Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mit første rigtige anlæg...HJÆLP! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Godt du kom ned og høre dem så. Havde været trist at komme hjem med nogle højttalere med ikke synes om.
Hvad ved concept 8'erne brød du dig ikke om? så kan vi måske pejle dig hen mod et andet mærke med en anden lydfilosofi

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

m_k_t
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

m_k_t skrev:
Mht. til baskompensation, så har AVR 3802 den mulighed at du kan skære hz ved eks. 60 eller 70 eller 100 for den sags skyld og dermed undgå de dybeste frekvenser, hvis du nu skulle ende op med Concept 8 og de afgiver for meget bas.

Den metode mener jeg ikke holder... Du ikke alene dæmper bassen - du skærer den helt væk! Og så er meningen med de store 8 da helt væk - så står der store højttalere i stuen der slet ikke får lov til at lave det de har kostet mest for.

Jeg er såmænd godt klar over at du skærer dybbassen helt væk, det skrev jeg sådan set også, ved at sige at man undgår de dybeste frekvenser... Det var egentligt mest med henblik på hvis han ville købe brugt og fandt et sæt Concept 8 til billige penge, så var det jo en mulighed, i stedet for strengt nødvendigt at gå efter et sæt Concept 6, som der måske ikke er så megen fremtid i. Concept 8 kan han jo så bedre tage med sig til større rum, hvis det en gang bliver aktuelt!

Quaff - Dali 909 kan i hvert fald klart anbefales, hvis du ellers kan lide Dali's lyd, for dem bliver du i hvert fald ikke skuffet over, hvis du gerne vil kunne mærke lydtrykket :) Og så er det faktisk en ganske fornuftig højttaler til all-round brug til prisen. Jeg vil tro du kan finde et sæt i fin stand til 2000-2500 enten herinde eller på dba.

Til top Vis m_k_t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m_k_t

Quaff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 November 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg havde håbet på en "mild" Cerwin Vega. Alstå noget hvor man kan mærke bassen, men at det ikke kun er bassen man kan høre...og så at de også skal kunne spille lavt med god "fylde".

Er begyndt at prøve at ændre indstillingerne på det billige Sony surround anlæg jeg har nu, ved at flytte højtalerne lidt ud på vægen, skrue på frekvensdeleren på sub'en osv.

Nu prøver jeg at kigge lidt herinde og på DBA...det kan jo være at der dukker noget godt op til rimelige penge :-)

Til top Vis Quaff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quaff

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Ellers kunne du også holde dig til CV og finde dig et sæt AL-750 eller AL-1000 som folk har snakket godt om herinde

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

m_k_t skrev:
Wymax skrev:
m_k_t skrev:
Mht. til baskompensation, så har AVR 3802 den mulighed at du kan skære hz ved eks. 60 eller 70 eller 100 for den sags skyld og dermed undgå de dybeste frekvenser, hvis du nu skulle ende op med Concept 8 og de afgiver for meget bas.

Den metode mener jeg ikke holder... Du ikke alene dæmper bassen - du skærer den helt væk! Og så er meningen med de store 8 da helt væk - så står der store højttalere i stuen der slet ikke får lov til at lave det de har kostet mest for.

Jeg er såmænd godt klar over at du skærer dybbassen helt væk, det skrev jeg sådan set også, ved at sige at man undgår de dybeste frekvenser... Det var egentligt mest med henblik på hvis han ville købe brugt og fandt et sæt Concept 8 til billige penge, så var det jo en mulighed, i stedet for strengt nødvendigt at gå efter et sæt Concept 6, som der måske ikke er så megen fremtid i. Concept 8 kan han jo så bedre tage med sig til større rum, hvis det en gang bliver aktuelt!

Hvis bassen dominerer rummet bør man forsøge at dæmpe den - ikke at fjerne den  At skære den væk omkring måske 80 Hz ville helt sikkert fjerne lige netop det Quaff er ude efter.

Med mindre man har planer om at flytte højttalerne til et større rum (enten hvor man bor eller et andet sted), så synes jeg ikke at man skal fremtidsplanlægge alt for meget, hvis ikke man helt specifikt ved hvordan det bliver. Det er også det jeg mener med at jeg ikke ville investere i en Denon 3802 bare for at have mulighed for surround engang i fremtiden - så hellere møde behovet her og nu, og så se på en eventuelt ny/anden situation når den opstår.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Quaff skrev:
Jeg havde håbet på en "mild" Cerwin Vega. Alstå noget hvor man kan mærke bassen, men at det ikke kun er bassen man kan høre...og så at de også skal kunne spille lavt med god "fylde".

Hos Hifi-Klubben står højttalere ofte og spiller ud i et meget stort lokale - er det sådan du har hørt dem? Herved ryger en hel del af bassen, for rummet - uanset hvor meget det kan drille - vil altid have en stor effekt på hvordan en højttaler lyder, specielt i bassen og den nedre mellemtone.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Quaff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Sendt: 19 December 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt endelig et par fede højtalere. Et sæt Jamo E855. De spiller rigtig godt og er lette at drive. Nu skal jeg så bare finde mig en anden forstærker end den sony surround reciver jeg har nu.

Jeg overvejer at købe en Denon avr-1509 med tilhørende dvd afspiller. Så kan jeg altid udbygge med flere højtalere når jeg får mere plads/ flere penge :-)

Tusind tak for hjælpen allesammen. Det er prisværdigt at I har brugt så meget tid på at hjælpe mig :-)

Til top Vis Quaff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quaff

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Selv tak :D

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 December 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skulle overveje grundigt, at gå en klasse op i receiver. Køb en receiver til 3-4000,- og spar istedet på den dyre dvd afspiller, brug en billigere dvd et stykke tid og vent til bluray er kommet ned i pris. Så kan du få en kraftigere forstærker måske enda med HD, der samtidig kan få størrere højtalere til at levere en bedre bas. så skal du heller ikke bekymre dig så meget om hvilken højtaler Du sætter til.

Nu har du selv lyttet til concept ht´erne og der altså meget andet godt til prisen og selv om hfk er de mest kendte, er de altså ikke de eneste/bedste, læs her på forum og tjek priserne på eks. pricerunner for at finde nogle af de mange netbutikker hvor der er gode penge at spare på hifi.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Sendt: 25 December 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Vent med at købe BluRay-afspiller,til Oppo lancerer deres herhjemme. Det vil næsten helt sikkert kunne betale sig at gå efter den, hvis man vil have en god dvd- og BD-afspiller i den billige ende, som leverer kvalitet.

Og ja, læg lidt ekstra kroner på receiveren (og hør noget andet end Denon - har selv en 3805, som jeg ikke er superglad for, som nok ryger på KSB inden alt for længe).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes