| Forfatter |
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu blev sagen rent faktisk fornuftigt afsluttet ved en mægling, hvor injurieanklagen mod brugeren blev frafaldet.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Mastervol skrev:
dan a. skrev:
Ja debatten ruller der ud af, i aftes prøved ja at start en tråd om hvor hvidt det var rimelig at kvk var smidt ud af forumet, da jeg entlig syntes at han måske ikke har fået en rimelig behandling, da alle nu kan se at han entlig havde ret. Det tog 6 min efter jeg startede tråden, så havde administrator gruppen lukket tråden, det er vist nogle være konger |
|
|
Du burde læse retningslinjerne engang. Der står nemlig at vi ikke diskuterer personsager offentligt. Hvis du vil kalde os diktatorer fordi vi opretholder retningslinjerne, så må det stå helt for din egen regning.
Edit: Forresten er det sagen uvedkommende om han havde ret eller ej, det var ikke derfor han røg ud.
|
|
|
Der er ingen tvivl om kvk,s måde at ydtrykke sig på var over stregen og det burde give ham advarsler, på den anden side så vil jeg nok osså blive sur hvis nogen skrev at det ikke var rigtig det jeg havde skrevet og jeg selv var 100 % sikker i min sag, som mange ved, så kan man hurtig komme til at skrive ting man ikke burde, når man er vred. |
|
|
Ps. det er ikke jeg bevist vil overtræde retningslinjerne, men har blot en vis medfølelse for kvk, da jeg sider med en fornemmelse af at det er 1 mand mod en helt firm og når man så gerne vil støtte denne mand ved at stille spørgsmål ved nogle af de ting der er sket, ja så før man ikke lov til det, da der er mod retningslinjerne. Til Zorglup, det jeg skrev er skrevet i ærvelse over at man ikke kan føre en debat vedr. en bestemt person og jeg beklager da også at jeg nok udtrykte mig måske lige volsomt nok, du har da ret i at vi jævnlig har brug for at der bliver skredet ind i en tråd og jeg syntes da du skulle komme ind i kampen igen  . Det dur ikke at være pige sur  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
TRX850 skrev:
| Der er blevet målt udgangseffekt over 4 timer med afsættelse af fuld udgangseffekt...!!!!!! Den standard, som er målt efter er beregnet til at checke strømforsyningens stabilitet/temperatur ved en sådan langtidsbelastning. Standarden er IKKE beregnet til at måle en forstærkers udgangseffekt efter. |
|
|
Hvordan måler man så efter din/andres mening udgangseffekt? En test ved 1/3 effekt, kan jo ikke bruges til at måle udgangseffekt, men kun langtidsstabilitet.
En af mine bøger nævner en "DIN-prøve" hvor forstærkeren skal kunne levere fuld effekt i 10 minutter. Er det så den "officielle" metode?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jeg er helt enig i, at man kun tester langtidsstabilitet ved at måle ved 1/3 af max udgangseffekt i en time. Og dermed er vi vel også enige om, at man ikke måler en forstærkers udgangseffekt ved at måle fuld udgangseffekt i 4 timer..!? (som det er blevet gjort af syns og skønsmanden)... Om den ''DIN prøve'' du refererer til er den, som skal bruges kan jeg ikke svare på, men det lyder absolut fornuftigere at teste max effekt ved fuld effekt i 10 minutter, end i 4 timer. Eller sagt på en anden måde kan jeg ikke forestille mig, at der er én eneste kl A/B forstærker på markedet, som er designet/specificeret med en udgangseffekt målt efter 4 timer ved fuld last..? Hvis nogen kan dokumentere, at der findes kl A/B forstærkere på markedet, som er specificeret efter den målemetode syns og skønsmanden brugte vil jeg meget gerne se dokumentationen for dette? Der findes et hav af standarder og fejlen her er jo netop, at ingen har defineret, hvilken standard der skulle måles efter, hvorved syn og skønsmanden har valgt at bruge en langtidsstabilitets målemetode i stedet for en målemetode, hvormed man måler udgangseffekt.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan A.:I har fået svar. Så din kommentar om at blive pige-sur er ret upassende. Så vidt jeg kan se er der en der er blevet sur over at blive modereret og så kører den ellers derud af, på trods af masser af svar på hvorfor. Efter mit hoved er der blevet skrevet flere usaglige ting i denne tråd som burde være modereret væk, eller i det mindste påtalt. Men gør moderatorerne det ikke begynder jeg jo ikke at brokke mig over det i nye tråde. Og i fald jeg mener det er vigtigt kan jeg jo bruge indberette-funktionen. På samme måde har i fået svar. Mener i ikke at dette er tilstrækkeligt så tag den på pm som i bliver opfordret.
Hvem var det egentlig der dengang omtalte en andens kone på lidet flatterende måde?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes vel reelt ingen standart.Her tænker jeg naturligvis, en standard der er lovpligtig
at anvende.Når denne standart ikke findes, er det umådeligt svært at vinde en retsag,
eller sagt på en anden måde tidskrævende lig meget dyrt.Så den der med KvK vandt
noget som helst ved at indgå forlig  . Udad til er DENSEN kommet til at fremstå
som tabere, alene fordi de var så lidt betænksomme, at anlægge en retssag, der som
udgangs punkt var svær at vinde.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
.Så den der med KvK vandt
noget som helst ved at indgå forlig  |
|
|
Ja og dem, der vitterligt tror, at en forstærker, som afgiver 60W i 8 ohm kun kan afgive 12W i 4 ohm...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Dan A.:I har fået svar. Så din kommentar om at blive pige-sur er ret upassende. Så vidt jeg kan se er der en der er blevet sur over at blive modereret og så kører den ellers derud af, på trods af masser af svar på hvorfor. Efter mit hoved er der blevet skrevet flere usaglige ting i denne tråd som burde være modereret væk, eller i det mindste påtalt. Men gør moderatorerne det ikke begynder jeg jo ikke at brokke mig over det i nye tråde. Og i fald jeg mener det er vigtigt kan jeg jo bruge indberette-funktionen. På samme måde har i fået svar. Mener i ikke at dette er tilstrækkeligt så tag den på pm som i bliver opfordret.
Hvem var det egentlig der dengang omtalte en andens kone på lidet flatterende måde?
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Min sidste komentar med at være pigesur var nu ment som et klap på skulderen, beklager hvis min humor ikke er til at forstå,da denne debat er mod reglerne vil jeg trække mig fra denne tråd og enu en gang beklager jeg til de som har følt sig støt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan A.: Problemet er jo blandt andet at du ikke kan se hvordan folk reagere når du skriver den slags. 90% af vores kommunikation foregår jo med kropssprog. Du har jo så stadig lov til at skrive hvad du vil, men skal ikke forvente at det får lov at blive stående eller ikke bliver påtalt, hvis det er imod reglerne.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Ja, og dem, der vitterligt tror, at en forstærker, som afgiver 60W i 8 ohm kun kan afgive 12W i 4 ohm... 
|
|
|
Hvad er der så sjovt ved det? 
Den KAN afgive omkring 114 Watt i 4 ohm, men kun i meget kort tid og altså ikke en kontinuerlig effekt. Rapporten nævner noget med 50 sek ved 19 Vrms hvilket er under 114 watt og noget med 25 sekunder ved 23 Vrms hvilket er en smule over de 114 Watt i 4 ohm som den kortvarigt kan afgive.
Faktum er at du godt kan få noget der kommer i nærheden af den opgivne effekt, men så bliver det kun kortvarigt og altså ikke kontinuerligt. Er det så 12 Watt som de er det rigtige tal for den kontinuerlige udgangseffekt? Det afhægner jo af målemetoden og om de 4 timers tortur test er den rigtige skal jeg ikke kunne sige noget om.
Du siger selv at 10 min test ved fuld skrue er fornuftigt, selv det kan den jo ikke engang klare, den klarer under 1 minut ved den belastning.
Lige meget hvordan du vender og drejer det kommer den forstærker aldrig i nærheden af 120 Watt i 4 Ohm kontinuerligt. Slet ikke når en anden bruger har nævnt noget med at der ingen køleribber er, det lyder helt vildt hvis det passer. 
Så synes egentlig ikke du har så meget at grine ad, bortset fra egen uvidenhed, men det er nuvist begrænset hvor sjovt det er. 
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak til Jan Graffo for hans indlæg omhandlende censurering. 
Mit motto: Mere sandhed ...mindre censur !
Zorglub skrev:
Pt. har vi 3 aktive moderatore på forum, mig selv, Mastervol og Administrator. Vi skal holde hus og få brugerne til at rette sig efter retningslinjerne. I den her weekend er de to afsted til messe, så har vi mig tilbage. Hvor sjovt tror i det er at forsøge at holde det her foretagende bare en lille smugle pænt og ordentligt? hvor meget konge tror i at det får en til at føle sig? Jeg har lagt rigtig mange frivillige timer på det her site, og hver gang der er nogen der syntes at de får p***et på deres sukkermad kommer den her omgang. Personligt gider jeg ikke mere, nu har jeg også holdt til det i 2 år. Pris jer lykkelige for at der er nogen der gør, selv om de nu kun er 2! tilbage.
|
|
|
Administrator, Mastervol og Zorglub, jeg forestiller mig at i til tider må føle jer som skraldemænd der skal tidligt op om morgenen, for at holde borgernes baggårde fri for overfyldte affaldscontainere, så de ikke bliver et nyt hjem for rotter. I får sjældent roser for jeres arbejde, men istedet hagles i ned af os andre, når i prøver at håndhæve forumregler, det er ikke nemt.
"it's a dirty job, but someone have to do it".
Til dig Zorglub, håber jeg på at du bliver og fortsætter hjælpen til Administrator og Mastervol med at sætte os urostiftere på plads og sørge for at det er de rette der ender i skammekrogen. 
Jeg har længe forestillet mig, at det var ok at slæbe flæskesvær med til den muslimske fredagsbøn, som kunne nydes, imens man var tilskuer, men det kan af nogle anses som forkert og så må man lade være med det. Det samme gælder forumreglerne her på H4A, de er for nogle af os noget man først nærlæser, når man har fået 2 ud af 3 advarsler. 
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
TRX850 skrev:
Ja, og dem, der vitterligt tror, at en forstærker, som afgiver 60W i 8 ohm kun kan afgive 12W i 4 ohm... 
|
|
|
Men lige meget hvordan du vender og drejer det kommer den forstærker aldrig i nærheden af 120 Watt i 4 Ohm kontinuerligt.
|
|
|
Nej, det er klart den ikke gør dét, for det er den (og alle denne verdens øvrige Kl A/B forstærkere) ikke designet til.
Som jeg skrev ovenfor: Vis mig gerne dokumentation for en producent, der specificerer/opgiver deres kl A/B forstærkere efter den testmetode syns og skønsmanden har anvendt? Jeg vil gerne se bare ét eksempel på nogen, som opgiver deres udgangseffekt på en kl A/B forstærker efter 4 timers fuld last... Det grinagtige er, at nogen ved deres fulde fem kan finde på at måle udgangseffekt på en kl A/B forstærker efter en metode til at teste langtids temperaturudvikling over 4 timer, samt at der er nogen som tror på, at resultatet efter sådanne 4 timers tortur = en forstærkers maksimale udgangseffekt...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok som TRX850 skriver, findes den A/B forstærker ikke der
kontinuerligt kan afgive deres opgivet effekt.Oplys os i
vores mørke uvidenhed Bassøe.
Og spørger du hvad TRX850 er uvidende om, kan jeg kun sige det må du
vide da du kalder ham det
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruge tid på at blive ved med at diskutere effektopgivelserne ved Densen produkterne? Syns og skønsmanden har udtalt sig klart og tydeligt og Densen har accepteret dette idet de har indgået et forlig med Søren Kvik.
Det det handler om for mig idenne tråd og gør den spændende, er om hvorvidt der censureres for meget og om hvordan man har ret til at benytte sin ytringsfrihed.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er vist ikke for hurtige, som jeg skrev i mit indlæg har jeg IKKE svaret på den rigtige test metode og kan derfor IKKE sige om de 12 Watt i 4 Ohm er det rigtige tal.
Endvidere nævnte jeg de 10 min som hr. TRX850 selv mente lød mere fornuftigt, ikke engang det kunne B110 klare jvf. rapporten. Maks effekten kunne den kun klare imellem 25 og 50 sek jvf. rapporten.
Men den del af mit indlæg springer i let og elegant henover. 
Men det må i nu selv om.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
I er vist ikke for hurtige, som jeg skrev i mit indlæg har jeg IKKE svaret på den rigtige test metode og kan derfor IKKE sige om de 12 Watt i 4 Ohm er det rigtige tal.
Endvidere nævnte jeg de 10 min som hr. TRX850 selv mente lød mere fornuftigt, ikke engang det kunne B110 klare jvf. rapporten. Maks effekten kunne den kun klare imellem 25 og 50 sek jvf. rapporten.
Men det må i nu selv om.
|
|
|
Jeg skev at 10 minutter da er mere fornuftigt, end 4 timer. Jeg skrev ikke, at 10 minutter er den tid max effekten skal kunne dokumenteres over. Den rigtige målemetode/tid står i en eller anden standard, som er beregnet til at måle udgangseffekt efter.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
I chatten har man kunnet læse, at forstærkeren må give op over for tunge højttalere, så der er måske noget om, at udgangseffekten ikke er helt så god, som den burde være.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Bassøe skrev:
|
Men det må i nu selv om.
|
|
|
Jeg skev at 10 minutter da er mere fornuftigt, end 4 timer. Jeg skrev ikke, at 10 minutter er den tid max effekten skal kunne dokumenteres over. Den rigtige målemetode/tid står i en eller anden standard, som er beregnet til at måle udgangseffekt efter.
|
|
|
Det var nu også bare ment som et eksempel baseret på hvad du syntes lød fornuftigt. 10 min er sandsynligvis ikke det rette tal.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
At en Densen B-150 må give fortabt i et (meget) stort rum, på tungtdrevne højttalere, siger ikke meget om dens udgangseffekt. Hvis det direkte indikerer noget, er det snarere, at der ikke er tale om den mest strømstærke konstruktion på markedet... Jeg har fået oplyst, at Densens sikringskredsløb er ganske konservativt dimensionerede, og kan ændres efter behov, til at matche en given højttaler.
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
I er vist ikke for hurtige, som jeg skrev i mit indlæg har jeg IKKE svaret på den rigtige test metode og kan derfor IKKE sige
om de 12 Watt i 4 Ohm er det rigtige tal.
Endvidere nævnte jeg de 10 min som hr. TRX850 selv mente lød mere fornuftigt, ikke engang det kunne B110 klare jvf. rapporten. Maks effekten
kunne den kun klare imellem 25 og 50 sek jvf. rapporten.
Men det må i nu selv om.
|
|
|
Jeg springer ikke let og elegant over noget. Når man kalder andre
for uvidende oplyser man dem. Og det gør du ikke vel ?.
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Det det handler om for mig idenne tråd og gør den spændende, er om hvorvidt der censureres for meget og om hvordan man har ret til at benytte sin ytringsfrihed.
|
|
|
Ja, det var vist sådan Jan Graffo's tråd startede. 
|
| Til top |
|
| |