Emne: Alt for skrap censur her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Zorglub
Kan du så komme ind i kampen igen, do. Om ikke andet, så som almindelig "kuli" som en anden. Vi blir da nødt til at fortsætte den lystige og lærerige debat om Stax i din tråd. Med venlig hilsen Ham den anden Stax tosse
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
At en Densen B-150 må give fortabt i et (meget) stort rum, på tungtdrevne højttalere, siger ikke meget om dens udgangseffekt. Hvis det direkte indikerer noget, er det snarere, at der ikke er tale om den mest strømstærke konstruktion på markedet... Jeg har fået oplyst, at Densens sikringskredsløb er ganske konservativt dimensionerede, og kan ændres efter behov, til at matche en given højttaler.
Hygge,
Brok
|
|
|
1. Det er en b110 vi snakker om
2. Men designer ikke et sikringskredsløb der slår fra lang tid før man lever op til de specifikationer man selv har opgivet. Så burde man nok revurdere sine specifikationer ihvertfald. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
brok skrev:
|
At en Densen B-150 må give fortabt i et (meget) stort rum, på tungtdrevne højttalere, siger ikke meget om dens udgangseffekt. Hvis det direkte indikerer noget, er det snarere, at der ikke er tale om den mest strømstærke konstruktion på markedet... Jeg har fået oplyst, at Densens sikringskredsløb er ganske konservativt dimensionerede, og kan ændres efter behov, til at matche en given højttaler.
Hygge,
Brok
|
|
|
2. Men designer ikke et sikringskredsløb der slår fra lang tid før man lever op til de specifikationer man selv har opgivet. Så burde man nok revurdere sine specifikationer ihvertfald.
|
|
|
Den snak på chatten, som Jan Graffo henviser til, omhandler en B-150. Jeg burde have pointeret dette i forrige indlæg, sorry.
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
sunaudio skrev:
|
Det det handler om for mig idenne tråd og gør den spændende, er om hvorvidt der censureres for meget og om hvordan man har ret til at benytte sin ytringsfrihed.
|
|
|
Ja, det var vist sådan Jan Graffo's tråd startede.  |
|
|
Ja, og jeg undrer mig stadig over, at to andre indlæg med navns nævnelse stadig står i den tidligere viste tråd, men går ud fra at det skyldes messe-travlhed, at de ikke er slettet - når nu mit 5-ords indlæg omgående blev slettet. Ytringsfrihed har kun den, der har sit eget medie - f.eks en hjemmeside. __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Per N skrev:
brok skrev:
|
Hygge,
Brok
|
|
|
2. Men designer ikke et sikringskredsløb der slår fra lang tid før man lever op til de specifikationer man selv har opgivet. Så burde man nok revurdere sine specifikationer ihvertfald.
|
|
|
Den snak på chatten, som Jan Graffo henviser til, omhandler en B-150. Jeg burde have pointeret dette i forrige indlæg, sorry.
Hygge,
Brok
|
|
|
Okay, så giver det mere mening __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svaret blæser stadigt i vinden.Hvad er den korrekte målemetode ?.
Der er en del her der skriver man gør ikke sådan eller sådan.
Men ingen skriver, man gør naturligvis sådan her.Og det er vel
i bund og grund det der er sagens kerne, ingen ved hvad den
korrekte målemetode er.Så er det som tidligere nævnt, dælme
svært at få ret juridisk.For mig at se, er der ingen tvivl om KvK
gik langt over strengen for anstændig opførelse i sin tid.For mig
handler det ikke om jura, men hvordan man opfører sig over for
andre mennesker på et offentligt forum.
Havde sagen bare handlet om, hvor meget er en meter, eller et kilogram.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo: Det her handler jo ikke om ytringsfrihed. Du kan da ytrre dig præcis som du vil. Men det vil muligvis blive modereret eller slettet. Og overtræder du din ytringsfrihed kan du jo spørge KvK hvad der kan ske
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Geeks Udelukket fra forum

Dobbeltprofil:
Bruger siden: 15 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Der findes vel reelt ingen standart.Her tænker jeg naturligvis, en standard der er lovpligtig at anvende.Når denne standart ikke findes, er det umådeligt svært at vinde en retsag, eller sagt på en anden måde tidskrævende lig meget dyrt.Så den der med KvK vandt noget som helst ved at indgå forlig . Udad til er DENSEN kommet til at fremstå som tabere, alene fordi de var så lidt betænksomme, at anlægge en retssag, der som udgangs punkt var svær at vinde. |
|
|
Faktum er bare stadig, at syn og skønsrapporten går frontalt imod Densen. Og husk lige på, at Densen selv, har valgt at acceptere de standarder der er målt efter. Der er altså på ingen måde tale om, at man har snakket om forskellige målemetoder.
Ergo: Densen har fået papir på, at Deres forstærkere ikke er i stand til at levere den efekt Densen opgiver. Præcis som kvk har postuleret. Og med det bevis i hånden, finder jeg det helt naturligt, at Densen vælger at lade sagen frafalde. Retten vil jo kigge til den syn og skønsrapport der er blevet udfærdiget, og som sagt går den frontalt imod Densen.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Havde sagen bare handlet om, hvor meget er en meter, eller et kilogram.
|
|
|
Det kunne have været sjovt. Så havde folk en videnskabelig grund til at tage trådan op igen med jævne mellemrum   Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
For mig at se, er der ingen tvivl om KvK gik langt over strengen for anstændig opførelse i sin tid.For mig handler det ikke om jura, men hvordan man opfører sig over for andre mennesker på et offentligt forum.
|
|
|
Men det er ok man siger ens forstærker er klasse A, på trods af den har en virkningsgrad på 60% der gør det teoretisk og derved også praktisk umuligt at være klasse A?
Det er os ok man markedsføre sine cd afspillere med udgangstrin på 6w klasse A selvom de ikke er det?
Det er os ok en b110 kun kan levere sin lovede 120w i 4 ohm i 3 minutter fra koldstart af, eller hvad det nu bliver til?
-Men det er satme ikke ok at kvk pointere dette, og debattere med densen som flere gange påstår hans påstande ikke passer(på tros af vores flinke syns og skønsmand siger de gør), og han endda gør det på et humoristisk niveau uden at blive verbal ubehagelig hvilket de fleste af os andre var blevet forlængst?
Det er for langt ude, den holdning der synes jeg.
Og det er påtrods af jeg ikke lige frem er bedste ven med kvk eller speedy __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geeks skrev:
André Jensen skrev:
Der findes vel reelt ingen standart.Her tænker jeg naturligvis, en standard der er lovpligtig at
anvende.Når denne standart ikke findes, er det umådeligt svært at vinde en retsag, eller sagt på en anden måde tidskrævende lig meget dyrt.Så
den der med KvK vandt noget som helst ved at indgå forlig . Udad til er DENSEN kommet til at fremstå som tabere, alene fordi de var så lidt
betænksomme, at anlægge en retssag, der som udgangs punkt var svær at vinde. |
|
|
Faktum er bare stadig, at syn og skønsrapporten går frontalt imod Densen. Og husk lige på, at Densen selv, har valgt at acceptere de
standarder der er målt efter. Der er altså på ingen måde tale om, at man har snakket om forskellige målemetoder.
Ergo: Densen har fået papir på, at Deres forstærkere ikke er i stand til at levere den efekt Densen opgiver. Præcis som kvk har postuleret.Og
med det bevis i hånden, finder jeg det helt naturligt, at Densen vælger at lade sagen frafalde. Retten vil jo kigge til den syn og skønsrapport der
er blevet udfærdiget, og som sagt går den frontalt imod Densen. |
|
|
Nu kom der ikke nogen domfældelse i denne sag, så bevis nej.Og når der ikke faldt dom, skal man
være noget blå øjet, for at kalde KvK for juridsk vinder i sagen.Så jeg vil her skrive direkte, at du
vrøvler. Hvem du end er ?.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geeks skrev:
André Jensen skrev:
Der findes vel reelt ingen standart.Her tænker jeg naturligvis, en standard der er lovpligtig at anvende.Når denne standart ikke findes, er det umådeligt svært at vinde en retsag, eller sagt på en anden måde tidskrævende lig meget dyrt.Så den der med KvK vandt noget som helst ved at indgå forlig . Udad til er DENSEN kommet til at fremstå som tabere, alene fordi de var så lidt betænksomme, at anlægge en retssag, der som udgangs punkt var svær at vinde. |
|
|
Faktum er bare stadig, at syn og skønsrapporten går frontalt imod Densen. Og husk lige på, at Densen selv, har valgt at acceptere de standarder der er målt efter. Der er altså på ingen måde tale om, at man har snakket om forskellige målemetoder.
Ergo: Densen har fået papir på, at Deres forstærkere ikke er i stand til at levere den efekt Densen opgiver. Præcis som kvk har postuleret. Og med det bevis i hånden, finder jeg det helt naturligt, at Densen vælger at lade sagen frafalde. Retten vil jo kigge til den syn og skønsrapport der er blevet udfærdiget, og som sagt går den frontalt imod Densen. |
|
|
Der er altså ikke meget ''faktum'' i dine fakta ud over, at vi er blevet klar over, hvor meget effekt en Densen leverer efter at være blevet testet efter en testmetode anvendt til at måle langtidstemperatur udviklingen... Vi er stadig ikke blevet klogere på, om forstærkeren overholder specifikationerne. Men OK, der er jo ingen tvivl om, at for dig/andre, som ikke VIL indse, at man naturligvis ikke kan måle en forstærker på den måde; så har KvK fået rettens ord for, at han havde helt og aldeles ret i sine angreb på Densen og at Densen er svindlere, som opgiver falske specifikationer. Tilbage står så som André så fornuftigt fremfører, at KvK gik langt, langt over stregen for almindelig opførsel. Ærgeligt, at vi aldrig fik prøvet, om hans hetz var direkte ulovlig, eller om den bare var totalt usmagelig...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
André Jensen skrev:
For mig at se, er der ingen tvivl om KvK gik langt over strengen for anstændig opførelse i sin tid.For
mig handler det ikke om jura, men hvordan man opfører sig over for andre mennesker på et offentligt forum. |
|
|
Men det er ok man siger ens forstærker er klasse A, på trods af den har en virkningsgrad på 60% der gør det teoretisk og derved også
praktisk umuligt at være klasse A?
Det er os ok man markedsføre sine cd afspillere med udgangstrin på 6w klasse A selvom de ikke er det?
Det er os ok en b110 kun kan levere sin lovede 120w i 4 ohm i 3 minutter fra koldstart af, eller hvad det nu bliver til?
-Men det er satme ikke ok at kvk pointere dette, og debattere med densen som flere gange påstår hans påstande ikke passer(på tros af vores
flinke syns og skønsmand siger de gør), og han endda gør det på et humoristisk niveau uden at blive verbal ubehagelig hvilket de fleste af os
andre var blevet forlængst?
Det er for langt ude, den holdning der synes jeg.
Og det er påtrods af jeg ikke lige frem er bedste ven med kvk eller speedy |
|
|
De ting tager jeg i denne sag ikke stilling til. Jeg tager alene stilling til, hvorledes debatten,
om emnet blev kørt fra KvK side.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Geeks skrev:
André Jensen skrev:
|
|
Ergo: Densen har fået papir på, at Deres forstærkere ikke er i stand til at levere den efekt Densen opgiver. Præcis som kvk har postuleret.Og med det bevis i hånden, finder jeg det helt naturligt, at Densen vælger at lade sagen frafalde. Retten vil jo kigge til den syn og skønsrapport der er blevet udfærdiget, og som sagt går den frontalt imod Densen.
|
|
|
Nu kom der ikke nogen domfældelse i denne sag, så bevis nej.Og når der ikke faldt dom, skal man være noget blå øjet, for at kalde KvK for juridsk vinder i sagen.Så jeg vil her skrive direkte, at du vrøvler. Hvem du end er ?.
|
|
|
Jeg er så ganske sikker på at hvis Sillesen var sikker på at han kunne få kvikke kurt dømt idenne sag, så havde han gjort det. Når han ikke gør det, er det fordi han og hans advokat ikke længere er sikre i deres sag efter at de har læst syn & skønsmandens udtalelser.
En dommer og evt to lægmænd må jo nødvendigvis høre sagen fra begge parter og fra syn&skønsmanden og derudfra træffe deres konklusion. Det har Sillesens advokat jo vidst og rådet til at der bliver indgået et forlig. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes sagen er interessant fordi det drejer sig også om, hvorvidt et foretagende som Densen der dygtige til markedsføre sig selv, kan få lukket munden på mennesker der uenige i at Densen fremstiller verdens bedste produkter.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
André Jensen skrev:
Geeks skrev:
André Jensen skrev:
Der findes vel reelt ingen standart.Her tænker jeg naturligvis, en standard der er lovpligtig at anvende.Når denne
standart ikke findes, er det umådeligt svært at vinde en retsag, eller sagt på en anden måde tidskrævende lig meget dyrt.Så den der med KvK
vandt noget som helst ved at indgå forlig . Udad til er DENSEN kommet til at fremstå som tabere, alene fordi de var så lidt betænksomme, at
anlægge en retssag, der som udgangs punkt var svær at vinde. |
|
|
Faktum er bare stadig, at syn og skønsrapporten går frontalt imod Densen. Og husk lige på, at Densen selv, har valgt at acceptere de
standarder der er målt efter. Der er altså på ingen måde tale om, at man har snakket om forskellige målemetoder.
Ergo: Densen har fået papir på, at Deres forstærkere ikke er i stand til at levere den efekt Densen opgiver. Præcis som kvk har postuleret.Og
med det bevis i hånden, finder jeg det helt naturligt, at Densen vælger at lade sagen frafalde. Retten vil jo kigge til den syn og skønsrapport der
er blevet udfærdiget, og som sagt går den frontalt imod Densen.
|
|
|
Nu kom der ikke nogen domfældelse i denne sag, så bevis nej.Og når der ikke faldt dom, skal man være noget blå øjet, for at kalde
KvK for juridsk vinder i sagen.Så jeg vil her skrive direkte, at du vrøvler. Hvem du end er ?. |
|
|
Jeg er så ganske sikker på at hvis Sillesen var sikker på at han kunne få kvikke kurt dømt idenne sag, så havde han gjort det. Når han ikke
gør det, er det fordi han og hans advokat ikke længere er sikre i deres sag efter at de har læst syn & skønsmandens udtalelser.
En dommer og evt to lægmænd må jo nødvendigvis høre sagen fra begge parter og fra syn&skønsmanden og derudfra træffe deres
konklusion. Det har Sillesens advokat jo vidst og rådet til at der bliver indgået et forlig. |
|
|
Måske måske ikke.Retsager der viser sig ikke at være lige ud af landevejen.
Kan blive dyre og ikke mindst tidskrævende.Så prøv at holde dig til fakts.
I stedet for gætværk.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Jeg synes sagen er interessant fordi det drejer sig også om, hvorvidt et foretagende som Densen der dygtige til markedsføre
sig selv, kan få lukket munden på mennesker der uenige i at Densen fremstiller verdens bedste produkter.
|
|
|
Ja det er næsten en ny MacAllen det her ikke  .
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Jeg synes sagen er interessant fordi det drejer sig også om, hvorvidt et foretagende som Densen der dygtige til markedsføre sig selv, kan få lukket munden på mennesker der uenige i at Densen fremstiller verdens bedste produkter.
|
|
|
Det har vel aldrig handlet om, hvorvidt nogle produkter er verdens bedste eller ej? Eller om man skal være enig/uenig i, om de er det..? Den del om ytringsfriheden har vel altid handlet om, hvorvidt MÅDEN hvormed KvK har udtrykt sin tilsyneladende foragt for Densen (og før dem eks Eben) var på den rigtige eller forkerte side af dansk lovgivning. Desværre blev det ikke prøvet ved domstolen...
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Jan Graffo: Det her handler jo ikke om ytringsfrihed. Du kan da ytrre dig præcis som du vil. Men det vil muligvis blive modereret eller slettet. Og overtræder du din ytringsfrihed kan du jo spørge KvK hvad der kan ske
Mvh. l´Blundt
|
|
|
I det øjeblik, at det Graffo ytrer sig om bliver modereret, tja, så er der ingen ytringsfrihed 
Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Jan Graffo: Det her handler jo ikke om ytringsfrihed. Du kan da ytrre dig præcis som du vil. Men det vil
muligvis blive modereret eller slettet. Og overtræder du din ytringsfrihed kan du jo spørge KvK hvad der kan skeMvh. l´Blundt |
|
|
I det øjeblik, at det Graffo ytrer sig om bliver modereret, tja, så er der ingen ytringsfrihed 
Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR
 |
|
|
Tag en tur til Nord Korea, så vil du opdage hvad cencur reelt er  .
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|