Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 08:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: High-end træf hos Peak Consult d. 27. sep (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 15 September 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Der er nu kun enkelte ledige pladser tilbage, og pladserne bliver nu også fordelt til anden af hhv. Per og Brian. Så ønsker du at deltage, er det sidste udkald nu.

Pt står 4 brugere fra HIFI4ALL til at få en kanon oplevelse  



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 23 September 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Nu er sløret løftet for en af de store nyhederne fra Peak:

Peak Consult skrev:
Be aware of the god of all storms.
 
Later this week we will reveal the Typhoues.
 
 
Best regards,
 
Peak Consult Int.

Alle pladser er nu besat til på lørdag, men mon ikke der kommer lidt billeder og tekst fra dagen



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 23 September 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

God tur

__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
God tur

Tak tak, og mon ikke vi kommer til at savle på lørdag:

Lidt data på Thyphoeus:

Højde: 170cm
Vægt: 175kg (pr.stk.)

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 27 September 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tak for en super dag!

__________________
Med venlig hilsen

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 27 September 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hvor bliver billederne af? 
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 27 September 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Hvor bliver billederne af? 

Dem har jeg

Der skal nok komme både tekst og billeder fra i dag, men skal nu lige have lidt søvn og så derpå trykke på nogle taster... 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 28 September 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Men et udsnit af Thyphoeus kan de nysgerrige da godt få inden de smutter i seng



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 28 September 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

 

Hvordan lød de så



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 28 September 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Der er nu kun enkelte ledige pladser tilbage, og pladserne bliver nu også fordelt til anden af hhv. Per og Brian. Så ønsker du at deltage, er det sidste udkald nu.

Pt står 4 brugere fra HIFI4ALL til at få en kanon oplevelse  

De 4 må have haft en stor oplevelse



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 28 September 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Bladelius skrev:
Hvordan lød de så




__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 28 September 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Kunne man forestille sig, at initiatvtageren til tråden beretter om arrangermenet?
Eller skal tråden fortsat være spild af tid?

__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 28 September 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
Kunne man forestille sig, at initiatvtageren til tråden beretter om arrangermenet?
Eller skal tråden fortsat være spild af tid?

Læs nu lige et par indlæg længere oppe

Beklager at jeg føler det nødvendigt med noget søvn, og ikke tager fri fra arbejdet i dig for at skriver den lovet artikel.



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 28 September 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Bladelius skrev:
Hvordan lød de så


Nååå sådan. Som forventet kan de spille musik

Jeg får fornøjelsen af at høre dem i næste uge

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 29 September 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

For knap 1 år siden kom Peak Consult med 2 nye højtalere – Dragon og Cerberus – i Serenity modelserien. Nu er der kommet yderlig en højtaler til i denne serie, og det med Typhoeus. Højtaleren er så ny, at den først sættes i produktion senere i dag. En ting kan jeg allerede nu oplyse, nemlig at Typhoeus er en højtaler der er i absolut særklasse mht. velproportioneret design, og fremstår i en lækker udført finish.

 

Da jeg mødte op kl. 10.30 var dørene ind til værkstedet åbnet, og kiggede lige hurtigt omkring på de usamlede modeller, og her så man alt lige fra Princess til Dragon modeller under produktion. Mens Frederik fik brygget den sidste kande kaffe, slæbte jeg og Brian drikkevare ovenpå til det lille lytterum. Da vejen dertil går gennem det store lytterum, så var det dette syn dette syn jeg mødte:

 

 

I alt troppede ca. 10 personer op i går, og desuden var Per Kristoffersen fra Peak Consult, Brian fra Sound and Magic Odense og Frederik Carøe fra Duelund Coherent Audio mødt frem. Desværre måtte flere melde fra pga. arbejde eller sygdom. Efter en kort præsentations runde og herunder en ganske uformel ”hilse på hinanden runde”, blev vi delt op i 2 hold. Et hold blev placeres i det lille lytterum, og resten - dvs. 6-7 personer - tog plads foran de helt utrolig velformede Typhoeus højtalere. Men hvad var det så at finde i de 2 lytterum  

 

I det store lytterum var dette spændende setup at finde:

  • Højtaler: Peak Consult Typhoeus
  • Effektforstærker: Threshold Stasis 8.0
  • Forforstærker: Threshold Stasis R 5.0
  • Cd-afspiller: Marantz SA-7S1
  • Signal- og højtalerkabler: Purist Audio Design, Dominus

Foran anlægget havde Carøe placeret en mindre ”bordbombe” som i størrelse svare til halvdelen af hvad man finder inde i Typhoeus. For dem der har en interesse heri, kan jeg oplyse at kondensatorerne der anvendes i Typhoeus har følgende data:

 

  • 150uF fra CAST serien.
  • Lavet af ren kobberfolie samt olie/voks som er støbt ind
  • En kondensator vejer knap 26 kg

For mere information klik her.

 

Brian havde håbet på at kunne præsentere et sæt nye monoblokke fra Threshold til dette arrangement, men de var desværre ikke nået frem. Måske får næste hold lejlighed til at lægge øre til denne forstærker nu på fredag. I et hjørne havde Brian fået opstillet nogle mindre Threshold forstærkere og en ny Marantz Cd-afspiller.

 

I det lille lytterum var dette anlæg sat op:

  • Højtalere: Peak Consult Princess (monteret på væg beslag)
  • Integreret forstærker: Marantz PM-15S1
  • Cd-afspiller: Marantz SA-15S1
  • Tuner: Marantz ST-15S1
  • Kabler: Stereovox (så vidt jeg husker)

Jeg valgte at starte i det lille lytterum, et rum hvor der var udover nævnte anlæg var drikkevare og kager samt en række forskelligt tilbehør, kabler osv. Efter et stykke tid søgte jeg nedenunder, og her mødte jeg Per og Frederik. Her fik jeg så en eksklusiv rundvisning der bl.a. bød på flere kommende modeller. Et STORT Tak til Per for den store tillid han her viste mig, og den velvilje til at svare på mine nysgerrige spørgsmål der fulgte i kølvandet.

 

Så blev det tid til lidt mad, og her var der sandwich i lange baner så ingen er hverken gået sultne eller tørstige hjem. Mens vi fik tygget af munden, så faldt snakken på optagelser og teknikken bag. Hurtigt fortrak jeg dog ind i det store lytterum, for nu ville jeg lytte til Typhoeus. Efter et par numre blev de resterende 5 pladser stille og roligt fyldt op, så fokus blev holdt på lyden.

 

Lyden var tæt på unik, dog ikke helt optimal efter min mening. Jeg manglede noget mere punch i bunden og højtalerne er vist endnu ikke helt optimalt placeret. Det sidste skulle en ”gal svensker” få rettet op på meget snart, og senere viste det sig at andre signalkabler betød et væsentlig bedre lydbillede. Men udover dette, så har jeg aldrig hørt en så hurtig højtaler og det med et så stort åbent og dynamisk gengivelse af specielt stemmer. Det er lige de kvaliteter jeg værdsætter i et anlæg, og hurtigt begyndte vi kommentere kvaliteten på de forskellige skiver. Dermed fokus hurtigt rettet mod detaljer fra forskellige typer plader, og flere gange blev vi forbavset over de forskel vi oplevede og nye detaljer der kom fra dette anlæg. Der er f.eks. ingen blandt de fremmødte, der ikke kunne sige sig fri for den forskel en kantskåret skive kan gøre, ej heller værdien af SACD indspilninger og andre mere eksklusive skiver.

 

Der blev lyttet længe og intenst, og efter et par timer, så fortrak jeg til det lille lytterum igen. Her fik vi endnu engang et par overraskelser. Dels lød det lille Marantz anlæg faktisk overraskende godt, og efter sub modulet blev tilsluttet, blev lyden tilmed markant forbedret og det i hele frekvensområdet! Derpå fik en privat optagelse fra LP til CD, flere til at tabe kæben. Jeg håber at modtage en kopi af den plade, for det var en optagelse helt ud over det sædvanlige

 

Pludselig fik Per den ide at udskifte signalkablerne på det store anlæg, med Stereovox BAL-600 der var lagt frem til salg. Trods vild protest fra Frederik som lyttede til ABBAs Dancing Queen, så lykkes det Per at gennemføre ombytningen. Det fik lyden til at være mere homogen, og desuden kom der mere af det attack i bunden jeg tidligere havde savnet. Så pludselig var Stereovox signalkablerne ikke til salg længere, men vi var et par stykker der alligevel kunne drage hjem med nogle spændende produkter til gennemlytning.

 

Af andre spøjse oplevelser kan nævnes, det helt unikke lydbillede der var BAG højtalerne, så pludselig var der en kødrand af mennesker deromme. Desværre har jeg ikke et billede af situationen, men prøv at forstil jer en håndfuld mennesker der står med et stort smørret smil bag højtalerne  I det lille lytterum blev kantskæren flittigt benyttet af de fremmødte, og der var en konstant mindst en hi-fi relateret debat i gang.

 

Klokken blev hen af 18 før jeg vendte startede turen hjemad. Jeg endte ikke med at købe en Typhoeus, men det ikke pga. de lydmæssige egenskaber. Derimod ser jeg frem til en kommende model, som forhåbentlig arver nogle af de lydmæssige kvaliteter jeg her hørte.

 

Vi var vist alle enige om dagen havde været en stor succes, da det blev et arrangement hvor der var både tid og mulighed for at se og høre en række spændende produkter, men også at debattere med andre hårdt ramte hi-fi nørder. Så mit håb er nu, at andre producenter/forhandlere får blod på tanden til at lave tilsvarende arrangementer, for det er en unik måde at møde hinanden på.

 

Herfra tak til alle de fremmødte for en uforglemmelig dag for både øre og øjne  

 

Lidt billeder fra dagen:

 

 

 

 

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 29 September 2008 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:


  • 150uF fra CAST serien.
  • Lavet af ren kobberfolie samt olie/voks som er støbt ind
  • En kondensator vejer knap 26 kg

For mere information klik her.

 




top dollar...
-om få år vejer filteret mere end højtaleren...
i den lille kasse ligger højtaleren, i den store filteret...
reol højtaler, gulv filter...



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 29 September 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Chr. R. skrev:


  • 150uF fra CAST serien.
  • Lavet af ren kobberfolie samt olie/voks som er støbt ind
  • En kondensator vejer knap 26 kg

For mere information klik her.

 




top dollar...
-om få år vejer filteret mere end højtaleren...
i den lille kasse ligger højtaleren, i den store filteret...
reol højtaler, gulv filter...



I må jo bare lave nogle tungere magnetsystemer, så er forholdet jo på plads igen... :)


__________________
Med venlig hilsen

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

 

Glimrende indlæg og billeder Chr. R

Det er kræs

Mine øre kan næsten ikke vente

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

har altid ment at Per er den eneste der kan fremstille en højttaler i en kvalitet der er perfekt.  Der er mange af de Danske producenter der ikke er fulgt med udvikligen af hvad man kan med træ/mdf.. men PEAK CONSULT  .................  kanon .  fortsæt med din udvikling
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Peak Consult ønsker, at sige frem til de frem mødte for en rigtig god dag, med god dabat og lyd for øje

Der skal lyde en stor tak til Christian og Brian for arrangemetet og Frederik Carrøe der tog hele den L A N G E vej for at give hans produkter en god beskrivelse med på vejen

PS: Christian det var altså et bas modul der med filter "forvandlede" Princessen til en 3-vejs konstruktion

Med venlig hilsen

Peak

 

 



__________________
Peak
Til top Vis peak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peak Besøg peak's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes