Forfatter |
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg er just kommet hjem fra hifiklubben med et samsung le32r8 lcd tv som til prisen imponerede mig(i butikken) men nu da jeg har sat det til og set nærmere er jeg begyndt at blive en smule skuffet. jeg har kun set dvd på en relativt billig philips afspiller via et standard scart kabel (remoten virker ikke så jeg har ikke kunnet indstille tv kanaler). Detajlerne falder sammen i en pixelsuppe af unaturlige farver og opløsningen virker lav og får selv tegnefilm til at se uheldige ud... det mest irriterende er dog nogle vandrette streger, ala dem man på et billedrørs tv ville få ved dårligt signal, der er svagt synlige
er der nogen der har erfaringer med dette tv og er det på grund af signal kilden jeg er utilfreds med billedet på mit nye tv?
mvh anders __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders.
Først tillykke med købet. Uden at jeg har helt vildt meget forstand på det vil jeg prøve at hjælpe lidt. Da jeg selv kom hjem med min første fladskærm blev jeg også noget skuffet over billedet fra min dvd med scart. Så jeg prøvede med min Xbox med hdmi-kabel og jeg skal da lige love for at billed-kvaliteten steg, til noget nær det bedste jeg havde set. Så prøv at lån en afspiller med hdmi-udgang og et kabel(eventuelt der hvor du har købt skærmen). Alternativt burde komponent også virke langt bedre end scart, så hvis din dvd kan det.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være du skal prøve at rode lidt med indstillingerne for farve mm. Det er sikkert indstillet til at "imponere" og slet ikke til et naturligt billede.
Eller prøve at slå nogle af de "billedforbedrings" ting fra. Nogle gange gør de ikke tingene bedre.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe har ret. Scart og lcd tv harmonerer ikke. Jeg bruger kun scart på mit tv i yderste nødstilfælde.
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en demo model du har købt, for jeg ville da være lidt nærvøs for at det ikke er indbrænding de der streger du nævner, grunden til jeg spørger om det er en demo model er fordi LE32R8 serien udgik tilbage i marts måned og så kunne det jo være at den havde kørt med et 4:3 billed eller lign. i lang tid!
MVh.
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
Er det en demo model du har købt, for jeg ville da være lidt nærvøs for at det ikke er indbrænding de der streger du nævner, grunden til jeg spørger om det er en demo model er fordi LE32R8 serien udgik tilbage i marts måned og så kunne det jo være at den havde kørt med et 4:3 billed eller lign. i lang tid!
MVh.
|
|
|
først og fremmest, tak for svarene
ja det var en demomodel til 4.500 så det var en fin pris. stregerne er ikke indbrændning for de er vandrette og bevæger sig. men jeg er da fortrøstningsfuld efter at have læst scart vs. lcd ikke er en heldig kombi. jeg regner med at købe en denon dvd med hdmi om nogle måneder __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
bøje skrev:
MVh.
|
|
|
først og fremmest, tak for svarene
ja det var en demomodel til 4.500 så det var en fin pris. stregerne er ikke indbrændning for de er vandrette og bevæger sig. men jeg er da fortrøstningsfuld efter at have læst scart vs. lcd ikke er en heldig kombi. jeg regner med at købe en denon dvd med hdmi om nogle måneder |
|
|
men få for guds skyld testet en anden afspiller med det samme.. så du VED om det er din dvd (med scart ) eller om det måske alligevel ER tv'et bare for at du ikke brænder inde med et kaput tv __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
jeg regner med at købe en denon dvd med hdmi om nogle måneder |
|
|
Indtil da så prøv at gå i din DVD-afspillers indstillinger, og se om der ikke skulle være flere muligheder under OUTPUT eller noget lignende.
Hvis du kan få din DVD til at sende RGB signal ud af SCART stikket så får du en kæmpe forbedring i forhold til hvis den står i VIDEO.
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogen viden om dit tv, og der er ingen tvivl om at rådene om at bruge hdmi er helt rigtige.
MEN, du skal jo også være opmærksom på at den analoge SCART forbindelse faktisk kan overføre 3 forskellige typer af signal, og de er altså ikke lige gode! Den allerværste er Komposit, hvor al information klaskes sammen til et signal. Det ser altid ud ad h. til. Noget bedre er S-video, hvor luminans og krominans er adskilt. Det bedste er RGB, hvor signalet er så opdelt som det kan blive. Så vidt jeg ved kan du ikke få component-signaler gennem SCART, da stikket er europæisk og component er en USA-standard til studiebrug. (SCART hedder også Euro-connector).
Det er altså vigtigt at du kigger i menuen til din dvd-afspiller og vælger det bedste signal, den kan overføre, helst RGB. Og at du også vælger denne signaltype i tv'ets menu.
Nu har jeg selv både en meget billig og en meget dyr dvd-afspiller, og der er stor forskel på, hvor godt de håndterer signalerne. Den billige viser slet ingen forskel fra s-video til RGB, og det gør den dyre (som i øvrigt kører hdmi, men jeg har eksperimenteret). Men stadig er det langt bedre end komposit.
Måske kan dette hjælpe lidt, indtil du får en maskine med digital udgang. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa, min dvd afspiller har ikke rigtig nogen menu, man sætter en dvd i og så spiller den. det er en elendig philips der stammer fra et alt i et surround til 2000 fra merlin så jeg håber det er den der er elendig og ikke kan sammen med mit tv __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
djaan skrev:
jeg regner med at købe en denon dvd med hdmi om nogle måneder |
|
|
Indtil da så prøv at gå i din DVD-afspillers indstillinger, og se om der ikke skulle være flere muligheder under OUTPUT eller noget lignende.
Hvis du kan få din DVD til at sende RGB signal ud af SCART stikket så får du en kæmpe forbedring i forhold til hvis den står i VIDEO. |
|
|
Kræver i så fald også at han investerer i et RGB-scart kabel. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Kræver i så fald også at han investerer i et RGB-scart kabel.
|
|
|
De fleste kabler er fuldt monterede i dag. Selv de allerbilligste.
vH pH
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som 27pH skriver er det nok svært at opdrive et SCART kabel, hvor der ikke er forbindelse til alle 21 ben. Og hvis du har et ikke-fuldmonteret SCART, så vil det oftest kunne ses på at der simpelt hen mangler ben i stikkene, så der bare er hul i plasten, hvor benet ellers ville være.
Men kan det virkelig passe at du ikke har en set-up menu af en art? Jeg har endnu aldrig mødt en dvd-afspiller, heller ikke til 199 kroner, som ikke kunne tilpasses og justeres på forskellig måde. Der er næsten altid en knap mærket MENU et sted på fjernbetjeningen, eller måske SETUP. Herinde burde der være justeringsmuligheder.
Ellers kan du da købe en hdmi-udstyret spille til 299 i Føtex med returret, så du kan få tjekket forskellen i billedkvalitet. Ikke at en så billig spille kan levere et reference-billede bare fordi der er hdmi ud, men forskellen bør være absolut synlig.
God vind med det. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplevede det samme, dengang jeg lige havde købt min Pioneer fladskærm.
Blev også slemt skuffet, da jeg kom hjem og fik tilsluttet min gamle Nintaus DVD-afspiller via Scart. Billedet var ærligt talt ikke noget at råbe hurra for og alt så sløret og pixeleret ud.
Jeg måtte altså have fat i en anden afspiller med HDMI, så jeg fik fat i en Marantz DV6600. Og så skal jeg lige love for, at der skete ting og sager.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Blev også slemt skuffet, da jeg kom hjem og fik tilsluttet min gamle Nintaus DVD-afspiller via Scart. |
|
|
...hvordan kan man finde på at købe en DVD-afspiller der hedder noget som fra en Pokémon tegneserie?
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan også være du skal få fat i en kalibreringsdvd, for at få det optimale ud af fjernsynet. Jesper
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
wildstyle skrev:
Blev også slemt skuffet, da jeg kom hjem og fik tilsluttet min gamle Nintaus DVD-afspiller via Scart. |
|
|
...hvordan kan man finde på at købe en DVD-afspiller der hedder noget som fra en Pokémon tegneserie? |
|
|
Nu var det ikke en jeg selv havde købt, men en jeg havde fået. Så godt ord igen, NriK.
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fandt ud af at tv'et havde rgb scart indgang og prøvede at sætte kablet i den. nu skiftede billedet karakter! stregerne blev lang mindre synlige og de unaturlige farver forsvandt. tilgengæld blev opløsningen så lav at det var ligeså træls at kigge på, men jeg er nu overbevist om at en god afspiller kan gøre forskellen... det spændene bliver så hvordan tv billedet ser ud men det må jeg vente med at finde ud til i morgen hvor jeg skal hente den rigtige fjernbetjening (klubben gav mig en forkert med)
jeg kan dog alligevel ikke lade være med at tænke på om det havde været bedre at give 4000 for et 32" i den nye A serie i tapeconnection, men det er vel for sent nu?
btw, hvor kan man købe en kalibrerings dvd?
mvh anders __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke set et LCD tv der så godt ud med et scart signal., så tvivler på et andet tv havde givet bedre resultater :) Din DVD har ikke component ud? Du kan også prøve at sætte din PC til TV'et, der er med garanti enten DVI eller VGA indgang, og så finde en 720/1080p trailer inde fra www.apple.com/trailers og se hvor meget dit nye TV kan præstere
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|