| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Har lige bestilt lidt blandet E88CC, der i blandt Tesla i 3 varianter  |
|
|
@ kennethjensen; Hvad blev der af dem? 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Ingen anelse, har ikke fået svar endnu. Tror jeg dropper det og køber dem i danmark. Skid hul i de par hundred kroner...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Ingen anelse, har ikke fået svar endnu. Tror jeg dropper det og køber dem i danmark. Skid hul i de par hundred kroner...
|
|
|
Ok, kan jeg godt forstå, de er suveræne, og du bør høre dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehehe 
For h...... hvor de SYNGER nu, mine 2 år gamle Avalon Aldrig har de spillet så musikalsk detaljeret og engagerende, med flot-flot dybde og bredde i lydbilledet. Sprød dynamisk lyd, med en diskant som er glat og super luftig, men samtidig har lige den kant jeg VIL have. (Så man ikke slumre for meget). Altså, at høre Steve Gadd smække på en hi-hat eller bækken... den udklingning og naturlige overtonestruktur, det kan de sku de diskanter i Avalon'erne 
Den RM-200 er den bedste amp jeg har hørt - ever. Det tør jeg godt sige efter 14 dage med musik. Mon den er helt tilspillet? 
Jeg ved endnu ikke om det er kombinationen med EAR Acute (og specielle rør) som bare sidder i skabet, det må tiden vise når jeg lejlighedsvis får hørt noget andet 
Ganske enkelt suverænt, jeg kunne bruge alle de sædvanlige floskler på en gang 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Hehehe 
For h...... hvor de SYNGER nu, mine 2 år gamle Avalon Aldrig har de spillet så musikalsk detaljeret og engagerende, med flot-flot dybde og bredde i lydbilledet. Sprød dynamisk lyd, med en diskant som er glat og super luftig, men samtidig har lige den kant jeg VIL have. (Så man ikke slumre for meget). Altså, at høre Steve Gadd smække på en hi-hat eller bækken... den udklingning og naturlige overtonestruktur, det kan de sku de diskanter i Avalon'erne 
Den RM-200 er den bedste amp jeg har hørt - ever. Det tør jeg godt sige efter 14 dage med musik. Mon den er helt tilspillet? 
Jeg ved endnu ikke om det er kombinationen med EAR Acute (og specielle rør) som bare sidder i skabet, det må tiden vise når jeg lejlighedsvis får hørt noget andet 
|
|
|
jeg har fulgt din tråd i ny og næ, syntes jeg har læst de jubel udbrud før  , må indrømme et den RM-200 ser altså rigtig lækker ud, spiller den bare halvt så godt som den ser ud, så må den da blive i dit system de næste 10 år, men ser vi tilbage på udskiftnings hastigheden, så er det nok ikke sansynlig
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Medlem skrev:
|
Hehehe 
|
|
|
jeg har fulgt din tråd i ny og næ, syntes jeg har læst de jubel udbrud før , må indrømme et den RM-200 ser altså rigtig lækker ud, spiller den bare halvt så godt som den ser ud, så må den da blive i dit system de næste 10 år, men ser vi tilbage på udskiftnings hastigheden, så er det nok ikke sansynlig
|
|
|
Ja, tak. Hehehe, jeps, jeg har det med at blive begejstret Men nu har jeg jo efterhånden også mere og mere at basere den på 
Jeg synes ikke den ser ud af så meget egentlig, men ganske enkel, og det kan jeg godt lide. Jeg er villig til at acceptere en hel del for lydens skyld, men når så designet følger lidt med, er det jo bare fedt.
Men jeg lover dig, den spiller som en cocktail af Berning ZH270, NuForce og NAD 3020 Når man tænker på at den er lavet siden 1998, i stort set samme udgave, siger det en hel del om kvaliteten.
Den står klokkerent i bias. Så det eneste man skal er tænd-sluk, thats it... Ok, lidt varmer den, men faktisk ikke så meget som frygtet Vel som en mellemstor kl. A amp Men jeg tror ikke man slipper for varmen, hvis man vil have det sidste med...
Støj er der stort set intet af, det er den mest støjsvage forstærker jeg har haft tilsluttet. Der er mindre sus end i de bedste kl. A mono amps.
Tilslutningerne er super kvali, som noget lidt usædvanligt er højttalerterminalerne i en slags messing Men jeg har jo ikke hørt den med WBT i rent sølv, så det er ikke til at sige om det ville rykke noget 
Så hvad skal man sige andet end; Klasse forstærker, i grundkonstruktion og lyd.
Den bliver stående længe ( ), bare hold øje med min tråd 
Hvis du får muligheden for at høre den, så slå til.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg lover dig, den spiller som en cocktail af Berning ZH270, NuForce og NAD 3020 Når man tænker på at den er lavet siden 1998, i stort set samme udgave, siger det en hel del om kvaliteten.
Ja, det tyder jo på at de har lavet et godt produkt, (if you got a winner, don´t change it) __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Ja, det tyder jo på at de har lavet et godt produkt, (if you got a winner, don´t change it)
|
|
|
Ja, det er ikke meget som er ændret...
Den første udgave:
Sådan her ser den ud i dag (MKII). Bemærk at den har fået alu-dæksel i stedet for krom...
Desuden en knap mere, så kondensatorerne ikke aflades. Forbrug i denne tilstand er 20 Watt.
Når man skal høre musik, tænder man for knap 2 - "Play" - og så skal jeg garantere dig for at den spiller musik så du taber kæben...

|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke de store erfaringer med rør, faktisk så bliver min AA det første produkt der indeholder rør hos mig. Har dog hørt komplet BAT system, VK 75se effekt på SF cremona, det falder bestemt også i min smag, men prisen, nej nej nej
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Jeg har ikke de store erfaringer med rør, faktisk så bliver min AA det første produkt der indeholder rør hos mig. Har dog hørt komplet BAT system, VK 75se effekt på SF cremona, det falder bestemt også i min smag, men prisen, nej nej nej |
|
|
Det kan du jo få, AA er et super godt sted at starte . Det er et klasse linietrin der sidder i den. Skulle du ikke hente den i morgen? Så er der vist nogen som glæder sig 
BAT er ret fedt, deres lidt større modeller. Specielt deres forforstærker VK-52SE, blandt de bedste i verden, mums...
Men ja, det er lidt pebret 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får Music reference rm200 MKII hjem til anmeldelse 
Jeg har haft rigtig meget BAT igennem tiden. Det sgu fedt gear. Også holder det... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Sådan! For f..... så har du noget at glæde dig til. Det ville være bedst med en tilspillet, den har ændret sig lidt mere end jeg havde regnet med. Diskanten er blevet lidt blødere/glattere og mere integreret med det øvrige.
Bassen er tydeligere/mere nuanceret. Mellemtonen er blevet lidt mere fyldig (høres tydeligt på kvindevokal), og er nu i verdensklasse 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Sådan! For f..... så har du noget at glæde dig til. Det ville være bedst med en tilspillet, den har ændret sig lidt mere end jeg havde regnet med. Diskanten er blevet lidt blødere/glattere og mere integreret med det øvrige.
Bassen er tydeligere/mere nuanceret. Mellemtonen er blevet lidt mere fyldig (høres tydeligt på kvindevokal), og er nu i verdensklasse 
|
|
|
Sagde jeg jo 
Kender MKI. Så det bliver sjovt og se hvad og hvor stor forskel der er 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Sagde jeg jo 
|
|
|
Ja, det er fedt, så tænker jeg lige på om det fortsætter lidt endnu  
Der skulle ikke være den store forskel til MKII, på nær..., måske ligger lidt af hemmeligheden i den capacitor forming function som han lavede på MKII?
Normalt slukker man jo hele forstærkeren, for ikke at have 4-8 KT88'ere stående og brænde (!) Derved aflades kondensatorerne, og skal så forfra igen når man tænder "dyret".
Med denne funktion i drift, svarer det jo næsten til at man har sin amp stående tændt 24/7.
Rørene er jo hurtig varmet op, det tager ca. 15 min. Så VÆLTER vellyden sku ud af dem 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror mere det for og holde kondensatorne varme. En opladning taget jo kun et split sekund 
Der skulle vist også være ændret lidt på konstruktionen...
Fed fed forstærker. Bedre end så meget andet som koster laaaaaaaaaangt mere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Tror mere det for og holde kondensatorne varme. En opladning taget jo kun et split sekund 
Der skulle vist også være ændret lidt på konstruktionen...
Fed fed forstærker. Bedre end så meget andet som koster laaaaaaaaaangt mere.
|
|
|
Ja, præcis, den er der jo så snart man tænder for den. Det er nok mere stabiliseringen og de omkringliggende kredsløb, som nyder godt af det...
Ja, han har sikkert småpuslet lidt med den gennem årene, men grundkonstruktionen er det ikke mit indtryk at der er ændret på...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
dan a. skrev:
| Jeg har ikke de store erfaringer med rør, faktisk så bliver min AA det første produkt der indeholder rør hos mig. Har dog hørt komplet BAT system, VK 75se effekt på SF cremona, det falder bestemt også i min smag, men prisen, nej nej nej |
|
|
Det kan du jo få, AA er et super godt sted at starte . Det er et klasse linietrin der sidder i den. Skulle du ikke hente den i morgen? Så er der vist nogen som glæder sig 
BAT er ret fedt, deres lidt større modeller. Specielt deres forforstærker VK-52SE, blandt de bedste i verden, mums...
Men ja, det er lidt pebret  |
|
|
Jo, det var meningen det skulle være i morgen, men fik en mail fra jensen at den stod i privaten, så jeg har lige hentet den, står her og spiller sin første strofer i sit nye hjem. lyden =  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Sagde jeg jo 
|
|
|
Ja, det er fedt, så tænker jeg lige på om det fortsætter lidt endnu  
Der skulle ikke være den store forskel til MKII, på nær..., måske ligger lidt af hemmeligheden i den capacitor forming function som han lavede på MKII?
Normalt slukker man jo hele forstærkeren, for ikke at have 4-8 KT88'ere stående og brænde (!) Derved aflades kondensatorerne, og skal så forfra igen når man tænder "dyret".
Med denne funktion i drift, svarer det jo næsten til at man har sin amp stående tændt 24/7.
Rørene er jo hurtig varmet op, det tager ca. 15 min. Så VÆLTER vellyden sku ud af dem 
|
|
|
denne "standby" funktion er også på mine Rogue Apollo ... nice to have.. som du siger efter ca 15-20min er de næsten på toppen
hvad siger du om forskellen på MR kontra M150 ..... nåede du egentlig at prøve med AA afspiller for optimal sammenligning eller er det jo lidt svært med den EAR
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt lidt over hvorfor har du egentlig ingen Pre..... ????? er du af den mening at de er en lydforringende ting i kæden ??? at de fylder ??? at hvis de kan udværes kan der spares penge......... eller hvad .....
jeg har den erfaring at de er noget af det vigtigste... større forskel at hente her end f.eks på effekter ...
jeg har en hifimakker der har den EAR Acute hjemme på prøve i hans tilfælde var det klart bedst med en seperat pre
jeg har før oplevet det på AA afspillere som du selv har haft ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten, har du din RM200 på SD fødder eller lign?
Jakobsen. Er enig med dig. Synes EAR Acute lyder bedre igennem en pre. Det gør den ihvertfald her. Men dens indbygget pre, er bestemt en af de bedste jeg har hørt som har været indbygget i en CD. Lækkert og se en pre som er fuldt transformator balanceret...

|
| Til top |
|
| |