Emne: Forhåbentlig en joke ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØHHH hvordan lytter man til et armbånd eller er den en cockring?
Latterligt firma viser hvor meget fusk der er med tweeks og spcificationer og ny teknologi i hifi industrien hold kæft hvor mange bliver taget i røven, ja jeg inklusiv et par gange. 
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
Je er det ikke desamme med de lædermus og og "fedt sten man kan placere rundt omkring i rummet , og på anlæg og højtaler. lidt tæpper og puder gør også meget , men de koster jo også lidt.
. lehmann
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Jeg kalder ikke nogen for en tåbelig idiot. Men jeg forbeholder mig retten til at sætte spørgsmålstegn ved, om et firma der markedsfører sine produkter som værende højteknologiske, kan bevare sin troværdighed når det samtidig laver produkter af denne type.
Alle kan jo proppe nogle mærkelige materialer ind i et kabel og påstå at det hjælper (hvem sagde en leder af halmstrå ) men jeg havde førhen et indtryk af at VdH arbejdede seriøst med at finde bedre måder at få signalet rent igennem, end det traditionelle multistrand kobberkabel. Og der må jeg bare erkende at min tillid nu har fået et knæk (og det lader til at andre sidder med samme fornemmelse). Det synes jeg er en markedsføringsbommert af dimensioner, uanset om deres kabler, pick-ups osv. rent faktisk er fantastiske eller ej.
|
|
|
Nej det er netop spørgsmålet hvad det koster i anseelse for vdH, at de lancerer et sådant produkt, og hvorfor de så vælger at gøre det. Man må jo gå ud fra, at de selv mener det har en virkning, og ikke blot er et " Peter Belt" produkt der kun skal lokke penge fra folk.
vdH må anses for at være et så seriøst firma, at de har en del overvejelser mht markedsføringsstrategi og hvad indvirkning et sådant produkt vil have. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Monkeyboy skrev:
Jeg kalder ikke nogen for en tåbelig idiot. Men jeg forbeholder mig retten til at sætte spørgsmålstegn ved, om et firma der markedsfører sine produkter som værende højteknologiske, kan bevare sin troværdighed når det samtidig laver produkter af denne type.
Alle kan jo proppe nogle mærkelige materialer ind i et kabel og påstå at det hjælper (hvem sagde en leder af halmstrå ) men jeg havde førhen et indtryk af at VdH arbejdede seriøst med at finde bedre måder at få signalet rent igennem, end det traditionelle multistrand kobberkabel. Og der må jeg bare erkende at min tillid nu har fået et knæk (og det lader til at andre sidder med samme fornemmelse). Det synes jeg er en markedsføringsbommert af dimensioner, uanset om deres kabler, pick-ups osv. rent faktisk er fantastiske eller ej.
|
|
|
Nej det er netop spørgsmålet hvad det koster i anseelse for vdH, at de lancerer et sådant produkt, og hvorfor de så vælger at gøre det. Man må jo gå ud fra, at de selv mener det har en virkning, og ikke blot er et " Peter Belt" produkt der kun skal lokke penge fra folk.
vdH må anses for at være et så seriøst firma, at de har en del overvejelser mht markedsføringsstrategi og hvad indvirkning et sådant produkt vil have.
|
|
|
Ja måske, eller også er manden bare en original der er ligeglad med markedsføringsstrategi, jf. Janils indlæg på s. 1. Man kan have en hvis sympati for folk der "følger hjertet", men jeg synes bare stadig ikke at det hjælper på troværdigheden. For produktet bliver jo markedsført på lige linje med kablerne og pick-ups og hvor seriøst er resten så?
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lehmann skrev:
Hej .
Je er det ikke desamme med de lædermus og og "fedt sten man kan placere rundt omkring i rummet , og på anlæg og højtaler. lidt tæpper og puder gør også meget , men de koster jo også lidt.
. lehmann
|
|
|
jo det må det være. Måske virker Shakti stenene , måske gør de ikke. Måske virker de mus, måske gør de ikke. Personligt er jeg ligeglad da jeg ikke vil have sådanne mus stående på mine højttalere uanset om de virker eller ej... __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
sunaudio skrev:
Monkeyboy skrev:
|
|
|
vdH må anses for at være et så seriøst firma, at de har en del overvejelser mht markedsføringsstrategi og hvad indvirkning et sådant produkt vil have.
|
|
|
Ja måske, eller også er manden bare en original der er ligeglad med markedsføringsstrategi, jf. Janils indlæg på s. 1. Man kan have en hvis sympati for folk der "følger hjertet", men jeg synes bare stadig ikke at det hjælper på troværdigheden. For produktet bliver jo markedsført på lige linje med kablerne og pick-ups og hvor seriøst er resten så?
|
|
|
nej det er problemet for ham / dem som jeg ser det.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
sunaudio skrev:
Monkeyboy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
At produktet markedsføres på linie med kablerne synes jeg da giver god mening 
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det korte af det lange er vel mest den pris, der tages for at blive taget i røven, for hvis den samme elastik havde kostet den faktiske fremstillingspris, var forargelsen vel næppe blevet så stor, at den havde nået disse sider. Uden at "prøvet" den famøse elastik, hverken i mit lytterum, på håndled eller andre mere underholdende kropsdele, tøver jeg ikke med at mene, det er humbug. Når det så er sagt, skal jeg ikke gøre mig mere hellig, end at jeg også har stået og købt afkoblingspuder i skumgummi til adskillige hundrede kroner og bagefter har stået og tænkt: "Nu er jeg den "lykkelige" ejer af et liggeunderlag på 4-5 kvadatcentimeter til en sovepose." Alskens hverdagsagtige ting bliver pludselig højteknologiske og sælges til exorbitante beløb, når det får påhæftet betegnelsen tweak indenfor HIFI, for de 4-5 cm2 skumgummi kan ALDRIG komme til at koste flere hundrede kroner at fremstille, ej heller en elastik. SVINDEL!!! __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at tage stilling til priserne på diverse gummifødder og lignende, er det jo op til den enkelte at vurdere om det er for dyrt eller ej. De fleste hifi butikker kan jo demonstrere produkterne eller udlåne dem således man selv kan prøve det, og Hificable. dk er vel et internetfirma som skal give 14 dages returret, og så kan man jo returnere produktet og få sine penge igen.

|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop i den tråd viste resultatet sig at blive et andet end de fleste debatøre nok ønskede 
Min konklusion derfra er: fint man er kritisk over for et "tvivlsomt" produkt, men man bør vide (læs: have erfaring) før man fare ud og hagler et produkt ned i et åbent forum, hvilket så desværre gentager sig her i denne tråd.
Så, lyt og del din erfaring med os andre  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Kører en nybasket bil bedre end når den er møgbeskidt?
Ved I at det tager omkring 10 minutter fra at man træder ind i et rum til man rent faktisk slapper så meget af, at man egentligt kan vurdere forskelle på et musik system?
Voodoo? |
|
|
Nej, ikke voodoo: Hvad angår vin og papbægeret vs. glasset, så er der, som en anden allerede påpegede, kemisk afsmitning fra et papbæger, som vil påvirke vinens (og enhver anden driks) smag. Det er videnskabeligt bevist. Derfor kan det ikke sammenlignes med kabler, eller endnu værre - armbånds indvirkning på lyd. En nyvasket bil kører bedre end når den er møgbeskidt, da alt det snavs har indvirkning på aerodynamikken og dermed også bilens køreegenskaber. Hvor meget, afhænger af skidtmængden. Dette er blevet bevist i vindtunnel-forsøg. Derfor kan dette heller ikke sammenlignes med kablers eller armbånds påvirkning af lydanlæg. Desværre sunaudio, du må komme med nogle bedre eksempler... I øvrigt er dette "hi-fi armbånd" noget af det mest sindssyge jeg har hørt om. Hvad bliver det næste? Hi-fi tøj? Tag et sæt tøj på for at forbedre bassen, et andet sæt for at fremhæve diskanten, et tredje for at booste mellemtonen? Jeg har hermed taget patent på "hi-fi tøj"-konceptet, og enhver der prøver at stjæle min idé, vil blive retsforfulgt! Jeg mener det...  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
En nyvasket bil kører bedre end når den er møgbeskidt, da alt det snavs har indvirkning på aerodynamikken og dermed også bilens køreegenskaber. Hvor meget, afhænger af skidtmængden. Dette er blevet bevist i vindtunnel-forsøg. Derfor kan dette heller ikke sammenlignes med kablers eller armbånds påvirkning af lydanlæg.
|
|
|
Også det invendige skidt ? altså det som du kan se og derved føle at den kører dårligere :)
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
sunaudio skrev:
Kører en nybasket bil bedre end når den er møgbeskidt?
Ved I at det tager omkring 10 minutter fra at man træder ind i et rum til man rent faktisk slapper så meget af, at man egentligt kan vurdere forskelle på et musik system?
Voodoo?
|
|
|
Nej, ikke voodoo:
Hvad angår vin og papbægeret vs. glasset, så er der, som en anden allerede påpegede, kemisk afsmitning fra et papbæger, som vil påvirke vinens (og enhver anden driks) smag. Det er videnskabeligt bevist. Derfor kan det ikke sammenlignes med kabler, eller endnu værre - armbånds indvirkning på lyd.
En nyvasket bil kører bedre end når den er møgbeskidt, da alt det snavs har indvirkning på aerodynamikken og dermed også bilens køreegenskaber. Hvor meget, afhænger af skidtmængden. Dette er blevet bevist i vindtunnel-forsøg. Derfor kan dette heller ikke sammenlignes med kablers eller armbånds påvirkning af lydanlæg.
Desværre sunaudio, du må komme med nogle bedre eksempler...
I øvrigt er dette "hi-fi armbånd" noget af det mest sindssyge jeg har hørt om. Hvad bliver det næste? Hi-fi tøj? Tag et sæt tøj på for at forbedre bassen, et andet sæt for at fremhæve diskanten, et tredje for at booste mellemtonen? Jeg har hermed taget patent på "hi-fi tøj"-konceptet, og enhver der prøver at stjæle min idé, vil blive retsforfulgt! Jeg mener det...
|
|
|
jeg tror du misforstår min pointe...
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette armbånd er blot en af de mange produkter der sammen med andre produkttyper som cd-kantskærer, el-skinner og kabler har det til fælles at deres effekt ikke kan forklares med den kendte videnskaben, snarere tværtimod. Og som samtidig alle bliver opfundet og præsenteret at mere eller mindre ukendte firmaer som QED, Atlas, VdH, Transparent, Kimber, Nordost osv osv, listen er uendelig lang.
Det underlige i denne sammenhæng er hvorfor store videnstunge "corperate brands" som Sony, Pioneer, Samsung, Phillips, Denon, B&W, Intel, Siemens, Bosch, NKT Capels osv osv ikke opererer i dette marked. Kan det tænkes at de på trods af at være ophavsmænd til den mest højteknologiske og grændsesøgende forbruger- og industriel elektronik ikke kan finde ud af at skabe et vellydende kabel eller et armbånd? Eller at de ikke gider tjene de penge der ligger her? Nej vel.
Mere nærliggende er det at tro at ingen af disse virksomheder kan slippe af sted med at præsenterer hundedyre kabler eller armbånd der siges at forbedre lyden uden at underbygge påstanden eller fremlægge beviser. Endnu mindre har de lyst til at være leverandør af eksempelvis et kabel til 10.000.-kr der ved blindtest enten lyder lige så godt eller dårligere end et til 100.-kr, og dermed sætte hele produktliniens renome over styr. Disse kvaler har de førstnævnte firmaer i mindre grad. De skyder frem som mælkebøtter på engen, og proklamerer at have fundet den hellige gral. Mange vælger at tro på det og det er her pengene er at tjene.
Hvad koster det mon at producerer dette armbånd i kina? 5kr? 20kr? Der er under alle omstændigheder nok en sjat tilbage, selv efter markedsføring, hvis nok bider på. Også selv om der gives 250.-kr i rabat så udsalgsprisen havner på 500.-kr
Hvorfor ligger f.eks Denon ikke et af disse armbånd i kassen med en ny forstærker og dermed lydmæssigt sætter alle andre forstærkere til vægs? Det samme spørgsmål kan man stille med kabler.
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
jala skrev:
Det er jo bare psyko akustik, om man tror på det eller ej er så op til den enkelte. Det har som sådan ikke nogen effekt ud over en mental effekt men hjernen har en utrolig magt over kroppen (og øret). Man kan ikke rigtig miste respekten for van der hul fordi de laver noget som er blevet ønsket af en kunde.
|
|
|
Jeg synes godt at firmaer kan miste noget integritet ved blot at følge kunders ønsker. Hvis nogen ønskede sig en Ferrari stationcar med dieselmotor og anhængertræk, og Ferrari leverede bilen, ville jeg føle at brandet blev udvandet lidt.
I øvrigt kan det så tvivl om ærligheden i VdH's øvrige produkter. Når de vil lyve om virkningen af et elastikbånd, hvad andet er de så villige til at lyve om?!
|
|
|
 __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt sammenligningen imellem kablers indflydelse på lyden og et armbånds?
Adskillige 1000 lyttetests har vist sig der er forskel på kabler, og kablers indflydelse på signalet kan på vises.
mht B&W så har de anvendt både vdH og Monster kabler internt i deres højttalere...
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Netop i den tråd viste resultatet sig at blive et andet end de fleste debatøre nok ønskede 
Min konklusion derfra er: fint man er kritisk over for et "tvivlsomt" produkt, men man bør vide (læs: have erfaring) før man fare ud og hagler et produkt ned i et åbent forum, hvilket så desværre gentager sig her i denne tråd.
Så, lyt og del din erfaring med os andre 
|
|
|
Hej Christian, den må jeg hellere svare på. Jeg er grundlæggende enig med dig. selvfølgelig skal man ikke fare ud og kritisere alt muligt uden at vide noget om det. Men der må være grænser for galskaben, og jeg mener ikke det kræver at jeg bruger 500 kr. på armbåndet for at kunne påstå at det er noget gøgl - objektivt set. Jeg ville også godt turde påstå at solen står op i morgen uden at have undersøgt det først. Jeg synes at det må være åbenlyst at et armbånd, der ikke indeholder nogen form for elektronik der kobles til anlægget eller andre aktive dele, selvfølgelig ikke kan forbedre et rums akustik. Til gengæld er jeg stadig lidt i tvivl om VdH mener det seriøst. Det er vi ikke rigtigt kommet nærmere.
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alle de naturvidenskabelige sort-hvidtere på banen igen.
Herr Saint havd angår vineksemplet, så misser du pointen, fordi du har så travlt med at tage mandens ord for absolut pålydende. Det som han forsøger at sige, er at det ikke kun er smagsløgene, der afgør hvordan smagen er. Det at indtage et godt glas vin - kan - være en helhedsoplevelse, hvor glasset vinen serveres i og den atmosfære, der hersker ved intagelsesøjeblikket samt andre sansede fænomener, påvirker og bidragaer til oplevelsen/smagen af vinen. Om det så er "korrekt" kan diskuteres, men det var det der menes.
Hvad angår dit eget eksempel med den beskidte bil, hvad mener du så med "bedre". Mener du at vindmodstanden er mindre, eller mener du, at man kan mærke at bilen er beskidt, når du kører i den og at det giver en dårligere køreoplevelse?
Som andre også er inde på er dette på vej over i det psykologiske felt og for de hardcore naturvidenskabstroende, så er det tæt på at være volapyk for alt skal forstås/vurderes ud fra den simple devise: Giver det (objektivt) bedre lyd eller ej. Med den beskrivelse vdh selv giver på ringene peger meget dog på, at han selv er på vej ud af en naturvidenskabelig tangent. Læst i det perspektiv lyder det også umiddelbart ganske fantastisk. Men som flere har påpeget, så er der ikke nogen vej uden om selv at lægge ører til fænomenet, hvis man vil udtale sig kvalificeret om dem - det burde naturvidenskabsvisterne vide er helt grundlæggende.
Personligt synes jeg, at det mest interessante i denne genre, er hvordan humør, stemninger og andre både psykologiske og fysiologiske fænomener påvirker vores opfattelse af lyd/musik. Det er et voldsomt spændende emne.
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Men som flere har påpeget, så er der ikke nogen vej uden om selv at lægge ører til fænomenet, hvis man vil udtale sig kvalificeret om dem. |
|
|
Ej, come on. Der må fisme da være grænser.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|