Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 15:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra Hifi og Surround 2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Music4life skrev:
Hvem savnede du ?

Krell, Mark Levinson, Wadia, McIntosh, Esoteric for blot at nævne nogle. Og havde set frem til at se/røre og lytte til specielt Ayre MX-R som ikke var dukket op

McIntosh var der nu, de spillede på Dynaudio på deres stand, men de andre så jeg heller ikke noget til.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Chr. R. skrev:

Music4life skrev:
Hvem savnede du ?

Krell, Mark Levinson, Wadia, McIntosh, Esoteric for blot at nævne nogle. Og havde set frem til at se/røre og lytte til specielt Ayre MX-R som ikke var dukket op

McIntosh var der nu, de spillede på Dynaudio på deres stand, men de andre så jeg heller ikke noget til.

Der blev spillet på McIntosh produkter 2-3 steder, men er ikke sikker på at de var "officielt" tilstede.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hmmm... det jeg husker positivt er

-Gemme Audio: en 2-vejs højttaler med Accuton enheder. Den spillede MEGET rent. Er dog i tvivl om den afslører mere end godt er/lyttetræthed på længere sigt.

- Tape Connection: Et fuldt DLS-setup, der faktisk var temmeligt godt efter min mening. Velafbalanceret lyd. Setup2 med Monitor Audio-højttalere (m. bånddiskant) og engelsk forstærker/cd (startende med M, såvidt jeg husker) var ENDNU bedre.

- SIM Moon cd/forstærkersæt: smæk for skillingerne og medrivende...

- Harbeth højttaler: STOR standerhøjttaler. Nærmest gulvhøjttaler på 20 cm standere. Retroudseende i ren 70'er stil. Fuldstændig hifi-ukorrekt lyd, men hold k... hvor var den medrivende og gjorde musikken underholdende. Godt køb, hvis musiklytning skal være sjovt

- Respons-højttalerne. De er bare gode. Vinder ved langtidslytning. Ingen imponator. Tør bas. "Spiller bare musik".

- B&W Diamond Signature. Dyre. Og voldsomt gode. Udkonkurrerer LANGT B&W 801, som stod i samme lokale. B&W 801'erne spillede visselulle-musik med Dire Straits. KAn anbefales ved søvnproblemer. Diamonderne er virkeligt gode på alle punkter, men fandens dyre....
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

@Juspur

"- Harbeth højttaler: STOR standerhøjttaler. Nærmest gulvhøjttaler på 20 cm standere. Retroudseende i ren 70'er stil. Fuldstændig hifi-ukorrekt lyd, men hold k... hvor var den medrivende og gjorde musikken underholdende. Godt køb, hvis musiklytning skal være sjovt."

Ja, for pokker da, medrivende. Hvorfor mener du, at den var hifi ukorrekt? 
Kassen vibrerede med, men det tror jeg er en del af filosofien - trompetisten stod i rummet, harpiksen dryssede af violinbuen, da den strøg hen over strengene i noget af det musik, der blev spillet. Snarere tror jeg, at der blev spillet lidt højere, end "march-styrken" er for Harbeth'erne, der er rost til skyerne flere steder i udlandet.

Havde gerne hørt Plinius i ordentlige omgivelser, men det må så blive en anden gang.

Biolyden hos Pioneer var god.

De små Rega var overraskende, burde være fine til mindre rum.

hifi2me
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa

rart med lidt input til os der dersværre ikke kunne deltage

Harbeth, hvilken model og hvad var de koblet med

Til top Vis hifi2me's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi2me

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

Havde gerne hørt Plinius i ordentlige omgivelser, men det må så blive en anden gang.

Ja, det skulle du prøve 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hey,

Arg, hvor ville jeg gerne have været til messe, istedet for hundetræning :S

Nogen der hørte de seas højttalere Jumon havde med?

Ortus

Nogen der hørte illuminator fra Scan-Speak?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg fik mig en ordentlig en på tænkeren.....

Generelt, men med få undtagelser oplevede jeg det som man diskuterede for snart mange år siden. For og imod analog eller digital lyd.

Rummet med Holfi - Peak, det lød generelt ret mærkeligt synes jeg, de havde fuldstændig ignoreret at der i det rum var et hav af mellemtone ekkoer som fuldstændig ødelagde stemmernes renhed, Lofgreen lød som om han havde puttet en sok i munden!

Men igen her var det pladespilleren som var den suveræne vinder. Sammenlignet med digital om det så var CD eller SACD som var kedelig, fladt og "teknisk" i sit udtryk. Helt galt gik det da han pralede med egen elektronik i miokofonerne fra det hedengangne BK. Jeg har da aldrig i en koncertsal hørt akustiske instrumenter lyde så besynderligt klemte og skarpe. Pladespilleren spillede med indlevelse og stort rum.

Den suverænt bedste oplevelse var hos Harbeth hvor jeg oplede den mest korrekte gengivelse af musik, her med nerve, drive, timing, perspektiv og dynamik, ren hifi! (de hader mig sikkert i Lydbutikken for at sige det, men de har taget fuldstændig fejl når man kalder det ikke hifi-agtigt gu faen er det det!).

Selv i meget store og dyre digitale systemer synes jeg der gik for meget "intellekt" i lyden og for lidt "emotion", jeg sidder altså ikke og lytter til sinustoner i mit hjem!

For at komme tilbage til mit udgangspunkt må jeg nok erkende at det er blevet tid til at reinvestere i en dejlig dyr pladespiller, det der CD-pis dur altså bare ikke (og for at undgå snigangreb, ja så koster min CD-spille 58.000 kr).

mvh M

PS:Kom lige i tanker om et sted hvor digi-lyd faktisk havde rigtig meget boogie og det var hos Frequence.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvad dynamax spillede på?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Hej!

Jeg fik mig en ordentlig en på tænkeren.....

Generelt, men med få undtagelser oplevede jeg det som man diskuterede for snart mange år siden. For og imod analog eller digital lyd.

Rummet med Holfi - Peak, det lød generelt ret mærkeligt synes jeg, de havde fuldstændig ignoreret at der i det rum var et hav af mellemtone ekkoer som fuldstændig ødelagde stemmernes renhed, Lofgreen lød som om han havde puttet en sok i munden!

Men igen her var det pladespilleren som var den suveræne vinder. Sammenlignet med digital om det så var CD eller SACD som var kedelig, fladt og "teknisk" i sit udtryk. Helt galt gik det da han pralede med egen elektronik i miokofonerne fra det hedengangne BK. Jeg har da aldrig i en koncertsal hørt akustiske instrumenter lyde så besynderligt klemte og skarpe. Pladespilleren spillede med indlevelse og stort rum.

Den suverænt bedste oplevelse var hos Harbeth hvor jeg oplede den mest korrekte gengivelse af musik, her med nerve, drive, timing, perspektiv og dynamik, ren hifi! (de hader mig sikkert i Lydbutikken for at sige det, men de har taget fuldstændig fejl når man kalder det ikke hifi-agtigt gu faen er det det!).

Selv i meget store og dyre digitale systemer synes jeg der gik for meget "intellekt" i lyden og for lidt "emotion", jeg sidder altså ikke og lytter til sinustoner i mit hjem!

For at komme tilbage til mit udgangspunkt må jeg nok erkende at det er blevet tid til at reinvestere i en dejlig dyr pladespiller, det der CD-pis dur altså bare ikke (og for at undgå snigangreb, ja så koster min CD-spille 58.000 kr).

mvh M

PS:Kom lige i tanker om et sted hvor digi-lyd faktisk havde rigtig meget boogie og det var hos Frequence.

Jeg skiftede også min benchmark ud med en rega planer 3 forleden og jeg har lovet mig selv at jeg aldrig går tilbage før det digitale medie har gennemgået en revolution.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Prisen taget i betragtning var jeg først og fremmest imponeret over lyden fra Monitor Audio og Musical Fidelity. Det spillede
både musikalsk og sammenhængende. Skulle jeg starte på bar bund i dag, med et pris-ambitionsniveau omkring de 60 kilo,
så ville den kombination nok være det første jeg ville få hjem til demo.

God lyd var der også hos Artsound. Jeg er normalt ikke så meget til Eric Clapton, men det var sgu' meget fedt efter mange
år at genhøre Cocaine på det udstyr. Det svingede.

Jeg fik et grundigt lyt til Rimsky-Korsakovs Capriccio Espagnol på Respons-højttalerne hos Jumon Audio. Som så mange
andre steder virkede at lytterummets beskedne størrelse som en kraftig begrænsning. Ikke så meget pga. bulderbas - det
var egentlig ikke, men for at fornemme størrelsen på musikken skulle man faktisk stå i døråbningen. Derfra løs det dog
interessant. Respons'erne er nok en af de højttalere jeg skal have afprøvet næste gang der skal ske udskiftning.     

Hos Interceptor synes jeg at Ayre-udstyret spillede godt på Martin Logan-højttalerne. Bladelius var jeg ikke så begejstret
for, men det kan skyldes musikken - Brothers in Arms Det må altså være noget af det mest fortærskede, min
kvalmegrænse er i hvert fald for længst nået.

Ros derfor til Tekni-fi for også at stimulere den musikalske nysgerrighed med andet end de typiske hifi-demoagtige plader.
Jeg syntes ligesom andre her også at Harbeth-højttalerne gjorde det ret godt.

Plinius og Montana efterlod også hos mig et indtryk af en meget velopløst diskant og en stram bas.

Hos Gamut hørte jeg noget Pink Floyd Wish you were here. Det lød meget godt, men også en smule for anmassende i
diskanten.   

Hos Exotic Audio hørte jeg et ganske spændende system med elektrostat-højttalere med to små subwoofere, som i hvert
fald på nogle numre gjorde det imponerende godt.

Deciderede skuffelser - tja. Jeg må sige at jeg ikke rigtig forstod lyden hos Studiosound. Det jeg nåede at høre under de ret
høje lydtryk, lød ret skarpt og ubehageligt. Om det var fordi noget blev presset, ved jeg ikke, men jeg havde under alle
omstændigheder foretrukket større mådehold med volumenkontrollen. Måske er jeg bare ved at blive gammel ... Har hørt
deres NuForce-forstærkere (som der ikke blev spillet på her) i anden sammenhæng, og de spillede fremragende.   

Hos Holfi forekom det mig også som om at udstyret blev presset til lige lidt mere end hvad der var rart. Synd, for selve
multikanal-oplevelsen var ret fed. To-kanal hørte jeg ikke.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 16 November 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Arg, hvor ville jeg gerne have været til messe, istedet for hundetræning :S

Nogen der hørte de seas højttalere Jumon havde med?

Ortus

Nogen der hørte illuminator fra Scan-Speak?

Jeg brugte 1 time på Acoustic Force og Frequence stand, fik en god plads og så var det bare og læne sig tilbage. Syntes det var messens bedste lyd, men der var også langt mellem snapsene.

Hørte på deres 2 vejs stander ht og 2,5 vejs gulvmodel begge med illuminator enheder, indtrykket var et de havde fået R30 diskanten til at spille nærmest perfekt i følge mit hoved, meget tydelig og detaljeret, der var noget autentisk live artigt over det, uden den blev for meget.

Bas og mellemtone var også rigtig god, minder om revelator, men det var lidt svært ellers at bedømme, da der meget af tiden blev spillet med en LAT 700 sub også, den gjorde det i øvrigt rigtig godt havde en fin tør og hurtig bas.

Og må sige at de spillede virkelig højt, tror ikke mine TNT 5er kunne have klaret den most, sammenlignede med Acoustic Force 2,5 vejs gulvht som ellers minder meget om dem.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 16 November 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Mit indtryk var, at messen bød på overvejende god lyd.

I stueetagen gav Hififreaks en god demonstration af Densen elektronik på Focal 1037 be. Der blev demonstreret, hvad man får, når man går fra biligere til dyrere udstyr. Der blev spillet musik med en midelmådigt indspillet cd men med god musik. Det var en fra Love Shop. Og så så jeg idag at Hilmer Hassig idag blev dræbt i en trafikulykke. Stort tab af en dygtig musiker. Ære være hans minde. Focalerne lød bedre, end jeg huskede dem fra sidste år. Den fine diskant hang godt sammen med resten af frekvensområdet.

Hifiklubben spillede på Lyngdorf elektronik over et par B&W 801 d. De nye diskanter var et stort fremskridt. Jeg har lyttet en del til 801 i tidligere udgaver og den tendens til skinger diskant, der har været, er helt væk nu. De store kasser gengav hele frekvensområdet virkelig godt og sammenhængene. Senere kom jeg tilbage, og hørte B&W Diamond Signature med en integreret Deon forstærker og Denon CD. Absolut en utrolig vellydende højtaler. Mere harmonisk i lyden en de store 801'ere, selv om de ikke rakte så dybt ned.

På tredje sal hørte jeg Klipch Palladium med Mcintosh forstærkere. De store Klipch viste, hvor stor og naturlig dymamik og attack et par store effektive højtalere kan præstere. Jeg tor manden sagde de havde en følsomhed på 99 dB.Basgengivelsen var imponerende, men jeg ville aldrig kunne leve med den mellemtone og diskant. De var skingre og unaturlige.

Rummet med Martin Logan spillede de på den nye Spire, med Bladelius og VTL. Logannernes transparante og klare lyd var fornøjelig til strygermusik, men "Let the music play on" med Rhionna (eller hvad hun nu hedder) lød tamt og kedeligt. Lydbutikken spille vinyl over et par Harbeth højtaler. Det lød rigtig godt.

High Performance Audio spillede på Montane højtalere med Montana. Det lød rigtig godt. Det samme kan siges om Jumon med JAS audio og Responce højtalerne. 2H audio spillede på et par Wilson Sophia over Audio Research og nu forstod jeg lidt bedre, hvorfor disse HT'er er så roste. Jeg har fundet dem kedelige de andre år, jeg har hørt dem. Det var måske fordi, de nu var koblet med AR og ikke Krell. Hos Exoticaudio lød Audiaz HT'erne rigtig gode med deres keramiske enheder, men rummet var for lille til at yde dem retfærdighed. KR rørtrinene og Art audio preampen lød også dejligt klare og naturlige uden noget rørlyd(rørlyd er ikke en ros hos mig. ) Iøvrigt hørte jeg flere rørforstærkere, der ikke lød røragtigt. Hos High End Sound faldt jeg i svime over Amazon plovene. De er så smukke og hvor kunne jeg godt tænke mig en.

Hos Artsound hørte jeg de retrodesignede Leben Forstærkere med et par Avantgarde hornhøjtalere. Hvor jeg som regel finder hornhøjtalere ubehagelige at lytte til på grund af deres (ofte) skringre gjalden, var de spektakulært udseenede Avantgarde dejlige at lytte til. TW acustic rawen pladespilleren med Triplanar arm og en Koetsu pu demonstrerede, at en topplov kan præstere den bedste lydgengivelse, det overhoved er fysisk mulig. Intet digitalt medum kommer bare tæt på. Derfor må Artsound få mit prædikat som messens bedste lyd.

En enkelt ærgelse. Alt for meget kedelig musik. Man kan altså demonstrere Hifi md andet en musik med kvindelig vokal akustisk guitar og lidt percussion. Eva Casidy var en stor sangerinde, men hendes musik er altså røvkedelig. og Kari Bremness burde nordmændende beholde for sig selv. Jeg savnede jazz med små og store ensempler, opera, Symfonisk musik, soloklaver og gode rockplader. Selv tekno ville jeg have foretrukket.

Men det er så min smag.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 November 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

@mugge

"En enkelt ærgelse. Alt for meget kedelig musik. Man kan altså demonstrere Hifi md andet en musik med kvindelig vokal akustisk guitar og lidt percussion. Eva Casidy var en stor sangerinde, men hendes musik er altså røvkedelig. og Kari Bremness burde nordmændende beholde for sig selv. Jeg savnede jazz med små og store ensempler, opera, Symfonisk musik, soloklaver og gode rockplader."

Enig. Nu ved jeg ikke, hvad du regner Lofgren og Dire Straits for, men for Guderne må vide hvilken gang, var det dem og Stevie Ray Vaughn, der måtte holde for adskillige steder. Man føler sig hensat til forretninger, hvor sælgeren ved, hvilke plader der sælger. Undtagelsen for mig var Harbeth, der havde valgt lidt anderledes musik, mens jeg var der i hvert fald.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det var nu på Audiolab at Hififreaks demonstration Focal 1037 be på og ikke Densen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Godaften.

Jeg var desværre heller ikke til messen, men kunne også tænke mig at vide hvilken model fra harbeth der blev brugt, og hvilket udstyr der blev brugt til at sætte liv i disse højtalere.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det var nu på Audiolab at Hififreaks demonstration Focal 1037 be på og ikke Densen.

Det var Densen og 1037 BE. Audiolab befandt sig i et andet rum. Med 1027 S.

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Vi spillede med Densen B150'eren på 1037Be'en. I det andet rum med Audiolab havde vi en af de nye 1027S ;)

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 November 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Godaften.

Jeg var desværre heller ikke til messen, men kunne også tænke mig at vide hvilken model fra harbeth der blev brugt, og hvilket udstyr der blev brugt til at sætte liv i disse højtalere.

Det var en Harbeth S HL5 - som blev født af en Manley forforstærker (udelukkende som RIAA) hvorefter signalet gik over i for- og effektforstærkere fra Parasound. Desværre fik jeg ikke set, hvilken grammofon det var, men de spillede nyoptrykte, gamle indspilninger, og det lød godt. Der blev vippet meget med fødderne i det lokale ...

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 November 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
DPetersen skrev:

Godaften.

Det var en Harbeth S HL5 - som blev født af en Manley forforstærker (udelukkende som RIAA) hvorefter signalet gik over i for- og effektforstærkere fra Parasound. Desværre fik jeg ikke set, hvilken grammofon det var, men de spillede nyoptrykte, gamle indspilninger, og det lød godt. Der blev vippet meget med fødderne i det lokale ...

Ja, Det var sq en god gang jass, der blev spillet i rummet  (og fodvippet kan jeg godt huske)

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes