Forfatter |
|
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
High Fidelity havde en på besøg i 2007 (tror jeg) der prøvede at lytte med ringe, kan ikke huske mere...
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Jeg synes efterhånde, at diskussionen er blevet lidt afsporet. Er der nogen, der rent faktisk har lyttet med armbåndet på? Nej, det er der ikke! Så siger den bizarre hifi-logik, at man så er fuldstændig udelukket fra at udtale sig om armbåndet rent faktisk har en virkning! Husk altid:
Ligegyldigt hvor bizart, grotesk, naturstridigt, stupidt, hjernedødt og tåbeligt et tweak er - har man ikke lyttet, kan man ikke udtale sig.
|
|
|
Jeg hoppede engang fire gange rundt om mig selv på et ben. Det forbedrede akustikken næsten med det samme. Og hvis der er nogen der mener noget andet, må jeg bare henholde mig til at det kun virker i min stue 
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er interessant at vdH kommer med et sådant produkt velvidende at det vil skabe en del furore, som vi netop ser her lige nu, og at vdH vil risikere at hans / deres ellers gode renomme vil kunne tage skade, medmindre det er fordi at vdH mfl. mener at det VIRKER!
jeg tager ikke stilling til om det har noget effekt eller ej, da jeg heller ikke har prøvet det, men jeg har stor respekt for vdH. Jeg prøvet flere af hans sølv kabler, som jeg syntes var gode. Kulfiberkablerne er ikke mig. Hans Pick up`s er fantastiske!
vdH må mene det meget seriøst da det ellers ville være en kommerciel bommert af de store. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, vist han kan sælge kabler til de priser, er der ikke noget at sige til at han prøver at udvide produktsortimentet med andre tåbeligheder.
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
sd2100 skrev:
Jeg synes efterhånde, at diskussionen er blevet lidt afsporet. Er der nogen, der rent faktisk har lyttet med armbåndet på? Nej, det er der ikke! Så siger den bizarre hifi-logik, at man så er fuldstændig udelukket fra at udtale sig om armbåndet rent faktisk har en virkning! Husk altid:
Ligegyldigt hvor bizart, grotesk, naturstridigt, stupidt, hjernedødt og tåbeligt et tweak er - har man ikke lyttet, kan man ikke udtale sig.
|
|
|
Jeg hoppede engang fire gange rundt om mig selv på et ben. Det forbedrede akustikken næsten med det samme. Og hvis der er nogen der mener noget andet, må jeg bare henholde mig til at det kun virker i min stue 
|
|
|
 Du er hermed helt officielt kvalificeret til at udtale dig .
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
De virker! Dog bedst som penisring...
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Så siger den bizarre hifi-logik, at man så er fuldstændig udelukket fra at udtale sig om armbåndet rent faktisk har en virkning |
|
|
Hvis logik?? Min naturvidenskabelige logik siger mig, at man så godt som kan udelukke, at armbåndet har nogen som helst objektiv virkning. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, folkens - et armbånd! Hvis det gør en forskel i hifimæssig sammenhæng, hvad kan så ikke tænkes at forbedre den oplevede lydkvalitet ved et anlæg, når vi skal snakke psykologi? Lyder et anlæg ikke altid bedre, når for eksempel:
- Man har haft en hyrdetime med fruen?
- Man har fået lønforhøjelse?
- Man har drukket godt glas trappistøl?
- Man er kommet hjem fra stadion, og "holdet" har vundet?
- Man erfarer, at Stein Bagger er blevet arresteret?
Fortsæt selv!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht priser på kabler og lignende er det jo op til den enkelt at vurdere om man vil betale for en vare eller ej, og om hvorvidt den giver een følelsen af merværdi. Jeg havde en kunde som havde givet 70.000 for et jagtgevær, og det siger mig intet da jeg ikke selv går på jagt. Man må gå ud fra, at hvis man betaler xxx antal kroner for en vare, er det fordi man ønsker produktet og det giver een glæde ved at eje produktet.
Hvis nogen føler at de oplever en forbedring ved vdH produkterne, er det vel op til dem at vurdere om de vil betale xx kroner for det. Vi andre kan så lade være med at smide pengene efter det.
Vi skal nødvendigvis ikke råbe " tåbelige idiot "efter dem.... __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wharfedale lavede i starten eller midten af firserne et forsøg med flere personer, hvor de afprøvede forskellige farver på højttalernes frontstof, og lyttepersonerne oplevede faktisk forskellige klang på de samme højttalere, om hvorvidt frontstoffet var grønt, rødt osv.
- Smager et glas rødvin ens om det drikkes af et papbæger eller et glas? __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Smager et glas rødvin ens om det drikkes af et papbæger eller et glas?
|
|
|
Aromaen ændrer karakter - der er videnskabeligt bevist. Et rødvinsglas skal have krop og mindre åbning. Det er sgu ikke woodoo.
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører en nybasket bil bedre end når den er møgbeskidt?
Ved I at det tager omkring 10 minutter fra at man træder ind i et rum til man rent faktisk slapper så meget af, at man egentligt kan vurdere forskelle på et musik system?
Voodoo? __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio - godt skrevet :)
martin - det er jo op til den enkelte og afgøre ? jeg kunne sikkert ikke smage forskel :)
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et branchemedlem, som forsvarer dyre produkter - UHØRT! 
Rødvinsanalogien dur ikke helt, medmindre papbægeret er formet som et vinglas, er lugtfrit og ikke absorberer væske.
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere oplever at deres hifi system kan lyde bedre den ene dag fremfor den anden dag, og denne forskel skyldes ikke kun 230V der kommer ind i systemet fra lysnettet, men i endnu højere grad ens humør den pågældende dag.
Jeg taler ikke for at vdH ringene virker, men for at man ikke skal udelukke sådanne produkter førend man rent faktisk selv har prøvet dem. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en del med kliniske forsøg at gøre....i denne verden er der eksempler på mennsker som er blevet meget søge (bivirkninger) af at få placebo som typisk blot er en kalktablet. Den såkaldte placeboeffekt gælder også i hifi.
http://da.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
De virker! Dog bedst som penisring...
|
|
|
...hvilket forklarer, hvorfor VdH har så mange "tilfredse" kunder!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Et branchemedlem, som forsvarer dyre produkter - UHØRT! 
Rødvinsanalogien dur ikke helt, medmindre papbægeret er formet som et vinglas, er lugtfrit og ikke absorberer væske.
|
|
|
Jeg har fundet ud af at de her hifi produkter faktisk er ekstremt billige,selv Nordost Valhalla kabler, set i lyset af hvad mine 2 sønner ønsker sig i julegaver og de steder min kone ser på til sommerferie... __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
sd2100 skrev:
Så siger den bizarre hifi-logik, at man så er fuldstændig udelukket fra at udtale sig om armbåndet rent faktisk har en virkning |
|
|
Hvis logik?? Min naturvidenskabelige logik siger mig, at man så godt som kan udelukke, at armbåndet har nogen som helst objektiv virkning.
|
|
|
Hifilogikken har ikke altid ret meget med naturvidenskab at gøre. Ofte er det vel nærmest narturvidenskab - ligesom i dette tilfælde. Tjek lige lidt mere af samme skuffe:
http://www.machinadynamica.com/machina31.htm
Eller hele den grinagtige tråd :
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65217&P N=3
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kalder ikke nogen for en tåbelig idiot. Men jeg forbeholder mig retten til at sætte spørgsmålstegn ved, om et firma der markedsfører sine produkter som værende højteknologiske, kan bevare sin troværdighed når det samtidig laver produkter af denne type.
Alle kan jo proppe nogle mærkelige materialer ind i et kabel og påstå at det hjælper (hvem sagde en leder af halmstrå ) men jeg havde førhen et indtryk af at VdH arbejdede seriøst med at finde bedre måder at få signalet rent igennem, end det traditionelle multistrand kobberkabel. Og der må jeg bare erkende at min tillid nu har fået et knæk (og det lader til at andre sidder med samme fornemmelse). Det synes jeg er en markedsføringsbommert af dimensioner, uanset om deres kabler, pick-ups osv. rent faktisk er fantastiske eller ej.
|
Til top |
|
|