Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR-3808A til Dali Concept serien. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Lang tid siden jeg sidst har været på HIFI4ALL, men der skal til at ske ændringer i mit set-up, vil jeg gerne høre noget fra alle jer herinde hvilket køb, jeg ville blive glad for, indenfor ny receiver, til mine DALI Concept ht`er.

Har Concept 10 + Cencept center + Concept 1.

Har en Sony receiver model: STR-DB870, som har kørt upåklageligt de sidste 6-7år. Har været den bedste invistering jeg har gjort indenfor elektronik. Men ak... Nu vil jeg altså springet videre til 7.0, (har ikke plads til en sub lige pt).

Har brændt mig varm på en Denon AVR-3808A, har dog ikke hørt den endnu. Alternativerne kan ikke blive Onkyo eller NAD`s surround receivere, for kan ikke fordrage designet. Selvom der dog er et eller andet ved den Onkyo der gør den helt unik (design-mæssigt). Har ikke hørt nogle af dem endnu og uanset hvad, er jeg ret sikker på det bliver enten en Denon AVR-3808A, eller modellen mindre, 2809!.

Er dog helt pjattet efter noget ordentligt gods i form af de godt 5 kilo ekstra på 3808A`eren + den udvidere brugerflade og mulighed for internet + er der andre ting?

Ved siden af mangler jeg så 2stk. Concepter, hvor valget er mellem Concept 1 eller 2, som midt bag-ht. Der synes jeg selv jeg vil bruge lidt ekstra på 2`eren, så der kan komme lidt ekstra "bulder" på, når jeg ser film.

Men hva mener i?? Har i nogle forslag?

Er der overhovedet brug for en 3808A, når jeg har 2stk. NAD c272 til fronterne på pre-out?

Og har mange flere spørgsmål...  Men de kommer løbene gennem tråden..

Plz help!! Står og skal ned og kigge på den på mandag..

Mvh. Chromosome....

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 22 November 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Ingen svar fra nogle... Så tog chancen alligevel og købte en AVR-3808.

Nu har jeg bare et problem! og det er sikkert kun starten..

Har sat min PS3 til receiveren med HDMI og fra receiveren et HDMI kabel op i mit LCD tv. (Samsung LE-40R72B). Problemet forlyder sådan her: Synes billedet er en smule hakket idet, nok mere sløret "fuzzy" agtigt. Er det fordi receiveren ikke kan vise billedet godt nok, eller er der nogle indstillings-muligheder på den jeg skal ændre? Har sat PS3`en til i dvd/HDMI indgangen på receiveren (med et Argon HDMI 5101H kabel, bliver dog snart skiftet med Argon 5103H, som skulle være af bedre kvalitet, det nuværende argon kabel er en fejl-levering). og så selvfølgelig som sagt før, et HDMI kabel i monitor udgangen og op til mit tv. (sidstnævnte kabel er det jeg oprindeligt brugte fra min PS3 og til mit tv, før jeg fik den nye receiver og dermed ikke havde muligheden for, at bruge min gamle receiver (Sony str-db870`eren), som billed-kilde indgang. Før hen var billedet PERFEKT, da HDMI forbindelsen var direkte fra PS3 til tv.

Jeg har ikke pillet ved nogle indstillingsmuligheder endnu på den nye receiver, heller ikke Adyssey opsætningen, hvilket jeg glæder mig til. Men først skal billedet altså være iorden. Og det er her, at jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig med at få det til at fungere korrekt.

Håber og "råber" på hjælp...

Mvh. "den ulykkelige" Chromosome.

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 November 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej Chromo

det lyder lidt underligt.. jeg har ikke selv prøvet hverken ps3 eller denon'en
men det burde da være muligt at lave en forbindelse der ikke slørre...

sjovt du siger at din Sony STR-DB870 er det bedste elektronik køb du har lavet :P
har selv en Sony STR-DB930  og syntes også selv det er det bedste jeg nogensinde har købt hehe

så lige du havde bæcnt denne tråd i den anden vi har gang i ang hakkende lyd så måtte jo lige forbi og se hvad der drejede sig om.

håber du får det til at køre.. må desværre beklage at jeg ikke kan hjælpe her.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 22 November 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Så er vi jo 2 gladelige ejere af sådanne et par Receivere i noget af samme anordning. Det er helt klart det bedste køb jeg har gjort mig indenfor elektronik/HIFI!.

Men nu videre til sagen....

Det er nu ikke helt vildt sløret, men når jeg nu bruger menuen på PS3`en synes jeg det er en smule "grynet" og også nu her til aften hvor den første dvd kom i maskinen og fik testet lidt billede kvalitet gennem Denon`en, var det stadig hen af samme grynede, nærmest lidt slowmotion... Svært at forklare. Billedet er nu ok, men bare ikke optimalt, i forhold til hva jeg kunne have forventet. Denon`en burde kunne gøre det bedre end det vil jeg da tro?? Nogen med en Denon forstærker, der kan hjælpe mig?

>ZzZzleepY 

Kigger å¨det med coax`et så snart der er styr på det andet her, eller imorgen engang, det kræver jo kun at sætte kablet til og lytte til en gang musik.. :)

Mvh. Chromosome

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

jamen problemet med Denon receiverne er at der som regel er helt tosset mange indstillinger. Men jeg ville indstille HDMI på receiveren til Passthrough, det kan nok hjælpe på billedet (eller i hvert fald udelukke receiveren), den skal nok pille lyden ud af det alligevel, med mindre du selv indstiller det til at køre videre til tv'et. Sæt PS3 til den opløsning tv'et kører, så er du også ude over scaleringsproblemer (næsten i hvert fald).

Du bliver nok nødt til at bruge noget tid til indstilling af apparatet, det letteste er at tage det fra en ende af.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 23 November 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Tak for hjlæpen Brasch..

Men ved ikke hvordan jeg sætter den til "passthrough", hedder det noget bestemt på receiveren, altså "passthrough"?  Ville være dejligt at få noget input på det..  (me NOOB)

Synes billedet er blevet lidt bedre, men ikke meget, må teste med en blu-ray film idag og se hvordan det ser ud.

Et andet problem er at main-remoten (m. touch-screen) ikke kan bruges til at vælge scource-select osv.. Det eneste den kan, eller i hvert fald det jeg kan få den til er, at skrue op og ned for volumen! og så gå ind i selve onscreen menuen, men kan ikke gøre noget som helst inde i selve menuen, kun få den frem. Den anden remote (uden touch-screen) virker som den skal, så den bruger jeg lige PT. til at skifte div. indstillinger på on-screen menuen, eller også bruger jeg selve receiverens menu-knapper, hvilke også virker upåklageligt.

Har også haft gang i noget Audussey opsætning og det virker strålende, men tager desværre noget tid, hvis man skal køre 6 positioner eller 7 eller mere igennem.. Så kørte kun 2 igennem..

Men hva katten kan det være at jeg ikke kan bruge main-remoten?

Mch. en næsten glad Chromosome

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jamen, hvad står remoten på? Hvis trykker på AMP i øverste højre hjørne er der 4 muligheder.

1. Den normale indstilling, der står forskellige DSP lyd modes

2. Zone 2 on/off

3. Zone 3 on/off

4. System call, der står ikke noget i den nederste halvdel af touchfladen.

alternativet er du har valgt andet end amp i den øverste halvdel af touchfladen, den valgte enhed blinker.

Indgange vælger du på de faste knapper under touch delen. Der er ikke samme features i din og min remote, så det lidt mere avancerede kan jeg ikke hjælpe dig med, men af udseende er de helt ens (bortset fra modelnummeret i bunden), så jeg vil umiddelbart tro at de basale funktioner er de samme.

Hvis det ikke har hjulpet dig er der noget galt.

Hvis det har hjulpet dig, så læs manualen og hav den ved siden af dig når du indstiller tingene, for det ovennævnte er en af de meget lette ting. I øvrigt plejer Denon at lave menuerne (i hvert fald før GUI) på en sådan måde at den første er det første man bør indstille osv. Den eneste lille ting er at man (i hvert fald på min), ikke kan tildele digital lyd via HDMI før man har assignet videoindgangen til HDMI (men audio skifter selv om til HDMI automatisk, når der er assignet en HDMI indgang til billedet - som standard i hvert fald). Fordelen ved at tage det fra den ene ende af er at du ikke skal gå ret meget frem og tilbage i menuerne, men rumkorrektion og de avancerede indstillinger kan være lidt drilske.

Ang. passtrough funktionen, så kan jeg ikke fortælle dig det, da min ikke har GUI, men "gamle" menuer. Men det ligger vist i video indstillinger -> HDMI indstillinger hos mig. Der står sandsynligvis 720p som standard, altså den skalerer nok som standard

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Det er også vigtigt at indstille TV'et rigtigt, så den kører uden skalering, dvs. at man skal slå overscan fra (kan være det hedder noget andet på dit TV).

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 23 November 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for hjælpen.. Det tog lige sin tid før jeg forstod at man kunne trykke på AMP flere gange og der var flere valgmuligheder i den enkelte tast.  Så langt så godt...

Kigger videre på videoindstillingerne imorgen:

"Ang. passtrough funktionen, så kan jeg ikke fortælle dig det, da min ikke har GUI, men "gamle" menuer. Men det ligger vist i video indstillinger -> HDMI indstillinger hos mig. Der står sandsynligvis 720p som standard, altså den skalerer nok som standard"

Jeg får også snart nogle bedre kabler, håber de kan gøre en forskel, men tror det nu ikke. Det er jo stadgi 0 og 1 taller.. ikke!?

Mvh. Chromosome

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Da_saint-> sandt, men det skulle jo ikke ret gerne blive værre med receiveren mellem, fremfor dvd'en direkte til tv'et. Jeg mener dog ikke nødvendigvis at 1:1 pixelmapping altid er at foretrække, jeg bruger det kun selv fordi jeg har en scaler der gør arbejdet for mig.

Det med kablerne må være for din egen regning, det er ikke en diskussion jeg rigtigt gider blande mig i (med digitalkabler), men jeg har naturligvis en mening. Mens du prøver dig frem tager jeg lige et hurtigt kig i manualen til det nye fine GUI, et eller andet skal jeg jo bruge tiden på mens min egen receiver ikke rigtigt fungerer

EDIT: På side 30 i manualen står der omkring HDMI setup. Scaler skal du sætte til A-H, hvis du ønsker at konvertere analoge kilder til HDMI, H-H skal du bruge hvis du ønsker at scalere på et HDMI signal, eller du kan slå det helt fra (OFF). Hvis du ikke har nogen analoge kilder sat til, så ville jeg sætte den helt til off, hvis du har så ville jeg sætte den til A-H, og i næste menupunkt til 720p

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

brasch: enig, hvis scaleren i TV'et er bedre end scaleren i kildemaskinen, er den førstnævnte nok at foretrække. Og nej, det skulle ikke blive værre med receiveren imellem, i teorien. Men ekstra led imellem afsender og modtager, kan altid forværre sagen (ikke nødvendigvis gøre signalet ringere). Der kunne bl.a. opstå kompatibilitets (handshake) problemer mellem PS3 og receiver, osv.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

nja, altså den burde uanset hvad ikke rigtigt sløre billedet. Fra en PS3 er der vel primært tale om nedskalering (DVD undtaget), det burde alt andet lige ikke give de helt store problemer

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 24 November 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Det er også vigtigt at indstille TV'et rigtigt, så den kører uden skalering, dvs. at man skal slå overscan fra (kan være det hedder noget andet på dit TV).

Altså jeg skal bare sætte mit tv til 720P som det NORMALT er lavet til og ikke 1080i (som det også kan)? Må hjem og rodde lidt med det, kan ik huske hvor jeg ændrer på det, men finder jeg nok ud af, giver lyd fra mig hvis jeg kommewr i tvivl, dog burde det også være lige til.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 24 November 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Da_saint-> sandt, men det skulle jo ikke ret gerne blive værre med receiveren mellem, fremfor dvd'en direkte til tv'et. Jeg mener dog ikke nødvendigvis at 1:1 pixelmapping altid er at foretrække, jeg bruger det kun selv fordi jeg har en scaler der gør arbejdet for mig.

Det med kablerne må være for din egen regning, det er ikke en diskussion jeg rigtigt gider blande mig i (med digitalkabler), men jeg har naturligvis en mening. Mens du prøver dig frem tager jeg lige et hurtigt kig i manualen til det nye fine GUI, et eller andet skal jeg jo bruge tiden på mens min egen receiver ikke rigtigt fungerer

EDIT: På side 30 i manualen står der omkring HDMI setup. Scaler skal du sætte til A-H, hvis du ønsker at konvertere analoge kilder til HDMI, H-H skal du bruge hvis du ønsker at scalere på et HDMI signal, eller du kan slå det helt fra (OFF). Hvis du ikke har nogen analoge kilder sat til, så ville jeg sætte den helt til off, hvis du har så ville jeg sætte den til A-H, og i næste menupunkt til 720p

Set-up'er følgende når jeg kommer hjem fra job:

PS3 til 720P.

Receiver til 720P + lader KUN analoge kilder scalere med receiveren (A-H). Har en x360 som bruger component og snart en dvd der også kommer i component indgangen, hvilke jo er analoge signaler og de burde så kunne blive af bedre kvalitet ikke? (er ret NOOB på scaling, men er åben for al input på området).

TV til 720P.

Burde det så fungere optimalt vil i tro? Skal lige huske at sige, at det ikke som sådan er sløret, men bare ikke så god kvalitet som det var før, uden receiveren som grundsten, for alt billede (og lyd for den sags skyld).

Mvh. Chromosome HAPPIEST MAN ON EARTH.  Almost so-whatever... Men bliver snart rigtig glad, når alt bare kører som det skal. (Men igen, hva er der så at pusle med, når alt virker??) Og så igen, den nye receiver har sku så meget at byde på af features, at jeg nok ikke kommer til at sidde stille foreløbigt og at denne tråd nok skal komme øverst på listen nogle gange i den kommende tid.  Skal også til jeres orientering, have taget nye billeder af mit surround set-up til: MIN HJEMME-BIO tråden. Så der vil det da også være rart at få lidt kommentare om godt og skidt i den sammenhæng, det er sat i. (Tager dog stærkt forbehold imod kabelrod, det skal nok komme, men tiden er der simpelthen ikke til så mange rodede kabler, eller også er jeg bare doven)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

jamen, det er da godt at høre det fungerer, dog er jeg stadig lidt i tvivl med tv'et, prøv evt at sætte HDMI til off og se om det hjælper. Du kan jo altid køre et komponent kabel fra receiveren op til tv'et, det kan sagtens køre op til 1080i.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 24 November 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jamen, det er da godt at høre det fungerer, dog er jeg stadig lidt i tvivl med tv'et, prøv evt at sætte HDMI til off og se om det hjælper. Du kan jo altid køre et komponent kabel fra receiveren op til tv'et, det kan sagtens køre op til 1080i.

Det meste kan jeg få til at fungere brasch, men der er mange features at holde styr på, så det kræver at man "lige kan få tid til at sætte sig ind i det, kan det gå under emnet "WAF"?? "

Men hvordan præcis får jeg receiveren til at bestemme om den skal scale eller ej? Kan ikke finde nogen "passthrough" under nogen menu...

Har gjort som følger:

Har sat receiveren til at køre 720P, dog fortæller den mig inde fra dens "status", at den har supportet signals 576P, 720P, 1080i osv osv. Ved ikke om det betyder noget, eller om den godt nok sender et signal kun med 720P! (gennem HDMI). Billedet ser nu egentlig godt nok ud, tror ikke det bliver bedre. (har kun tjekket med component/x360`eren indtil videre, konen vil jo se tv). Jeg er så NooB i det scaling, som i så mange andre ting, specielt med den nye receiver!! Så vil gerne høre om det jeg skriver overhovedet giver mening?

Jeg er noget forvirret i det med andre ord.

Mvh. Chromosome, som prøver at forstå alt det scaling halløj..

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 24 November 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

BTW: Har intet alm. component kabel endnu brasch.. Men får et imorgen, tror bare ikke det vil hjælpe noget. Får også de andre HDMI kabler imorgen. Det hele er vel et spørgsmål om tweaking lige nu vil jeg tro!!

Noget andet er lyd: Skal jeg sætte PS3`eren til at køre BITSTREAM el. Linear PCM på blu-ray/dvd skiver?? Har læst lidt herinde om det, men det har kun forvirret mig. Nogle mener Bitstream og andre mener Linear PCM.

Hvis jeg sætter PS3`eren til at køre Bitstream, så siger den at der muligvis vil være noget lyd der vil gå tabt i overførslen (eller noget i den stil), så derfor vil jeg da mene, jeg burde vælge Linear PCM?  Må jeg klappe af mig selv nu, eller skal jeg have endnu mere hjælp?

Mvh. Chromosome.   hehe...

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

hvis vi tager det letteste først (omend, der muligvis kommer en længere forklaring). PS3'en: I gamle dage (på DVD afspillere) skulle man også vælge mellem bitstream eller PCM, dengang var det meget lettere, da bitstream skulle vælges for surround og pcm for stereo. I nutiden (blu ray) er det en smule anerledes, da man kan få surround ad begge veje. Du kan altså sagtens sende et alm. DD spor fra afspiller til receiver i 5.1 PCM, du kan også vælge at gøre det via bitstream. Resultatet er teoretisk set ens, men mange mener at bitstream lyder bedre (ingen anelse hvorfor). Så det er med alm. DVD'er trial and error, men jeg bruger på min egen PS3 bitstream til DVD'er. Med Blu Ray (og HD DVD for dem af os der stadig har det) er det en smule anerledes, mens næsten alle afspillere og forstærkere har indbyggede dekoder til alm. DD og DTS er det meget forskelligt med de nye HD formater (DD+, Dolby True HD, DTS High Resolution og DTS HD Master Audio). Nogle dekoder kun til PCM, andre sender også bitstream, men nogle enkelte kan det hele, altså også sende det ud analogt. For at gøre en kort historie endnu længere, så understøtter PS3 alle formaterne (lidt i tvivl med DTS High Resolution, men jeg har heller ikke set en disk med formatet endnu), men kun via PCM. Kort fortalt: DVD er op til dig selv, HD formaterne kan kun sendes ud som PCM (de kan sendes som bitstream, men så er det noget der hedder core, som basically er den maximale båndbredde på de "gamle" formater, så i realiteten kan det lyde bedre end DD 5.1 bitstream). Og hvorfor understøtter de fleste Blu Ray afspillere ikke 576i på HDMI udgangen, det er da belastende når man DVD'er.

Nu til det mere komplicerede, receiveren. Når du har sat den til A-H, bør den ikke scalere på HDMI signalet og dermed er opløsningen ligegyldig i forhold til de HDMI signaler du sender ind i receiveren. Den der hedder passthrough hos mig, hedder off hos dig. Det er jo ikke lige den samme receiver, selvom jeg tror de i bund og grund kan det samme, min var jo topmodellen for et par år siden og det har "lillebror" arvet nu, men layoutet er meget forskelligt. Tilbage til video; jeg kan ikke umiddelbart se at de skulle være nogen fordel for dig at sende et komponent signal ind i receiveren fra din xbox og føre det videre til tv'et via HDMI, da det kræver en god video A/D konverter og det er Denon ikke kendt for i deres receivere, så du kan med fordel køre komponentkablet direkte op til tv'et. Hvad skal du med en DVD afspiller når du har PS3 som er ganske udemærket? Jeg tænker igen på komponent til HDMI "problemet". Når det så er sagt kan jeg kun komme på et par ting som receiveren ikke kan som man yderligere kunne ønske sig. Den kan næsten alt.

Anyway, håber du kan bruge input

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 02 December 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

hvis vi tager det letteste først (omend, der muligvis kommer en længere forklaring). PS3'en: I gamle dage (på DVD afspillere) skulle man også vælge mellem bitstream eller PCM, dengang var det meget lettere, da bitstream skulle vælges for surround og pcm for stereo. I nutiden (blu ray) er det en smule anerledes, da man kan få surround ad begge veje. Du kan altså sagtens sende et alm. DD spor fra afspiller til receiver i 5.1 PCM, du kan også vælge at gøre det via bitstream. Resultatet er teoretisk set ens, men mange mener at bitstream lyder bedre (ingen anelse hvorfor). Så det er med alm. DVD'er trial and error, men jeg bruger på min egen PS3 bitstream til DVD'er. Med Blu Ray (og HD DVD for dem af os der stadig har det) er det en smule anerledes, mens næsten alle afspillere og forstærkere har indbyggede dekoder til alm. DD og DTS er det meget forskelligt med de nye HD formater (DD+, Dolby True HD, DTS High Resolution og DTS HD Master Audio). Nogle dekoder kun til PCM, andre sender også bitstream, men nogle enkelte kan det hele, altså også sende det ud analogt. For at gøre en kort historie endnu længere, så understøtter PS3 alle formaterne (lidt i tvivl med DTS High Resolution, men jeg har heller ikke set en disk med formatet endnu), men kun via PCM. Kort fortalt: DVD er op til dig selv, HD formaterne kan kun sendes ud som PCM (de kan sendes som bitstream, men så er det noget der hedder core, som basically er den maximale båndbredde på de "gamle" formater, så i realiteten kan det lyde bedre end DD 5.1 bitstream). Og hvorfor understøtter de fleste Blu Ray afspillere ikke 576i på HDMI udgangen, det er da belastende når man DVD'er.

Nu til det mere komplicerede, receiveren. Når du har sat den til A-H, bør den ikke scalere på HDMI signalet og dermed er opløsningen ligegyldig i forhold til de HDMI signaler du sender ind i receiveren. Den der hedder passthrough hos mig, hedder off hos dig. Det er jo ikke lige den samme receiver, selvom jeg tror de i bund og grund kan det samme, min var jo topmodellen for et par år siden og det har "lillebror" arvet nu, men layoutet er meget forskelligt. Tilbage til video; jeg kan ikke umiddelbart se at de skulle være nogen fordel for dig at sende et komponent signal ind i receiveren fra din xbox og føre det videre til tv'et via HDMI, da det kræver en god video A/D konverter og det er Denon ikke kendt for i deres receivere, så du kan med fordel køre komponentkablet direkte op til tv'et. Hvad skal du med en DVD afspiller når du har PS3 som er ganske udemærket? Jeg tænker igen på komponent til HDMI "problemet". Når det så er sagt kan jeg kun komme på et par ting som receiveren ikke kan som man yderligere kunne ønske sig. Den kan næsten alt.

Anyway, håber du kan bruge input

Tak for det lange, men brugbare svar..  Jo mere input jo bedre.

Jeg sætter min DVD afspiller til bitstream når jeg ser dvd film og PCM, når jeg vil høre musik på den så.

PS3`en bliver sat til bitstream ( DVD) og PCM (Blu-ray).

Synes ikke signalet er blevet dårligere med component fra DVD, ind i receiveren og så lader receiveren converte A/H, til tv. Tvært imod!! Synes faktisk det er bedre, specielt still-billeder, ser ikke grynet ud og er en del bedre end før, er jeg ret overbevist om. Grunden til jeg vil have component, både fra x360 og DVD i receiveren, er at der bliver færre synlige kabler i tv`et og fordi jeg troede Denon`en, kunne scalere udemærket, fra A/H. Der er ikke umiddelbart noget at komme efter i scaleringen. Men der ere lidt andre problemer: Jeg synes at der kommer sådan nogle striper, når teksterne på film kommer of går igen, men det er kun hvis man virkelig ligger mærker til det at man ser det, hvad skyldes det?

Noget andet er:

Har sat min video til receiveren også, med composit, som sidder på fronten af min video, men kan ikke finde ud af at få noget billede frem gennem receiveren. Videoen har ikke s-video indgang. Nogen der kan hjælpe her?

Mvh. Chromosome

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 03 December 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan hjælpe med video problemet?

Mvh. Chromosome

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum