| Forfatter |
|
maxxx Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Nu har jeg læst de mange indlæg omkring PS3 Vs andre Bluuray afspillere.
Er kommet dertil, at jeg vil anskaffe mig en PS3... Mit problem er bare at de er ikke til at skaffe 
Er der nogen som kan hjælpe ! Hvad med evt. Tyskland har før købt Plasma tv og andet godt. Er det en løsning ? eller er der problemer med spil osv.
Hilsen Maxxx
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fik min for 14 dage siden brugte også en hel dag på at køre rundt til forskælig for handler og høre
mit bud ville være at bestille den ved en dk internet forhandler og vente den tid det tager.
+ der er det også meget billiger måtte næsten smide 3700 for en standart ps3 __________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
maxxx Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey !
Prisen er godt nok lidt høj, når man kan se at i Tyskland koster den ca.2800.-
Og det er jo heller ikke fedt, at skulle bruge en dag på at køre rundt. Er der nogen, som ved om der problemer med at købe fra Tyskland ???
Eller er der nogen som har set den til salg "pt.''
Der findes PS3 med 40 og 60 harddisk. Er der fordele/ ulemper med nogen af dem. Tænker på støj og så vidre.
Er der evt. en bestemt udgave, dér er hver at gå efter
Hilsen Maxxx
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vis jeg var dig så find en på dba eller noget i den stil du for mest for dine penge
føller virklig jeg er blevet bollet i røven ved at købe en ny til de mega høje priser der
på grund af de ikke er til at drive op i dk __________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
maxxx skrev:
Hey !
Prisen er godt nok lidt høj, når man kan se at i Tyskland koster den ca.2800.-
Og det er jo heller ikke fedt, at skulle bruge en dag på at køre rundt. Er der nogen, som ved om der problemer med at købe fra Tyskland ???
Eller er der nogen som har set den til salg "pt.''
Der findes PS3 med 40 og 60 harddisk. Er der fordele/ ulemper med nogen af dem. Tænker på støj og så vidre.
Er der evt. en bestemt udgave, dér er hver at gå efter
Hilsen Maxxx |
|
|
Jeg solgte for nyligt min 60GB udgave for 4000 og købte en 40GB i Kvickly for 2700 i stedet. 60GB udgaven er dyrere, fordi den også kan afspille PS2-spil. Til gengæld støjer blæserne som ind i helvede.  Min 40GB udgave til gengæld er lydløs, selv efter at have stået tændt i længere tid. God jagt efter en 40GB.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
hunter123 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige tilføje, at hvis man har brug for en større harddisk, kan man selv skifte den med en større uden at garantien ryger. Du kan f.eks sagtens sætte en 250 gb i. Men sørg for at købe en der kun kører med 5400 rpm, da den ellers kan udvikle for meget varme.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder også efter den billig ps3, og vil da lige forhøre mig omkring hvilken model man skal gå efter, og om den udmærker sig til blu-ray afspiller med de nyeste tiltag såsom 24p teknologien? Jeg bor nær grænsen, men er alt så ikke på tysk mv?
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en 80 GB udgave (kinesisk/amerikansk model) og den støjer bestemt ikke ret meget. Den kan høres hvis der er stille i rummet, men ellers ikke. Jeg kan ikke høre den når jeg ser film, selv ved lave lydniveauer. Det skal dog siges at den varmer som en anden radiator!
Usse skrev:
Jeg leder også efter den billig ps3, og vil da lige forhøre mig omkring hvilken model man skal gå efter, og om den udmærker sig til blu-ray afspiller med de nyeste tiltag såsom 24p teknologien? Jeg bor nær grænsen, men er alt så ikke på tysk mv?
|
|
|
Den kan afspille 1080p/24 nu, hvilket den ikke kunne til at starte med. Det er så netop PS3'ens største force; opdateringer. De kommer jævnligt og tilføjer hele tiden nye funktioner.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Jeg har en 80 GB udgave (kinesisk/amerikansk model) og den støjer bestemt ikke ret meget. Den kan høres hvis der er stille i rummet, men ellers ikke. Jeg kan ikke høre den når jeg ser film, selv ved lave lydniveauer. Det skal dog siges at den varmer som en anden radiator!
Usse skrev:
|
|
|
Den kan afspille 1080p/24 nu, hvilket den ikke kunne til at starte med. Det er så netop PS3'ens største force; opdateringer. De kommer jævnligt og tilføjer hele tiden nye funktioner. |
|
|
Mange tak for det svar... det er sgu da lækkert.. Hvad har den egentlig af analoge udgange, jeg tænker her på preout eller noget? Og kan en "tysk" ps3 bliven til en "dansk" hehe.. eller kan det ikke betale sig.. Din version har jeg godt nok ikke hørt om før, er det kun harddiskens størrelse, og hvor har du købt den? __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Mange tak for det svar... det er sgu da lækkert.. Hvad har den egentlig af analoge udgange, jeg tænker her på preout eller noget? Og kan en "tysk" ps3 bliven til en "dansk" hehe.. eller kan det ikke betale sig.. Din version har jeg godt nok ikke hørt om før, er det kun harddiskens størrelse, og hvor har du købt den?
|
|
|
PS3 har kun én analog udgang, nemlig den samme som PS2, altså en "AV-mulit-out", som samler alle analoge udgange i ét stik (S-VHS, stereoudgang, composit). Der medfølger et kabel til maskinen men det er afsindigt ringe. Jeg har selv købt et specielt lavet kabel fra en bedre producent til dette "AV-multi-out" stik fordi jeg benytter stereo-udgangene fra min PS3 til overførsel af lyd. En tysk PS3 er fuldstændigt den samme som en dansk PS3. De kører samme regionskoder osv.
Jeg købte min PS3 i Hong Kong sidste år med ekstra controller og et spil for 2900,- mest pga. prisen men også fordi jeg ikke gider europæiske regionskoder. Forskellen på min og de danske versioner er netop størrelsen på harddisken og så kan min afspille PS2 spil. Før i tiden havde de danske versioner heller ikke wi-fi, kortlæser og 4 usb-porte på fronten som min, men det ved jeg ikke hvordan det er med idag.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Forskellen på min og de danske versioner er netop størrelsen på harddisken og så kan min afspille PS2 spil. Før i tiden havde de danske versioner heller ikke wi-fi, kortlæser og 4 usb-porte på fronten som min, men det ved jeg ikke hvordan det er med idag. |
|
|
Alle PS 3 udgaver har WiFi, og den første havde netop 4 USB porte og kortlæser - det har den nuværende model ikke. __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Usse skrev:
Mange tak for det svar... det er sgu da lækkert.. Hvad har den egentlig af analoge udgange, jeg tænker her på preout eller noget? Og kan en "tysk" ps3 bliven til en "dansk" hehe.. eller kan det ikke betale sig.. Din version har jeg godt nok ikke hørt om før, er det kun harddiskens størrelse, og hvor har du købt den?
|
|
|
PS3 har kun én analog udgang, nemlig den samme som PS2, altså en "AV-mulit-out", som samler alle analoge udgange i ét stik (S-VHS, stereoudgang, composit). Der medfølger et kabel til maskinen men det er afsindigt ringe. Jeg har selv købt et specielt lavet kabel fra en bedre producent til dette "AV-multi-out" stik fordi jeg benytter stereo-udgangene fra min PS3 til overførsel af lyd. En tysk PS3 er fuldstændigt den samme som en dansk PS3. De kører samme regionskoder osv.
Jeg købte min PS3 i Hong Kong sidste år med ekstra controller og et spil for 2900,- mest pga. prisen men også fordi jeg ikke gider europæiske regionskoder. Forskellen på min og de danske versioner er netop størrelsen på harddisken og så kan min afspille PS2 spil. Før i tiden havde de danske versioner heller ikke wi-fi, kortlæser og 4 usb-porte på fronten som min, men det ved jeg ikke hvordan det er med idag. |
|
|
Tha playstation expert ;) mange tak for de gode svar du er kommet med, så tror jeg at jeg kører en tur ned til mutter pøtz hehe... Men hvad egentlig med spillene er det så på tysk oder was? __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke spil tænker du på? Dem du køber herhjemme i fremtiden? I så fald vil de være på engelsk (eller dansk hvis du lyster). Den tyske maskinen er internt identisk med den du kan købe i DK, og vil derfor ikke konvertere spillene til tysk. Spørg endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Hvilke spil tænker du på? Dem du køber herhjemme i fremtiden? I så fald vil de være på engelsk (eller dansk hvis du lyster). Den tyske maskinen er internt identisk med den du kan købe i DK, og vil derfor ikke konvertere spillene til tysk.
Spørg endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.
|
|
|
Det var bare mere omkring spillene man kan købe i tyskland ikke er omkonventeret til tysk tekst og tale, kunne jo være der var penge og spare ved også at købe spillene ;) Forresten hvor er det så billigst at købe en ps3, har kigget lidt på promarkt og mediamarkts hjemmeside, men kan umiddelbart ikke finde priser og info æhh.... __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg købte min 40gb online hos elgiganten for 4100 inkl. 3 spil. De har nogle gange har de nogle bundles, men du skal være hurtig...Du kan aftale at afhente fysisk i en butik, men også som jeg få den sendt med posten.
mvh. Per
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke klar over hvad spillene koster i Tyskland. Jeg køber mine spil fra Hong Kong eller Japan, hvor der er store besparelser. Edit: Spillene er jo ikke regionsbeskyttede, så man kan købe fra hele verden.
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken region er PS3 fra Japan låst til? Er det 0 eller 1?
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvilken region er PS3 fra Japan låst til? Er det 0 eller 1? |
|
|
DVD: Region 2.
BD: Region A. __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Autechre skrev:
AM-E skrev:
| Hvilken region er PS3 fra Japan låst til? Er det 0 eller 1? |
|
|
DVD: Region 2.
BD: Region A. |
|
|
Troede egentlig det var region 3 i Asien, nu hvor jeg tænker over det. Er region 2 ikke kun EU? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, region 2 er også Japan. De har dog selvfølgelig NTSC i stedet for PAL ligesom vi har.
|
| Til top |
|
| |