Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Alt for skrap censur her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
alpape skrev:

Jay l`Blundt skrev:
Jan Graffo: Det her handler jo ikke om ytringsfrihed. Du kan da ytrre dig præcis som du vil. Men det vil muligvis blive modereret eller slettet. Og overtræder du din ytringsfrihed kan du jo spørge KvK hvad der kan ske

Mvh. l´Blundt

Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR

Ifølge definitionen herunder har du ret i, at man kan ytre sig om hvad som helst, hvor som helst og hvornår som helst.

Bemærk dog det sidste afsnit, der er understreget. Du kan sige hvad som helst, men du skal være klar over, at du kan blive stillet til ansvar, og at du kan få en dom imod dig.

Ytringsfrihed

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. Ytringsfriheden er især vigtig for mindretallene, idet de magthavende instanser på grund af deres magtposition ikke har reelt brug for beskyttelsen af retten til ytring.

Ytringsfriheden er en grundlæggende rettighed, men er ikke ubegrænset. Ytringsfriheden indebærer, at staten ikke på forhånd kan blande sig og forbyde borgerne at komme til orde. Derimod er friheden ikke til hinder for, at man efterfølgende står til ansvar for sine ytringer, f.eks. ved en domstol. Udtalelser kan ved dom blive kendt ubeføjede, hvis retten ikke finder dem dokumenteret, ligesom overtrædelser af de lovgivningsmæssige bestemmelser naturligvis kan medføre idømmelse af straf.

Sådan er det, man kan vel kalde det frihed under ansvar, man stilles til ansvar over for de "ting" man har gjort, men hellere det end censur.

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 November 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

K. Rasmussen skrev:
alpape skrev:
I det øjeblik, at det Graffo ytrer sig om bliver modereret, tja, så er der ingen ytringsfrihed

Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR

Det ændre ikke på det faktum, at du (og andre), ved at benytte dette forum, også har accepteret de betingelser det kan bruges under.

Du har også ret, men det ændrer ikke mine synspunkter, at når man ændrer/sletter "folks" indlæg, så er der tale om censur.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:
K. Rasmussen skrev:

Det ændre ikke på det faktum, at du (og andre), ved at benytte dette forum, også har accepteret de betingelser det kan bruges under.

Du har også ret, men det ændrer ikke mine synspunkter, at når man ændrer/sletter "folks" indlæg, så er der tale om censur.

Betyder det så også at du mener at de skal give en advarsel/udelukkelse, istedet for at slette et indlæg, hvis reglerne overtrædes. Som det er nu vælger de jo netop at slette et indlæg, og først i gentagelsestilfælde eller grove tilfælde gives der advarsler.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Kan man stadig sende KVK en Pb når mandens konto er lukket.???.

Kan man det vil jeg sende ham et stort tillykke.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad måle metode der blev brugt,  når de selv går med til at bruge denne metode, så kan man sk. da ikke
forsvare dem bagefter med at det ikke er en rigtig måle metode, alså hvor er vi hende.

Jeg har ikke læst det hele igennem,  men der var også noget med en EU standart der skulle overholdes,  dette kunne forstærkeren jo heller
ikke da man jo åbenbart så kunne bruge den som elektrisk gril.

Kan man driste sig til at spørge om, hvordan du kan mene, at målemetoden ikke er
vigtig.

Man kan vel godt mene de ikke skulle have accepteret målemetoden. Og sige den vist
nok ikke er den forstærkeres effektafgivelser normalt måles med ?.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

til TRX850

Du lyder ret nedladende, her engang til.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad måle metode der blev brugt,  når de selv går med til at bruge denne metode, så kan man sk. da ikke forsvare dem bagefter med at det ikke er en rigtig måle metode, alså hvor er vi hende.

Du har naturligvis ret til at have din holdning om, at målemetoden er ligegyldig.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er torskedumt af Densen at godkende en tortur målemetode, som ikke er beregnet til at måle udgangseffekt med. Og mon ikke også de selv har erkendt det siden de forliger sagen?

Jeg forstår så bare ikke, hvad det er du vil ønske KvK tillykke med? Han har jo ikke vundet noget ud over at han sikkert er temmelig lettet over, at han ikke kan blive stillet for en dommer?

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

André

Jeg kan ikke se at måle metoden skulle være vigtig, uanset hvad for en metode de måtte have brugt, så blev de jo enige om at bruge denne der her omtales,  og for mig er det da ligemeget om denne forstærker skulle have spillet under vand i 14 dage eller have 4 sæt højtalere på hver udgang,  eller kun skulle have afgivet et 1000hz signal i få sekunder.

Jeg forstår bare ikke at det er sådan et problem med den måle metode når begge parter har godkendt denne måle metode.

Og her kommer jeg så ikke længere,  forsat god debat.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 November 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jo jo KvK har skam vundet noget. Retten til at betale et advokatsalæ. Tillykke KVK
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Her er lige et teknisk spørgsmål, ang. tiden for belastning:

Kan en forstærker, der tåler en kontinuerlig belastning i én time, ikke pr. definition også tåle den i fire timer?

Nej, den kan jo godt være næsten død efter en time og helt død efter to

Citér:
Det det drejer sig om, er vel om varmeafgivelsen i forstærkeren, er tilstrækkelig til at udgangstransistorerne ikke brænder af.

Der er både transistorer, nettrafo, ensretterdioder og andet der kan blive (for) varmt.

Citér:
Hvis en forstærker kun tåler signalet én time, må der være risiko for at signalet også gør skade på forstærkeren i den éne time.

Ja. Jeg ville ikke have lyst til at teste mine forstærkere efter de beskrevne torturmetoder

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 November 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
@TRX850

Jeg er efterhånden nødt til at spørge, om dit forhold til Sillesen?
Så travlt som du har med at forsvare ham og hans firma, ser man sjældent.

Er det et forsvar, når jeg tilkendegiver min holdning om, at det er torskedumt, at Densen har godkendt den målemetode, som det var givet på forhånd at hverken deres eller nogen anden kl A/B forstærker på denne planet ville kunne overleve? Nej vel...

Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere. Derfor havde jeg set frem til en principiel afgørelse for, om hans ytringer var ulovlige, eller bare yderst grove...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Uagtet af hvilken målemetode der anvendes, hmm.....hvis Densen vidste hvad de lavede så ville de nok have opponeret - det gjorde de så ikke !. Det viser jo så at den lille mand kan også kan give de "store" firmaer kam til håret....nåh nej, der er jo ingen hår . Syntes sgu KvK fortjener en  for denne her   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
[QUOTE=Jan Graffo]@TRX850

Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere...

Åh ja, det forklarer så iveren

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 November 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Uagtet af hvilken målemetode der anvendes, hmm.....hvis Densen vidste hvad de lavede så ville de nok have opponeret - det gjorde de så ikke !. Det viser jo så at den lille mand kan også kan give de "store" firmaer kam til håret....nåh nej, der er jo ingen hår . Syntes sgu KvK fortjener en  for denne her   

Ja... Sådan med en fodboldt metafor viser det, at man ikke selv behøver kunne score, for man taber ikke kampen, hvis man er så svine heldig at modstanderen scorer selvmål 

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Jan Graffo skrev:
@TRX850

Er det et forsvar, når jeg tilkendegiver min holdning om, at det er torskedumt, at Densen har godkendt den målemetode, som det var givet på forhånd at hverken deres eller nogen anden kl A/B forstærker på denne planet ville kunne overleve? Nej vel...

Og dertil skal siges, at jeg ofte synes KvK gik langt, langt over stregen for ordenlig opførsel i sin hetz mod Densen, Eben med flere. Derfor havde jeg set frem til en principiel afgørelse for, om hans ytringer var ulovlige, eller bare yderst grove...

Kun 20 minutter gik der før du gik ind i tråden, der oprindeligt handlede om noget andet.
Siden har du skrevet 30 indlæg, så det har efterhånden karakter af, at du er den ene part, og at formålet er af afspore debatten og få folk til at forkaste testen.
Den duer ikke, du er meget klogere end alle andre, og der er ikke noget i vejen med Densens forstærkere.

Interessant ....

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
TRX850 skrev:
Jan Graffo skrev:
@TRX850

Kun 20 minutter gik der før du gik ind i tråden, der oprindeligt handlede om noget andet.
Siden har du skrevet 30 indlæg, så det har efterhånden karakter af, at du er den ene part, og at formålet er af afspore debatten og få folk til at forkaste testen.
Den duer ikke, du er meget klogere end alle andre, og der er ikke noget i vejen med Densens forstærkere.

Interessant ....

Jeg har ikke taget stilling til, om der er noget galt med forstærkerne, eller ej. Jeg tager stilling til målemetoden som flere teknisk kyndige i denne tråd tydeligvis er enige om har været håbløs.

Men jeg kan jo læse af dine indlæg, at du tydeligvis har taget stilling, og at du mener der er noget galt med forstærkerne. Fair nok, det er jo din subjektive holdning...

Kazimyrzak
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil: Kurt von Kubik

Bruger siden: 08 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet af Administrator.

KvK - du er stadigvæk ikke velkommen!

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 November 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Kazimyrzak skrev:

Åørj en masse.

Fik den her at vide af en som kend kubik:

http://gratisupload.dk/download/17894/

Uha, uha... Selveste den abdicerede pave er genopstået 

Jeg ser, at jeg bliver anklaget for at være dobbeltprofil. En alvorlig påstand, som jeg forventer du og dine disciple fører bevis for KvK..?

Edit: I øvrigt er det interessant, at man skal mistænkeliggøres, forklare hvem man er osv osv bare fordi man absolut ikke er KvK supporter... Hmmmm, hvem var det nu, der gerne ville tale ytringsfrihed..!?

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 November 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Tror jeg vil se Starwars, selv om dette er nok så spændende, med dobbeltprofiler,
folk undercover, de onde, og helten der kæmper i mørket, mod verdens slamberter.

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 November 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

YES ..... STARWARS RULES ..... der ved man da på forhånd at det er fri fantasi

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Spencer skrev:
Her er lige et teknisk spørgsmål, ang. tiden for belastning:

Kan en forstærker, der tåler en kontinuerlig belastning i én time, ikke pr. definition også tåle den i fire timer?

Nej, den kan jo godt være næsten død efter en time og helt død efter to

Citér:
Det det drejer sig om, er vel om varmeafgivelsen i forstærkeren, er tilstrækkelig til at udgangstransistorerne ikke brænder af.

Der er både transistorer, nettrafo, ensretterdioder og andet der kan blive (for) varmt.

Citér:
Hvis en forstærker kun tåler signalet én time, må der være risiko for at signalet også gør skade på forstærkeren i den éne time.

Ja. Jeg ville ikke have lyst til at teste mine forstærkere efter de beskrevne torturmetoder

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Der er vist noget med at en klud vædet i linolie kan selvantænde.
Gætter på at du ikke har linolie i dine effekttrin.

Det er iøvrigt altid betryggende at vide, at lakken på nettrafoen først er smeltet efter fem timers drift.

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikk den ringeste forstand på målemetoder, men den her sag har vist mig hvor nemt det er for producenter at "fifle" med tallene (siger ikk at densen har gjort det), men grunden til at jeg er kommet frem til denne konklussion er at der åbentbart ikk er en "rigtig" målemetode, som jeg kan læse flere af brugerne herinde skriver, og så kan man jo ikk brug specifikationerne til et dyt

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum