| Forfatter |
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan vist ikke længere høre hvad du siger
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Hvor er I altså sjove, alle I KvK sympatisører 
I fredags hjalp I KvK med at lække dokumenter fra sagen mellem KvK og Densen her på denne side. Formålet var jo tydeligt nok: Dokumenterne skulle bruges som bevis for det I betragter som en sejr til KvK.
Dokumenterne kunne jo altså også læses af folk, som ikke er med i KvK's fanskare, og sådan gik det jo. Dokumenterne viser klart, at der under sagen blev brugt standarder, som bruges til at lagtids ''tortur teste'' en forstærker, og ikke standarder, som bruges til at måle udgangseffekt. Det passer Jer tydeligvis ikke, at dette kommer frem, for hvor har I da pludselig travlt med at beskylde mig for alt muligt... ak ak, det er da lidt sørgeligt...
Jeg spørger igen: Hvis I mener de testmetoder, der er anvendt er de rigtige til at teste en forstærkers udgangseffekt vil I så ikke være så venlige at frembringe dokumentation for bare EN ENESTE Kl A/B forstærker på markedet, som er testet/specificeret efter de metoder, som blev brugt under syn og skøn? Det må da være let for Jer, hvis det er den normale målemetode? Altså metoden, hvor man lader en forstærker køre med fuld udstyring i 4 timer.
Og hvis I ikke kan dokumentere, at nogen forstærker på markedet er målt/specificeret efter metoden brugt under syn og skøn, vil det så sige, at alle Kl A/B forstærkere på markedet er opgivet med ulovlige specifikationer?
|
|
|
Jamen Hr Sillesen gik jo selv med til at der blev brugt den målemetode og han sagde selv god for det.
Desuden forståës det at Hr Sillesen netop har rost "manden der fortog mållingerne" for at være ydert kompetent og dygtig. Så dygtig at han endda selv gerne så ham ansat hos Densen.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
TRX850 skrev:
Hvor er I altså sjove, alle I KvK sympatisører 
I fredags hjalp I KvK med at lække dokumenter fra sagen mellem KvK og Densen her på denne side. Formålet var jo tydeligt nok: Dokumenterne skulle bruges som bevis for det I betragter som en sejr til KvK.
Dokumenterne kunne jo altså også læses af folk, som ikke er med i KvK's fanskare, og sådan gik det jo. Dokumenterne viser klart, at der under sagen blev brugt standarder, som bruges til at lagtids ''tortur teste'' en forstærker, og ikke standarder, som bruges til at måle udgangseffekt. Det passer Jer tydeligvis ikke, at dette kommer frem, for hvor har I da pludselig travlt med at beskylde mig for alt muligt... ak ak, det er da lidt sørgeligt...
Jeg spørger igen: Hvis I mener de testmetoder, der er anvendt er de rigtige til at teste en forstærkers udgangseffekt vil I så ikke være så venlige at frembringe dokumentation for bare EN ENESTE Kl A/B forstærker på markedet, som er testet/specificeret efter de metoder, som blev brugt under syn og skøn? Det må da være let for Jer, hvis det er den normale målemetode? Altså metoden, hvor man lader en forstærker køre med fuld udstyring i 4 timer.
Og hvis I ikke kan dokumentere, at nogen forstærker på markedet er målt/specificeret efter metoden brugt under syn og skøn, vil det så sige, at alle Kl A/B forstærkere på markedet er opgivet med ulovlige specifikationer?
|
|
|
Jamen Hr Sillesen gik jo selv med til at der blev brugt den målemetode og han sagde selv god for det.
Desuden forståës det at Hr Sillesen netop har rost "manden der fortog mållingerne" for at være ydert kompetent og dygtig. Så dygtig at han endda selv gerne så ham ansat hos Densen. |
|
|
Stadig ikke svar på spørgsmålet...
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Per N skrev:
Jan Graffo skrev:
|
TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
|
|
|
Tja, no wonder.... trx850's anlæg ligner noget der er købt ved densen/hifi freaks (focal højttalere bl.a.)
Så man kan formode både kvk og silden har sendt sine parti soldater i byen i dagens anledning.
|
|
|
Så du mener følgende er købt ved densen/hifi freaks?
|
|
|
Næ, som der stod dine nye focal højttalere
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
TRX850 skrev:
Per N skrev:
Jan Graffo skrev:
|
TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
|
|
|
Tja, no wonder.... trx850's anlæg ligner noget der er købt ved densen/hifi freaks (focal højttalere bl.a.)
Så man kan formode både kvk og silden har sendt sine parti soldater i byen i dagens anledning.
|
|
|
Så du mener følgende er købt ved densen/hifi freaks?
|
|
|
Næ, som der stod dine nye focal højttalere
|
|
|
Så nu trækker du i land fra ''et anlæg, der ligner noget købt ved densen/hifi freaks bl. a focal højttalere'' til et par højttalere ud af den lange liste med udstyr jeg har. Ak ja.... I er vist nået til vejs ende i jeres argumentation, nu hvor I er overgået til at mistænkeliggøre andre, beskylde mig for at være dobbeltprofil osv. Lad os fortsætte debatten, når I viser hvilke forstærkere, der er testet/specificeret efter de standarder, som er blevet brugt under syn og skøn...
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geeks skrev:
Jan Graffo skrev:
<P ="Msonormal">TRX850 har åbenbart fået alle til at se bort fra flere kritiske dele i rapporten.
<P ="Msonormal">Eller også har I ikke læst rapporten. <O:P></O:P>
<P ="Msonormal"><O:P></O:P>"Under skønsforretningen den 4/6 2008 kl. 10,30 overvejede Thomas Sillesen, om han ville trække sagen
tilbage. Samme dag kl. ca. 13<SPAN> </SPAN>(2-3 timer efter afslutningen af skønsforretningen ) blev jeg ringet op af Thomas Sillesen.
Thomas Sillesen roste min omhu og tekniske viden og stillede mig i udsigt, at hvis denne sag blev vel afsluttet, ville jeg kunne forvente et
engagement som konsulent for hans firma Densen Audio Technologies A/S. "<O:P></O:P>
<P ="Msonormal"><O:P></O:P>Dette kan ligne et forsøg på at påvirke skønsmanden, og det er ikke blevet modsagt.Jeg har selv været ude for
det samme som skønsmanden og rapporterede det straks til modpartens advokat.<O:P></O:P>
<P ="Msonormal"><O:P></O:P>"Mikkel Fisker sagde, at man ikke skal hænge sig i Rettens frister, og at han nok skulle få sin klient til at sende
mig dokumentationen. "<O:P></O:P>
<P ="Msonormal">"Jeg modtog ét eksemplar af hver af de omtvistede apparater, d.v.s. Densens B-410, B-350, B-110, samt diagram og print
layout for CD-410 – men i stedet for manualer og dokumentation for B350 og B-110 modtog jeg<SPAN> </SPAN>3 par hvide handsker med
Densen logo."<O:P></O:P>
<P ="Msonormal"><O:P></O:P>Endnu et eksempel på noget, der ligner forsøg på påvirkning, især når man samtidig undlader at sende den
ønskede dokumentation.TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
<P ="MsoText"> |
|
|
<P ="MsoText">Det havde jeg faktisk ikke bidt mærke i før nu. Tænk at Densen skamroser syn og skønsmanden. Det må enten være fordi: 1)
Han forsøger at påvirke ham.2) Han vitterligt er imponeret over syn og skønsmanden tekniske kompetence.
<P ="MsoText">Såfremt 1) er tilfældet, viser det blot med al tydelighed, at Densen lever i en verden, hvor man forsøger at snyde sig igennem.
Bl.a. med falske specifikationer og evt forsøg på at påvirke en syn og skønsmand, ved at stille ham arbejde i udsigt.
<P ="MsoText">Såfremt 2) er tilfældet, har Densen jo selv erkendt, at syn og skønsmanden er yderst kompetent (Givetvis mere kompetent til at
arbejde med elektronik, end man bliver af at tage en økonomiuddannelse).
<P ="MsoText">Uanset hvilken, står Thomas Sillesen, med en lidt uheldig adfærd. Hvilken der er værst, kan jeg næsten ikke beslutte mig for. Jeg
ville selv være ret træt af at have lokket mig selv ind i sådan en sag. |
|
|
Eller den tredje mulighed.Densen er ironiske, og derfor skriver skønsmanden
det i rapporten, da han føler sig trådt over tærene.Mulighed for gætteri er der nok af
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kan det være jeg spørger dumt, men er det ikke muligt at foretage en måling ud fra den metode som TRX850 mener er den rigtige og så få klarlagt om specifikationer er korrekte? der må vel være nogen elektronik sagkyndinge herinde som kan lave sådan en test.
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
| nu kan det være jeg spørger dumt, men er det ikke muligt at foretage en måling ud fra den metode som TRX850 mener er den rigtige og så få klarlagt om specifikationer er korrekte? der må vel være nogen elektronik sagkyndinge herinde som kan lave sådan en test. |
|
|
Jo det er bestemt muligt, kom forbi med en b110 og en stor 4 ohms effekt modstand.
Nu er problemet bare at de jo netop var blevet enige om målemetoden, men om den ville kunne levere 120 w i 4 ohm under andre omstændigheder kan vi da prøve, det kunne være meget spændende.
dog hvis den skal måles efter ducati's metode, så må vi kunne blive enige om at det ville være passende med et notat fra producenten om det er en kort periode forstærkeren kan klare 4 ohms belastninger vil jeg mene.
Men fred være med det, man må læse syns og skønsrapporten og dømme selv, eller bare dømme ud fra sagsanlæggeren måtte indgå forlig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
xiuxiu skrev:
| nu kan det være jeg spørger dumt, men er det ikke muligt at foretage en måling ud fra den metode som TRX850 mener er den rigtige og så få klarlagt om specifikationer er korrekte? der må vel være nogen elektronik sagkyndinge herinde som kan lave sådan en test. |
|
|
Jo det er bestemt muligt, kom forbi med en b110 og en stor 4 ohms effekt modstand.
Nu er problemet bare at de jo netop var blevet enige om målemetoden, men om den ville kunne levere 120 w i 4 ohm under andre omstændigheder kan vi da prøve, det kunne være meget spændende.
dog hvis den skal måles efter ducati's metode, så må vi kunne blive enige om at det ville være passende med et notat fra producenten om det er en kort periode forstærkeren kan klare 4 ohms belastninger vil jeg mene.
Men fred være med det, man må læse syns og skønsrapporten og dømme selv, eller bare dømme ud fra sagsanlæggeren måtte indgå forlig.
|
|
|
Ducati? Er det ham som der er den samme som TRX850.
Ih altså. TRX850 nu må du holde op med alle dine dobbeltprofiler.
Kan snart ikke finde ud af hvem der er hvem!
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
Per N skrev:
xiuxiu skrev:
|
|
|
|
|
Ih altså. TRX850 nu må du holde om med alle dine dobbeltprofiler.
Kan snart ikke finde ud af hvem der er hvem! |
|
|
Ja, er det ikke fantastisk  I øvrigt har jeg aldrig anvist nogen ''metode''... Den kommentar står for Per N's egen regning...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Handler tråden stadig om censur på Hifi4all? Jeg blir helt i tvivl.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden har jo som bekendt rod i denne sag om effekt, hvor en bruger blev sat uden for døren.
Så den handler om det overskriften angiver.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
| Handler tråden stadig om censur på Hifi4all? Jeg blir helt i tvivl. |
|
|
Efterhånden drejer det sig vel om, det er KvK eller Sillensen der har de største klunker.
Svaret er faktisk fundet. Men nu er det måle-metoden som vi ikke er helt enige om.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Fc-Sonny skrev:
Per N skrev:
xiuxiu skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, er det ikke fantastisk I øvrigt har jeg aldrig anvist nogen ''metode''... Den kommentar står for Per N's egen regning...
|
|
|
Som starten af det du citere til foreslog ville jeg bare gøre dig glad
for gentagelsens skyld:
xiuxiu skrev:
| men er det ikke muligt at foretage en måling ud fra den metode som TRX850 mener er den rigtige |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med een kanal drevet i een cyklus af en 1000 hz sinus ved 8 ohm. Evt. med en stor laboratorieforsyning tilkoblet.
Det var det vi kaldte skulderwatt i gamle dage.
Dengang var watt angivelser ikke begrænset af udstyrets egenskaber, kun af producentens samvittighed.
Kuponnyhederne havde sådan nogle anlæg på mange hundrede "watt".
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
Efterhånden drejer det sig vel om, det er KvK eller Sillensen der har de største klunker.
Svaret er faktisk fundet. Men nu er det måle-metoden som vi ikke er helt enige om. |
|
|
De var vel cirka lige store da ingen af dem valgte en retsag.KvK valgte ikke som udgangspunkt at blive stævnet.
Men han valgte forliget.
|
| Til top |
|
| |
Kazimyrzak Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Kurt von Kubik
Bruger siden: 08 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
Og det var mig der tidliger overvejede at bruge op mod 25.000 kr på et Densen anlæg. Godt jeg lod
være.
Lad KvK vende tilbage! ! ! |
|
|
Dem kan sikkert fås billit brugte nu __________________ "Livet skal leves fårlæns, men forstås baglæns" Kirkegård
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
Efterhånden drejer det sig vel om, det er KvK eller Sillesen der har de største klunker.
Svaret er faktisk fundet. Men nu er det måle-metoden som vi ikke er helt enige om. |
|
|
Jeg havde godt opfattet at der var gang i en masse målinger, men jeg var ikke sikker på de havde noget med begrebet censur at gøre, men godt vi har dig, Fc-Sonny. Nu er jeg helt med igen.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
TRX850 skrev:
Fc-Sonny skrev:
Per N skrev:
xiuxiu skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, er det ikke fantastisk I øvrigt har jeg aldrig anvist nogen ''metode''... Den kommentar står for Per N's egen regning...
|
|
|
Undskyld, jeg hentydede til den metode du nævnte man brugte i et eller andet hifi blad for et par debat sider siden. Det var da dig der skrev det ikke? Hvis ikke må du undskylde og jeg vil skifte dit navn ud med den person der gjorde. Det er ikke til at finde ud af med alle disse profiler og nye navne der dukker op hist og her |
|
|
Det er OK, men jeg har stadig ikke anvist nogen testmetode, eller henvist til en testmetode i et givent hifi blad. Jeg har helt bevidst afholdt mig fra at anbefale metoder... Jeg har stillet store spørgsmål ved den anvendte metode, som er kommet frem efter at KvK har fået dokumentationen for testen plantet her på forum. Og ingen har endnu kunnet dokumentere, at så meget som én eneste forstærker i denne verden er målt/specificeret efter test metoden brugt under syn og skøn. Jeg afventer tålmodigt
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Der er vist noget med at en klud vædet i linolie kan selvantænde.  Gætter på at du ikke har linolie i dine effekttrin.  |
|
|
Nej. Men måske skulle jeg overveje linoliekondensatorer? 
Citér:
Det er iøvrigt altid betryggende at vide, at lakken på nettrafoen først er smeltet efter fem timers drift.  |
|
|
Da jeg testede en brokoblet LM4870 forstærker for noget tid siden gav det da røg efter ca. 10 minutter. Det var bogen der lå under målemodstandene der var blevet lidt varm  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |