Forfatter |
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder de i dit system som bi amp eller som en effektblok til hver ht, altså mono trin ? Hvis de er biampet, hvordan har du så trukket kablerne? (Du må ikke tro jeg kopiere dit setup, det er bare ret lækkert  )
__________________ Min SD hjemmebio
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Sidder de i dit system som bi amp eller som en effektblok til hver ht, altså mono trin ?
Hvis de er biampet, hvordan har du så trukket kablerne?
(Du må ikke tro jeg kopiere dit setup, det er bare ret lækkert )
|
|
|
Mine højtalers delefilter er delt i to, så hver 8.0b trækker en højtaler, henholdsvis med dens højre og venstre kanal til, ((højre)diskant + mellemtone) og ((Venstre)bas) mit RCA(phono) stik fra forforstærkeren har ledninger som går til L og R på effekten. håber det hjalp ellers skal jeg nok lige få nogle billeder af det Jesper
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så pre out på forforstærkeren, går den en udgang (left) til den ene effekt og (right) går til den anden?
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Så pre out på forforstærkeren, går den en udgang (left) til den ene effekt og (right) går til den anden?
|
|
|
lige præcis hvor L og R fra forforstærkeren hver har to ledniger fra phono stikket:) så mit kabel hedder Phono - 2 phono
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh skrev:
Eyesonly skrev:
|
|
|
lige præcis hvor L og R fra forforstærkeren hver har to ledniger fra phono stikket:)
så mit kabel hedder Phono - 2 phono
|
|
|
Og så spiller effekten det samme signal i både venstre og højre højtalerkanal og derved bliver det en monoblok... smart... og så lader du bare delefiltret gøre sit i højtaleren? Jeg havde længe gået og tænkt over hvordan man lige fik delt signalet smart uden for mange forhindringer :) Tak
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
ehb_elh skrev:
Eyesonly skrev:
|
|
|
lige præcis hvor L og R fra forforstærkeren hver har to ledniger fra phono stikket:)
så mit kabel hedder Phono - 2 phono
|
|
|
Og så spiller effekten det samme signal i både venstre og højre højtalerkanal og derved bliver det en monoblok... smart... og så lader du bare delefiltret gøre sit i højtaleren? Jeg havde længe gået og tænkt over hvordan man lige fik delt signalet smart uden for mange forhindringer :)
Tak
|
|
|
Ja altså tror nu ikke det kaldes en Monoblok, men det bliver brugt som en. selve systemet fungere rigtig godt og er jo egentlig meget simpelt
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh skrev:
Jeg afspiller skam heller ikke udelukkende mp3 filer, 30 gb af mit bib, består af FLAC filer, og det som regel de fede lytte numre jeg har i FLAC.
Men jeg må helt blankt erkende at jeg længe har overvejet en DAC, men jeg ved bare ikke helt om jeg skal gå efter en god DAC eller et lydkort med Coax. kender du fordele og ulemper?
|
|
|
En Coax- (eller retteligt, en SP/DIF-) udgang sender bare et digitalt signal ud, som så skal sættes til en ekstern DAC for at blive til lyd. Mange nyere DAC'er (inkl. DacMagic) har en USB-indgang så de kan sættes direkte i computeren - uden der er behov for nogen form for lydkort. Der er teoretiske fordele og ulemper ved begge løsninger, men i sidste ende kommer det jo an på smag og budget.
1500 kr. for DacMagic'en er billigt, men alternativt kan du kigge på EMU 0404 USB (eller 0404 PCI), Firestone Fubar II DAC, Audiotrak Prodigy HD2 PCI, Terretec Phase 24 FW  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er blevet rigtig flot. Tillykke med det. Det var nu ærgeligt at de papkasser nåede at ryge ud.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
ehb_elh skrev:
Jeg afspiller skam heller ikke udelukkende mp3 filer, 30 gb af mit bib, består af FLAC filer, og det som regel de fede lytte numre jeg har i FLAC.
Men jeg må helt blankt erkende at jeg længe har overvejet en DAC, men jeg ved bare ikke helt om jeg skal gå efter en god DAC eller et lydkort med Coax. kender du fordele og ulemper?
|
|
|
En Coax- (eller retteligt, en SP/DIF-) udgang sender bare et digitalt signal ud, som så skal sættes til en ekstern DAC for at blive til lyd. Mange nyere DAC'er (inkl. DacMagic) har en USB-indgang så de kan sættes direkte i computeren - uden der er behov for nogen form for lydkort. Der er teoretiske fordele og ulemper ved begge løsninger, men i sidste ende kommer det jo an på smag og budget.
1500 kr. for DacMagic'en er billigt, men alternativt kan du kigge på EMU 0404 USB (eller 0404 PCI), Firestone Fubar II DAC, Audiotrak Prodigy HD2 PCI, Terretec Phase 24 FW  |
|
|
Ok jamen så vil det smarteste vel være at køre med DAC. ihverfald nok den billigste løsning, og så slipper man også for større længder analogekabler, men kan det digitale signal forstyrres over større længer?
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Det er blevet rigtig flot. Tillykke med det.
Det var nu ærgeligt at de papkasser nåede at ryge ud. 
|
|
|
Mange tak, og ja det var virkelig surt, men der er stadig åbent for en lytning som jeg skrev  Mvh Jesper
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh skrev:
Ok jamen så vil det smarteste vel være at køre med DAC. ihverfald nok den billigste løsning, og så slipper man også for større længder analogekabler, men kan det digitale signal forstyrres over større længer?
|
|
|
USB er specificeret til maks 5 meter, så ud over det kan du komme i problemer. Det er dog afhængitgt af hvor meget størm DAC'en skal have og hvor meget computeren sender ud. Har dog aldrig oplevet nogle problemer med mit 5 m. forlængerkabel.
Om en DacMagic er billigst ved jeg ikke. Et EMU 0404 PCI koster 800 kr. fra nyt og Fubar II DAC'en står til 1200 kr. - du kan jo evt. også kigge efter nogle af de modeller jeg nævnte længere oppe på DBA / KSB. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey jeg ville høre om der var noget der kunne tænke sig at komme forbi på et lyt? Jeg har en del fri frem til d. 2 hvor jeg skal aftjene værnepligt.
skriv hvis i er interesseret...
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan godt nok godt se forskel på, hvor meget aluminium der er brugt til at lave fronten på dine effektblokke og så den Cambridge!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Man kan godt nok godt se forskel på, hvor meget aluminium der er brugt til at lave fronten på dine effektblokke og så den Cambridge!  |
|
|
Ja jeg blev også selv meget overrasket...
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der kabler fra Kimber... Kablerne er begge Kimber. Kablet til Bassen er Kimber 8SV og Kablet til mellemtonen og diskanten er Kimber 4TC. Ledningerne er 1,5 m og har kostet 1200 kr. Kimber 8SV: The smooth power and authority of 8VS makes it a great match for full
range speakers, subwoofers, and the low frequency section of bi-wired
loudspeakers. Kimber 4TC: The focus, transparency, and transient speed of 4TC are stunning. 4TC
continues to receive enthusiastic reviews and recommendations from
consumers and critics worldwide.  Her ses bagsiden af den ene Classic 8.0b  Og her monteret på Højtaleren. Den skal siges at jeg kommer fra 4x3m af harald nyborgs fineste, så springet til Kimber kabler har indtil videre været fantastisk. Toppen er blevet mere åben, som om rummet er større og mere defineret. Vokalerne er blevet klarere og mere ægte. Bassen er blevet mere fast og præcis. Så alt i alt en dejlig invistering  Mvh Jesper
|
Til top |
|
|