Forfatter |
|
Mads Nørskov Branchemedlem

CAVEA
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt. At deres projektormand havde fri idag, onsdag.
Ring til butikken for at aftale tid. Det er iøvrigt min erfaring at det altid er en god ide at ringe i forvejen, næsten ligegyldig hvilken forhandler/butik man ønsker at se en demo af projektor. __________________ Mads Nørskov
|
Til top |
|
|
furball17 Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Nørskov skrev:
Ring til butikken for at aftale tid. Det er iøvrigt min erfaring at det altid er en god ide at ringe i forvejen, næsten ligegyldig hvilken forhandler/butik man ønsker at se en demo af projektor.
|
|
|
Jo men du lød så sikker!
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
furball17 skrev:
Mads Nørskov skrev:
Ring til butikken for at aftale tid. Det er iøvrigt min erfaring at det altid er en god ide at ringe i forvejen, næsten ligegyldig hvilken forhandler/butik man ønsker at se en demo af projektor.
|
|
|
Jo men du lød så sikker! |
|
|
hvordan kunne du høre det?
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
furball17 skrev:
Mads Nørskov skrev:
|
|
|
Jo men du lød så sikker!
|
|
|
hvordan kunne du høre det? |
|
|
Han siger at den kan ses op til tirsdag den 7. endda med tyk skrift. Giver det ikke sig selv?
|
Til top |
|
|
furball17 Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til orientering KAN man få dem forevist hos KT radio. Du skal aftale tid med deres Projektor mand - Kenneth så kan du se
dem mod hinanden.
Nu var jeg der inde og så på det og var ret slemt skuffet over lysniveauet på BenQ W5000. Der var Infocus x10 meget mere
lysstærk.
BenQ W5000'en var ISF kalibreret og lærredet var ca. 100" på et "gråt" lærred. Jeg havde forestillet mig et noget større
lærred og det ville kun gøre det værre. Så vil nok se på infocussen, måske gå op i IN82 istedet.
|
Til top |
|
|
Forbrugsfest Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
er den lykkelige ejer af en W-5000, men her på det sidste har der været noget som jeg er begyndt og undre mig lidt over. Synes nogle gange det er som om den ved skygger og især røg i mørke omgivelser. Så er det som om røgen bliver til digialt støj med en masse små firkanter i. Dette forsvinder hvis man tager strømstikket ud af projectoren og venter lidt sætter det til igen og vupti ingen problemer.
ER DER NOGEN DER HAR OPLEVET DET SAMME!, den har kørt ca. 200 timer uden ISF kali.
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet EN GANG, at billedet blev helt forkert. Folk så mærkelige uden i huden, virkede som digital støj. Jeg slukkede projekteren og har ikke oplevet det siden. Projekteren har kørt i ca 100 timer. Den er lige sendt ind til Firmware opdatering, skal så ha Otto ud og kalibrere bagefter...
__________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål til den her Benq projektor - Har læst at den ikke har hdmi 1.3, men hvad har det af betydning, jeg ved ikke så meget om projektorer, så jeg vil egentlig også gerne vide hvad forskellen på en dlp og en lcd projektor er??
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ærlig talt ikke at et link til wikipedia hjælper meget til at finde ud af forskellen.
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt om LCD og DLP
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/74117
http://electronics.howstuffworks.com/dlp2.htm
http://www.dlp.com/tech/what.aspx
|
Til top |
|
|
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis andre måtte have interesse, har Otto lavet et glimrende indlæg om hdmi 1.3 på recordere.
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Synes ærlig talt ikke at et link til wikipedia hjælper meget til at finde ud af forskellen. |
|
|
Det forklarer en del mere end det du skriver der.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahem... "but in early products, some would exhibit an anomaly known as the “rainbow effect”"... Min Samsung SP-A800B, som vist nok blev lanceret i slutningen af 2007, lider også af problemet. Måske fordi den bygger på DarkChip2, hvad dog ikke gør den fremragende billedkvalitet ringere. Jeg har hørt om personer der ellers anser sig for at være regnbue-følsomme ikke at have problemer med denne projektor, men jeg ser dem.
Altså... DLP vs. LCD - her er mine oplevelser, ovenpå 3 Sanyo LCD og 1 DLP, samt hvad jeg har hørt fortalt: DLP har mange fordele, de største ulemper er regnbuer og støj. De nye generationer er dog ved at komme godt med, men på de punkter er LCD stadig kongen. På lys, farver og sortniveau er det DLP der regerer.
Hvis du ikke har problemer med regnbuerne ville jeg satse på DLP, men det kan være anstrengende at se dem i mere eller mindre kraftig form. Bemærk her at forskellige film vil give forskellige resultater - for at spotte effekten er det bedst med en generelt mørk film hvor der er smalle lyskilder som f.eks. fakler e.l. Dark Knight og Underworld filmene er dem jeg ser flest regnbuer i.
Støjen kan også genere nogen mere end andre, men min Samsung er pænt nede i dB synes jeg, og dens "støjspektrum" virker også "roligere" end de Sanyo'er jeg har haft, dvs. den larmer mere, men det er ikke noget jeg bemærker selv om jeg sidder ret tæt på den.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaizer skrev:
interfacelift skrev:
Synes ærlig talt ikke at et link til wikipedia hjælper meget til at finde ud af forskellen. |
|
|
Det forklarer en del mere end det du skriver der. |
|
|
Siden jeg ikke har haft begge teknologier kan jeg ikke udtale mig. Og det er jo netop det trådstarter efterspørger. Og nej, det forklarer ikke noget. Han har nok selv søgt og læst lidt om det, han vil så bare høre om de forskelle som brugerne herinde oplever efter brug af begge teknologier.
|
Til top |
|
|
Kurkess Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 30 September 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg synes valget er helt åbenlyst. X10 er ikke designet som hjemmebio-projektor, men som en all-round projektor der egner sig til lidt af hvert, men ikke rigtigt er super-optimal til nogen af delene. Der er gået på kompromis med farvegengivelse, billedbehandling og støjniveau, for at få høj opløsning og lysstyrke til lav pris.
|
|
|
Det med støjniveauet er noget ævl... jeg tror aldrig jeg har hørt en projekter med så lav støjniveau som X10'eren. Billedmæssig kan jeg ikke rigtig vurdere det da jeg kun så den skudt op på en hvid væg - men umiddelbart så det meget godt ud.
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurkess skrev:
Det med støjniveauet er noget ævl... jeg tror aldrig jeg har hørt en projekter med så lav støjniveau som X10'eren. |
|
|
Virkelig! Hvilke har du da hørt?
X10 har et støjniveau på 30 db.
Jeg husker tydelig da jeg havde en projektor der larmede lige så meget. Det gør jeg aldrig igen, og jeg er glad for at min nuværende kun er på 22 db.
|
Til top |
|
|