Emne: Nyt pladespiller setup..... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Brian7500 skrev:
|
Nu hvor jeg endelig igen har fået et ordentligt system (synes jeg selv), vil jeg også have mig et nyt pladespiller setup.
Så jeg vil gerne have gode forslag til hvad jeg kan prøve.
Jeg skal bruge pladespiller, pickup og riaa. Og budgettet er 8-10.000 kr.
Jeg er kun interesseret i nyt udstyr (vil have fornøjelsen af at pakke op for første gang).
Og det skal spille sammen med et sæt Focal Chorus 816V samt et sæt Primare I21 og CD21.
Fyr endelig løs med gode forslag eller kommentarer.
|
|
|
Jeg har været super glad for min Pro-Ject RPM5, Grado Reference Platinium og ClearAudio Smart Phono combo Dejlig harmonisk lyd, som, ifølge mig, klæder langt de fleste vinyl indspilninger.
|
|
|
Den kunne også godt være en mulighed, ja. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Hvad med en Pro-Ject RPM 6,1SB, med en Ortofon 2MBronze, det blev mit valg da jeg købte ny pladespiller og det er sku en lækker sag, med et fedt design og så der til måske en Pro-Ject Tupe box MK II så ender prisen på ca kr. 10.090,-
|
|
|
Pro-Ject er bestemt svær at komme udenom. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fuldstændig enig med Milu.
En færdig Rega pakke med pu og riaa, er meget svær at slå med de ønsker du har giver udtryk for. Der ville jeg satse mine penge. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart overveje den TecnoDec oppe fra hans, du kan ALTID købe en bedre pu senere ja sågar en bedre riaa hvis det skulle være nødvendig, men lyden bliver jo aldrig bedre end værket og armen, husk på det bliver aldrig bedre end svageste led, og værk og arm er det der er klart dyrest at opgraderer.
Så hvis jeg var ville jeg bruge de fleste penge på arm og værk, senere er det nemmere at opgraderer pu og eventuel riaa, disse opgraderinger er ikke så slemme igen, der findes mange fine pu til 2-5000, men hvis værket og armen alligevel ikke kan løfte dem så kommer du aldrig videre.
Men tag og ring til Hans og hør om han ikke har en super pakke til dig, jeg ved Hans kan skaffe mange spændende ting.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Hvad med en Pro-Ject RPM 6,1SB, med en Ortofon 2MBronze, det blev mit valg da jeg købte ny pladespiller og det er sku en lækker sag, med et fedt design og så der til måske en Pro-Ject Tupe box MK II så ender prisen på ca kr. 10.090,- |
|
|
jep, jeg tænkte det samme, dog med en grado pu i stedet for, det skal dog siges at jeg ikke har hørt 2M bronze men ortofon plejer jo at lave fine pu'er. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Filmtosse skrev:
|
Hvad med en Pro-Ject RPM 6,1SB, med en Ortofon 2MBronze, det blev mit valg da jeg k�bte ny pladespiller og det er sku en l�kker sag, med et fedt design og s� der til m�ske en Pro-Ject Tupe box MK II s� ender prisen p� ca kr. 10.090,- |
|
|
jep, jeg t�nkte det samme, dog med en grado pu i stedet for, det skal dog siges at jeg ikke har h�rt 2M bronze men ortofon plejer jo at lave fine pu'er. |
|
|
Yeps, en grado golden pu spiller godt på en Rpm6.1 men endnu bedre med Audio Note IQ2.(mm) __________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart anbefale en Rega P5 (9k) og en Exact-pickup (2.5k). Det ligger måske lige en tand over budgettet, men jeg har svært ved at forestille mig at man kan få noget der lyder bedre til prisen. Der er ikke noget at samle - det eneste der skal indstilles er pickuppen. Her får du en dejlig moderne LP-lyd der er meget musikalsk og involverende, uden at være lyttetrættende. Hvis du har hørt på en P3 og synes den lød flad og manglede noget, så er P5'eren det du leder efter - det er en helt anden afspiller. Hvis du senere vil have endnu mere styr på lydbilledet, præcision og detalje, kan du for ca. 1.9k købe den eksterne strømforsyning/motorstyring der strammer hele lyden endnu en tand op, og der kan du også skifte hastighed på en knap. Jeg ved ikke hvor godt den vil matche dit setup, men det kan da ikke gå helt galt? Jeg synes du skal give den et forsøg. Om man er til Rega eller ej - det kan jo være man bliver det, efter man har hørt den? Men husk at tjekke din RIAA... da jeg skiftede pladespiller for et stykke tid siden fandt jeg ud af at min RIAA (NAD PP2) slet ikke var god nok - den nye pladespiller lød faktisk værre på den gamle RIAA end den gamle gjorde, så vidt jeg husker - nu kører jeg med en Rega Fono, så der kom hul igennem - men andre kan selvfølgelig også gøre det.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
Jeg vil klart anbefale en Rega P5 (9k) og en Exact-pickup (2.5k). Det ligger måske lige en tand over budgettet, men jeg har svært ved at forestille mig at man kan få noget der lyder bedre til prisen. Der er ikke noget at samle - det eneste der skal indstilles er pickuppen. Her får du en dejlig moderne LP-lyd der er meget musikalsk og involverende, uden at være lyttetrættende. Hvis du har hørt på en P3 og synes den lød flad og manglede noget, så er P5'eren det du leder efter - det er en helt anden afspiller. Hvis du senere vil have endnu mere styr på lydbilledet, præcision og detalje, kan du for ca. 1.9k købe den eksterne strømforsyning/motorstyring der strammer hele lyden endnu en tand op, og der kan du også skifte hastighed på en knap. Jeg ved ikke hvor godt den vil matche dit setup, men det kan da ikke gå helt galt? Jeg synes du skal give den et forsøg. Om man er til Rega eller ej - det kan jo være man bliver det, efter man har hørt den? Men husk at tjekke din RIAA... da jeg skiftede pladespiller for et stykke tid siden fandt jeg ud af at min RIAA (NAD PP2) slet ikke var god nok - den nye pladespiller lød faktisk værre på den gamle RIAA end den gamle gjorde, så vidt jeg husker - nu kører jeg med en Rega Fono, så der kom hul igennem - men andre kan selvfølgelig også gøre det.
|
|
|
Nu er det jo sådan at du ikke alene overskriver budgettet med 1500 med dette forslag men også mangler en riaa som koster yderligere 2000.
Så det er desværre nok ikke realistisk.
Men tak for buddet. Jeg er ikke i tvivl om at det spiller godt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, da jeg købte nyt, troede jeg at jeg kunne nøjes med en P3-24... men det kunne jeg ikke, så jeg har sådan opgraderet lidt hen ad vejen efter som jeg fik råd. Det var hårdt, men jeg synes det har betalt sig i sidste ende. Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje at købe lidt ad gangen, men det kan du jo så kun hvis du har en gammel riaa, pickup osv - ellers hjælper det jo ikke noget. Hvis du kan strække den, så vil du bestemt ikke blive skuffet... men hvis du ikke kan strække budgettet, så vil jeg nok råde dig til at kigge et andet sted end hos Rega, for jeg synes f.eks. ikke P3-24'erne er så gode som mange gør den til.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
kamila Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
min rega kommer p 25 kommer snart til salg om en måned ca,så hvis du kan vente lidt så kan du få den hjem på prøve den kommer til at koste 4000 mvh lars
pvh1987 skrev:
|
|
|
Nu er det jo sådan at du ikke alene overskriver budgettet med 1500 med dette forslag men også mangler en riaa som koster yderligere 2000.
Så det er desværre nok ikke realistisk.
Men tak for buddet. Jeg er ikke i tvivl om at det spiller godt. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kamila Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis budgettet tillader ville jeg købe en grado signature mm ,riaa er svært da den skal køre med både pick up og samtidig har monere med resten af kæden.først og fremmest ville jeg prøve en croft vitale forforstærker med mm indgang den er optimeret til grado den er meget transperant ,har en dejlig sweet sound og en super meellemtone,hvis den kombo er for laidback til dit system , så hedder det transistor riia jeg har prøvet en stor stak af dem og jeg er aldrig blevet forelsket i nogen af dem men en skiller sig helt klart ud fra flokken og det er tom evans den mindste kan ikke lige huske hvad den hedder,det springer nok dit budget men det er mit bedste bud, i dit tilfælde ville jeg osse vælge en rega .og hvis du vinder i lotto så ville jeg kigge på simon yorke s 10,brinkmann balance og ac raven.god jagt .lars
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|