Emne: Højtalere til Denon avr 3806? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
jeg mener (jeg er ikke 100% sikker) at når man sætter den til ikke at have sub, så smider den lfe sporet ud til fronterne.
|
|
|
Det gør den også, men du har nu ingen mulighed for at styre delefrekvensen og dine fronter HT'er bliver nu klassificeret som småpassive satelitter. De fleste passive subs har en relativ høj delefrekvens og så ryger hele ideen.
Subben skal helst arbejdeomkring de 100 Hz og ned for at gøre sit arbejde ordentligt.
Alternativt vil du være bedre tjent med nogle større fronthøjttalere og så helt glemme subben.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
brasch skrev:
|
jeg mener (jeg er ikke 100% sikker) at når man sætter den til ikke at have sub, så smider den lfe sporet ud til fronterne.
|
|
|
Det gør den også, men du har nu ingen mulighed for at styre delefrekvensen og dine fronter HT'er bliver nu klassificeret som småpassive satelitter. De fleste passive subs har en relativ høj delefrekvens og så ryger hele ideen. |
|
|
du har nok ret, jeg aner det ikke
Rysz skrev:
| Subben skal helst arbejdeomkring de 100 Hz og ned for at gøre sit arbejde ordentligt.
Alternativt vil du være bedre tjent med nogle større fronthøjttalere og så helt glemme subben.
|
|
|
helt enig, men hvis vi er ude i en samlet højttalerløsning til omkring 5k (brugt) inkl. sub der skal bare passe nogenlunde til en 3806, så er det næsten umuligt at få en aktiv sub med. Det umiddelbart billigste bud jeg kan komme på hvis en sub skal undværes er b&w 604, og så bliver det nok lidt problematisk at få presset de sidste 3 højttalere med i prisen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
helt enig, men hvis vi er ude i en samlet højttalerløsning til omkring 5k (brugt) inkl. sub der skal bare passe nogenlunde til en 3806, så er det næsten umuligt at få en aktiv sub med. Det umiddelbart billigste bud jeg kan komme på hvis en sub skal undværes er b&w 604, og så bliver det nok lidt problematisk at få presset de sidste 3 højttalere med i prisen
|
|
|
Mit bud vil være, at bygge det op over lidt tid. Selvfølgelig lidt afhængig af lydsmagen. Et B&W setup skal bygges op, da de holder prisen rimelig oppe. Alternativt kan du sagtens finde et JBL eller Dali system til den pris, der fungere fint. Det afhænger jo selvfølgelig også af hvad størrelse kasserne må være i.
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at tage ind i hifiklubben og lyt til højtalerne. alle har jo forskellig menning om, hvordan de gerne vil have, at det skal lyde. er lyden dig, så har du vel fundet et nyt setup. hvis ikke, så har du udelukket den mulighed. med hensyn til subben, så synes jeg ikke at den passede helt så godt til det system, som du foreslår. concept sub 12 er væsentlig bedre, men også dyrere. men igen hvis du synes at den basis 100 er fin, så er der jo ingen grund til at købe en anden. men ønsker man at bruge 5-6k på et system, så synes jeg det er et meget godt bud.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
brasch skrev:
|
helt enig, men hvis vi er ude i en samlet højttalerløsning til omkring 5k (brugt) inkl. sub der skal bare passe nogenlunde til en 3806, så er det næsten umuligt at få en aktiv sub med. Det umiddelbart billigste bud jeg kan komme på hvis en sub skal undværes er b&w 604, og så bliver det nok lidt problematisk at få presset de sidste 3 højttalere med i prisen
|
|
|
Mit bud vil være, at bygge det op over lidt tid. Selvfølgelig lidt afhængig af lydsmagen. Et B&W setup skal bygges op, da de holder prisen rimelig oppe. Alternativt kan du sagtens finde et JBL eller Dali system til den pris, der fungere fint. Det afhænger jo selvfølgelig også af hvad størrelse kasserne må være i.
|
|
|
jeg er ikke uenig, for omkring 5k kan man godt være heldig hvis man køber brugt, som før nævnt har jeg sæt b&w 604 helt ned til 3500 for et sæt, så burde der i hvert fald være overskud til en passende brugt center (lcr60 el. 600). Baghøjttalerne kan man til nød godt bruge noget fra et mini/midi anlæg hvis man alligevel har noget liggende __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|