Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 18:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Processor/forforstærker med HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som personligt har oplevet og hørt den Audiolab processor? 10.000kr er godt nok billigt... næsten for billigt..... jeg er meget glad for min Thule PR350.

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem.

Ved du hvornår den kommer? Og om der er en dansk forhandler, eventuelt tysk, der fører den?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 02 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Delaney skrev:
Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem.

Ved du hvornår den kommer? Og om der er en dansk forhandler, eventuelt tysk, der fører den?



Den skulle oprindligt komme i forsommeren, men p.g.a. en masse problemer fra Cirrus' side med at få chipssættet færdigt, er den blevet forsinket mange gange. Emotiva er dog enestående gode til at give opdateringer om fremskridtet i deres (meget aktive) forum. Der udkommer desuden podcasts af og til, hvor designerne snakker om produkter og fremtidsudsigter osv. I den seneste af disse, lovede de at UMC-1 ville shippe inden året er omme. Men der kommer nok snart en endelig dato.

Der findes ingen egentlige forhandlere. Det er kun en netbutik i USA, med de fordele og ulemper det måtte have. Alle produkter har dog 110v/230v switch.



__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Der findes ingen egentlige forhandlere. Det er kun en netbutik i USA, med de fordele og ulemper det måtte have. Alle produkter har dog 110v/230v switch.

Mærket ser da godt nok ud til at give røv-meget for pengene, pænt design og masser af ydelse - så kunne man da godt være fristet til at få det tilsendt fra over there og betale tolden for det.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 02 September 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
brasch skrev:

Delaney skrev:
Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $.

Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.

nu har jeg ikke hørt (eller læst) noget om den, men fordi den bruger samme chipset er der ikke garanteret super kvalitetet. Det kommer jo på hvordan de ellers lige har fået skruet softwaren sammen.

EDIT: F.eks. Reon chippen i onkyo surround receivere (til billedbehandling) performer ikke optimalt, da softwaren ikke er af helt samme standard som chippen



Jeg er godt klar over at det ikke bliver to identiske processorer, men med kvaliteten af Emotivas tidligere produkter in mente, ville jeg i hvert fald vente til deres 700 $ processor UMC-1 bliver frigivet og anmeldt, inden jeg ville beslutte mig for at købe noget vildt dyrt fra Marantz eller Denon.

jeg har (bortset fra dine indlæg) aldrig hørt om firmaet før, så jeg har ingen begrundelse for at synes den skulle være dårlig. Det var bare eksemplets skyld. Denons avc-a1hd står på min ønskeseddel, evt avp/poa komboen med lidt held



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Den fra Onkyo tror jeg 100% på.

http://www.avland.co.uk/onkyo/prsc886/prsc886.htm




__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Champ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 07 September 2008 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være jeg lige har fået en hjerneblødning, men kan de seneste modeller fra Onkyo - fx 875 og 905 - ikke klare jobbet?

__________________
/Stefan
Til top Vis Champ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Champ
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 07 September 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jo de kan sagtens klare jobbet, men denne tråd handler vist mest om hvilke muligheder der er, hvis man har højere krav end Onkoy'erne kan tilfredsstille.

__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 07 September 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Champ; de onkyo du nævner og jo også receivere, ikke rene processorer/pre. Det er det tråden handler om.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 07 September 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:


Den skulle oprindligt komme i forsommeren, men p.g.a. en masse problemer fra Cirrus' side med at få chipssættet færdigt, er den blevet forsinket mange gange. Emotiva er dog enestående gode til at give opdateringer om fremskridtet i deres (meget aktive) forum. Der udkommer desuden podcasts af og til, hvor designerne snakker om produkter og fremtidsudsigter osv. I den seneste af disse, lovede de at UMC-1 ville shippe inden året er omme. Men der kommer nok snart en endelig dato.

Der findes ingen egentlige forhandlere. Det er kun en netbutik i USA, med de fordele og ulemper det måtte have. Alle produkter har dog 110v/230v switch.

det ser da faktisk rigtig lækkert ud det der, til prisen... Der står desværre ingen fragtpriser på siden, du sagde 5000 kr, er det noget du har undersøgt på? for hvis man kan få både processor og effekt for under 10.000 kunne jeg sagtens finde på at købe dem... Hvis du kender fragten behøver jeg jo ikke kontakte dem, inden det er aktuelt

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 08 September 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

det ser da faktisk rigtig lækkert ud det der, til prisen... Der står desværre ingen fragtpriser på siden, du sagde 5000 kr, er det noget du har undersøgt på? for hvis man kan få både processor og effekt for under 10.000 kunne jeg sagtens finde på at købe dem... Hvis du kender fragten behøver jeg jo ikke kontakte dem, inden det er aktuelt



Kursen stiger jo desværre voldsomt for tiden. Men hvis man benytter ShopUSA.com (et re-shipping firma. Se tråd.) til forsendelsen, vil man kunne have en UMC-1 (699$) og en UPA-7 (7 x 125w - 649$) i DK for 10.200,- inkl. alt. Eller en UMC-1 (699$) og en XPA-5 (5 x 200w - 799$) i DK for 11.300,- inkl. alt.

Jeg har en UMC-1 på preorder. Og det bliver jo nok også til en effekt engang.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 08 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

ONKYO PR-SC886 AV er ikke en receivere men en Pre-Amplifier, og det er jo det tråden handler om, ikke

Og hvis man stille højer krav end til Onkyo, skal man op i Denons avp/poa komboen eller lexcon løsninger, men så er vi jo også omkringe og overe
de 50k bare for Pre-Amplifier.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 08 September 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Det lyder da egentlig rimelig fornuftigt, mange tak

Hvis jeg kan få dig til at sende mig en linje om processoren når du har modtaget og leget lidt med den, så ville det bare være helt fantastisk, jeg tror ikke jeg kommer med på preorderen nemlig.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes