Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo GO HOME :P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så kom den, den var længe ventet! først skulle der overføres penge til firma i tyskland, så trak det lidt ud, jeg blev nervøs, men tirsdag fik jeg beskeden om at den var sendt, onsdag kunne jeg se at den var i Hamburg, og i går ankom den så !

YEP min nye Harman Kardon AVR 255!

Hjem til konen, skovle mad i kæften og så var det play time :D

Fik svinet sat til, og kæft det gik nemt til, havde dog et problem med subwofferen, den brummede konstant da jeg satte den til, fandt hurtig ud af at den var lidt følsom, stikket skulle ikke presses helt i bund på forstærkeren, så fik jeg spændt kablet, så virkede subben perfekt.

Det først jeg lod mærke til, var det fede menu system der kome frem på min fladskærm! kæft det ser blær ud :) jeg fik indstillet alle HDMI kanaler, til at køre 720p og auto på lyd delen.

Så kom tiden til at skulle indstille lyden, og jeg brugte bare auto setup, kæft det var gennemført, og jeg skulle faktisk kun lave nogle få justeringer derefter, og kæft det lød godt så...

Jeg fik så testet musik og dvd film fra mit mediacenter, jeg fik testet Xbox 360 Elite og min nye blu-ray afspiller... Det lød bare alt sammen for godt til at være sandt, jeg er meget meget meget positiv overrasket ;)

Nu har jeg kun hørt Onkyo 605 og 705 (havde selv 705´eren før HK) og jo det lød da ganske fint, men langt fra så gennemført som HK. Auto setup af lyd på Onkyo virkede ik special godt, Onkyo blev monster varm i forhold til den nye HK.

Og så synes jeg bare meget bedre om lyden ved HK AVR 255 end ved Onkyo SR705.

Lad mig sige det sådan her, dette er min første Harman Kardon, og langt fra din sidste ;o)

Jeg fandt min til 4500 kr incl porto i tyskland :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Forstår dig godt, har selv haft AVR355 på prøve mod en Onkyo 875, onkyoen fik kamp til stregen selvom det er en langt dyrere reciever, harman kardon har altså bare kræfterne iforhold til konkurrenterne, den fungerede dog ik så godt i mit setup, da det er lidt kompliceret sat op! men tillykke med den!

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hvad kostede den i tyskland ?
Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Haapanen skrev:
Hvad kostede den i tyskland ?

Det står nederst i indlæget, altså 4500,- incl porto :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg gav ca. 5200 incl. porto for min i dk , så det er billigt nok.
Jeg skal først i gang med at sætte min rigtigt op sidst på måneden, men rart at høre at det er kram :)
Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

må jeg spørge hvad for nogle højttalere du har?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Jenskristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Meget spændende!! Overvejer selv en HK til mine dali højtalere, men hvordan synes du Hk's lyd er? Mørk/lys...? Skal selv hører en i næste uge, men vil da godt lige hører om dine erfaringer.

Jeg vakler lidt mellem onkyo, H/K, denon eller pioneer.

Nu ved jeg ikke om du har en bruger på recordere.dk, men jeg udfordrer dig til at lave denne tråd med samme overskrift derinde Så skal du se i løber af 10 sek, så har du fået 75 kommentare om at Onkyo ER det bedste og det er slet ikke til diskution. Selv et par stykker fra redaktionen lovpriser onkyo fordi de selv har den og MÅSKE fordi deres sponsor forhandler dem 

Til top Vis Jenskristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jenskristian

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 09 August 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 August 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Sune og tillykke med din nye reciver

Jeg har selv haft harman kardon de sidste år, og på trods der tidligere har have været både yamaha, og denon på reolen med stor glæde, så trækker harman stadig fra dem i min mening. Jeg syntes både yamaha og denon har den der " typiske" japanske lyd med lidt mangel på pondus og kraftoverskud som man har i f.eks harman. Onkyo vil jeg kan jeg ikke udtale mig om da jeg aldrig har ejet en, men vil gerne tro det der bliver antydet i et par af de tidligere indlæg med at der måske lige mangler det sidste punch.

Personligt har jeg pt en 1,5 år gammel avr 7300 og er lidt træt af den ikke lige har de sidste nye formater, men dem må jeg jo klare med f.eks en panasonic bd50. Jeg vælger at beholde den bl.a pga. meget lille brugtpris i sigte for sådan en, og den har dog trods alt stadig en ret stor herligheds værdi her i huset.

For en god ordens skyld skal det nævnes jeg tidligere har haft 3 yamaha recivere, den sidste med en denon effekt forstærker på derefter en harman kardon avr 630 og pt. en avr 7300, og drager de fleste af mine sammenligninger ud fra dette. ( http://www.audiovision.dk/harman/Test%20AVR%207300.pdf )

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 August 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:
men langt fra så gennemført som HK. Auto setup af lyd på Onkyo virkede ik special godt, Onkyo blev monster varm i forhold til den nye HK.

Så fy ig' mobbe Onkyo folket, de har jo set lyset .

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 August 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Sune Thomsen skrev:
men langt fra så gennemført som HK. Auto setup af lyd på Onkyo virkede ik special godt, Onkyo blev monster varm i forhold til den nye HK.

Så fy ig' mobbe Onkyo folket, de har jo set lyset .

du mener altså når der går ild i dem?

måske har de bare ikke hørt andet. Personligt synes jeg de er lidt hypede, de er hverken værre eller bedre end 80% af de andre på markedet.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 August 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Onkyo var først med dekoder til HD lyd, og siden har folk troet Onkyo var lyset ! Onkyo's design er rigtig fedt, minder lidt Cyclons fra Battlestar Galactica:

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Sikke i hygger jer

Indenfor alt, er der noget som er godt, noget som er mindre godt og noget som er dårligt. Det gælder forbrugerelektronik, og alt andet som vi omgiver os med.

Men selv inden for et mærke, er der noget som er godt, og noget som er mindre godt.

Så den idé med at udråbe et mærke som godt, og en andet som mindre godt, køber jeg simpelthen ikke. Det må bero på ren og skær uvidenhed - og manglende erfaring.

Så at sige at Denon er godt, og Marantz ikke. Eller at Harman Kardon er godt, og Onkyo ikke, er simpelthen useriøst.

Men problemet i denne type debatter, er at der sjældent sidder én som har prøvet dem alle.

Måske har en testet en Onkyo 605 / 606, og syntes den er dårligere end en tilsvarende Harman Kardon. Måske har en anden testet en Harman Kardon mod en Denon, og syntes Denon er bedst. Så er der dem som har testet en til svarende Denon mon førstnævnte Onkyo, og syntes Onkyo'en er bedst - og så er ringen sluttet.

Onkyo laver nogle gode produkter. Det samme gør Harman Kardon, Yamaha, Marantz, Pioneer, Sony, Denon, NAD og alle de andre. Men til hver deres formål, og med hver deres modeller, og til forskellige priser. Nogle modeller er gode, andre - skal vi sige - mindre gode.

Den med at sige at Onkyo er hypet holder ikke. Ingen fabrikant kan sælge godt, uden at der er noget som køberne kan lide. Og Onkyo var bedst - sidste år. Der var ingen blot i nærheden, hvis der skulle bruges en forstærker til HD-lyd.

I dag er markedet mere broget, alle de førende fabrikanter er med igen. Og det giver selvfølgelig mulighed for at genfinde sit favorit-mærke ... og håne de øvrige. Lidt lige som supporteren i en fodbold-klub.

Og fred være med det. Hver sin favorit.

Men at sige at ét mærke er dårligt, og et andet er godt, er præcis det samme som at støtte en fodbold-klub og tro at det er den eneste i verden som kan spille fodbold. Come on - grow up.

Just my two cents...

/Lars

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg kan jo kun beskrive min oplevelse af skiftet fra Onkyo 705 til en Harman Kardon AVR 255, og min mening er at Onkyo 705 langtfra kan følge med, og snakker ik så meget om kun styrke, men også design, bruger venlighed, menu systemet og følsen af kvalitet m.m.

Ja Onkyo var dem der førte HD formater hjem i de danske stuer til en fornuftig pris, men det er ik ensbetydene med at de har det bedste kram den dag i dag...

Onkyo bliver MEGET varm i forhold til denne nye Harman Kardon, og det er vigtig for mig som skal have min forstærker stående i et HIFI møble for fremtiden.

for lige at svare på spørgsmål så kommer de her.

1. må jeg spørge hvad for nogle højttalere du har?
Svar: http://www.cinemagic.dk/shop/jamo-a-707-2635p.html & http://www.jamo.dk/Default.aspx?ID=5851&M=Shop&PID=1 6855&ProductID=17801

2. hvordan synes du Hk's lyd er? Mørk/lys...?

Svar: på denne skala Mørk.........X..................Lys Den hælder lidt mod det mørke, den har en behagelig lyd :)

Vil lige slut af med at sige, at jeg ik er ude på at mobbe nogen, og dem der forsat er til Onkyo, det jo helt fint, men jeg fortæller bare min erfaring, og tror ik jeg skal over til Onkyo igen :)

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
Hej Alle

Den med at sige at Onkyo er hypet holder ikke. Ingen fabrikant kan sælge godt, uden at der er noget som køberne kan lide. Og Onkyo var bedst - sidste år. Der var ingen blot i nærheden, hvis der skulle bruges en forstærker til HD-lyd.

Men at sige at ét mærke er dårligt, og et andet er godt, er præcis det samme som at støtte en fodbold-klub og tro at det er den eneste i verden som kan spille fodbold. Come on - grow up.

Just my two cents...

/Lars

Har bare markeret de passager hvor du modsiger dig selv. Du prøver at belære folk om at alle mærker er lige gode, men alligevel siger du at Onkyo var bedst sidste år.

Var de bedst bare fordi deres receivere kunne afkode HD-lyd? Hvad med alle de andre parametre man bruger, når man bedømmer en SR? Hvad med byggekvalitet, lydkvalitet, brugervenlighed, design, osv.?

Måske burde du selv tage imod dine egne råd, og tage din objektivitet til overvejelse...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 10 August 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
larl skrev:

Har bare markeret de passager hvor du modsiger dig selv. Du prøver at belære folk om at alle mærker er lige gode, men alligevel siger du at Onkyo var bedst sidste år.

Præcis. Onkyo var på et tidspunkt den eneste med A/V receivere, som kan decode HD-lyd. Hvis behovet på tidspunktet for køb af A/V receiver var understøttelse af HD-lyd, ja så var Onkyo bedst. Alene fordi der ikke var andre A/V receivere på markedet, som kunne dække dette behov.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Ingenlunde. Men det giver vel sig selv, at i den tid Onkyo var alene på det marked, så var de også bedst. Selvfølgelig skal produkterne være sammenlignelige.

I dag er situationen en anden, der er mange produkter på markedet for HD-lyd.

/Lars

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
Da_Saint skrev:

Ingenlunde. Men det giver vel sig selv, at i den tid Onkyo var alene på det marked, så var de også bedst. Selvfølgelig skal produkterne være sammenlignelige.

I dag er situationen en anden, der er mange produkter på markedet for HD-lyd.

/Lars

Den eneste og bedste til at afkode HD-lyd, ja. Men ikke bedst overordnet set, hvis man tager alle parametre i brug. Hvad skal man med en receiver der kan afkode HD-lyd, hvis receiveren er skod på alle andre punkter?

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Den eneste og bedste til at afkode HD-lyd, ja. Men ikke bedst overordnet set, hvis man tager alle parametre i brug. Hvad skal man med en receiver der kan afkode HD-lyd, hvis receiveren er skod på alle andre punkter?

Hvis man ville have HD-lyd, så var det eneste mulighed.

I dag kan man også få afspillere, der internt kan dekode lyden, og så er der flere valgmuligheder.

Det store Onkyo receivere er dog ikke skod, men du skulle lige skyde en gang mere, ikke

/Lars

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 10 August 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Jeg er helt enig med dig. Men hvis folk har behov for en receiver med HD-lyd decodning, så var der kun Onkyo på markedet. Selv er jeg slet ikke i tvivl om, at der var Onkyos "monopol" på understøttelse af HD-lyd, som gjorde den så populær. Af samme årsag tvivler jeg på, at Onkyo nye xx6 serie bliver lige så populær.

Personligt fravalgte jeg Onkyo for et år siden, da jeg skulle have ny A/V receiver. Jeg ville ikke betale for HD-lyd decodere flere gange, da jeg dengang vidste, at jeg ville købe en BD-afspiller der kan decode HD-lyd. Så mit valg dengang faldt på H/K AVR645. Der er sikkert nogle, som vil finde denne A/V receiver forældet, for den kan ikke sende et 1080P pass through og den kan ikke decode HD-lyd. Men i forhold til mine behov er den ideel. Der er ikke brugt penge på HD-lyd, og den er mere effektfuld end de tidligere A/V receivere jeg har haft i samme prisleje (Denon og Marantz). Derudover kan den modtage PCM-signal via 7.1 analog og benytte dens bass management på normal vis. Så for mig var H/K AVR645 det rigtige valg -> billede direkte til projektor og lyd direkte til A/V receiver .

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes