Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Har lige bestilt lidt blandet E88CC, der i blandt Tesla i 3 varianter

@ kennethjensen; Hvad blev der af dem?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

kennethjensen skrev:

Ingen anelse, har ikke fået svar endnu. Tror jeg dropper det og køber dem i danmark. Skid hul i de par hundred kroner...

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

kennethjensen skrev:

Ingen anelse, har ikke fået svar endnu. Tror jeg dropper det og køber dem i danmark. Skid hul i de par hundred kroner...

Ok, kan jeg godt forstå, de er suveræne, og du bør høre dem...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hehehe

For h...... hvor de SYNGER nu, mine 2 år gamle Avalon  Aldrig har de spillet så musikalsk detaljeret og engagerende, med flot-flot dybde og bredde i lydbilledet. Sprød dynamisk lyd, med en diskant som er glat og super luftig, men samtidig har lige den kant jeg VIL have. (Så man ikke slumre for meget). Altså, at høre Steve Gadd smække på en hi-hat eller bækken... den udklingning og naturlige overtonestruktur, det kan de sku de diskanter i Avalon'erne

Den RM-200 er den bedste amp jeg har hørt - ever. Det tør jeg godt sige efter 14 dage med musik. Mon den er helt tilspillet?

Jeg ved endnu ikke om det er kombinationen med EAR Acute (og specielle rør) som bare sidder i skabet, det må tiden vise når jeg lejlighedsvis får hørt noget andet

Ganske enkelt suverænt, jeg kunne bruge alle de sædvanlige floskler på en gang  

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hehehe

For h...... hvor de SYNGER nu, mine 2 år gamle Avalon  Aldrig har de spillet så musikalsk detaljeret og engagerende, med flot-flot dybde og bredde i lydbilledet. Sprød dynamisk lyd, med en diskant som er glat og super luftig, men samtidig har lige den kant jeg VIL have. (Så man ikke slumre for meget). Altså, at høre Steve Gadd smække på en hi-hat eller bækken... den udklingning og naturlige overtonestruktur, det kan de sku de diskanter i Avalon'erne

Den RM-200 er den bedste amp jeg har hørt - ever. Det tør jeg godt sige efter 14 dage med musik. Mon den er helt tilspillet?

Jeg ved endnu ikke om det er kombinationen med EAR Acute (og specielle rør) som bare sidder i skabet, det må tiden vise når jeg lejlighedsvis får hørt noget andet

jeg har fulgt din tråd i ny og næ, syntes jeg har læst de jubel udbrud før, må indrømme et den RM-200 ser altså rigtig lækker ud, spiller den bare halvt så godt som den ser ud, så må den da blive i dit system de næste 10 år, men ser vi tilbage på udskiftnings hastigheden, så er det nok ikke sansynlig

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Medlem skrev:

Hehehe

jeg har fulgt din tråd i ny og næ, syntes jeg har læst de jubel udbrud før, må indrømme et den RM-200 ser altså rigtig lækker ud, spiller den bare halvt så godt som den ser ud, så må den da blive i dit system de næste 10 år, men ser vi tilbage på udskiftnings hastigheden, så er det nok ikke sansynlig

Ja, tak. Hehehe, jeps, jeg har det med at blive begejstret  Men nu har jeg jo efterhånden også mere og mere at basere den på

Jeg synes ikke den ser ud af så meget egentlig, men ganske enkel, og det kan jeg godt lide. Jeg er villig til at acceptere en hel del for lydens skyld, men når så designet følger lidt med, er det jo bare fedt.

Men jeg lover dig, den spiller som en cocktail af Berning ZH270, NuForce og NAD 3020  Når man tænker på at den er lavet siden 1998, i stort set samme udgave, siger det en hel del om kvaliteten.

Den står klokkerent i bias. Så det eneste man skal er tænd-sluk, thats it... Ok, lidt varmer den, men faktisk ikke så meget som frygtet  Vel som en mellemstor kl. A amp  Men jeg tror ikke man slipper for varmen, hvis man vil have det sidste med...

Støj er der stort set intet af, det er den mest støjsvage forstærker jeg har haft tilsluttet. Der er mindre sus end i de bedste kl. A mono amps.

Tilslutningerne er super kvali, som noget lidt usædvanligt er højttalerterminalerne i en slags messing  Men jeg har jo ikke hørt den med WBT i rent sølv, så det er ikke til at sige om det ville rykke noget

Så hvad skal man sige andet end; Klasse forstærker, i grundkonstruktion og lyd.

Den bliver stående længe (), bare hold øje med min tråd

Hvis du får muligheden for at høre den, så slå til.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Men jeg lover dig, den spiller som en cocktail af Berning ZH270, NuForce og NAD 3020  Når man tænker på at den er lavet siden 1998, i stort set samme udgave, siger det en hel del om kvaliteten.

Ja, det tyder jo på at de har lavet et godt produkt, (if you got a winner, don´t change it)

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Ja, det tyder jo på at de har lavet et godt produkt, (if you got a winner, don´t change it)

Ja, det er ikke meget som er ændret...

Den første udgave:

Sådan her ser den ud i dag (MKII). Bemærk at den har fået alu-dæksel i stedet for krom...

Desuden en knap mere, så kondensatorerne ikke aflades. Forbrug i denne tilstand er 20 Watt.

Når man skal høre musik, tænder man for knap 2 - "Play" - og så skal jeg garantere dig for at den spiller musik så du taber kæben...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke de store erfaringer med rør, faktisk så bliver min AA det første produkt der indeholder rør hos mig. Har dog hørt komplet BAT system, VK 75se effekt på SF cremona, det falder bestemt også i min smag, men prisen, nej nej nej

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Jeg har ikke de store erfaringer med rør, faktisk så bliver min AA det første produkt der indeholder rør hos mig. Har dog hørt komplet BAT system, VK 75se effekt på SF cremona, det falder bestemt også i min smag, men prisen, nej nej nej

Det kan du jo få, AA er et super godt sted at starte . Det er et klasse linietrin der sidder i den. Skulle du ikke hente den i morgen? Så er der vist nogen som glæder sig

BAT er ret fedt, deres lidt større modeller. Specielt deres forforstærker VK-52SE, blandt de bedste i verden, mums...

Men ja, det er lidt pebret

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg får Music reference rm200 MKII hjem til anmeldelse

Jeg har haft rigtig meget BAT igennem tiden. Det sgu fedt gear. Også holder det...

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Sådan! For f..... så har du noget at glæde dig til. Det ville være bedst med en tilspillet, den har ændret sig lidt mere end jeg havde regnet med. Diskanten er blevet lidt blødere/glattere og mere integreret med det øvrige.

Bassen er tydeligere/mere nuanceret. Mellemtonen er blevet lidt mere fyldig (høres tydeligt på kvindevokal), og er nu i verdensklasse

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:

Sådan! For f..... så har du noget at glæde dig til. Det ville være bedst med en tilspillet, den har ændret sig lidt mere end jeg havde regnet med. Diskanten er blevet lidt blødere/glattere og mere integreret med det øvrige.

Bassen er tydeligere/mere nuanceret. Mellemtonen er blevet lidt mere fyldig (høres tydeligt på kvindevokal), og er nu i verdensklasse

Sagde jeg jo

Kender MKI. Så det bliver sjovt og se hvad og hvor stor forskel der er

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:

Sagde jeg jo

Ja, det er fedt, så tænker jeg lige på om det fortsætter lidt endnu

Der skulle ikke være den store forskel til MKII, på nær..., måske ligger lidt af hemmeligheden i den capacitor forming function som han lavede på MKII?

Normalt slukker man jo hele forstærkeren, for ikke at have 4-8 KT88'ere stående og brænde (!) Derved aflades kondensatorerne, og skal så forfra igen når man tænder "dyret".

Med denne funktion i drift, svarer det jo næsten til at man har sin amp stående tændt 24/7.

Rørene er jo hurtig varmet op, det tager ca. 15 min. Så VÆLTER vellyden sku ud af dem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Tror mere det for og holde kondensatorne varme. En opladning taget jo kun et split sekund

Der skulle vist også være ændret lidt på konstruktionen...

Fed fed forstærker. Bedre end så meget andet som koster laaaaaaaaaangt mere.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Tror mere det for og holde kondensatorne varme. En opladning taget jo kun et split sekund

Der skulle vist også være ændret lidt på konstruktionen...

Fed fed forstærker. Bedre end så meget andet som koster laaaaaaaaaangt mere.

Ja, præcis, den er der jo så snart man tænder for den. Det er nok mere stabiliseringen og de omkringliggende kredsløb, som nyder godt af det...

Ja, han har sikkert småpuslet lidt med den gennem årene, men grundkonstruktionen er det ikke mit indtryk at der er ændret på...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

dan a. skrev:

Det kan du jo få, AA er et super godt sted at starte . Det er et klasse linietrin der sidder i den. Skulle du ikke hente den i morgen? Så er der vist nogen som glæder sig

BAT er ret fedt, deres lidt større modeller. Specielt deres forforstærker VK-52SE, blandt de bedste i verden, mums...

Men ja, det er lidt pebret

Jo, det var meningen det skulle være i morgen, men fik en mail fra jensen at den stod i privaten, så jeg har lige hentet den, står her og spiller sin første strofer i sit nye hjem. lyden =  

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:

Sagde jeg jo

Ja, det er fedt, så tænker jeg lige på om det fortsætter lidt endnu

Der skulle ikke være den store forskel til MKII, på nær..., måske ligger lidt af hemmeligheden i den capacitor forming function som han lavede på MKII?

Normalt slukker man jo hele forstærkeren, for ikke at have 4-8 KT88'ere stående og brænde (!) Derved aflades kondensatorerne, og skal så forfra igen når man tænder "dyret".

Med denne funktion i drift, svarer det jo næsten til at man har sin amp stående tændt 24/7.

Rørene er jo hurtig varmet op, det tager ca. 15 min. Så VÆLTER vellyden sku ud af dem

denne "standby" funktion er også på mine Rogue Apollo ... nice to have.. som du siger
efter ca 15-20min er de næsten på toppen

hvad siger du om forskellen på MR kontra M150 .....
nåede du egentlig at prøve med AA afspiller for optimal sammenligning eller er det jo lidt svært med den EAR

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt lidt over hvorfor har du egentlig ingen Pre..... ?????
er du af den mening at de er en lydforringende ting i kæden ???
at de fylder ??? 
at hvis de kan udværes kan der spares penge......... eller hvad .....

jeg har den erfaring at de er noget af det vigtigste... større forskel at hente her end f.eks på effekter ...

jeg har en hifimakker der har den EAR Acute hjemme på prøve i hans tilfælde var det klart bedst med en seperat pre

jeg har før oplevet det på AA afspillere som du selv har haft ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Forresten, har du din RM200 på SD fødder eller lign?

Jakobsen. Er enig med dig. Synes EAR Acute lyder bedre igennem en pre. Det gør den ihvertfald her. Men dens indbygget pre, er bestemt en af de bedste jeg har hørt som har været indbygget i en CD. Lækkert og se en pre som er fuldt transformator balanceret...

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes