Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR-3808A til Dali Concept serien. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 December 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

jamen så er det jo en helt anden snak. Så har det ikke noget med kilderne at gøre umiddelbart. Enten er der en fejl i receiverens HDMI output, ellers er det HDMI kablet der er af tvivlsom kvalitet (eller bare gået i stykker eller defekt eller hvad man skal sige). Prøv evt at skifte kablet

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jamen så er det jo en helt anden snak. Så har det ikke noget med kilderne at gøre umiddelbart. Enten er der en fejl i receiverens HDMI output, ellers er det HDMI kablet der er af tvivlsom kvalitet (eller bare gået i stykker eller defekt eller hvad man skal sige). Prøv evt at skifte kablet

HDMI Kablerne er Argon 5103H... Burde de ikke være okay, selvom det er Hifiklubbens eget mærke? prøver at skifte ud med et andet jeg har liggende derhjemme...  Og håber det hjælper..

Prøver at ringe til hifi-klubben imorgne, hvis de har åbent.. :) Receiveren er jo HELT ny!!

Mvh. Chromosome

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 21 December 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Intet har hjulpet endnu desværre.. Ham jeg snakkede med i Hifiklubben kunne kun sige, jeg skulle komme ind med receiveren! Det kan jeg desværre ikke foreløbig og er nok også lidt kritisk overfor, om det hjælper mig nogenting at få den derud.

Jeg er måske for kritisk anlagt og forlanger at ALT bare skal se knaldlækkert ud, når jeg bruger menuen.. dvs. INGEN stribe-agtige linjer, når jeg skifter fra menupunkt til menupunkt. Synes bare ikke det burde se sådan ud, selvom det nok er i småtings afdelingen.

Hvordan ser billedet ud på din egen AVR-4306, når du er i menuen brasch? Er der ikke det mindste af strib!, når du skifter fra menupunkt til menupunkt? 

Det er hamrende irriterende, for lægger mærke til det hele tiden, kan ikke lade være med det..

Og hvad med jer andre derude med Denon receivere af samme typer... ? Har de heller ikke nogen former for "mindre" striber i menuen, som forklaret!?..

mvh. Chromosome

Heeelp!!!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

nu er der som tidligere nævnt ikke grafisk interface på min, men kun en normal tekstmenu. Den har jeg kun problemer med hvis jeg sætter menuen til Enhanced RGB, men det er også helt normalt. Det kan muligvis hjælpe at indlevere den, dels kan det være en eller anden indstilling der er gal (menuerne er som sagt ikke ens, så jeg er ikke 100% hjemme i de nye menuer, men grundprincippet virker til at være det samme), dels kan det være den er defekt, så de enten bytter den med det samme eller får den sendt til rep.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 December 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hvis striberne kun optræder i menuen, er det nok bedst ikke at gøre noget som helst ved "problemet". Hvis du derimod ser striber i film, spil, osv., burde du tage den ned til butikken...

Jeg kan nu huske, at jeg har haft "striber" i menuer på andre receivere (bl.a. Yamaha RX-V 661 og H&K AVR 247), og det var tydeligt at se at det var en form for interferens/elektrisk støj. Lagde dog ikke mærke til problemet ved gennemgang af video-kilder.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået en dedikeret blu-ray afspiller (Samsung BD-P1500) og der ser det ud som om, at der IKKE er nogle striber på selve film teksten.. Lyder lidt underligt ik? Dog stadig "problemet" i receiverens menu (striberne).

Nu noget nyt:

Hvorfor viser min receiver "DTS" i displayet, når jeg afspiller en film der kører Dolby TrueHD? Kan jeg have sat selve afspilleren forkert op, eller en fejlindstilling på receiveren?

Mvh. Chromosome

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:

Nu har jeg fået en dedikeret blu-ray afspiller (Samsung BD-P1500) og der ser det ud som om, at der IKKE er nogle striber på selve film teksten.. Lyder lidt underligt ik? Dog stadig "problemet" i receiverens menu (striberne).

jamen, så er det jo ikke rigtigt noget problem. Billedkvaliteten i setup menuerne er ikke noget jeg prioriterer ret højt så længe man kan læse hvad der står

Chromosome skrev:
Nu noget nyt:

Hvorfor viser min receiver "DTS" i displayet, når jeg afspiller en film der kører Dolby TrueHD? Kan jeg have sat selve afspilleren forkert op, eller en fejlindstilling på receiveren?

godt spørgsmål. Jeg kunne bedre forstå det hvis det var DD der stod i displayet

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Chromosome skrev:

jamen, så er det jo ikke rigtigt noget problem. Billedkvaliteten i setup menuerne er ikke noget jeg prioriterer ret højt så længe man kan læse hvad der står

Chromosome skrev:
Nu noget nyt:

godt spørgsmål. Jeg kunne bedre forstå det hvis det var DD der stod i displayet

Ja, nu lader jeg det ligge det med striberne på menu og tekst. Men der må stadig være en indstilling der kan gøre det bedre. Kan det evt. være fordi at når jeg bruger en alm. DVD-afspiller med component tilslutning og derfor der opstår striber i teksten i film? Blu-ray afspilleren bruger jo HDMI og kører 1080i, samme som er sat til receiveren og der er problemet jo ikke. (KUN i Denon on-screen menuen).

Mht. "DTS" i displayet, er det kun sket èn gang og har ikke set det siden.

Og et nyt spørgsmål igen:

Jeg kan ikke vælge de forskellige Audussey rumkorrektion punkter længere, kun OFF og MANUEL? Er der her en anden indstillling jeg har pillet ved, el. har jeg slettet den rumkorrektion, jeg i forvejen havde og skal starte på ny?

------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------

OFF-TOPIC:

Har fundet ud af at bla. Wall-E kører 6.1 DTS HD Master Audio på min Samsung Blu-ray afspiller, der står kun den kan køre DTS HD master Audio 5.1 bagpå coveret til filmen!? Men det er jo så kun et plus i bogen og noget andet er, at det er jo en hammer god film.

Mvh. Chromosome

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

hvorfor har du valgt 1080i til blu ray? Hvis dit tv ikke kan modtage 1080p tror jeg alt andet lige du vil være noget bedre stillet med at bruge 720p, da du slipper for at interlace for at deinterlace bagefter.

Det med audyssey har jeg ingen anelse om

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Har sat receiver og PS3 til 720p nu istedet, kan bare ikke umiddelbart se nogen mærkbar bedre forskel!

Prøver at lave en ny Audyssey rumkorrektion og ser og det hjælper..

Mvh. Chromosome

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Er sååå træt af det her problem med de striber i både menu`en på Denon receiveren og under filmvisning. 

Er der ikke en heldig ejer derude med en Denon AVR-3808, der kan hjælpe mig med dette synderrivende problem?

Ved godt jeg bare kan aflevere receiveren i HIFI-klubben, men vil først have udelukket alle faktorer.

Prøver med et andet HDMI kabel i aften og ser hvad der sker.

Det er som om det er noget der kommer og går (striberne)....

Min DVD-afspiller er sat til med component til receiver/HDMI til tv: og der ses striberne i TEKSTEN på film tydeligt, når de kommer og går.!!!

Min Blu-ray afspiller er sat til med HDMI/HDMI til tv: og der er der ikke helt samme tydelige striber, men de er der.!!!

Chromosome Crying...

Og som sagt, den kan bare afleveres til HIFI-klubben.... Meeeen, der er langt dertil og skal kunne komme frem og tilbage også. Og på den rigtige fridag og de er ikke lige rundt om hjørnerne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes