Sendt: 08 December 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da ordentlig omgang meget brugbar kritik.
Jeg havde ikke lige overvejet at reolplaceringen har så meget indflydelse på lyden. Formålet er egentligt at hjælpe min ven med at få så meget som muligt for pengene. Det er netop derfor at jeg synes han skal købe brugt, men det er en god pointe at den hørbare forskel ved reolplacering er for lille ved springet fra eksempelvis dm685 til 805 matrix.
Jeg holder stadig på at han skal købe brugt, men fokus er nu ændret lidt. I den sammenhæng er de nævnte Kef iQ3 et rigtigt god bud. Jeg har selv haft et sær iQ5 inde at vende og de lød fremragende.
Bejlerne er nu
B&W DM685 til 4000 - virker som det sikre valg men at købe dem fra nye giver ikke min ven så meget for pengene
B&W DM602 S2 til 1500 - jeg kender dem ikke men hvis der er nogen der ved hvordan de præsterer i forhold til DM685, så smid gerne et par linier.
KEF iQ3 til 2000 - et godt bud
Klipsch rb81 til 2500 - Jeg har stadig til gode at høre klipsch, men det virker til at denne model ikke er så anmassende som nogle af deres andre modeller har fået kritik for. Stadig har jeg en ide om at den muligvis skal parres med en varm klingende forstærker for ikke at blive for trættende for ørerne? Følsomhed på 94db gør at der ikke skal investeres så meget i trækkraft. min ven har dog ikke behov for at spille meget højt.
Det er sjovt at Trends forstærkeren bliver hevet frem. Jeg havde overvejet den, men den er blevet sorteret fra pga, for få tilslutningsmuligheder:-(
Med hensyn til den trådløse del så tror jeg vi ender med en squeezebox (måske bare classic). Så kan der altid opgraderes med en NAS senere.
|