Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Højtalere til Denon avr 3806? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg mener (jeg er ikke 100% sikker) at når man sætter den til ikke at have sub, så smider den lfe sporet ud til fronterne.

Det gør den også, men du har nu ingen mulighed for at styre delefrekvensen og dine fronter HT'er bliver nu klassificeret som småpassive satelitter. De fleste passive subs har en relativ høj delefrekvens og så ryger hele ideen.

Subben skal helst arbejdeomkring de 100 Hz og ned for at gøre sit arbejde ordentligt.

Alternativt vil du være bedre tjent med nogle større fronthøjttalere og så helt glemme subben.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
brasch skrev:

jeg mener (jeg er ikke 100% sikker) at når man sætter den til ikke at have sub, så smider den lfe sporet ud til fronterne.

Det gør den også, men du har nu ingen mulighed for at styre delefrekvensen og dine fronter HT'er bliver nu klassificeret som småpassive satelitter. De fleste passive subs har en relativ høj delefrekvens og så ryger hele ideen.

du har nok ret, jeg aner det ikke

Rysz skrev:
Subben skal helst arbejdeomkring de 100 Hz og ned for at gøre sit arbejde ordentligt.

Alternativt vil du være bedre tjent med nogle større fronthøjttalere og så helt glemme subben.

helt enig, men hvis vi er ude i en samlet højttalerløsning til omkring 5k (brugt) inkl. sub der skal bare passe nogenlunde til en 3806, så er det næsten umuligt at få en aktiv sub med. Det umiddelbart billigste bud jeg kan komme på hvis en sub skal undværes er b&w 604, og så bliver det nok lidt problematisk at få presset de sidste 3 højttalere med i prisen

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 August 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

helt enig, men hvis vi er ude i en samlet højttalerløsning til omkring 5k (brugt) inkl. sub der skal bare passe nogenlunde til en 3806, så er det næsten umuligt at få en aktiv sub med. Det umiddelbart billigste bud jeg kan komme på hvis en sub skal undværes er b&w 604, og så bliver det nok lidt problematisk at få presset de sidste 3 højttalere med i prisen

Mit bud vil være, at bygge det op over lidt tid. Selvfølgelig lidt afhængig af lydsmagen. Et B&W setup skal bygges op, da de holder prisen rimelig oppe. Alternativt kan du sagtens finde et JBL eller Dali system til den pris, der fungere fint. Det afhænger jo selvfølgelig også af hvad størrelse kasserne må være i.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008
Sendt: 07 August 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

BigCahuna skrev:

Hvad med dette tilbud? Og så den sub de anbefaler til (Dali BASIS 100 )

Mener i det er ok setup sammen med forstærkeren?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm #

prøv at tage ind i hifiklubben og lyt til højtalerne. alle har jo forskellig menning om, hvordan de gerne vil have, at det skal lyde. er lyden dig, så har du vel fundet et nyt setup. hvis ikke, så har du udelukket den mulighed.
med hensyn til subben, så synes jeg ikke at den passede helt så godt til det system, som du foreslår. concept sub 12 er væsentlig bedre, men også dyrere. men igen hvis du synes at den basis 100 er fin, så er der jo ingen grund til at købe en anden. men ønsker man at bruge 5-6k på et system, så synes jeg det er et meget godt bud.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
brasch skrev:

Mit bud vil være, at bygge det op over lidt tid. Selvfølgelig lidt afhængig af lydsmagen. Et B&W setup skal bygges op, da de holder prisen rimelig oppe. Alternativt kan du sagtens finde et JBL eller Dali system til den pris, der fungere fint. Det afhænger jo selvfølgelig også af hvad størrelse kasserne må være i.

jeg er ikke uenig, for omkring 5k kan man godt være heldig hvis man køber brugt, som før nævnt har jeg sæt b&w 604 helt ned til 3500 for et sæt, så burde der i hvert fald være overskud til en passende brugt center (lcr60 el. 600). Baghøjttalerne kan man til nød godt bruge noget fra et mini/midi anlæg hvis man alligevel har noget liggende

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes