| Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
|
Hold afstand - kramme  fin lille bolly-fix
|
|
|
Jeg har i en rum tid tænkt over om man virkelig kan bruge de Bollyvideoer til at fixe alle spørgsmål i denne verden med og er endt med at svaret er ...JA. 
[edit: op er fjernet] ...tak til copman. 
Tak til dig Stig. 
Interessant læsning.
heltny skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
|
Men hvordan kan man sætte 24 enheder op og undgå fasefejl? Snakker man Fase"fejl", bliver man nød til at kigge på frekvensområdet / bølgelængden ---- Mine 48 5" spillede fra 60 Hz og ned (Altså som ren sub)
|
|
|
|
|
|
Det gør klart en forskel, når det kun er de nederste frekvenser der skal varetages af de mange spredte enheder, du har en god pointe her heltny. 
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kramme
Det hedder ikke "endt op med", men "endt med".
Det første er en engelsk "undersættelse", som selv højt (??) uddannede journalister bruger....
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
|
Der hentydes til "langt nok væk" og passende afstand, så faseproblemer elimineres pga. mange enheder i spredt orden. Det er din egen kaffe, jeg sidder og drikker lige nu ...håber at du forstår.
http://tinyurl.com/3uacew BULLY-BONUS ( Bully Fassa ) |
|
|
Fra 60 (tres) Hz og NED      . _______ Længere oppe ville det SLET ikke virke.......... Eller ville det  Afstand..... Ikke måle, bare lytte  
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
kongruens skrev:
|
Faktisk er der tale om verdens første rigtige HIPA-højttaler. Den er blevet officielt anerkendt af det internationale HIPA-board, som den første højttaler, der overholder samtlige HIPA-regulationer. Nedenfor ses et udsnit af pressemeddelelsen:
HIPA-organisationen regner med, at den bliver det første skridt på en verdensomspændende triumfmarch og forventer i løbet af ganske få år, at have grundlagt en omsætning i milliardklassen på fremstilling og salg af ikke-måleinstrumenter til audioindustrien. "Ikke-måling og HIPA-standarderne bliver en større revolution, end overgangen fra mono til stereo." udtaler HIPA-præsident og bestyrelsesformand i Holger Holding A/S, Svend Ingspole og supplerer ved at gentage organisationens motto "Hearing Insures Perfect Authenticity!"
Mvh.
|
|
|
Jeg hader at sige "hvad sagde jeg", men gør det så alligevel: hvad sagde jeg. Sig mig kongruens er det ikke selvsamme Svend Ingspole, som for nogle få år siden, sammen med franskmanden Rene Sistor og englænderen T. Weeter, på bedste greenpeace manér tog rundt i verden og destruerede alt det måleudstyr, som de kunne komme i nærheden af ? Jeg synes at huske, der stod HIPA på deres reklamer og bannere ...samtidig råbte de ud til folket, at verden snart ville blive et bedre sted at være, uden målehysteri og millimeterkontrol. Jeg vil hilse "Hearing Insures Perfect Authenticity!" - HIPA velkommen og straks melde mig ind, som nyt medlem i deres verdensomspændende organisation.
Det er et flot researcharbejde, som du har lavet kongruens. 
|
|
|
Samme Rene Sistor havde forøvrigt gennem en årrække, sammen med sin bror Franz Sistor, virksomheden The Sistor Brothers, der fremstillede OEM-forstærkerkredsløb. Det var også dem, der oprindeligt opfandt den trådviklede modstand, som de tog patent på og solgte under navnet Twisted Sisters...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Samme Rene Sistor havde forøvrigt gennem en årrække, sammen med sin bror Franz Sistor, virksomheden The Sistor Brothers, der fremstillede OEM-forstærkerkredsløb. Det var også dem, der oprindeligt opfandt den trådviklede modstand, som de tog patent på og solgte under navnet Twisted Sisters...
Mvh.
|
|
|
Husker tydeligt de brødre, det var dem der slæbte Trans-seksualiteten til denne verden. Først kaldte de sig Transistors, men det var noget med at de kom i problemer mht. ophavsrettigheder, da et lignende navn var i brug et andet sted, så derfor måtte de skifte til navnet Transisters, hvilket de stadig bruger den dag i dag. Det er senere bestemt ved lov, at udtrykket "Der gik en trans" ikke må bruges i elektronikbranchen, men det er en helt anden historie.
copman skrev:
|
@ Kramme
Det hedder ikke "endt op med", men "endt med".
Det første er en engelsk "undersættelse", som selv højt (??) uddannede journalister bruger....
|
|
|
Hej copman
Tak for irettesættelsen, du har fuldstændig ret, jeg laver lige en "edit" på min tekst. 
Bare fordi der er 917000 hits ved søgning på "endt op med", behøver det ikke at være rigtigt, endnu engang tak. http://dk.altavista.com/web/results?itag=ody&q=endt+op+m ed&kgs=1&kls=0
Der er brug for en som dig, i denne tråd, "we need a cop man" og nu er du her.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nada...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Ja selvfølgelig............ Godt kvajet Heltny   

|
|
|
Hva' fa'en heltny, jeg troede kun at du havde højttaler-måleudstyr derhjemme ....vidste ikke, at du også besidder røntgenudstyr. 
[edit: røngten rettet til røntgen] ...tak til kongruens.
Sorry guys, jeg begynder altså at have mere og mere fidus til at måle sig frem, tak for målingen heltny, den er lærerig. 
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har netop set dette klip af BollyCop - der skal siges fra - skal der - 
Og Heltny - selvindsigt er vejen frem - i dette tilfælde bogstaveligt talt 
Kramme - her foretages en fasemåling i "helt nærfelt"..

Offcurry-sourvse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
|

Har netop set dette klip af BollyCop - der skal siges fra - skal der - 
Og Heltny - selvindsigt er vejen frem - i dette tilfælde bogstaveligt talt 
Kramme - her foretages en fasemåling i "helt nærfelt"..
|
|
|
Off helt ude af course ....den Bolly er jeg "endt op med" ikke at kunne stå for. HAHAHAAAAAAAAAAAAAAA
Sig mig, den skruetrækker der, er den inde og justere, optimere eller kompensere en lineær frekvensgang ? 
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hædr-hædr-hædr....
Ja hvorfor ikke noget om retstavning, tråden er jo for længst OT..
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror lige (bemærk en hverdags-doku-drama) at jeg går ud og kværner nogle bønner og laver en spand kaffe.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
Jeg tror lige (bemærk en hverdags-doku-drama) at jeg går ud og kværner nogle bønner og laver en spand kaffe.

|
|
|
[døde link slettet]
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman: Du har glemt et komma - fy skamme .

__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
For s.... da...Jeg har stukket hånden i en bolle-hvepserede..
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman: Ja, men stikker du hånden langt nok ned, vil du finde hånding   . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg ryster min kasse". Over og ud.
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramme: Nu må du altså tage dig sammen!
Du ødelægger fuldstændigt tråden. Det hedder: røntgenudstyr - ikke røngtenudstyr. - Tænk hvad der kunne være sket, hvis Holger i sin tid var kommet til at kalde tråden: VREDENS ABSOLUT BEDSTE HØJTTALER MKII. Folk ville slet ikke have forstået, at der blot var tale om en ironisk provokation. Det gjorde de så heller ikke alligevel, men det var af ganske andre årsager. Korrekt gengivelse fordrer til enhver tid, at man har fuld opmærksomhed på alle detaljer. Der er ikke plads til at se gennem fingrene med nuanceringsfejl, når målet som her, er at lave en ægte high end-tråd. Faktisk bør man altid og i enhver sammenhæng gøre sig optimalt umage for at blive forstået rigtigt, og dermed altid søge at undgå fejl af alle slags, såvel sproglige som visuelle og auditive i forbindelse med kommunikation og formidling. I modsat fald, kan fejlene føre den ene dårligdom og misforståelse efter den anden med sig og i sidste ende få ganske uoverskuelige følger. I yderste konsekvens risikerer man at sjuskefejl, som den jeg har påpeget ovenfor, bliver årsag til, at trådene bliver overfyldt med lange, kedelige og intetsigende indlæg, som dette.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
copman: Ja, men stikker du hånden langt nok ned, vil du finde hånding . |
|
|
Efter at have presset meget hårdt på lommen, gik der hul i den , det klister jeg nu har på hånden, er det "hånding" ?
copman skrev:
"Jeg ryster min kasse". Over og ud. |
|
|
http://tinyurl.com/4t7zb BULLY-BONUS ( punktum, punktum, komma streg )
|
| Til top |
|
| |