Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2024 | 12:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hjemme hos os... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
De har spillet 3 timer.

De spiller 320kbit/s AAC overført optisk fra min PS3. Jeg har tidligere streamet fra samme kilde optisk til en Tact digital
forstærker og et par Raidho Emilie. Her var for meget bas til min stue (grunden til skiftet).

Jeg har ganske fornuftig akustik fra øverste dyb-bas og opefter.

De er pt. ret begejstret for Madonna, Eva Cassidy og noget Michael Jackson. Dire Straits, Keb Mo, Supertramp osv. lyder ok,
men tyndt, mens Dylan, Cohen og Cash lyder som om de aldrig har rørt sprut eller cigaretter.

Hej

Har lige prøvet noget af det samme idag.

Sådan er det også på min avalon.

Har leget lidt med subben idag og det kan godt blive rigtig godt, hvis man dele og ladevræd med at give den for meget gas.

 

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jensen, hvad tager du for en sub?

Enten er de blevet meget bedre, eller også er jeg ved at være spillet til... begejstringen er stigende
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
krill
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hvad er konklusionen eller måske rettere sagt indtrykket? AM-E's indtryk af produktet er, at det sagtens kan spille op med noget der er 2-3 gange så dyrt, men hvad med i andre, hvad er jeres indtryk af AVI ADM9.1?

Mvh

Krill


Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Hvad er konklusionen eller måske rettere sagt indtrykket? AM-E's indtryk af produktet er, at det sagtens kan spille op med noget der er 2-3 gange så dyrt, men hvad med i andre, hvad er jeres indtryk af AVI ADM9.1?

Mvh

Krill




Jeg vil gerne skrive under på at det kan spille, og at det spiller godt! Nu vil jeg ikke pr. definition sige, at jo dyrere et anlæg er, jo bedre spiller det. Det er efter min mening noget vås, og jeg har da selv været igennem hele møllen med svinedyre anlæg med dertilhørende kabler og what not.

Du kan tage et smut til Odense og lytte til dem. Personligt finder jeg dem som noget af en genistreg i audiobranchen, og jeg fatter ikke hvorfor ingen andre havde tænkt på det noget før. ATC og Meridian har længe sat sig tungt i denne sektion af aktive højttalere, men de koster også kassen! Du kan da også læse en test af dem på Computeraudiophile, hvor de bliver behandlet som en "seriøs" højttaler og ikke bare en PC-højttaler, som nogen tror det er. De bliver desuden sammenlignet med en Avalon.

Konklusionen i testen er, at vi nok hellere vil have et sæt Wilson Audio, Avalon eller noget helt trejde til flere hundredetusinde kroner, men ikke at det nødvendigvis giver valuta for pengene - for det gør det næppe. Og det vil det heller aldrig gøre i den tunge ende. Det er jo kunderne som bestemmer prisen i sidste ende....

Jeg vil lytte til dem med et åbent sind. Kun du kan afgøre om det er noget for dig. For mig har de været stærkt vanedannende, og mit tidligere anlæg har der ikke været pillet ved siden ADM9.1 kom i huset - og nu er det da også solgt.

Husk nu bare at benytte dem til det, de er beregnet til. En del (også herinde) har ikke helt forstået, hvordan de udnytter deres fulde potentiale, og inden de tænker sig om en ekstra gang, sender de produktet retur og råber røv ..


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil ikke poster priser herinde.

Og hvordan jeg synes de spiller, ja jeg håber på de laver nogle store gulv modeller også, kunne bliver rigtigt sjovt.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
krill
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:


Jeg vil gerne skrive under på at det kan spille, og at det spiller godt! Nu vil jeg ikke pr. definition sige, at jo dyrere et anlæg er, jo bedre spiller det. Det er efter min mening noget vås, og jeg har da selv været igennem hele møllen med svinedyre anlæg med dertilhørende kabler og what not.



Jeg er fuldstændig enig - et setup er nødvendigvis ikke bedre fordi det har kostet mere. Min pointe var at det lød godt, at det kunne hamle op med noget lækkert udstyr. AM-E har tidligere haft Gamut L3 mm..

Jeg synes det lyder positivt. Jeg har studeret dem og jeg vil sikkert på et tidspunkt tage til Odense og få et lyt. Jeg kan godt lide ideen om ikke at have så meget fremme, altså et minimalistisk setup og hvis de spiller fremragende er det jo alletiders.

Til Jensen. Jeg har været inde på dit website og har læst lidt om dem og set prisen. Vil se frem til den dag, hvor jeg kan få givet dem et lyt.

Men hvis jeg skal forstå jer ret - så lyder det til, at de spiller fremragende. Jeg ser frem til en forhåbentlig positiv oplevelse.

Forresten, hvad bruger I som kilde til dem, er det cd-afspiller, flac-filer etc.?

Mange tak for jeres svar.

Mvh

Krill

PS. Gæst. Hvad tænker du på, når du skriver hvad de er beregnet til?

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Krill, jeg bruger pt en iMac med SlimServer og Squeezebox. Jeg overvejer at skifte over til iTunes og iPod Touch, men så skal alle mine filer konverteres til AAC, da iTunes ikke tager FLAC.

Det jeg mener med "beregnet til", er at der er nogle som ikke helt har forstået, hvad det hele går ud på. Jeg har læst om folk, som har købt et sæt ADM9.1, men vælger at bruge deres gamle og fuldstændig uddateret cd-afspiller som signalkilde, eller en eller anden form for DAC, som er den indbyggede DAC i ADM9.1 underlegen. Derefter sabler de produktet ned, og kalder det for noget møg, men problemet ligger ikke i produktet, men i den måde det bliver benyttet på. Det er helt ok at mene, at det er noget møg under de optimale betingelser, men ikke når du allerede stiller produktet i en ringe situation.

ADM9.1'erne kan sagtens spille godt med en god og stabil cd-afspiller, men det optimale er endnu engang at føde den med et tabsfrit format gennem en harddisk, så man undgår mest mulig jitter og alt det andet møg en cd-afspiller leverer.


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Lige nu bruger jeg dette.

Macbook http://www.apple.com/dk/macbook/ den lille model.

Ipodtouch  http://www.apple.com/dk/ipodtouch/

Så har jeg smid alt mit musik over på en HD så jeg køre USB ind i min macbook, køre fra macbook til højttaler med Toslink.

Men har leget med det analog signal.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Krill, jeg bruger pt en iMac med SlimServer og Squeezebox. Jeg overvejer at skifte over til iTunes og iPod Touch, men så skal alle mine filer konverteres til AAC, da iTunes ikke tager FLAC.




Se her

edit glemte et link til fluke


__________________
Tyler says use soap.
Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Rathgen skrev:
gæst skrev:
Krill, jeg bruger pt en iMac med SlimServer og Squeezebox. Jeg overvejer at skifte over til iTunes og iPod Touch, men så skal alle mine filer konverteres til AAC, da iTunes ikke tager FLAC.




Se her

edit glemte et link til fluke


Fedt!

Så skal jeg da nok overveje en MAC endnu en gang.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
cube
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 

Det ville være fjollet - så hellere en rør-riaa.

Kan kun tilslutte mig, det er et fantastisk godt setup med sådan et sæt højttalere!
Jeg fatter stadig ikke man får det hele til den pris - og oven i købet sparke røv (altså lyden).

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
cube
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

cube skrev:
mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 

Det ville være fjollet - så hellere en rør-riaa.



nå ja, RIAA'en kan man jo køre direkte i ADM ;) men ved fx. Dynaudio's studiomonitors kommer man/jeg til at mangle en volumen fjernkontrol til pladespilleren. Disse Dynaudio højttalere er lidt mere neutrale/afslørende end deres HiFi serie, og så var det tanken faldt på en rør pre-amp til at bløde det hele lidt op... måske endda køre digital signal igennem pre'en... tanken er at få udnyttelse af at effekt delen sidder i højttalerne og ikke så meget at udnytte en intern DAC i højttalerne.
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
Milu skrev:

cube skrev:
mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 

Det ville være fjollet - så hellere en rør-riaa.



nå ja, RIAA'en kan man jo køre direkte i ADM ;) men ved fx. Dynaudio's studiomonitors kommer man/jeg til at mangle en volumen fjernkontrol til pladespilleren. Disse Dynaudio højttalere er lidt mere neutrale/afslørende end deres HiFi serie, og så var det tanken faldt på en rør pre-amp til at bløde det hele lidt op... måske endda køre digital signal igennem pre'en... tanken er at få udnyttelse af at effekt delen sidder i højttalerne og ikke så meget at udnytte en intern DAC i højttalerne.

Igen, det ville også være fjollet.
Så vidt jeg ved, er det et af markedets bedste DAC konvertere der sidder i dem. Det er da med at udnytte det.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
Milu skrev:

cube skrev:
mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 

Det ville være fjollet - så hellere en rør-riaa.



nå ja, RIAA'en kan man jo køre direkte i ADM ;) men ved fx. Dynaudio's studiomonitors kommer man/jeg til at mangle en volumen fjernkontrol til pladespilleren. Disse Dynaudio højttalere er lidt mere neutrale/afslørende end deres HiFi serie, og så var det tanken faldt på en rør pre-amp til at bløde det hele lidt op... måske endda køre digital signal igennem pre'en... tanken er at få udnyttelse af at effekt delen sidder i højttalerne og ikke så meget at udnytte en intern DAC i højttalerne.


Det er at gøre godt til noget, som er værre. Der er absolut ingen grund til at tilføje et ekstra led i kæden. Det er jo det, som er det geniale ved disse højttalere fra AVI - alt er indbygget i dem og endda i hæderlig kvalitet. Det eneste du behøver er en signalkilde. Det kan være alt fra en pladespiller, cd-afspiller eller en streaming i tabsfrit format (anbefales fremfor cd-afspiller), f.eks via Squeezebox.

Dynaudio laver ikke noget i nærheden af AVI'en indenfor aktive højttalere. Til den latterlige lave pris på 9.500kr hos VassagoHifi er der ingen dårlige undskyldninger for ikke at prøve.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

cube skrev:
mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 

Kan kun tilslutte mig, det er et fantastisk godt setup med sådan et sæt højttalere!
Jeg fatter stadig ikke man får det hele til den pris - og oven i købet sparke røv (altså lyden).

Mvh.



Ja, jeg er også rigtig glade for dem!

Har man ikke pengene (og stuen) til en Avalon, så må man jo nøjes med noget mindre og billigere

Hørte du ADM9.1 hos René? Var det med sub eller uden?

Mvh.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Milu skrev:

cube skrev:
mon sådan en par ADM 9.1 (eller andre aktive studiemonitorer) ville spille/klinge godt med en rør pre-amp?

jeg tænker et setup der hedder alt digitalt fra mac/pc direkte i ADM'erne, og når trangen blir til vinyl køre det igennem en rør pre-amp... 

Kan kun tilslutte mig, det er et fantastisk godt setup med sådan et sæt højttalere!
Jeg fatter stadig ikke man får det hele til den pris - og oven i købet sparke røv (altså lyden).

Mvh.



Ja, jeg er også rigtig glade for dem!

Har man ikke pengene (og stuen) til en Avalon, så må man jo nøjes med noget mindre og billigere

Hørte du ADM9.1 hos René? Var det med sub eller uden?

Mvh.

Ja dem kan du sagtens være glade for, for de er knaldgode!

Jojo Avalon er noget andet - men Avalon er ikke 10x bedre.

Jeg har lyttet med og uden sub. Subben giver lige bunden et ekstra punch, og det giver et bedre lydbillede.
Men altså, de spiller selvfølgelig også fint også fint uden.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 04 November 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Har du fundet ud af noget forstærkning til dine K702'ere?

Har selv lige anskaffet mig et sæt mage til - det er nogle lækre størrelser!

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 28 December 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

JRolLbs skrev:

Har du fundet ud af noget forstærkning til dine K702'ere?

Har selv lige anskaffet mig et sæt mage til - det er nogle lækre størrelser!



Fandt desværre aldrig en forstærker til mine 702'ere. Måtte nøjes med computerens indgang, når der skulle lyttes til musik og fladskærmens indgang (som faktisk er udemærket), når der skulle games...det var ikke holdbar løsning, så 702'eren blev solgt.

Jeg er dog på jagt efter en ny (og lidt mere diskret) hovedtelefon samt en ny amp.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Så er der ankommet en dedikeret sub til mine ADM9.1'er. For satan det spiller! Jeg har hørt en del setups med små standere og sub(s), senest Naim n-sats, men ingen har rigtig formået at integreres i systemet og i mit rum.

Billeder kommer snart.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes