Emne: Alt for skrap censur her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
| nu har jeg ikk den ringeste forstand på målemetoder, men den her sag har vist mig hvor nemt det er for producenter at "fifle" med tallene (siger ikk at densen har gjort det), men grunden til at jeg er kommet frem til denne konklussion er at der åbentbart ikk er en "rigtig" målemetode, som jeg kan læse flere af brugerne herinde skriver, og så kan man jo ikk brug specifikationerne til et dyt |
|
|
Jeg er indehaver af en ældre forstærker fra Mark Levinson, hvor der meget strategisk er opgivet markant lavere tal i 8 ohm, end det forstærkeren kan levere. Til gengæld er den så opgivet til at kunne levere det dobbelte i 4 ohm. (Smart) Det er udbredt praksis at opgive effekt på denne måde, men jeg bryder mig ikke om det. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
YES ..... STARWARS RULES ..... der ved man da på forhånd at det er fri fantasi  |
|
|
Virkeligheden overgår altid fantasien, når der er mennesker involveret.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er gang i den her på H4A kan jeg se.
Folk er gået undercover og visse personer beskyldes for at være spioner for andre som viser sig at være en dobbeltprofil for... Jeg gir op. 
Men spændende er det da!
|
| Til top |
|
| |
Geeks Udelukket fra forum

Dobbeltprofil:
Bruger siden: 15 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Kan man driste sig til at spørge om, hvordan du kan mene, at målemetoden ikke er vigtig.
Man kan vel godt mene de ikke skulle have accepteret målemetoden. Og sige den vist nok ikke er den forstærkeres effektafgivelser normalt måles med ?. |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du har så travlt med at anfægte målemetoden. Det er Densen med Thomas Sillesen selv i spidsen, der har godkendt den benyttede målemetode. Hvad er så problemet??
Densen sagsøger kvk for at have spreds usande historier om, at Densens produkter ikke overholder de specifikationer Densen opgiver. Efterfølgende bliver Densen, kvk og syn og skønsanden enige om, hvilken målemetode der skal anvendes. Hvad er så lige præcis problemet?
At Densens produkter så efterfølgende fejler totalt i disse tests, beviser jo bare, at de ikke lever op til de specifikationer Densen selv har opgivet. Men det gør ikke at den målemetode ALLE parter incl Densen er blevet enige om, pludselig er uegnet.
Har du noget i klemme, siden du har så travlt med at holde hånden over Densen?? Var det ikke også noget med, at en af de andre der pt holder hånden over Densen, tidligere har arbejdet for Densen?
Det med at man ikke kan konkludere noget som helst, fordi der ikke er faldet dom, er lidt noget pjat. Faktum er at dommeren ikke ved noget om teknik, og af samme årsag er der lavet en rapport fra en uvildig syn og skønsmand, der skal være grundlaget for dommerens dom. Denne rapport går frontalt imod Densen. Man skal derfor virkelig langt ud, for at forestille sig, at dommeren ville dømme til Densens fordel. Det materiale der skal bruges som grundlag, peger jo direkte imod. Kan du ikke se det?
Det er nok faktisk ret smart af Densen at frafalde sagen, idet han nok har været klar over at han ville tabe. Og at trække sagen yderligere, vil blot give ham en endnu større regning, end han i forvejen har fået ud af sagen. Men at begynde at snakke om at årsagen til at sagen frafaldes, skyldes at kvk ikke havde ret. Glem det.
Densen slæber jo kvk i retten, fordi kvk's udtalelser helt sikkert har skadet hans omsætning. Og hvis Densen får rettens ord for, at kvk's udtalelser er usande, ville Densen ret let kunne inkassere en betydelig erstatning. Tror du så selv på, at Densen vælger at frafalde sagen, hvis sejren var så godt som i hus? No way! Det Densen laver er ren "Damage Control". Forsøger at minimere krateret efter hans styrt!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geeks skrev:
André Jensen skrev:
Kan man driste sig til at spørge om, hvordan du kan mene, at målemetoden ikke er vigtig.
Man kan vel godt mene de ikke skulle have accepteret målemetoden. Og sige den vist nok ikke er den forstærkeres effektafgivelser normalt måles med ?. |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du har så travlt med at anfægte målemetoden. Det er Densen med Thomas Sillesen selv i spidsen, der har godkendt den benyttede målemetode. Hvad er så problemet??
Densen sagsøger kvk for at have spreds usande historier om, at Densens produkter ikke overholder de specifikationer Densen opgiver. Efterfølgende bliver Densen, kvk og syn og skønsanden enige om, hvilken målemetode der skal anvendes. Hvad er så lige præcis problemet?
At Densens produkter så efterfølgende fejler totalt i disse tests, beviser jo bare, at de ikke lever op til de specifikationer Densen selv har opgivet. Men det gør ikke at den målemetode ALLE parter incl Densen er blevet enige om, pludselig er uegnet.
Har du noget i klemme, siden du har så travlt med at holde hånden over Densen?? Var det ikke også noget med, at en af de andre der pt holder hånden over Densen, tidligere har arbejdet for Densen?
Det med at man ikke kan konkludere noget som helst, fordi der ikke er faldet dom, er lidt noget pjat. Faktum er at dommeren ikke ved noget om teknik, og af samme årsag er der lavet en rapport fra en uvildig syn og skønsmand, der skal være grundlaget for dommerens dom. Denne rapport går frontalt imod Densen. Man skal derfor virkelig langt ud, for at forestille sig, at dommeren ville dømme til Densens fordel. Det materiale der skal bruges som grundlag, peger jo direkte imod. Kan du ikke se det?
Det er nok faktisk ret smart af Densen at frafalde sagen, idet han nok har været klar over at han ville tabe. Og at trække sagen yderligere, vil blot give ham en endnu større regning, end han i forvejen har fået ud af sagen. Men at begynde at snakke om at årsagen til at sagen frafaldes, skyldes at kvk ikke havde ret. Glem det.
Densen slæber jo kvk i retten, fordi kvk's udtalelser helt sikkert har skadet hans omsætning. Og hvis Densen får rettens ord for, at kvk's udtalelser er usande, ville Densen ret let kunne inkassere en betydelig erstatning. Tror du så selv på, at Densen vælger at frafalde sagen, hvis sejren var så godt som i hus? No way! Det Densen laver er ren "Damage Control". Forsøger at minimere krateret efter hans styrt!
|
|
|
Enig. 
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ja tror lige jeg vil tage et lille Break og høre et nr med Tina Turner - Undercover Agent for the Blues-- men det er for at blive - bevidst afsporet !!
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 har åbenbart fået alle til at se bort fra flere kritiske dele
i rapporten.
Eller også har I ikke læst rapporten.
"Under skønsforretningen den 4/6 2008 kl. 10,30
overvejede Thomas Sillesen, om han ville trække sagen tilbage. Samme dag kl.
ca. 13 (2-3 timer efter afslutningen af
skønsforretningen ) blev jeg ringet op af Thomas Sillesen. Thomas Sillesen
roste min omhu og tekniske viden og stillede mig i udsigt, at hvis denne sag
blev vel afsluttet, ville jeg kunne forvente et engagement som konsulent for
hans firma Densen Audio Technologies A/S. "
Dette kan ligne et forsøg på at påvirke skønsmanden, og det er ikke blevet modsagt.Jeg har selv været ude for det
samme som skønsmanden og rapporterede det straks til modpartens advokat.
"Mikkel Fisker sagde, at man ikke skal hænge sig i
Rettens frister, og at han nok skulle få sin klient til at sende mig
dokumentationen. "
"Jeg modtog ét eksemplar af hver af de omtvistede
apparater, d.v.s. Densens B-410, B-350, B-110, samt diagram og print layout for
CD-410 – men i stedet for manualer og dokumentation for B350 og B-110 modtog
jeg 3 par hvide handsker med Densen
logo."
Endnu et eksempel på noget, der ligner forsøg på påvirkning,
især når man samtidig undlader at sende den ønskede dokumentation. TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
| "Jeg modtog ét eksemplar af hver af de omtvistede
apparater, d.v.s. Densens B-410, B-350, B-110, samt diagram og print layout for
CD-410 – men i stedet for manualer og dokumentation for B350 og B-110 modtog
jeg 3 par hvide handsker med Densen
logo."
Endnu et eksempel på noget, der ligner forsøg på påvirkning,
især når man samtidig undlader at sende den ønskede dokumentation. |
|
|
Is på, der følger hvide handsker med samtlige Densen-apparater 
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbest eller bomuld?
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
|
|
|
|
Hvad siger du ? Bestikker de også kunderne !!! 
|
| Til top |
|
| |
Geeks Udelukket fra forum

Dobbeltprofil:
Bruger siden: 15 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
|
TRX850 har åbenbart fået alle til at se bort fra flere kritiske dele i rapporten.
Eller også har I ikke læst rapporten.
"Under skønsforretningen den 4/6 2008 kl. 10,30 overvejede Thomas Sillesen, om han ville trække sagen tilbage. Samme dag kl. ca. 13 (2-3 timer efter afslutningen af skønsforretningen ) blev jeg ringet op af Thomas Sillesen. Thomas Sillesen roste min omhu og tekniske viden og stillede mig i udsigt, at hvis denne sag blev vel afsluttet, ville jeg kunne forvente et engagement som konsulent for hans firma Densen Audio Technologies A/S. "
Dette kan ligne et forsøg på at påvirke skønsmanden, og det er ikke blevet modsagt.Jeg har selv været ude for det samme som skønsmanden og rapporterede det straks til modpartens advokat.
"Mikkel Fisker sagde, at man ikke skal hænge sig i Rettens frister, og at han nok skulle få sin klient til at sende mig dokumentationen. "
"Jeg modtog ét eksemplar af hver af de omtvistede apparater, d.v.s. Densens B-410, B-350, B-110, samt diagram og print layout for CD-410 – men i stedet for manualer og dokumentation for B350 og B-110 modtog jeg 3 par hvide handsker med Densen logo."
Endnu et eksempel på noget, der ligner forsøg på påvirkning, især når man samtidig undlader at sende den ønskede dokumentation. TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
|
|
|
Det havde jeg faktisk ikke bidt mærke i før nu. Tænk at Densen skamroser syn og skønsmanden. Det må enten være fordi: 1) Han forsøger at påvirke ham. 2) Han vitterligt er imponeret over syn og skønsmanden tekniske kompetence.
Såfremt 1) er tilfældet, viser det blot med al tydelighed, at Densen lever i en verden, hvor man forsøger at snyde sig igennem. Bl.a. med falske specifikationer og evt forsøg på at påvirke en syn og skønsmand, ved at stille ham arbejde i udsigt.
Såfremt 2) er tilfældet, har Densen jo selv erkendt, at syn og skønsmanden er yderst kompetent (Givetvis mere kompetent til at arbejde med elektronik, end man bliver af at tage en økonomiuddannelse).
Uanset hvilken, står Thomas Sillesen, med en lidt uheldig adfærd. Hvilken der er værst, kan jeg næsten ikke beslutte mig for. Jeg ville selv være ret træt af at have lokket mig selv ind i sådan en sag.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
floe skrev:
|
|
|
|
Hvad siger du ? Bestikker de også kunderne !!! 
|
|
|
Jeg har altså set en kunde give en forhandler penge. Det var godt nok suspekt, men jeg lod som ingenting. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
|
TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
|
|
|
Tja, no wonder.... trx850's anlæg ligner noget der er købt ved densen/hifi freaks (focal højttalere bl.a.)
Så man kan formode både kvk og silden har sendt sine parti soldater i byen i dagens anledning.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det var mig der tidliger overvejede at bruge op mod 25.000 kr på et Densen anlæg. Godt jeg lod være.
Lad KvK vende tilbage! ! !
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej floe - er du ikke bare helt ok?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spooner Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
alpape skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Jan Graffo: Det her handler jo ikke om ytringsfrihed. Du kan da ytrre dig præcis som du vil. Men det vil
muligvis blive modereret eller slettet. Og overtræder du din ytringsfrihed kan du jo spørge KvK hvad der kan skeMvh. l´Blundt |
|
|
I det øjeblik, at det Graffo ytrer sig om bliver modereret, tja, så er der ingen ytringsfrihed 
Ytringsfrihed, i min bog, er at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, og bliver det ytrede modereret, så er der tale om CENCUR
 |
|
|
Tag en tur til Nord Korea, så vil du opdage hvad cencur reelt er . |
|
|
Jeg synes der er lidt behov for præcisere begreberne lidt.  Mit indlæg er ikke rettet mod nogen specifik. Jeg synes blot at begreberne bliver brugt lidt for upræcist, og når man debatterer, er det altid meget rart at være enig om begreberne. Hifi4All er et PRIVAT ejet forum, der stiller plads til rådighed til debat. Dette er ikke det samme som ytringsfrihed. Ytringsfrihed knytter sig til et menneskes ret til at ytre sig uden at STATEN begrænser denne frihed. Når STATEN, som i diktaturstater, krænker denne frihed, er det censur. Lad mig give et eksempel: Når ejeren af en lejlighed har gæster forbi (måske til en debat om hifi  ), så har ejeren selvfølgelig også ret til at irettesætte og udelukke de gæster han har lyst til. Dette er ikke censur. Det er blot at gøre brug af ejendomsretten. Ytringsfrihed er heller ikke det samme som publikationsret. Man har ikke ret, hverken moralsk (efter min mening) eller juridsk, til at få ens ytringer publiceret. Ingen har derfor RET til at ytre sig på Hifi4All, men man har fået lov til det af ejerne af Hifi4all. Et eksempel: Hvis jeg sender et læserbrev til Politiken, så har de ikke pligt til at bringe mit læserbrev. Hvis jeg skriver et læserbrev til Politiken, så er det ikke censur når debatredaktøren vælger ikke at bringe mit læserbrev (hvor irriterende det end måtte være (for det er skam sket  )) På samme måde, har Hifi4All heller ikke pligt til at bringe nogen som helst indlæg, og på samme måde er det ikke censur, når et indlæg bliver slettet, det er moderering. Nu fungerer et internetforum selvfølgelig lidt anderledes end debatsiderne i en avis. I en avis skal et indlæg først godkendes og bedømmes ud fra de forskellige kriterier som den pågældende avis nu har fastsat, før det bliver trykt, modsat et internetforum, hvor alle indlæg som udgangspunkt bliver trykt, og først bagefter bliver udsat for bedømmelse på baggrund af de regler man har fastsat. Mvh Spooner __________________ Mvh
Spooner
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er I altså sjove, alle I KvK sympatisører  I fredags hjalp I KvK med at lække dokumenter fra sagen mellem KvK og Densen her på denne side. Formålet var jo tydeligt nok: Dokumenterne skulle bruges som bevis for det I betragter som en sejr til KvK. Dokumenterne kunne jo altså også læses af folk, som ikke er med i KvK's fanskare, og sådan gik det jo. Dokumenterne viser klart, at der under sagen blev brugt standarder, som bruges til at lagtids ''tortur teste'' en forstærker, og ikke standarder, som bruges til at måle udgangseffekt. Det passer Jer tydeligvis ikke, at dette kommer frem, for hvor har I da pludselig travlt med at beskylde mig for alt muligt... ak ak, det er da lidt sørgeligt... Jeg spørger igen: Hvis I mener de testmetoder, der er anvendt er de rigtige til at teste en forstærkers udgangseffekt vil I så ikke være så venlige at frembringe dokumentation for bare EN ENESTE Kl A/B forstærker på markedet, som er testet/specificeret efter de metoder, som blev brugt under syn og skøn? Det må da være let for Jer, hvis det er den normale målemetode? Altså metoden, hvor man lader en forstærker køre med fuld udstyring i 4 timer. Og hvis I ikke kan dokumentere, at nogen forstærker på markedet er målt/specificeret efter metoden brugt under syn og skøn, vil det så sige, at alle Kl A/B forstærkere på markedet er opgivet med ulovlige specifikationer?
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Jan Graffo skrev:
|
TRX850's mange indlæg om målemetoden ligner spin.
|
|
|
Tja, no wonder.... trx850's anlæg ligner noget der er købt ved densen/hifi freaks (focal højttalere bl.a.)
Så man kan formode både kvk og silden har sendt sine parti soldater i byen i dagens anledning.
|
|
|
Så du mener følgende er købt ved densen/hifi freaks? Kan man købe mine Plinius forstærkere ved densen/hifi freaks? Kan man købe min Plinius cd afspiller ved densen/hifi freaks? Kan man købe min DIY forforstærker ved densen/hifi freaks? Kan man købe mine DIY højttalere ved densen/hifi freaks? Kan man købe mine Audio Mirror rørforstærkere ved densen/hifi freaks? Kan man købe min Wilson Benesch pladespiller ved densen/hifi freaks? Kan man købe min Sumiko pick up ved densen/hifi freaks? Kan man købe mit Stax 4040 hovedtelefon system ved densen/hifi freaks? Come on, hvis I absolut skal forsøge at mistænkeliggøre andre mennesker, der ikke lige er enige med Jer, og som derfor stiller spørgsmål, så prøv at være lidt mindre forudsigelige...
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|