handlen må desuden være bindende idet der ikke står på deres hjemmeside at de ikke leverer udenfor Sverige.
PS.: 60 tommer modellen er nede i ca. 30.800 kr. i England ekslusiv levering, men pas på med at købe et for stort tv. Jeg har selv svært ved at fokusere på billedet når det er for stort og kameraet panorerer hurtigt rundt. Det får jeg hovedpine af, så 50 tommer er lige som det skal være for mig, ved 2,5-3 meters siddeafstand. LG sælger nu et 60 tommer tv i England for ca. 10.500 kr., hvem havde troet at det var muligt for blot nogle år siden!
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Go4it, prøv at tage kontakt til denne forhandler:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6735
Spørg om de vil levere fragtfrit til dig. Der er en fra recordere der får den leveret fragtfrit derfra. Det undrer mig stadigvæk at du ikke kan købe fra flatscreencenter.se.
Jeg har lige forsøgt at købe et Pioneer LX5090 fra flatscreencenter og der er ingen problemer helt frem til betalingen hvor jeg oplyser kortnummer og trykker godkend. Har du oplyst den rigtige adresse og husker du at skrive et 0 foran postnummer? Jeg har ingen problemmer med at gennemføre handlen fra flatscreencenters hjemmeside. Jeg ved så ikke om de efterfølgende afviser handlen, men ellers kan jeg bare trykke godkend og så er handlen udført. Handlen må desuden være bindende idet der ikke står på deres hjemmeside at de ikke leverer udenfor Sverige.
PS.: 60 tommer modellen er nede i ca. 30.800 kr. i England ekslusiv levering, men pas på med at købe et for stort tv. Jeg har selv svært ved at fokusere på billedet når det er for stort og kameraet panorerer hurtigt rundt. Det får jeg hovedpine af, så 50 tommer er lige som det skal være for mig, ved 2,5-3 meters siddeafstand. LG sælger nu et 60 tommer tv i England for ca. 10.500 kr., hvem havde troet at det var muligt for blot nogle år siden!
|
|
|
- tak, det var vist en nitte jeg fandt der - og det var ikke lige et pioneer jeg skulle købe  Det er altså ikke ALLE e-Shops i Sverige der eksportere må jeg sande...
God Jul & godt nytår - med store billige plasmaskærme til alle 
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
tak, det var vist en nitte jeg fandt der - og det var ikke lige et pioneer jeg skulle købe Det er altså ikke ALLE e-Shops i Sverige der eksportere må jeg sande...
God Jul & godt nytår - med store billige plasmaskærme til alle 
|
|
|
Tak i lige måde.
Så kom de første problemer. Min fjernbetjening virkede ikke i morges :( men jeg tog batterierne ud, satte dem i igen og så fungerede den. Min playstation gik også sukkerkold mens jeg surfede rundt på nettet. En genstart fik dog også den til at køre.
Jeg har haft tvet tændt i 4-5 timer og engang imellem med statisk billed fra youtube, men ingen burnin. Det skal siges at jeg skiftede lidt imellem billedstørrelsen/formatttet og at kontrast var sat langt ned samt brightnes var sat til det laveste. På trods af det var det ikke et særlig mørkt billed jeg havde på mit tv. Det var fint nok til at surfe på nettet. Ellers har jeg kun positive ting at sige om tvet, det er alle pengene værd og jeg jeg lige nu mest overrasket over hvor godt billedet er med mine dvd film sat på.
Det betyder også at jeg ikke vil erstatte mange af mine dvd-film med bluray versioner. Billedet står så godt at det kun er film der har meget at byde på, på billedesiden der vil blive skiftet til bluray versionen.
Hvis man vil ud og se i butikkerne hvor godt et billed LX5090 har så gør jer selv en tjeneste at have en dvd eller bluray skive med og spørg om i må sætte den på, derefter bør i spørge om i må indstille tvet efter det som anbefales i diverse forums afhængig af kilden, det betyder meget. Jeg kan sagtens få mine dvd film til at se dårlige ud på mit tv, men det er ikke formålet.
God jul herfra.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 December 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca. 15k hvis man indregner kursfordelen på flatscreencenter.se - nu er det sgu jul  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|