Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 11:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: TNT Diva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 19 November 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Super, super flot De ligner jo fuldstændig, et produkt fra Peak Consult, og det er da bestemt noget, som er ment som et kompliment

Og sig mig engang. Er enhederne taget fra en Diva? Bas/mellemtonerne ligner ikke, men man ved jo aldrig, hvad sådan en DIYer, kunne finde på



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 20 November 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Peak Consult. Yep, endnu en inspirationskilde, selv om jeg aldrig har set (og hørt) sådan en live. Desværre.

Enhederne er ikke taget fra en Diva, men det var en højttaler, jeg kiggede på i sin tid. Vifa-enhederne er stærkt beslægtede, hvor stor forskellen er skal jeg ikke kunne sige, men der er vist brugt forskellig coating? Jeg havde også ScanSpeak-enheder med i overvejelsen, men til fordel for VIFA'erne talte prisen og et mere diskret udseende.  

Jeg har forespurgt lidt på finér og er blevet præsenteret for nogle ublu priser. Håber jeg snart har lidt held på den front, så jeg kan komme videre. Det fremgår ikke af billederne, men front og bag er ikke sat permanent på, det venter jeg med til jeg har finéret.


Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 
palle38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 20 November 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hej joesch

super flot arbejde og design.

Har du prøvet dem her med hensyn til finer.www.finerkontoret.dk

Til top Vis palle38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle38
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 20 November 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk idag skrevet til Finerkontoret og de vil gerne sælge mig noget. Har du handlet med dem, er de rimelige i pris? Deres hjemmeside er meget lovende på dette punkt De "bor" ikke lige rundt om hjørnet, men dog ikke længere væk end at jeg vil kunne køre forbi og føle på varerne.

Sidst fik jeg finér mod et bidrag til ølkassen, idag er jeg blevet mødt med 4-cifrede beløb. Jeg ved der må være masser af steder i stor-københavn, jeg kan bare ikke finde dem på nettet.

Skred i eget projekt? 
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 
palle38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 21 November 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig selv handlet med finerkontoret, det var noget jeg så i en anden tråd.

Jeg opsøgte et par gamle snedker værksteder i østjylland, og fandt til sidst palisandern.

så det er ikke helt umuligt, du må ud og køre en tur i københavns området. jeg gav 350 kr for mit, og købte det hele. der var lige nok til 2 højttaler.

Prøv også nogle mødel fabrikker , måske de har noget.

Og til sidst.. Nej jeg er desværre ikke kommet videre med mit projekt, alt for meget arbejde tager for meget af min fritid.Cry

held og lykke med finer jagten.... mvh Palle

P.S..hov, vil godt lige høre hvad de siger på finerkontoret, måske jeg selv skal handle der engang.

Til top Vis palle38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle38
 
Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 23 November 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hey

Ser flot ud. Du kan evt. også kontakte www.finerhandel.dk


__________________
Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
Til top Vis Baby Strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baby Strong
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 24 November 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Så ligger der endelig finér klar til brug. Det var så den gode nyhed! Den dårlige er, at jeg har købt til 2 højttalere, så jeg må snart på den igen Jeg var forbi Finerkontoret (på midtsjælland) idag og kunne ikke vælge så jeg endte med at gå derfra med både noget flammende birk og fugleøje ahorn ...

Det kan sikkert gøres billigere end Finerkontoret, til gengæld er udvalget enormt og jeg fik lov til at pille lige så meget jeg ville med masser af oldgammelt, eksotisk træ . Jeg skulle hilse og sige, at ht-byggere altid er meget velkomne. Pris pr. km2 for mit træ var 195,- plus moms.
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 
gx55
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 November 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

joesch skrev:
Så ligger der endelig finér klar til brug. Det var så den gode nyhed! Den dårlige er, at jeg har købt til 2 højttalere, så jeg må snart på den igen Jeg var forbi Finerkontoret (på midtsjælland) idag og kunne ikke vælge så jeg endte med at gå derfra med både noget flammende birk og fugleøje ahorn ... Det kan sikkert gøres billigere end Finerkontoret, til gengæld er udvalget enormt og jeg fik lov til at pille lige så meget jeg ville med masser af oldgammelt, eksotisk træ . Jeg skulle hilse og sige, at ht-byggere altid er meget velkomne. Pris pr. km2 for mit træ var 195,- plus moms.


det var ikke meget for en km2 kunne ikke lag vær

__________________
Rigtige mænd kører A-klasse
Til top Vis gx55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gx55
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 24 November 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

gx55 skrev:
joesch skrev:
Så ligger der endelig finér klar til brug. Det var så den gode nyhed! Den dårlige er, at jeg har købt til 2 højttalere, så jeg må snart på den igen Jeg var forbi Finerkontoret (på midtsjælland) idag og kunne ikke vælge så jeg endte med at gå derfra med både noget flammende birk og fugleøje ahorn ... Det kan sikkert gøres billigere end Finerkontoret, til gengæld er udvalget enormt og jeg fik lov til at pille lige så meget jeg ville med masser af oldgammelt, eksotisk træ . Jeg skulle hilse og sige, at ht-byggere altid er meget velkomne. Pris pr. km2 for mit træ var 195,- plus moms.


det var ikke meget for en km2 kunne ikke lag vær


He he, fair nok. Men der ER altså nogle pænt store ht jeg bygger  Mens vi er ved bøfferne (?!) så er det jo nok snarere til 4 højttalere jeg har købt (bare inden en anden pedant korrekser mig )
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 
gx55
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 November 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

he he men det er sku flotte dine højtaler

__________________
Rigtige mænd kører A-klasse
Til top Vis gx55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gx55
 
palle38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 24 November 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, kan vi ikke få nogle billeder?

195 kr plus moms. gælder det alle træsorter?

Til top Vis palle38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle38
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 24 November 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Niks, der var nogle supereksklusive finéer og utvivlsomt også nogen billigere.

Billeder af træ - de er noget mørkere, end i virkeligheden, men gad ikke den store tur med indstilling af hvidbalance:



Fugleøjeahorn:



Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 29 November 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Birdeye er superfot, kan man også få Tigereye?

alså den her?



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Järven
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 29 November 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Den finer Joesch viser os er en "ægte" finer, - altså en træstamme der er skåret op i såkaldte blade og blokke. Her er en tydelig definering af åretegninger m.m.

Den finer´ B&W benytter er fremkommet ved at man lægger en træstamme i blød og derefter "skræller" den i et tyndt lag, som når man ruller papir af sin køkkenrulle. Mønstret er kaotisk og anonymt og selv fagfolk har svært ved at definere træsorten (specilet hvis man også giver den en besynderlig farvning). Denne sidste version er mig bekendt ikke tilgængelig for os private småbrugere.

mvh

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 29 November 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Den finer Joesch viser os er en "ægte" finer, - altså en træstamme der er skåret op i såkaldte blade og blokke. Her er en tydelig definering af åretegninger m.m.

Den finer´ B&W benytter er fremkommet ved at man lægger en træstamme i blød og derefter "skræller" den i et tyndt lag, som når man ruller papir af sin køkkenrulle. Mønstret er kaotisk og anonymt og selv fagfolk har svært ved at definere træsorten (specilet hvis man også giver den en besynderlig farvning). Denne sidste version er mig bekendt ikke tilgængelig for os private småbrugere.

mvh

Øv øv, havde godt på fornemmelsen.



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 29 November 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Järven skrev:

Den finer Joesch viser os er en "ægte" finer, - altså en træstamme der er skåret op i såkaldte blade og blokke. Her er en tydelig definering af
åretegninger m.m.


Den finer´ B&W benytter er fremkommet ved at man lægger en træstamme i blød og derefter "skræller" den i et tyndt lag, som når man ruller
papir af sin køkkenrulle. Mønstret er kaotisk og anonymt og selv fagfolk har svært ved at definere træsorten (specilet hvis man også giver den en
besynderlig farvning). Denne sidste version er mig bekendt ikke tilgængelig for os private småbrugere.


mvh



Øv øv, havde godt på fornemmelsen.



De har vel ikke ændret udseende, efter du nu kender fremstillingsmetoden.
Jeg syntes at den koas overflade er smuk at se på.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 29 November 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er stadig igang med småeksperimenter med finéren - lak, olie? Hvidpigmentering eller ej? Det er svært - og det gøres ikke nemmere af at der er så jammerligt mørkt i disse dage.

Nå, men spørgsmålene. Jeg ved ikke om de har tigerøje-finéren, men det er ikke usandsynligt. Ja, den er temmelig spektakulær, Busk. De havde finér, der er skrællet. Faktisk tror jeg min første finér er skrællet, arket er næsten ½ meter bredtog har netop en meget kaotisk karakter. Med en gang bejdse tror jeg den ville kunne blive ret vild! Jeg tror, jeg satser på birdseye (ahorn), det virker desuden meget stabilt (slår sig ikke) og jeg tror det vil være let at arbejde med.

I øvrigt ville jeg en anden gang have forberedt mig bedre hjemmefra. Al den finér slog mig lidt ud og gjorde det svært at vælge.
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 29 November 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Busk skrev:
Järven skrev:

Den finer Joesch viser os er en "ægte" finer, - altså en træstamme der er skåret op i såkaldte blade og blokke. Her er en tydelig definering af
åretegninger m.m.


Den finer´ B&W benytter er fremkommet ved at man lægger en træstamme i blød og derefter "skræller" den i et tyndt lag, som når man ruller
papir af sin køkkenrulle. Mønstret er kaotisk og anonymt og selv fagfolk har svært ved at definere træsorten (specilet hvis man også giver den en
besynderlig farvning). Denne sidste version er mig bekendt ikke tilgængelig for os private småbrugere.


mvh



Øv øv, havde godt på fornemmelsen.



De har vel ikke ændret udseende, efter du nu kender fremstillingsmetoden.
Jeg syntes at den koas overflade er smuk at se på.

MVH

Nej bestemt ikke, det var ikke det jeg mente med "øv øv", det var nu mere at man ikke så alm. borger kunne købe fineren til et kommende projekt. Mine B&W kommer jeg aldrig til at blive trætte af, de er det ypperste for mig .



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
palle38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 29 November 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

joesch skrev:
Hej. Jeg er stadig igang med småeksperimenter med finéren - lak, olie? Hvidpigmentering eller ej? Det er svært - og det gøres ikke nemmere af at der er så jammerligt mørkt i disse dage.

Nå, men spørgsmålene. Jeg ved ikke om de har tigerøje-finéren, men det er ikke usandsynligt. Ja, den er temmelig spektakulær, Busk. De havde finér, der er skrællet. Faktisk tror jeg min første finér er skrællet, arket er næsten ½ meter bredtog har netop en meget kaotisk karakter. Med en gang bejdse tror jeg den ville kunne blive ret vild! Jeg tror, jeg satser på birdseye (ahorn), det virker desuden meget stabilt (slår sig ikke) og jeg tror det vil være let at arbejde med.

I øvrigt ville jeg en anden gang have forberedt mig bedre hjemmefra. Al den finér slog mig lidt ud og gjorde det svært at vælge.
Hej. Når du nu småeksperimenter med lak og olie, skulle du prøve antikvoks. Det kan poleres op med en nylonbørste til det det svare til en glans 20-30 stykker. Og det er super nent. Ved ikke hvor det kan købes, men ellers kan jeg sende dig en klat.  mvh palle

 

Til top Vis palle38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle38
 
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 29 November 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hej Palle

En glans på de 20-30 stykker lyder fint, så jeg skriver jeg antikvoks på listen! Jeg har godt nok noget voks, jeg har prøvet lidt med, men selv om det skulle være egnet til træ, synes jeg ikke det dur. Flere eksperimenter! (men det er også fint nok - learning by doing) 
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes