Emne: Alt for skrap censur her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
alpape skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Jan Graffo: Det her handler jo ikke om ytringsfrihed. Du kan da ytrre dig præcis som du vil. Men det vil muligvis blive modereret eller slettet. Og overtræder du din ytringsfrihed kan du jo spørge KvK hvad der kan ske
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR  |
|
|
Ifølge definitionen herunder har du ret i, at man kan ytre sig om hvad som helst, hvor som helst og hvornår som helst.
Bemærk dog det sidste afsnit, der er understreget. Du kan sige hvad som helst, men du skal være klar over, at du kan blive stillet til ansvar, og at du kan få en dom imod dig.
Ytringsfrihed
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. Ytringsfriheden er især vigtig for mindretallene, idet de magthavende instanser på grund af deres magtposition ikke har reelt brug for beskyttelsen af retten til ytring.
Ytringsfriheden er en grundlæggende rettighed, men er ikke ubegrænset. Ytringsfriheden indebærer, at staten ikke på forhånd kan blande sig og forbyde borgerne at komme til orde. Derimod er friheden ikke til hinder for, at man efterfølgende står til ansvar for sine ytringer, f.eks. ved en domstol. Udtalelser kan ved dom blive kendt ubeføjede, hvis retten ikke finder dem dokumenteret, ligesom overtrædelser af de lovgivningsmæssige bestemmelser naturligvis kan medføre idømmelse af straf.
|
|
|
Sådan er det, man kan vel kalde det frihed under ansvar, man stilles til ansvar over for de "ting" man har gjort, men hellere det end censur. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
K. Rasmussen skrev:
alpape skrev:
I det øjeblik, at det Graffo ytrer sig om bliver modereret, tja, så er der ingen ytringsfrihed
Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR 
|
|
|
Det ændre ikke på det faktum, at du (og andre), ved at benytte dette forum, også har accepteret de betingelser det kan bruges under.
|
|
|
Du har også ret, men det ændrer ikke mine synspunkter, at når man ændrer/sletter "folks" indlæg, så er der tale om censur. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
K. Rasmussen skrev:
|
Det ændre ikke på det faktum, at du (og andre), ved at benytte dette forum, også har accepteret de betingelser det kan bruges under.
|
|
|
Du har også ret, men det ændrer ikke mine synspunkter, at når man ændrer/sletter "folks" indlæg, så er der tale om censur.
|
|
|
Betyder det så også at du mener at de skal give en advarsel/udelukkelse, istedet for at slette et indlæg, hvis reglerne overtrædes. Som det er nu vælger de jo netop at slette et indlæg, og først i gentagelsestilfælde eller grove tilfælde gives der advarsler.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Kan man stadig sende KVK en Pb når mandens konto er lukket.???.
Kan man det vil jeg sende ham et stort tillykke.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad måle metode der blev brugt, når de selv går med til at bruge denne metode, så kan man sk. da ikke
forsvare dem bagefter med at det ikke er en rigtig måle metode, alså hvor er vi hende.
Jeg har ikke læst det hele igennem, men der var også noget med en EU standart der skulle overholdes, dette kunne forstærkeren jo heller
ikke da man jo åbenbart så kunne bruge den som elektrisk gril.
|
|
|
Kan man driste sig til at spørge om, hvordan du kan mene, at målemetoden ikke er
vigtig.
Man kan vel godt mene de ikke skulle have accepteret målemetoden. Og sige den vist
nok ikke er den forstærkeres effektafgivelser normalt måles med ?.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
til TRX850
Du lyder ret nedladende, her engang til.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad måle metode der blev brugt, når de selv går med til at bruge denne metode, så kan man sk. da ikke forsvare dem bagefter med at det ikke er en rigtig måle metode, alså hvor er vi hende.
|
|
|
Du har naturligvis ret til at have din holdning om, at målemetoden er ligegyldig. Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er torskedumt af Densen at godkende en tortur målemetode, som ikke er beregnet til at måle udgangseffekt med. Og mon ikke også de selv har erkendt det siden de forliger sagen? Jeg forstår så bare ikke, hvad det er du vil ønske KvK tillykke med? Han har jo ikke vundet noget ud over at han sikkert er temmelig lettet over, at han ikke kan blive stillet for en dommer?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
André
Jeg kan ikke se at måle metoden skulle være vigtig, uanset hvad for en metode de måtte have brugt, så blev de jo enige om at bruge denne der her omtales, og for mig er det da ligemeget om denne forstærker skulle have spillet under vand i 14 dage eller have 4 sæt højtalere på hver udgang, eller kun skulle have afgivet et 1000hz signal i få sekunder.
Jeg forstår bare ikke at det er sådan et problem med den måle metode når begge parter har godkendt denne måle metode.
Og her kommer jeg så ikke længere, forsat god debat.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo KvK har skam vundet noget. Retten til at betale et advokatsalæ. Tillykke KVK
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Her er lige et teknisk spørgsmål, ang. tiden for belastning:
Kan en forstærker, der tåler en kontinuerlig belastning i én time, ikke pr. definition også tåle den i fire timer? |
|
|
Nej, den kan jo godt være næsten død efter en time og helt død efter to 
Citér:
| Det det drejer sig om, er vel om varmeafgivelsen i forstærkeren, er tilstrækkelig til at udgangstransistorerne ikke brænder af. |
|
|
Der er både transistorer, nettrafo, ensretterdioder og andet der kan blive (for) varmt.
Citér:
| Hvis en forstærker kun tåler signalet én time, må der være risiko for at signalet også gør skade på forstærkeren i den éne time. |
|
|
Ja. Jeg ville ikke have lyst til at teste mine forstærkere efter de beskrevne torturmetoder  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
@TRX850
Jeg er efterhånden nødt til at spørge, om dit forhold til Sillesen? Så travlt som du har med at forsvare ham og hans firma, ser man sjældent.
|
|
|
Er det et forsvar, når jeg tilkendegiver min holdning om, at det er torskedumt, at Densen har godkendt den målemetode, som det var givet på forhånd at hverken deres eller nogen anden kl A/B forstærker på denne planet ville kunne overleve? Nej vel... Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere. Derfor havde jeg set frem til en principiel afgørelse for, om hans ytringer var ulovlige, eller bare yderst grove...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uagtet af hvilken målemetode der anvendes, hmm.....hvis Densen vidste hvad de lavede så ville de nok have opponeret - det gjorde de så ikke !. Det viser jo så at den lille mand kan også kan give de "store" firmaer kam til håret....nåh nej, der er jo ingen hår  . Syntes sgu KvK fortjener en  for denne her __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
[QUOTE=Jan Graffo]@TRX850
Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere...
|
|
|
Åh ja, det forklarer så iveren  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Jan Graffo skrev:
@TRX850
Jeg er efterhånden nødt til at spørge, om dit forhold til Sillesen? Så travlt som du har med at forsvare ham og hans firma, ser man sjældent.
|
|
|
Er det et forsvar, når jeg tilkendegiver min holdning om, at det er torskedumt, at Densen har godkendt den målemetode, som det var givet på forhånd at hverken deres eller nogen anden kl A/B forstærker på denne planet ville kunne overleve? Nej vel...
Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere. Derfor havde jeg set frem til en principiel afgørelse for, om hans ytringer var ulovlige, eller bare yderst grove...
|
|
|
Kun 20 minutter gik der før du gik ind i tråden, der oprindeligt handlede om noget andet. Siden har du skrevet 30 indlæg, så det har efterhånden karakter af, at du er den ene part, og at formålet er af afspore debatten og få folk til at forkaste testen. Den duer ikke, du er meget klogere end alle andre, og der er ikke noget i vejen med Densens forstærkere. Interessant .... __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
TRX850 skrev:
Jan Graffo skrev:
@TRX850
|
|
|
Er det et forsvar, når jeg tilkendegiver min holdning om, at det er torskedumt, at Densen har godkendt den målemetode, som det var givet på forhånd at hverken deres eller nogen anden kl A/B forstærker på denne planet ville kunne overleve? Nej vel...
Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere. Derfor havde jeg set frem til en principiel afgørelse for, om hans ytringer var ulovlige, eller bare yderst grove...
|
|
|
Kun 20 minutter gik der før du gik ind i tråden, der oprindeligt handlede om noget andet. Siden har du skrevet 30 indlæg, så det har efterhånden karakter af, at du er den ene part, og at formålet er af afspore debatten og få folk til at forkaste testen. Den duer ikke, du er meget klogere end alle andre, og der er ikke noget i vejen med Densens forstærkere.
Interessant ....
|
|
|
Jeg har ikke taget stilling til, om der er noget galt med forstærkerne, eller ej. Jeg tager stilling til målemetoden som flere teknisk kyndige i denne tråd tydeligvis er enige om har været håbløs. Men jeg kan jo læse af dine indlæg, at du tydeligvis har taget stilling, og at du mener der er noget galt med forstærkerne. Fair nok, det er jo din subjektive holdning...
|
| Til top |
|
| |
Kazimyrzak Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Kurt von Kubik
Bruger siden: 08 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af Administrator.
KvK - du er stadigvæk ikke velkommen! __________________ "Livet skal leves fårlæns, men forstås baglæns" Kirkegård
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, uha... Selveste den abdicerede pave er genopstået  Jeg ser, at jeg bliver anklaget for at være dobbeltprofil. En alvorlig påstand, som jeg forventer du og dine disciple fører bevis for KvK..? Edit: I øvrigt er det interessant, at man skal mistænkeliggøres, forklare hvem man er osv osv bare fordi man absolut ikke er KvK supporter... Hmmmm, hvem var det nu, der gerne ville tale ytringsfrihed..!?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg vil se Starwars, selv om dette er nok så spændende, med dobbeltprofiler,
folk undercover, de onde, og helten der kæmper i mørket, mod verdens slamberter.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
YES ..... STARWARS RULES ..... der ved man da på forhånd at det er fri fantasi  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Spencer skrev:
Her er lige et teknisk spørgsmål, ang. tiden for belastning:
Kan en forstærker, der tåler en kontinuerlig belastning i én time, ikke pr. definition også tåle den i fire timer? |
|
|
Nej, den kan jo godt være næsten død efter en time og helt død efter to 
Citér:
| Det det drejer sig om, er vel om varmeafgivelsen i forstærkeren, er tilstrækkelig til at udgangstransistorerne ikke brænder af. |
|
|
Der er både transistorer, nettrafo, ensretterdioder og andet der kan blive (for) varmt.
Citér:
| Hvis en forstærker kun tåler signalet én time, må der være risiko for at signalet også gør skade på forstærkeren i den éne time. |
|
|
Ja. Jeg ville ikke have lyst til at teste mine forstærkere efter de beskrevne torturmetoder 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Der er vist noget med at en klud vædet i linolie kan selvantænde.  Gætter på at du ikke har linolie i dine effekttrin.  Det er iøvrigt altid betryggende at vide, at lakken på nettrafoen først er smeltet efter fem timers drift.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg ikk den ringeste forstand på målemetoder, men den her sag har vist mig hvor nemt det er for producenter at "fifle" med tallene (siger ikk at densen har gjort det), men grunden til at jeg er kommet frem til denne konklussion er at der åbentbart ikk er en "rigtig" målemetode, som jeg kan læse flere af brugerne herinde skriver, og så kan man jo ikk brug specifikationerne til et dyt
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|