Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
oluf skrev:
Men som flere har påpeget, så er der ikke nogen vej uden om selv at lægge ører til fænomenet, hvis man vil udtale sig kvalificeret om dem. |
|
|
Ej, come on. Der må fisme da være grænser.
|
|
|
Så "styr" udenom...
Deres kabler er og bliver efter min mening fantasktiske, hvad enten de lancerer alternative produkter eller ej. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Jeg forstår ikke helt sammenligningen imellem kablers indflydelse på lyden og et armbånds?
Adskillige 1000 lyttetests har vist sig der er forskel på kabler, og kablers indflydelse på signalet kan på vises.
mht B&W så har de anvendt både vdH og Monster kabler internt i deres højttalere...
|
|
|
Jeg er ikke ude på at ødelægge tråden, men for begges vedkommende har vi at gøre med noget der ikke rigtig lader sig forklarer videnskabeligt.
Mht til B&W og deres interne kabler, så manglede det da bare andet, hvis vi nu antager at kabler gør en forskel. De sidder som producenter inde med midler og viden vi som forbrugere ikke har en chance for at opnå. Hvorfor vedlægger B&W ikke HT-kabler til deres dyreste højttalere som de ved er et godt match. Eller bare kommer med en officiel anbefaling?
Markedet flyder med kabler der lover det ene eller andet, så utrolig mange at selv om man som forbruger prøvede 10 forskellige ville der være stor fare for at man endte op med et der er dårligere end gennemsnittet.
Lyttetest skriver du. Men af ren interesse har du så et link der troværdigt beskriver en blindtest hvor forskelle er genkendt? Har spurgt før, og ledt selv forgæves.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Let gennemskuelige fiduser i audiobranchen, er noget jeg kun kan ryste lidt overbærende på hovedet af.  Det er straks værre med de 'teknologiske forbedringer', som gør at man skal købe den nyere model indenfor CD-afspillere, for at være med på noderne. Den lille gruppe af audiofreaks, der konsekvent tror at det nye altid er bedre end det gamle, er nogen man kan have lidt ondt af...
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige hurtigt tilbage til armbåndet. Så har min brors kæreste altid haft store problemer med mellemøret når hun er ude og flyve.
Som man ved, så kan problemer med mellemøret forstyrer balanceevnen, og derved får man det overordentlig mærkeligt.
Men hun har invisteret i et ligenende armbånd fra Matas mener jeg. Det kostede dog kun en 100 kr seddel, men det presser ind på nogen nerve baner lige under håndledet, og det er udviklet til især folk der har problemer med at flyve, jævnfør overstående.
Virkede det så ? Ja! Min bror og jeg var fuldstændig ødelagte af grin da hun kome hjem med det, men efter en flyve tur fra DK til Italien kunne kæresten og min bror (der plejer at skulle følge hende på porcelæns telefonen) konstaterer at det rent faktisk virkede! Også på lettere tømmermænd for det ikke skal være lyv'.
Jeg siger ikke at ens anlæg kommer til at lyde bedre af det, men hvis de her produkter på en eller anden måde kan ligge en "mystisk" ro over kropppen, kan det jo, "in the eye of the beholder" rent faktisk være at det giver en effekt....
Jeg ved det ikke, og jeg vil aldrig røre det med en pind indsmurt i l**t. Men det armbånd til flyveren tror jeg dog på.
Mvh. stineamalie
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg finder at der er forskel på de to ting.
armbåndet fra matas lyder til at indvirke på nogle nervebaner i kontakt med mellemøret (hvad de laver i håndledet ved jeg så ikke, men jeg er heller ikke læge).
at et armbånd (der ikke klemmer nogle steder?) skulle indvirke på akkustikken (det er hvad produktbeskrivelsen siger) overskrider klart min grænse for BS.
jeg går stærkt ind for at man ikke udtaler sig om ting man ikke har hørt, men nogle ting er stridende imod naturlovende i en grad der fordre at man bruger sin sunde fornuft, og lidt til. hvis jeg påstod at min ford sierra fra 87 med en 1.6 på 70 stendøde heste kan kører 380 km/t op af en 7% stigning ville folk sjovt nok også antage at det var BS, af den ene årsag at det er naturstridigt på et nivau hvor det ikke behøver at afprøves.
at armbåndet så til gengæld har en psykologisk (placebo) effekt er jeg slet ikke i tvivl om, og slet ikke til en org. pris på 750 kroner! (det burde man kunne få en absorbant eller to for, og nok med et noget større positiv indvirkning på lytterummet).
Hvis dette virkeligt, som janils siger det, er et 100% originalt VDH produkt som manden selv står inde for, har jeg tabt enhver form for respekt for VDH og deres produkter. Det er simpelthen for plat. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Hvis dette virkeligt, som janils siger det, er et 100% originalt VDH produkt som manden selv står inde for, har jeg tabt enhver form for respekt for VDH og deres produkter. Det er simpelthen for plat.
|
|
|
Så fordi Fiat ind imellem har lavet nogle l**tebiler, så vil du ikke have en Ferrari???
(Ferrari er ejet af Fiat koncernen)
At en producent giver forbrugeren muligheden for at vælge imellem forskellige "grene" af produkter, hvoraf nogle ikke falder i en given forbrugers smag, devaluerer ikke de produkter som rent faktisk rammer forbrugerens smag. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne lige fremhæve en rigtig god pointe igen.
Den blev af en eller anden grund ignoreret totalt. Måske fordi den var den bedste?
Martin_Kbh skrev:
Jeg har en del med kliniske forsøg at gøre....i denne verden er der eksempler på mennsker som er
blevet meget syge (bivirkninger) af at få placebo som typisk blot er en kalktablet. Den såkaldte placeboeffekt gælder også i
hifi.
http://da.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt |
|
|
|
|
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh okay, jeg troede faktisk armbåndet gjorde noget, og ikke bare... sad der...
Hmmm, ja et produkt som dette sætter altså Vdh i lidt dårlig lys imo. Og jeg synes heller ikke at Ferrari/Fiat analogien er værd at diskutere, det er jo bare for at understrege en pointe.
Der er jo stor forskel på bil fabrikanter og hifi komponent fabrikanter. Man skal da have den største tiltro til det firma man køber f.eks. sine kabler eller højtalere fra, firmaet skal gerne udstråle kvalitet og stor egenkontrol og seriøsitet med tilgangen til sine produkter *host host*(læs, ATC) *host host* og hvis firmaet så går hen og vælger et fremstille et produkt som "armbåndet", så falder den integritet man har til firmaet, i mine øjne, ret så voldsomt. Da man jo ikke bare skal have en Fiat Panda til familien, men et kabel eller Pu, som gerne skulle eliminere "det svageste punkt" man har i sit anlæg, g som man er villig til at ligge kongemønten for.
Bare mine 2 cents
Mvh. stineamalie
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
kim olsen skrev:
Hvis dette virkeligt, som janils siger det, er et 100% originalt VDH produkt som manden selv står inde for, har jeg tabt enhver form for respekt for VDH og deres produkter. Det er simpelthen for plat.
|
|
|
Så fordi Fiat ind imellem har lavet nogle l**tebiler, så vil du ikke have en Ferrari???
At en producent giver forbrugeren muligheden for at vælge imellem forskellige "grene" af produkter, hvoraf nogle ikke falder i en given forbrugers smag, devaluerer ikke de produkter som rent faktisk rammer forbrugerens smag.
|
|
|
Du har galt fat og modsiger dig selv. Netop fordi Fiat har et blandet ry, beholdes navnet Farrari til de dyre biler. Japanske bilproducenter gik den anden vej da de ville konkurrerer med de tyske premiumclass biler. Toyota blev til Lexus, netop fordi ingen gad betale 1 mill. kr for en bil der hed Toyota selv om den var nok så god.
En virksomhed har 2 muligheder når de opererer med flere produktlinier. Fordele og ulemper ved begge. Et godt eksempel på den ene type er Procter & Gamble med mærker som Gillette, Ariel, Pampers. Hvert mærke må markedsføres individuelt, til gengæld falder salget af baberblade ikke hvis det viser sig at Pampers giver røde numser. Modsat har vi et firma som Sony der drager fordel af synergi ved markedsføring, men til gengæld mister goodwill over hele linien hvis de får et ry af f.eks at lave dårlige fladskærme. (Ikke lige tilfældet)
VdH har lavet et selvmål her, men omkostningerne er ikke så store som hvis Sony havde påstået at have opfundet dette magiske armbånd(helt utænkeligt). De var havnet massivt i skudlinien, og med mindre de kunne komme med beviser og omskrive naturvidenskaben på dette punkt, ville det gå ud over Sonys anselse generalt.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
At en producent giver forbrugeren muligheden for at vælge imellem forskellige "grene" af produkter, hvoraf nogle ikke falder i en given forbrugers smag, devaluerer ikke de produkter som rent faktisk rammer forbrugerens smag.
|
|
|
nu sammenligner du pærer og bananer, at noget ejes af samme koncern betyder ikke at alle produkter har samme kvalitet. her snakker vi om at det er samme producent der producerer samme mærke.
For mig at se er der langt fra kabler og så til underlødige fupprodukter, men hvis eks. Gryphon begyndte at sælge akkustikhatte man skulle have på for at lytte rigtigt, så ville jeg også tabe al respekt for dem på den konto
ellers må jeg erklærer mig enig med bigmaac.
men nej, jeg vil faktisk ikke eje en ferrari, deres holdning til bla. slid-dele og motor-opbygning deler jeg på ingen måde, jeg foretrækker tysk i den forbindelse (dvs en Lamborghini hvis vi skal blive i pris niveauet, det er italiensk design, men med tysk konstruktion og teknik).
For mig svarer det mere til den gang hifi klubben fik lavet en Cykel afdeling. men problemet er nok med VDH at der ikke rigtigt er noget fortilfælde med en så mærkelig måde at lave odiøse sideprodukter. Det tætteste jeg kan komem på er et tænkt eksempel, hvor Refsvindinge begynder at lave Dansk Pilsner. så ville jeg også tabe al Respekt for refsvindinge, uanset hvor meget jeg holdt af det oprindelige produkt.
Jeg vil dog sammenligne det lidt med JBL's konsum afdeling, den tabte jeg al respekt for med deres seneste balbora serier og lignende, føj en gang møg. men det var dog stadigt højttalere, og prisen fulgte kvaliteten. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mig, men jeg køber ikke VdH fordi det hedder VdH.
Jeg køber det fordi de var tilgængelige, og at de ud fra de mærker jeg har mulighed for at prøvelytte fungerer fantastisk (i mit setup).
Jeg udstiller følgende postulering:
Grænsesøgende produkt: Fravalgt => Kerneprodukter: Fravælges hermed
Sig mig, hvor gør i af ørerne når der skal prøves nye komponenter?
Min mening er at VdH stadig laver fremragende produkter, selvom i her på forum nu (et par år for sent) har "opdaget" et produkt fra samme fabrikant som ikke stemmer overns med jeres forventninger.
HIFI handler sg* om bevidst til- og fravalg, og ikke om at alle skal følge samme overbevisning. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Den lille gruppe af audiofreaks, der konsekvent tror at det nye altid er bedre end det gamle, er nogen man kan have lidt ondt af...
|
|
|
Det er såmænd oftere ting, som bærer betegnelser, som retro, antik og vintage, nærmere har fortjent betegnelsen gammelt l**t. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
sunaudio skrev:
Jeg forstår ikke helt sammenligningen imellem kablers indflydelse på lyden og et armbånds?
Adskillige 1000 lyttetests har vist sig der er forskel på kabler, og kablers indflydelse på signalet kan på vises.
mht B&W så har de anvendt både vdH og Monster kabler internt i deres højttalere...
|
|
|
Jeg er ikke ude på at ødelægge tråden, men for begges vedkommende har vi at gøre med noget der ikke rigtig lader sig forklarer videnskabeligt.
Mht til B&W og deres interne kabler, så manglede det da bare andet, hvis vi nu antager at kabler gør en forskel. De sidder som producenter inde med midler og viden vi som forbrugere ikke har en chance for at opnå. Hvorfor vedlægger B&W ikke HT-kabler til deres dyreste højttalere som de ved er et godt match. Eller bare kommer med en officiel anbefaling?
Markedet flyder med kabler der lover det ene eller andet, så utrolig mange at selv om man som forbruger prøvede 10 forskellige ville der være stor fare for at man endte op med et der er dårligere end gennemsnittet.
Lyttetest skriver du. Men af ren interesse har du så et link der troværdigt beskriver en blindtest hvor forskelle er genkendt? Har spurgt før, og ledt selv forgæves.
|
|
|
Nej jeg har ikke et link til dig, og har heller ikke tid til at lede efter det, men jeg tror på mine egne ører og på de personer som jeg ved kan lytte forskelle, og alle de tests vi har gjort, både med og uden kunder, har altid påvist der er store forskelle på kabler. Alle i hifi branchen, producenter og forhandlere, anmeldere og 95% af alle hifi købere er enige om der er forskelle på det. Hvis du har afprøvet kabler og fundet at der ikke er forskelle på det, er det fint for dig, og det er da godt du ikke behøver at skulle bruge penge på det, men derfor kan andre jo godt opleve forskelle på det, og jeg vil gerne bruge penge på kabler uanset om andre synes det er skørt.
mht Shras er jeg meget enig i, at fordi vdH laver et " Voodoo armbånd" som hverken Shras eller jeg har, kan vdH jo godt lave nogle gode kabler. Det ene udelukker jo ikke det andet. Det mindsker jo ikke vdH viden og evner til at konstruere kabler eller PU, at han/de også laver det andet.
Hvis folk køber et sådant armbånd og opnår en forbedring på den ene eller det anden måde, synes jeg det er fint for dem. Hvis man selv synes det er for langt ude, kan man jo blot passere uden om købet og bruge sine penge et andet sted,, hvor man selv synes der er ting der er værd at investere i og som giver en merværdi på den ene eller anden måde.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Spencer skrev:
Den lille gruppe af audiofreaks, der konsekvent tror at det nye altid er bedre end det gamle, er nogen man kan have lidt ondt af...
|
|
|
Det er såmænd oftere ting, som bærer betegnelser, som retro, antik og vintage, nærmere har fortjent betegnelsen gammelt l**t. |
|
|
Jo, men her taler jeg om dem der synes at sidste års model er retro.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er personligt ikke i tvivl om at alle der tager dimsen for pålydende er til grin, offer for den styggeste værkstedshumor
fra gamle A. J van den Hul - kan I virkelig ikke se at der er tale om F E D ironi?  .
Mvh Ulrikmm
|
Til top |
|
|
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
jala skrev:
Det er jo bare psyko akustik, om man tror på det eller ej er så op til den enkelte. Det har som sådan ikke nogen effekt ud over en mental effekt men hjernen har en utrolig magt over kroppen (og øret). Man kan ikke rigtig miste respekten for van der hul fordi de laver noget som er blevet ønsket af en kunde. |
|
|
Jeg synes godt at firmaer kan miste noget integritet ved blot at følge kunders ønsker. Hvis nogen ønskede sig en Ferrari stationcar med dieselmotor og anhængertræk, og Ferrari leverede bilen, ville jeg føle at brandet blev udvandet lidt.
I øvrigt kan det så tvivl om ærligheden i VdH's øvrige produkter. Når de vil lyve om virkningen af et elastikbånd, hvad andet er de så villige til at lyve om?!
|
|
|
Den er lavet Anhængertrækket bliver nok uoriginalt.

Mvh.
Lasse
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der mon nogen der bare har kigget på produktet og så skrevet deres mening om det herinde. Der står jo sådan set ikke noget om at du skal have det om håndledet når du hører musik, men der imod placere dem strategiske steder i rummet.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Er der mon nogen der bare har kigget på produktet og så skrevet deres mening om det herinde. Der står jo sådan set ikke noget om at du skal have det om håndledet når du hører musik, men der imod placere dem strategiske steder i rummet.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Der er efter min mening i at prøvet det. Der er så oplagt svindel. Næ... sæt hellere pengene ind på min konto, så skal jeg fjern-heale dine øre, hvorved du opnår en større oplevelse af dynamik og ro.
God aften
Mine herre
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Der er efter min mening i at prøvet det. Der er så oplagt svindel. Næ... sæt hellere pengene ind på min konto, så skal jeg fjern-heale dine øre, hvorved du opnår en større oplevelse af dynamik og ro.
God aften
Mine herre |
|
|
Nu har jeg jo ikke sagt noget om at jeg syntes det er et interessant produkt og at jeg overvejer at købe det. Men din kommentar om din konto og fjern-healing viser jo lidt hvor seriøst denne diskussion bliver, hvis det er argumenterne for at det ikke skal virke. Min pointe var jo at alle de kloge herinde der ved det ikke virker ikke en gang behøver læse om hvordan produktet skal bruges før de kan fortælle at det ikke virker at have et armbånd på for at opnå bedre lyd. Hvilket giver lige så meget mening som mange af kommentarerne i denne tråd. Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget heldigt for producenten, at tweaket netop udføres med kostbare materialer, han har ved hånden.  Hvis det i stedet var brugte stjernekastere, der skulle bruges, kunne det heller ikke sælges for helt samme pris.
|
Til top |
|
|