Emne: Denon’s nye blu ray monster ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| hvem har sagt at signalet er fejlfrit, fordi det er overført fra HDMI i 1080p? Der er grund-ideer med alt, men ofte er det altid lettere på papiret end i real life. |
|
|
Signalet outputtes digitalt, modtages digitalt, og derfor ER det fejlfrit, i den forstand at hvad der kommer ud, ryger også ind i den anden ende. Og der skal som Naiera ikke nogen egentlig processering til at smide et 1080p BD output ud.
Ronin skrev:
Og så siger du at der ikke er noget der hedder 24fs? Dvs. 1080p/24 (to narrow it down) ikke eksisterer?? Beklager at jeg ikke skar det ud i pap - du ved jo hvad jeg mener..  |
|
|
Der ER ikke noget som hedder 24fs. Der er noget som hedder 24 fps.
Ronin skrev:
Bemærk iøvrigt at jeg ikke skriver nogle steder at PS3 mangler processor-kraft, men det betyder dermed heller ikke at den er tidssvarende til evig tid. Udviklingen står ikke stille, heller ikke hvad angår at lave det "perfekte" 1080p/24-output. Og som sagt - PS3 er sgu en sej maskine over hele linien. Og kunne man så bare få dens loading-tider med over i stand-alone afspillere, så havde det været top-dollar |
|
|
Sikkert ikke nej, men CELL-processoren er nu engang enhver processor i en dedikeret BD-afspiller overlegen med ufatteligt mange 100 længder - uanset pris! - Hvilket netop er årsagen til de korte load-tider du henviser til. Der er med andre ord ikke dér skoen trykker.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
brasch skrev:
wildstyle skrev:
Ronin skrev:
wildstyle skrev:
Ja, det er sgu noget af en pebret pris. 
Den ser fed ud - men tvivler sgu på at den er de mange penge værd. |
|
|
Et godt spørgsmål er - hvorfor??
Havde der stået et eller andet rigtigt dyrt navn derpå, og det havde været en ren cd-afspiller, så havde det været fantastisk.
Her er så istedet en maskine der er bygget med en rigtig god cd-afspiller med XLR-tilslutning og hele pjattet, god billed-del på Blu-ray/DVD, mulit-kanals audio inkl. indbyggede dekodere til det hele, og tilmed et fedt drev der for engangs skyld ikke er i plastik - tænker man på det, hvordan kan den så på forhånd være dømt ude?
Det får da en til at tænke lidt, når man samtidig husker hvordan folk sommetider falder på halen over en tilfældig high-end cd-afspiller med standard drev osv. i en kasse på 7 kilo og til en pris på 50.000 kr. eller mere - der gør prisen pludselig ikke så meget, selvom der kan være lidt knurren i krogene over at komponentkvalitet til prisen måske kunne være bedre. Selvfølgelig er denne maskine dyr, men den er egentlig ikke mere tosset end så meget andet derude!
|
|
|
Bare fordi det havde været en CD-afspiller, hvorfor skulle jeg så synes at den var fantastisk? Jeg hørt afspillere til 40.000 kr., som jeg på ingen måde har synes kunne retfærdiggøre prisskiltet. Jeg ville desuden aldrig drømme om at give 50.000 kr. for en CD-afspiller alligevel. 
Desuden var min kommentar ikke myntet på en pris-sammenligning med andre hifi- eller A/V produkter. Det er meget muligt at Denon's flagskib har mange lækre funktioner og kan det hele - især når man sammenligner med andre produkter på markedet.
Men det havde min kommentar intet med at gøre. Den var ganske enkelt bare myntet på min egen holdning til en så dyr Blu-Ray afspiller. Håber du kan følge mig.  |
|
|
hvis man alligevel skal ud og investere i en nogenlunde afspiller til hver af formaterne kan det vel muligvis godt betale sig at anskaffe sådan en fætter?
Anyway, jeg har læst mig frem til at den skulle have Denon Link 4, hvilket betyder HD lyd med markant lavere jitter end med HDMI - bortset fra at de så ikke lige har en forstærker der kan tage imod det endnu. Jeg håber da for dem der ejer AVP/POA sættet at det er noget der kan opgraderes enten via firmware eller et nyt model, ellers ville jeg godt nok føle mig snydt
|
|
|
Ja, det er vel rigtigt nok.
Jeg ville dog stadig ikke vælge at smide så mange penge efter en en afspiller - heller ikke selvom den kunne afspille både Blu-Ray og CD godt. 
En PS3 og så en CD-afspiller til max 15.000, så er vi der.  |
|
|
hva fanden, hvis jeg havde råd til det ville jeg sgu nok købe den, meeen der er lige andre opgraderinger der venter først (ny processor og muligvis højttalere), så der er sgu nok kommet en nyere model inden jeg finder penge til den __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig kom der en afspiller som kan tage det hele Prisen er yderst fair nu man tager dens brede vifte i betragtning. Og lur mig om den ikke inden for kort tid kommer ned i noget der ligner 22-25.000kr 
en ting er sikkert, jeg SKAL have en. Har længe ventet på en multimedia afspiller som æder alt  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Sådanne udtalelser vidner bare om en placebo-effekt du har oplevet, som du bare skal finde nogle ord at sætte på. |
|
|
Man skal bestemt ikke underkende placebo effekten, det er derfor man har blindtest... Al respekt for teori. Jeg arbejder selv i en branche hvor fundamentet er teori (medicinalbranchen), men kan teorien ikke eftervises i praksis er den ikke til megen gavn, hvad end den er korrekt eller ej.
Der er rent faktisk udført blindtest af Blue-Ray afspillere som ikke falder ud til PS3 fordel. Det er sådan set nok for mig og så kan du godt pakke teorien sammen for min skyld.
Naiera skrev:
| 'Dybde' er f.eks. en fuldstændig umålbar størrelse, eftersom der ikke er og aldrig kan være nogen reel dybde i et 2d-billede, kun en fornemmelse heraf, hovedsageligt skabt af displayets evner indenfor reel kontrast. |
|
|
Og hvordan synes du så man bør beskrive et bedre billede? Det er lidt en diskussion på ord ikke. Vi kan vel forhåbentlig blive enige om at der er forskel på billedkvalitet?
Naiera skrev:
| De argumenter du bruger, minder sjovt nok om den brugt af dem, som mener at der da helt klart er tydelig forskel i billedkvaliteten, alt efter om man bruger billige eller dyre HDMI-kabler. Samme vage, fuldstændig u-målbare størrelser inddrages i argumentationen. |
|
|
Der er sjovt nok også udført blindtest af HDMI kabler som viser forskelle. Jeg vil ikke blandes ind i nogen teoretisk diskussion her og nej, jeg kan ikke umiddelbart finde et relevant link til hvor jeg har set det, så du må enten tro mig eller lad være.
Naiera skrev:
| Som sagt kræver det ikke det store arbejde at tage 1080p(/24 )fra en Blu-ray-film og sende det ud helt korrekt; det skal bare gøres rigtigt. Der skal ikke den store billedbehandling til (udover lige noget chroma-halløj, som f.eks. PS3'en altså har styr på). At skabe et 60Hz signal fra 24-fps materiale gøres i PS3'en også fejlfrit, udover selvfølgelig tilførelsen af 'judder'. |
|
|
That's it then! Alle andre producenter burde kaste håndklædet i ringen. Sony har allerede udviklet den perfekte (eller skulle der stå korrekte?) Blue-Ray afspiller. Vi burde alle straks gå ud og købe dette vidunder, da der alligevel ikke er mulighed for forbedringer på denne front. Korrekt 1080p output kan ikke gradbøjes, er det ikke det som er konklussionen?
Undskyld, men jeg køber den simpelthen ikke på grundlag af de blindtest som foreligger.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh den er da meget fin, blæsere eller ej :) Ville pynte på min hylde. Synes dog på et eller andet plan at 2500BD og 3800BD
er mere harmoniske i designet.
Der kan bestemt godt forekomme støj agtige fænomener ved brug af billige/dårligt konstruerede HDMI kabler, tro mig har
været der selv. Det er altafgørende at kablet er godt konstrueret, specielt ved lange kabeltræk. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Årh den er da meget fin, blæsere eller ej :) Ville pynte på min hylde. Synes dog på et eller andet plan at 2500BD og 3800BD
er mere harmoniske i designet.
Der kan bestemt godt forekomme støj agtige fænomener ved brug af billige/dårligt konstruerede HDMI kabler, tro mig har
været der selv. Det er altafgørende at kablet er godt konstrueret, specielt ved lange kabeltræk. |
|
|
Ja, den er for stor på en måde.. Hvis det nu altså er muligt.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kratz skrev:
| Der er rent faktisk udført blindtest af Blue-Ray afspillere som ikke falder ud til PS3 fordel. Det er sådan set nok for mig og så kan du godt pakke teorien sammen for min skyld. |
|
|
Det er useriøst bare at tage den første og 'bedste' blindtest for bevis for, at PS3'en ikke spytter korrekt 1080p ud. Der kan være mange forklaringer på, hvorfor man ser et anderledes billede, på andre maskiner, men det kan som nævnt også være den der placebo-effekt. Er der rent faktisk en forskel, så kan den dog påvises på den ene eller den anden måde; at være fuldstændig ligeglad med teorien når bare man kan se en forskel, indbildt eller ej, er kun med til at forplumre debatten, og gør det der med billedkvalitet til et endnu mere indviklet emne, end det bør være.
Kratz skrev:
| Og hvordan synes du så man bør beskrive et bedre billede? Det er lidt en diskussion på ord ikke. Vi kan vel forhåbentlig blive enige om at der er forskel på billedkvalitet |
|
|
Man bør beskrive et bedre billede med ord der kan bevises på objektiv manér, og ikke den slags fuldstændigt subjektive vendinger, der ikke kan bruges til noget i en reel debat. Det ér forklaret ret godt, hvorfor 'dybde' er ubrugeligt, i det du citerede.
Kratz skrev:
| Der er sjovt nok også udført blindtest af HDMI kabler som viser forskelle. Jeg vil ikke blandes ind i nogen teoretisk diskussion her og nej, jeg kan ikke umiddelbart finde et relevant link til hvor jeg har set det, så du må enten tro mig eller lad være. |
|
|
Det er jo kropumuligt at diskutere med dig, hvis du er flintrende ligeglad med teori, og bare skal have en tilfældig blindtest for at bevise noget. Så har du jo effektivt sluttet debatten før den starter! Der er IKKE forskel på HDMI-kabler, når der bare er hul igennem. Det er FAKTA indtil andet er bevist, og INGEN har kunnet bevise at der er forskel på et Clicktronic til 200,- og et Nordost til 5000,-. Alle dem der render rundt og mener der er, har sjovt nok ikke haft bollerne til at stille op til en ordentlig test.
Kratz skrev:
| That's it then! Alle andre producenter burde kaste håndklædet i ringen. Sony har allerede udviklet den perfekte (eller skulle der stå korrekte?) Blue-Ray afspiller. Vi burde alle straks gå ud og købe dette vidunder, da der alligevel ikke er mulighed for forbedringer på denne front. Korrekt 1080p output kan ikke gradbøjes, er det ikke det som er konklussionen?
Undskyld, men jeg køber den simpelthen ikke på grundlag af de blindtest som foreligger. |
|
|
Der er jo mange andre måder hvorpå man kan lave bedre afspillere, end at skulle konkurrere på 1080p-output. PS3'en de-interlacer f.eks. slet ikke 1080i, så hvis man ser mange koncerter, så kan det være en meget god idé, at købe en afspiller der kan de-interlace 1080i godt. Her burde Denons store maskiner naturlgvis være helt fremme i skoene. Udover de-interlacing af 1080i, som nok af de fleste regnes for en mindre ting, så er der jo også tusinde andre ting, man kan vælge at skære fra, eller tilføje, når man udvikler en maskine. Se f.eks. Denons mindre modeller; dér har jo tydeligvis været en årsag til at udvikle forskellige modeller, til forskellige behov. Så hvorfor skulle udviklingen af afspillere gå i stå bare fordi man med de fleste afspillere kan få korrekt 1080p ud?
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Det er useriøst bare at tage den første og 'bedste' blindtest for bevis for, at PS3'en ikke spytter korrekt 1080p ud. |
|
|
Og det er useriøst at afvise ethvert resultat som ikke passer ind i teorien. Jeg snakker om hvad jeg ser som seriøse anmeldere, f.eks. WhatHifi, og ikke det første eller 'bedste' kælderforsøg. Men vi kan selvfølgelig også gøre dette til et spørgsmål om tro. Så er vi da i hvert fald sikker på aldrig at nå til enighed 
Naiera skrev:
| Der kan være mange forklaringer på, hvorfor man ser et anderledes billede, på andre maskiner, men det kan som nævnt også være den der placebo-effekt. Er der rent faktisk en forskel, så kan den dog påvises på den ene eller den anden måde; at være fuldstændig ligeglad med teorien når bare man kan se en forskel, indbildt eller ej, er kun med til at forplumre debatten, og gør det der med billedkvalitet til et endnu mere indviklet emne, end det bør være. |
|
|
Du er med på hvad en blindtest er ikke? Den er udviklet for fjerne enhver form for placebo effekt. Derfor kan du godt strege enhver form for indbildning når vi snakker blindtest.
Naiera skrev:
| Det er jo kropumuligt at diskutere med dig, hvis du er flintrende ligeglad med teori, og bare skal have en tilfældig blindtest for at bevise noget. Så har du jo effektivt sluttet debatten før den starter! |
|
|
Og det er kropumuligt at diskutere med dig når du er flintrende ligeglad med ethvert test resultat der ikke passer ind i teorien. Newton's gravitationsteori er foreksempel korrekt under de fleste forhold, men under ekstreme forhold fungerer den ikke længere. Skulle man så afvise nye forsøgsresultater fordi de ikke passer ind i teorien? På den måde kunne man effektivt have afskrevet relativitetsteorien! Det er ikke god videnskabelig praksis. Har man solide testresultater som ikke passer ind, er det tid til at kigge teorien efter i sømmene. Jeg anser somsagt ikke omtalte anmeldelser som 'tilfældige' blindtest, men du er selvfølgelig berettiget til at være uenig.
Naiera skrev:
| Der er jo mange andre måder hvorpå man kan lave bedre afspillere, end at skulle konkurrere på 1080p-output. PS3'en de-interlacer f.eks. slet ikke 1080i, så hvis man ser mange koncerter, så kan det være en meget god idé, at købe en afspiller der kan de-interlace 1080i godt. Her burde Denons store maskiner naturlgvis være helt fremme i skoene. |
|
|
Så kort og godt kan der kun konkurreres på andre fronter end 1080p output? Nu er jeg ingen ekspert på området, men jeg havde indtrykket af 1080p var der man opnåede bedste billede og lyd?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kratz skrev:
|
Og det er useriøst at afvise ethvert resultat som ikke passer ind i teorien. |
|
|
Resultatet skal kommes frem til på forsvarlig vis. Man kan ikke bare tage en bunke tilfældigt indstillede afspillere, en tilfældig anmelder, der tilmed indrømmer at han ikke aner en disse om teknik, og så bruge den test som bevis for, at der bare er den vilde forskel. Prøv selv at læse denne tråd ovre på recordere.dk, hvor en fuldstændig tilfældig test lige pludselig bruges som bevis for, at de dyre afspillere er bedre end de billige (og PS3'en).
Kratz skrev:
|
Du er med på hvad en blindtest er ikke? Den er udviklet for fjerne enhver form for placebo effekt. Derfor kan du godt strege enhver form for indbildning når vi snakker blindtest. |
|
|
Blindtests kan have præcis de samme fejlkilder som tests hvor man ved hvad for en maskine der er i spil. F.eks. kan PS3'en være indstillet forkert, og dét er så forklaringen på den forskel man ser under blindtesten. Eller den konkurrerende afspiller behandler signalet forkert/unødigt, hvilket giver en forskel der subjektivt kan forekomme mere behagelig, men altså er ukorrekt og derfor per definition dårligere billedkvalitet.
Kratz skrev:
|
Og det er kropumuligt at diskutere med dig når du er flintrende ligeglad med ethvert test resultat der ikke passer ind i teorien.
|
|
|
Jeg er ikke flintrende ligeglad hvis testen har noget at have det i, men på den ene eller den anden måde, så er alle de tests jeg har set/hørt om altså været så uholdbare at det ikke kan bruges til noget. Ingen har formået at bevise, at PS3'en ikke kan spytte korrekt 1080p ud. Dermed ikke sagt, at mange andre afspillere heller ikke kan det, eller at der ikke er mulighed for, at det kan gøres bedre end hvad PS3'en kan, men det mangler altså at blive bevist, med andet end en subjektiv test.
Kratz skrev:
Så kort og godt kan der kun konkurreres på andre fronter end 1080p
output? Nu er jeg ingen ekspert på området, men jeg havde indtrykket af
1080p var der man opnåede bedste billede og lyd? |
|
|
Er du opmærksom på hvad for en tråd det er du skriver i? Den handler om en Blu-ray-afspiller fra Denon, der kan DET HELE. En vanvittigt dyr en, bestemt, men altså en afspiller der tilbyder mange andre ting, end blot korrekt 1080p-output. Du har selvfølgelig ret i, at 1080p giver det bedste billede (det har dog intet at gøre med lyd...), men nu er det altså sådan, at ikke alle Blu-ray-skiver er lagret i 1080p. Flere udgivelser, specielt koncerter. er lagret i 1080i, og ved dem kan man f.eks. drage fordel af den heromtalte Denons overlegne de-interlacing egenskaber. PS3'en de-interlacer slet ikke 1080i. Heromtalte Denon tilbyder også en LANG række andre features, såsom overlegen byggekvalitet, overlegen CD-lyd, sandsynligvis er den musestille, osv.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ting der undrer mig at ingen blu ray afspillere kan: 576i på HDMI udgangen, det ville være en kæmpe fordel (for nogen af os) ved DVD afspilning.
Edit: det gør denons afspillere vist
Jeg kan nu finde mange dårlige ting ved PS3 som Blu Ray, de har dog intet med kvaliteten af billedet (bortset fra føromtalte mangel på 576i). Men den er jo heller ikke designet til at være ren afspiller. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
en ting der undrer mig at ingen blu ray afspillere kan: 576i på HDMI udgangen, det ville være en kæmpe fordel (for nogen af os) ved DVD afspilning.
Edit: det gør denons afspillere vist |
|
|
(Nogle af) Pioneers BD-afspiller kan spytte 576i ud på HDMI udgangen. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået bdp-lx 91 hjem...og er igang med at koble op...jeg læser manual som en gal på tysk og engelsk...der står at den kan sende 576i/50hz ud på hdmi....men nu har jeg så også min 4 år gamle denon 3910 til dvd...og sacd/dvd-audio...jeg tror på køber man den store denon der bare kan spille alle medier...så holder den sku ikke så lang tid.....godt jeg har flere anlæg....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
brasch skrev:
|
Edit: det gør denons afspillere vist
|
|
|
(Nogle af) Pioneers BD-afspiller kan spytte 576i ud på HDMI udgangen.
|
|
|
takker for info, det er rimelig meget spild af ellers udemærket video scaler at ps3 ikke lige vil __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|