Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra Hifi og Surround 2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg var på hifi-messe for første gang, og jeg kom hjem med en rigtig god fornemmelse. Nogle anlæg var bedre end andre, men det var selvfølgelig en stor oplevelse at høre så mange gode og dyre anlæg.
Mine favoritanlæg var nok det, som Exotic Audio og Tape Connection stillede med.Der var også et tredje, som jeg desværre ikke kan huske nærmere.
Desuden kan jeg nikke genkendende til problemet med valget af musik - jeg synes oftest, at musikken på ingen måde sagde noget om udstyret. Nu hører jeg meget klassisk musik, og havde derfor også håbet på at høre noget ordentligt klassisk, men det blev stort set kun til numre i den absolut værste skuffe! Jeg er meget forundret over, at ægte hifi-entutiaster tilsyneladende ikke kan se det lækre i god klassisk :(

Alt i alt var det en stor oplevelse for mig, og jeg synes derfor arrangørerne og de deltagende forhandlere skal have en stor ros.
Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Jan Graffo skrev:
DPetersen skrev:

Godaften.

Jeg var desværre heller ikke til messen, men kunne også tænke mig at vide hvilken model fra harbeth der blev brugt, og hvilket udstyr der blev brugt til at sætte liv i disse højtalere.

Det var en Harbeth S HL5 - som blev født af en Manley forforstærker (udelukkende som RIAA) hvorefter signalet gik over i for- og effektforstærkere fra Parasound. Desværre fik jeg ikke set, hvilken grammofon det var, men de spillede nyoptrykte, gamle indspilninger, og det lød godt. Der blev vippet meget med fødderne i det lokale ...

Ja, Det var sq en god gang jass, der blev spillet i rummet  (og fodvippet kan jeg godt huske)

Ja, og det var vel Tekni-Fi, der udstillede i det rum.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 16 November 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Pladespillerne hos Tekni-Fi var de nye fra Tom Fletcher. Manden "himself" var på standen. Han er ikke længere hos Nottingham Analogue, men startet for sig selv. De 2 noget anderledes designede, men meget vellydende pladespillere var en nydelse at opleve. Jeg fik en lille analogs snak med Tom Fletcher, der bla. sagde "CD bruger jeg, når jeg skal på toilettet og læse avisen".   Ha!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det var en rigtig god messe, men jeg er for traet til at skrive mere nu. -men blandt de gode oplevelser var Leben hos Art Sound og Holm Acoustics. Holm mest fordi jeg var imponeret af teknikken. Meget korrekt lyd.
Nu er jeg saa bare mere forvirret over hvad jeg skal have for en forst. Jeg vil gerne have roer tror jeg, men det spiller ikke saa godt sammen med SS

Harbeth højttalere spillede også rigtig godt. Dejlig varm og medrivende lyd. Sådan skal det være!

Regas små højttalere spillede overaskende godt og kunne faktisk leverer både lyd og bund til et stort rum. Ret imponerende. Desuden er Regas nye lack på P3 rigtig flot. Bent fortalte mig at det var en 12 lags lack til 500; kr. Især en P3 i sort piano så rigtig godt udd.

Fedt at Otto viste Grand Prix og ikke alt muligt hjerndød CG action. Spottede også 2001 BD på et tidspunkt. Det er fandme god stil!

Noget helt andet er jeg ville meget gerne have saadan en Tom Fletcher pladespiller! Damn den var flot og spillede dejligt ogsaa er manden jo et faenomen! Jeg lavede et langt video interview med ham som kommer op snarest muligt. 

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Når nu så mange tilskuere klager over akustikken/lyden i de forskellige rum, så skullle de måske lige tænke over følgende:

Som udstiller kender du kun (sådan nogenlunde da) antal kvadratmeter, og ca. mål på gulvarealet. vægge, gulve og lofters beskaffenhed kender du ingenting til på forhånd - desuden kender du heller ikke noget til størrrelse og placering af vinduer. Summasumarum så kender du på forhånd overhovedet ikke de akustiske forhold i det rum du skal spille i !

Alle udstillere fik adgang (nogle tidligt og andre ret sent) til respektive rum om fredagen før selve udstillingen. Som I nok kan forestille jer, så tager det selvsagt en del tid, at få fragtet diverse udstyr til respektive rum, få pakket ud, og endeligt få sat det hele på plads. Selve "fintuningen" var for de flestes vedkommende noget man gjorde sent på aftenen og/eller den første del af natten. At vi i mange rum (til vores store rædsel/overraskelse) blev budt "velkommen" af hhv. hårde gulve og betonlofter, var et kæmpe chock for alle de udstillere jeg snakkede med - ikke ligefrem ønske scenariet !

Hvad gør man så ?

Som det kunne ses i mange rum så var "redningen" mere eller mindre opfindsomme (lagner, klude osv.) spredt rundt i hele rummet (vægge inklusive).

I et hjemligt miljø har man for de flestes vedkommende både gulvtæppe og møbler i musikrummet - begge faktorer som gavner akustikken rigtig meget. Skulle man af en eller anden årsag have problemer med akustikken (eller bare ønsker det endnu bedre) har man som "privatperson" mulighed  for, at bruge rigtig megen tid, og en mere eller mindre stor pose penge for, at finde frem til den helt rigtige løsning i det pågældende rum - en situation der på ingen måde kan sammenlignes med den man som udstiller står overfor i en messe situation.

Ovenstående er på ingen måde udtryk for beklagelse fra undertegnedes side, men blot et forsøg på at forklare de faktiske forhold i forbindelse med sådanne messer !

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

T-Bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2008
Sendt: 17 November 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Det kan vel ikke overraske at de akustiske betingelser er ringe, det har jo aldrig været anderledes. Vil det skade at tænke lidt i forvejen og evt. tage akustikforbedrende remedier med? Måske finde et andet sted at holde cirkusset, det er jo et omfattende problem.

På den anden side, har det jo ikke den store betydning alligevel. Se bare de fleste stuer/lytterum - det vil lyde lige skod begge steder, så måske er messen brugbar til at lytte alligevel..ellers kan man jo nuppe et bolsche, mens man holder sig for ørene og indtager den liflige aroma, mmm.

Til top Vis T-Bob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T-Bob

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 17 November 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Betingelserne var jo nogenlunde ens for alle udstillerne. Alligevel var der stor forskel på lyden de forskellige steder.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 17 November 2008 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Når nu så mange tilskuere klager over akustikken/lyden i de forskellige rum, så skullle de måske lige tænke over følgende:

Som udstiller kender du kun (sådan nogenlunde da) antal kvadratmeter, og ca. mål på gulvarealet. vægge, gulve og lofters beskaffenhed kender du ingenting til på forhånd - desuden kender du heller ikke noget til størrrelse og placering af vinduer. Summasumarum så kender du på forhånd overhovedet ikke de akustiske forhold i det rum du skal spille i !

Alle udstillere fik adgang (nogle tidligt og andre ret sent) til respektive rum om fredagen før selve udstillingen. Som I nok kan forestille jer, så tager det selvsagt en del tid, at få fragtet diverse udstyr til respektive rum, få pakket ud, og endeligt få sat det hele på plads. Selve "fintuningen" var for de flestes vedkommende noget man gjorde sent på aftenen og/eller den første del af natten. At vi i mange rum (til vores store rædsel/overraskelse) blev budt "velkommen" af hhv. hårde gulve og betonlofter, var et kæmpe chock for alle de udstillere jeg snakkede med - ikke ligefrem ønske scenariet !

Hvad gør man så ?

Som det kunne ses i mange rum så var "redningen" mere eller mindre opfindsomme (lagner, klude osv.) spredt rundt i hele rummet (vægge inklusive).

I et hjemligt miljø har man for de flestes vedkommende både gulvtæppe og møbler i musikrummet - begge faktorer som gavner akustikken rigtig meget. Skulle man af en eller anden årsag have problemer med akustikken (eller bare ønsker det endnu bedre) har man som "privatperson" mulighed  for, at bruge rigtig megen tid, og en mere eller mindre stor pose penge for, at finde frem til den helt rigtige løsning i det pågældende rum - en situation der på ingen måde kan sammenlignes med den man som udstiller står overfor i en messe situation.

Ovenstående er på ingen måde udtryk for beklagelse fra undertegnedes side, men blot et forsøg på at forklare de faktiske forhold i forbindelse med sådanne messer !

Under en kam bør branchen have et velmenende, men kraftigt spark bagi for sin totale mangel på stillingtagen til akustik. De små rum de fleste brugte kunne på under ½ time have været dæmpet fuldstændig optimalt med effektive dæmpebats og bastraps. Men den konklussion jeg drager er at det gider folkene som udstiller ikke.
Der hvor jeg synes man er undskyldt er i rum som Holfi Peak rummet hvor der var højt til loftet og det ikke sådan lige var til at få styr på mellemtonerefelksioner. Det lød da også yderst besynderligt.

Branche vogn op!!! Det sgu for dårligt.

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 November 2008 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

de 2 fletcher pladespillere der var hos tekni-fi. var faktisk en verdenspremiere.priserne var ikke fastlagt men den lille model kommer til at ligge op af nottinghams spacedeck i pris og den store ca dais pris.de kommer først på markedet i 2009.det var hvad klaus fra lydbutikken fortalte.armene var nas.men der kommer nogle nye arme fra fletcher der skulle matche afspillerne

mvh bsl2 

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Næ de lokaler kender vi, det er bare op med det, også ellers få det bedste udaf det, de fleste hjem i danmark er nu heller ikke dæmpet så meget, så det er vel den lyd de høre der de får der hjemme

Ellers en fin messe i år igen, kunne godt ønske der var større , men danmark er jo et lille land.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 17 November 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Ok messe, men der var i år færre besøgende.

Der burde, efter min menning,  bruges lidt flere kræfter på at annoncere. Ved godt det er dyrt, men bare noget så simpelt som at lave en pdf fil som udstillere og andre der gerne vil støtte messen kunne printe ud og hænge op på deres arbejdsplads. Det vil være en rigtig god ide. Det koster ikke mere end lidt arbejde fra arrangørens side. Helt klart der er sikkert masser at se til med sådan en udstilling, men det er prøvet nu i flere år, så hvis man var ude i lidt bedre tid, så burde det ikke være svært. Hvad vil en annonce i en gratis avis koste? Hvad med et tv spot? tjaaa, der er mange muligheder og jeg ved det koster, men det kan man så håbe på komme ind igen via flere solgte billetter.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Nogen der hørte illuminator fra Scan-Speak?

Hørte dem hos Acoustic Force (så dem ikke andre steder), og synes der var potentiale at spore. Men det generelle indtryk var at kokken havde fordærvet maden, hvis du forstår hvad jeg mener Ingen tvivl om at der var smæk for skillingerne, men vi var ikke i nærheden af High End, og det kan simpelthen ikke være enhedernes skyld. De "gamle" Revelator konstruktioner som findes på markedet fra andre producenter er klasser bedre! (i mine øre!)

Mere generelt, så kan jeg tilslutte mig at Peak/holfi var en super oplevelse med både 2 og flerkanals. Messens suverænt bedste lyd kom dog fra Wilson/Audio Research! Fik "sweetspot-stolen" i 3-4 numres tid, og jeg tabte helt pusten. Det er absolut en sjældehed at man får så stor en lytteoplevelse på en messe. Super!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Under en kam bør branchen have et velmenende, men kraftigt spark bagi for sin totale mangel på stillingtagen til akustik. De små rum de fleste brugte kunne på under ½ time have været dæmpet fuldstændig optimalt med effektive dæmpebats og bastraps. Men den konklussion jeg drager er at det gider folkene som udstiller ikke.
Der hvor jeg synes man er undskyldt er i rum som Holfi Peak rummet hvor der var højt til loftet og det ikke sådan lige var til at få styr på mellemtonerefelksioner. Det lød da også yderst besynderligt.

Branche vogn op!!! Det sgu for dårligt.

Jeg må indrømme at det også undrer mig nogle gange, at man kan se folk sidde og lytte til deres Nils Lofgren og Jennifer Warnes plader i flere timer, for at finde ud af om højttalerne skal vinkles 18 eller 19 grader ind mod lyttepositionen, når noget så simpelt som et stykke stof på væggen kan flytte lyden ekstremt meget. Som nævnt, er det dog noget tungere at kaste sig ud i i de store rum.

Jeg så iøvrigt Claus fra Tape Connection gå rundt med et par basstraps under armene, så NOGEN har da tænkt lidt over det... Sjovt nok hørte jeg en del rose lyden i netop dét rum!

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 17 November 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Messens suverænt bedste lyd kom dog fra Wilson/Audio Research! Fik "sweetspot-stolen" i 3-4 numres tid, og jeg tabte helt pusten. Det er absolut en sjældehed at man får så stor en lytteoplevelse på en messe. Super!

[/QUOTE]

Måske burde jeg have brugt mere tid i netop dette rum, men da jeg var der spille de money for nothing.... og lige det nummer imponerede mig ikke specielt

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 17 November 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Messens suverænt bedste lyd kom dog fra Wilson/Audio Research! Fik "sweetspot-stolen" i 3-4 numres tid, og jeg tabte helt pusten. Det er absolut en sjældehed at man får så stor en lytteoplevelse på en messe. Super!

[/QUOTE]

Måske burde jeg have brugt mere tid i netop dette rum, men da jeg var der spille de money for nothing.... og lige det nummer imponerede mig ikke specielt

[/QUOTE]

Jeg hørte ikke "Money for nothing", men ja, vi har jo alle skruet ørerne forskelligt på

I mine ører var der dog ingen tvivl! Samtidig var det tankevækkende at der i præcis det lytterum IKKE var brugt absorbenter eller andet gøgl. "Kardiner trukket for, og åbent vindue det var det hele" som udstilleren selv sagde.

Iøvrigt så var jeg generelt set, meget positivt overrasket over udstillingens rørgrej. Jeg har ikke selv rør derhjemme, og har aldrig været specielt betaget i den retning. Synes at mange af de nye rørkonstruktioner har gjort op med tidligere tiders dårligdomme. (her var Audio Research forrest i min bog, men det ses jo nok tydeligt iflg ovennævnte) Andre der havde lignende oplevelse?

Det betyder i hvert fald, at jeg regner med at prøve noget i den retning hjemme i privaten....

Og ellers generelt en fin messe... Opløftende i forhold til KT messen i år!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 17 November 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

1.
Tak for de pæne ord, og tak til alle Jer der kom forbi, det var herligt at spille for jer, med også herligt med forskellig feedback. Vi lærer!

2.
Enig med mange af mine kollegaer, at der er akkustik problemer. Eftersom de små rum gav baslommer i hovedhøjde, valgte Henrik og jeg ikke at gøre noget ved selve rummet, det fik vi simplethen ikke tid til. I stedet valgte vi at prioitere "sweetspot", og så forklare hvad vi har gjort ved opstilling af højtalere i forhold til rum og elektronik, valg af musik etc. Blandet vandt en del ved, selvfølgelig at lade døren stå åben, men også at have viduet åbent, som ikke kun gavne klimaet i stuen.

Personligt mener jeg, at de små værelser og suiter, minder meget om de små og mellemstore stuer vi ser rundt omkring hos kunder. Flydende gulv, malet glasvæv, lidt billeder på vægene, lamper, gardiner, stole, borde og hvad der nu hører til en lille stue. Når vi mænder så "får lov" til at indkøb gear, er det min opfattelse, at få køber akustisk tilbehør som det første. Så vi har bare forsøgt at gøre det så naturtro som muligt.

3.
Vores holdning er dog, at sådan en messe er show. Er der kunder som ønsker nærmere bekendskab, så er vi altid friske på at rykke ud i en efterfølgende specifik situation. Men jeg vil have noget i ærmet til næste gang, uanset hvilket rum det bliver til i 2009.

mvh
MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 17 November 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Det der imponerede mig mest på udstillingen var underligt nok ikke lyd, men det store billede fra Sim2 DLP projektoren. Det her var bedre end i biografen og man fik næsten tårer i øjnene. Fik lov til at se lidt fra min medbragte BD - Fifth Element. Jeg kender den film som min egen bukselomme, men her så jeg detaljer og generelt en opløsning, som jeg aldrig har oplevet før. Sort var sort og man blev slet ikke træt af at kigge på dette kæmpe billede. Flere af de andre film klip der blev vise var teknisk af højere standard end Fifth Elelement, men lige som med musikken så skal billederne altså også bedømmes ud fra noget du kender.

Eneste ulempe er så prisen!

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 17 November 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hej

Nu når er vi er i brokkehjørnet, så er det altså utroligt at man stadig skal høre Mark Knopfler og Lofgren rigtigt mange steder, kom nu med noget nyt.
Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre.

Jeg er også ret træt af Mark, og er flere gange gået bare på grund af ham. Men det er lidt som P3 - hvad de andre ikke kan li', kan vi heller ikke li'.

Men der var da AC/DC et sted Ikke at jeg er vild med dem, men forfriskende var det
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 17 November 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Wilson/Audio Research og Gamut er mit bud på bedste lyd. Sjovt at læse at andre er så lodret uenige, men det giver jo plads til de mange forskellige mærker på marked. Illuminator skuffede også mig, og den med kokken der har fordærvet maden skal såmænd nok passe.

Jeg undrede mig over de steder hvor der "kun" blev spillet uden kommentarer fra udstilleren.

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre.

Vi skal være ærlige og sige at det var en kundes medbragte skive, men vi lod den køre nogle numre fordi det var ret fedt. Jeg kendte ikke skiven i forvejen. Jeg er på den ene side enig i at det er sjovere at spille noget anderledes i stedet for det samme hele tiden, på den anden side er det svært ikke at holde sig til dét man ved virker, når der sidder en flok potentielle kunder foran én. Så jeg føler ikke selv jeg er den mest fantasifulde hvad dét angår. Personligt er jeg aldrig bleg for at afspille folks medbragte materiale, så længe man ikke forventer at man kan få 30 minutters private-session hver under en udstilling hvor der er mange andre besøgende - hvis det er dét man vil, bør man kontakte udstilleren efter messen, det er jo dét de står der for. Jeg kender ingen i branchen der vil sige nej, hvis du spørger om du må komme forbi og få en demonstration af udstyret selv om du bare er nysgerrig og ikke direkte interesseret i at købe noget - så længe man spiller med åbne kort, så forhandleren selv kan vælge hvor meget tid han vil bruge og hvornår, så vil alle hellere end gerne udbrede kendskabet til netop deres produkter. Så jeg kan kun sige til alle brugerne: Det er fint I kommer på udstillingerne, men i virkeligheden vil de fleste udstillere meget hellere se jer ude i butikkerne. Så hvis I så/hørte noget, som så interessant ud men ikke helt overbeviste nok, så kontakt sælgerne og få en privat demo, hvor du selv medbringer det materiale du personligt føler er interessant.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes