| Forfatter |
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov - ved sagens start blev det aftalt mellem parterne at netop standarden DS/EN60258 skulle bruges til målingerne!
Syns og skønsmanden skriver, at B110 modellen kunne spille i de krævede 4 timer ved lige under klipningsniveau med den
angive 60 watt. Men at den med kun kunne spille ved 4 ohm i få sekunder til få minutter, medmindre output blev reduceret
til 9 watt. Ved 9 watt kunne den spille vedvarende.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
| Ja det havde det, for man skalkunne ytre sin frie mening under samme ansvar som hvis man skriver i en avis. |
|
|
Netop..! Og jeg mindes ting skrevet her på fora, som jeg ikke forestiller mig, at vedkommende, der skrev dem ville have skrevet i avisen...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En funktion i forum, hvor enkelte medlemmer kan udelukkes fra at deltage i en tråd, vil iøvrigt muliggøre at moderatorer lettere kan forhindre fnidder i at lukke tråde.
Denne funktion er på ønskelisten.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, og det er sku lavt. Hvis man tror man kan skjule sig bag sin skærm og så komme med mere eller mindre usandheder, og her er det at vi har behov for censur eller moderatorer mm, men de skal også passe på ikke at blive for nervøse. En svær balancegang, men sådan er det.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis producenten mente, at han havde fået ret, havde det mest naturlige vel været, at vi havde kunnet læse det på den side, som hans virksomhed deler adresse med. Hemmelighedskræmmeri, lukkethed og censur fører ikke til noget som helst andet end rygtedannelse. Det rigtige ville være, at gennemgå sagsforløbet på en sober måde, som en voksen og uvildig redaktion kunne gøre det.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
En funktion i forum, hvor enkelte medlemmer kan udelukkes fra at deltage i en tråd, vil iøvrigt muliggøre at moderatorer lettere kan forhindre fnidder i at lukke tråde.
Denne funktion er på ønskelisten.
|
|
|
Det ville i grunden være smart. Og så måske ikke. Jeg tror blot, det ville medføre en strøm af nye tråde i nær relation til den tråd, bemeldte bruger(e) var udelukket fra at deltage i. Jeg synes, den aktuelle debat afspejler netop dette.
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
|
|
|
Sorry TRX850 - mens jeg skrev mit sidste indlg, havde andre gjort opmærksom på det jeg egtl. ville sige. Så det skal ikke
forstårs som at jeg prøver at presse den allerede fremsatte argumanetation igennnem blot ved at gentage den.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
|
|
|
ulrikmm skrev:
Hov hov - ved sagens start blev det aftalt mellem parterne at netop standarden DS/EN60258 skulle bruges til målingerne!
Syns og skønsmanden skriver, at B110 modellen kunne spille i de krævede 4 timer ved lige under klipningsniveau med den
angive 60 watt. Men at den med kun kunne spille ved 4 ohm i få sekunder til få minutter, medmindre output blev reduceret
til 9 watt. Ved 9 watt kunne den spille vedvarende.
Mvh Ulrikmm |
|
|
Ja, det er netop, hvad jeg har beskrevet ovenfor. Og har givet et andet eksempel på fra målinger i Stereophile... http://stereophile.com/solidpoweramps/907mf/index4.htmlDet er ikke en metode man bruger til at måle udgangseffekt, det er en metode man bruger til at måle termisk udvikling. At producenten så -tilsyneladende- har godkendt, at denne metode er blevet brugt til at måle udgangseffekt kan kun siges at være .... øøøhhhhh.... temmelig dumt... Her uddrag fra Stereophile... Before performing tests on an amplifier, I thermally stress it by
running it for 60 minutes at one-third the specified power into 8 ohms,
which is the worst case for an amplifier with a class-B or-AB output
stage. Eyeballing the Musical Fidelity Supercharger 550K, it doesn't
appear to have enough heatsink area for a 550W design. This, in fact,
proved to be the case—it shut down after 18 minutes of operation at
191W into 8 ohms. The chassis was way too hot to touch and the
amplifier's orange Temperature LED was illuminated. Letting it cool
down for 30 minutes brought the 550K back to life.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Synes også at det er ganske beskæmmende, at sagen ikke bliver fuldt til dørs på en sober måde - Men blot forsøges tiet ihjel.
Kubikken havde dog ret og bør selvfølgelig inviteres ind i varmen igen.
|
|
|
Der er vist en del, inklusive dig selv, der ikke tænker over grunden til at Kurt Von Kubik blev udelukket fra forum.
Det blev jo ikke afgjort efter hvem der har ret eller ej i en given sag - men udelukkende fordi han ikke kunne holde sig indenfor de få letforståelige retningslinjer der er her på hifi4all.dk
Man må respektere at et privatejet forum ikke vil ligge plads til diskussioner omkring visse emner - grunden er jo netop at en ny diskussion vil ende på samme måde som den forrige - helt i børnehaveklassen.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
| Hvis producenten mente, at han havde fået ret, havde det mest naturlige vel været, at vi havde kunnet læse det på den side, som hans virksomhed deler adresse med. Hemmelighedskræmmeri, lukkethed og censur fører ikke til noget som helst andet end rygtedannelse. Det rigtige ville være, at gennemgå sagsforløbet på en sober måde, som en voksen og uvildig redaktion kunne gøre det. |
|
|
Altså, nu er jeg ikke lige helt sikker på, hvilken redaktion du mener? Er det den på hifi.musik/nerd.dk? Hvis du mener redaktionen på hifi4all, har denne sådan set ikke det fjerneste med bemeldte sag at gøre. Og det har den anden i grunden jo heller ikke.
At der her på siden ikke sker en redaktionel gennemgang af sagsforløbet skyldes grundlæggende, at denne intet har med sagen at gøre. Det har vel ikke noget med censur at gøre?
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Jan Graffo skrev:
| Hvis producenten mente, at han havde fået ret, havde det mest naturlige vel været, at vi havde kunnet læse det på den side, som hans virksomhed deler adresse med. Hemmelighedskræmmeri, lukkethed og censur fører ikke til noget som helst andet end rygtedannelse. Det rigtige ville være, at gennemgå sagsforløbet på en sober måde, som en voksen og uvildig redaktion kunne gøre det. |
|
|
Altså, nu er jeg ikke lige helt sikker på, hvilken redaktion du mener? Er det den på hifi.musik/nerd.dk? Hvis du mener redaktionen på hifi4all, har denne sådan set ikke det fjerneste med bemeldte sag at gøre.
At der her på siden ikke sker en redaktionel gennemgang af sagsforløbet skyldes grundlæggende, at denne intet har med sagen at gøre. Det har vel ikke noget med censur at gøre?
Brok |
|
|
Enig..! I (H4A) kan naturligvis ikke lave en redaktionel gennemgang af en sag I ikke har været part i. Det eneste I kan/skal gøre er vel at håndhæve jeres udemærkede retningslijner for deltagelse på fora, som ''Sjoenne'' også pointere ovenfor
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Sjoenne
"Man må respektere at et privatejet forum ikke vil ligge plads til diskussioner omkring visse emner -"
Mener du, at en test af et produkt hører ind under "visse emner", som man ikke må diskutere?
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@brok
Du lever op til dit navn - det fremgår helt tydeligt, hvilken side der er tale om - den der deler adresse med producenten ... hvad du så end mener om det fællesskab. En enkelt pip fra ham fik tidligere standset en debat om producenters etik.
Det fremgår også tydeligt, hvad jeg kalder censur. Læs og tænk, før du skriver.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@brok
En gang til for dig - jeg skrev: "Hvad i alverden foregår der i redaktionens hoveder og hvorfor sletter
man mit indlæg på grund af et navn, når det samme navn optræder i andre
indlæg i samme tråd? Hvad skal den censur gøre godt for?"
Opfør jer som voksne mennesker i den redaktion eller nedlæg jeres hverv.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
@brok
En gang til for dig - jeg skrev: "Hvad i alverden foregår der i redaktionens hoveder og hvorfor sletter man mit indlæg på grund af et navn, når det samme navn optræder i andre indlæg i samme tråd? Hvad skal den censur gøre godt for?"
Opfør jer som voksne mennesker i den redaktion eller nedlæg jeres hverv.
|
|
|
Navnet er medfødt, nogen mener det passer ret godt
Som tidligere nævnt, er der i den tråd du henviser til, givet et yderst præcist svar på, hvorfor dit indlæg blev slettet. Navnet fremgår som også nævnt ikke andre steder i tråden.
Hvad ville i din verden være den voksne måde at håndtere det her på?
Når jeg skriver til dig som jeg gør, er det fordi du som trådstarter må have gjort dig nogle overvejelser om, hvad formålet med tråden er. Og alligevel bliver formålet ret hurtigt lidt mudret, fordi der diskuteres flere ting, som har karakter af et ønske om at fortsætte en anden debat, som pt. er lukket.
Og hvis du mener, at redaktionen på hifi-musik/nerd.dk bør komme med en gennemgang af sagen, bør det foreslås på bemeldte side.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
@Sjoenne"Man må respektere at et privatejet forum ikke vil ligge plads til diskussioner omkring visse emner -"Mener du, at en test af et produkt hører ind under "visse emner", som man ikke må diskutere?
|
|
|
Jeg velkommer alle tests der måtte være udført af teamet bag denne side! Det er altid underholdende læsning!
Hvilken test af et produkt hentyder du til? Jeg har ikke set deciderede test og anmeldelser modereret herinde...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Der foregår allerede en glødende hifidebat medlemmerne imellem, via email, PB, MSN-messenger og telefon.Ved at kvæle den offentlige debat, opnår man faktisk mindre overblik over hvilke myter der verserer.Lidt synd, men måske er der ting der ikke skal frem i lyset...
|
|
|
Så er det godt det bare er hifi... ingen dyr eller mennesker har lidt overlast indtil videre! VIVA LA RESISTANCE!!!
PS: Undskyld dette indlæg, jeg synes bare det lød så undergrund det med telefonsamtaler og glødende hifidebat osv...
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@brok
skriver: "Som tidligere nævnt, er der i den tråd du henviser til, givet et yderst
præcist svar på, hvorfor dit indlæg blev slettet. Navnet fremgår som
også nævnt ikke andre steder i tråden."
Det passer ikke hvad du skriver. Jeg fik ikke anden forkrlaring, end at jeg havde nævnt et navn. Det samme navn er nævnt andetsteds i samme tråd, både af ulrikmm og NADali. Enhver kan se, at jeg har ret her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69595&P N=1
Du må være meget desperat, når du nu også lyver for at lukke munden på mig. Og voksent opfører du dig da slet ikke.
Jeg forsøger at få en debat om rimeligheden i at udøve censur og slette indlæg, der nævner navne, som andre har nævnt uden at blive slettet. Bortset fra det handler en hel tredje tråd om sagen, hvor navne også er nævnt.
Din reaktion er at lyve. Velbekomme.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er klippet ud fra "Retningslinjer for brug af forum":
HIFI4ALL.DK forbeholder sig retten til, uden varsel, at slette indhold, såfremt dette skønnes uegnet eller ikke-relevante i forhold til HIFI4ALL.DK´s emneområde.
Kan det misforstås? Virker den linje som sort snak Jan Graffo?
Det er måske de færreste der gider læse sådan noget igennem inden de begynder at føle sig trådt på af "The Man".
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan konkludere, at hifi4all er et skrapt censureret forum, hvor administratorer sletter folks indlæg efter forgodtbefindende, mens andres indlæg om samme emner (eller navne) bliver stående. Redaktionen har åbenbart deres egne favoritter, som må skrive hvad som helst, mens andre ikke må skrive om det samme ...
|
| Til top |
|
| |