Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til ca. 1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har også samlet et par class AA technicser på genbrugsstationen og brugt dem til at teste div. højtalere - jeg er ikek så meget for deres lyd men det er mere min musiksmag der kræver noget andet - til den musik du nævner tor jeg at den har den fornødne hurtighed og jeg har prøvet at trække selv meget "tunge" højtalere som fx AR uden problemer så Jamp og Snell tror jeg ikke du får problemer med.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 November 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Behold Technics forstærkeren da den er fornuftig. ( = læs: Indtil du kan afse midler til noget bedre..)

mht højttalere får du bedre lyd fra Snell højttaleren end Jamo Concert II. Lyden vil være mere levende og engagerende, instrumenterne har mere den rigtige klang, hvorimod Concert II er mere " død" i lyden.

Jeg vil tro du bedre kan lide udseendet på Concert II end Snell? Du vil få noget bedre lyd med Snell højttaleren og gensalgsprisen vil være højere. Et sæt Snell K/II sælges normalt for omkring kr 1800 - 2000.

SinCityLegend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Argh crap,

de snell var solgt før sælger nåede at svare mig... så de er ude af billedet nu, de andre snell er fra langt fra mit budget.

Men blev anbefalet dali 103 som også er en lille højtaler, hvad er bedst den eller jamo concert'en?

Til top Vis SinCityLegend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SinCityLegend

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 01 November 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Dali 103 har porten foran så er nem at placere. For at være et godt køb sytes jeg ikke man skal give mere end max 600 kr. for et sæt, de var ret billige da de var nye. Om de spiller bedre end jamo concert ved jeg ikke, men de er i samme klasse i mit hovede.

Siger konen det skal være en reolht

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ja man skal være hurtig for en god handel

Dali 18 mkII er en kanon højttaler til prisen. De er dog tunge at trække og effekt er somregel dyrt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 02 November 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Dali 103 er ok, men ikke mere. Jeg tror den er mere "levende" i sin lyd end Concert II. Jeg havde et sæt Concert V i et tidligere liv og jeg kan ikke anbefale Concert serien med den Technics forstærker du har. Det bliver meget kedeligt i lyden desværre.

Ellers prøv at kigge efter de Tannoy,AE og Mission jeg nævnte. Du må kunne finde dem da der er solgt en del af dem. De er alle ret kompakte og pæne.  Ellers er en gammel svend som Dali 3 a en god højttaler, men tjek igen ophænget inden køb. ( brugt pris omkring 500,- +- 100 afhængig af stand.

Dali 18 II er som Rskriver siger ok, men kræver en god forstærker for at kunne spille godt, og det andet problem er, at de er meget store og så skal vi til at hjælpe med at finde en ny lejlighed til dig istedet for en højttaler...

Ellers drop tankerne om at købe en brugt Jamo og gå istedet efter nogle mere rigtig hifihøjttalere og få bedre lyd. Din jagt bliver måske lidt længere, men du får en meget bedre højttaler.

Du kan også overveje på et tidspunkt at bytte tehcnicsforstærkeren med en brugt Denon, Marantz forstærker eller de gamle Cyrus I el. Cyrus II er også ret billige, og de er meget anderledes designmæssigt.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 02 November 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Der er for øjeblikket Avance Alpha 220, Avance Alpha 440, Heybrook HB 1, KEF Q 50, 95, som ligger omkring de 1,000

De er alle ganske ok, og specielt Avance højttalerne er billige, alene valget af Sanspeak bas gør dem til et fund.(næsten)

Heybrook højttaleren er den mest levende af dem, men max 1.000!!

SinCityLegend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

sunaudio,

af heybrook og avance alpha hvad ville du købe? begge 2 er sådan til at komme til for mig...

heybrook har en god størrelse sådan rent fysisk...

og du snakkede om at opgradere min forstærker... er der noget man rimelig billigt kan komme til, som vil være et fornuftigt opdrade?

Til top Vis SinCityLegend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SinCityLegend

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 02 November 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Gå du ind og køb de her.

Det er en ganske god højttaler, og noget bedre end dali 104 og 107

Dali 450 til 500kr

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57302491

og review

http://www.audioreview.com/mfr/dali/floorstanding-speakers/4 50/PRD_119376_1594crx.aspx

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 02 November 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vill vælge Heybrook højttaleren ud fra den evne til at gengive med en meget levende lyd.

- Den er i familie med Snell K/II mht lyd &design.

mht forstærker og pris afhænger af dit "held". jeg ville lede efter en brugt Cyrus I eller II i dit budget da den spiller helt ok, specielt med Heybrook højttaleren, og ikke er i Klasse A, men er en helt alm. konstruktion med god lyd og ikke normalt har problemer med holdbarhed.

Technics forstærkeren vil sammen med Heybrook højttaleren lyde godt, men med en Cyrus bliver det helt godt. Du skal så bare se om du kan lave en bytte handel med en som har en sådan.

Ellers kig efter en byttehandel med en Marantz / Denon isamme prisklasse. Ikke helt så godt men nemmere at finde

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 02 November 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Gå du ind og køb de her.

Det er en ganske god højttaler, og noget bedre end dali 104 og 107

Dali 450 til 500kr

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57302491

og review

http://www.audioreview.com/mfr/dali/floorstanding-speakers/4 50/PRD_119376_1594crx.aspx

Har også luret lidt på de 450er kan også kun sige KØB! KØB!!

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

SinCityLegend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vækker lige den her igen...

Der er nogle forskellige på dba lige nu jeg synes ser spændende ud - og har taget alt hvad i tidligere har skrevet med.

Der er et sæt KEF Q30 - er de noget værd?
Der er et sæt Tannoy M1 - som er virkelig billige...

Og nogen der kender noget til Avance Concrete 170 - de hvide i beteon? synes designet er fedt... men det er desværre ikke det det kommer an på.

Ellers er der et sæt dali 606? - og hvad med de audioscan 3880 - de har også tænkt på de signet :)

Krav er at de står på sjælland... ellers var der en gut på fyn med et sæt snell :-(

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 December 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Undersøg om der er nogen her fra forum, der kunne tage dem med til sjælland for dig, hvis de alligevel skal den vej?

Det ville ikke være første gang.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Evt kig forbi denne tråd jeg har oprettet:

Vellyd < 2000kr

Mvh

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

En af dem som er nævnt i min tråd er disse:

Monitor Audio Bronze BR2

Ud og lyt

nilla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2010
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Snell KII + sokler købt i HiFi klubben for ca. 12 år siden hvad kan de sælges til ?

- Jeg er ikke så teknisk.
Min tanke er jeg nok skal have solgt hele mit gamle Denon anlæg der ellers i alt kostede ca. 13.000kr inklusive Snell KII i sin og erstatte det med
noget nyt der ikke fylder så meget og hvor jeg kan sætte en harddisk til også gerne min computer og koble det med tv. - Altsammen fordi det er
noget ikke fungerende rod lige nu og jeg aldrig får hørt mine gamle LP´er osv. på den måde det bør...

Jeg arbejder tit med film og videoredigering ( til de ikke vidende har jeg så en tonemester og sounddesigner på der sidder med sit eget anlæg)
og vil gerne kunne se mine film og høre lyden i højtalerne.. og da jeg er instruktør og ikke redigeringsperson vil der altid være andre der
efterbearbejder.

Nå ja .. jo mere trådløst jo lykkeligere er jeg da jeg ikek synes det er feminint med tykke kabler overalt det fjerner ligesom fokus fra de smukke
ting..
nilla

Til top Vis nilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nilla

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Den bedste løsning for dig vil jeg nok tro var at gå efter aktive højttalere.

Mine bud:
Audioengine A5 - ca 2400kr
AVI ADM 9.1 - ca 10000kr - Vassagohifi i Odense

Mvh
René

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes