| Forfatter |
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede det var center-diskant-kanalen...
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Jeg troede det var center-diskant-kanalen...
|
|
|
Ikke i Holgers anlæg. Mig bekendt er det kun Rene ... Og kun Rene, der bruger sådan noget 
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Så kan han lære at lade være med at "disse" folk fra Nørrebully!
Vi skyder først - og så kan det jo være ligemeget, med at spørge bagefter...
Mvh.
President of Holgers Angels
Ban Ditlevsen aka Kong ruens
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
-Så kan han lære at lade være med at "disse" folk fra Nørrebully!
Vi skyder først - og så kan det jo være ligemeget, med at spørge bagefter...
Mvh.
President of Holgers Angels
Ban Ditlevsen aka Kong ruens
|
|
|
[døde link slettet]
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Ha ha ha ha ha, faktisk er du mere tæt på, end du aner. For da jeg var ca. 4 år, havde jeg et sæt Bose 302 bundkasser - 2 x 12" i et "mærkeligt" kabinet, som intet fyldte men som spillede virkelig flot og høj bas. Ovenpå havde jeg (som på dit billede, kunne jeg tro) en topkasse bestykket med en Fane 10" (Studio 10 M) og en ST-5022 ligeledes fra Fane. Og ved du hvad? Dét var satme god hi-fi .
Kramme: Baskasser er på relativt beskedne 180 L med en port, som måler 6,5x50x28 cm (hbd). De er opbygget som letvægts, fordi de skal stables, i kun 22 mm MDF, men til gengæld med masser af afstivninger. Jeg har efter flere forsøg valgt kun at komme en enkelt plade akusilux på bagplade som dæmpning.
Topkasse som står i midten , er ligeledes opbygget i 22 mm MDF. Alle enheder deler samme kammer, og hvis man dividerer lidt frem og tilbage, så bor hver 6,5'er i 7 liter hver. Denne kasse er FYLDT med akustilux, og så er det indbygget en diode-accelerator, som jeg tror, at vi har været inde på før. Denne slår automatisk til, når det er tiltrængt!!!! __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h Lukket konto

Karantæne til 061208 http://tinyurl.com/4t58w BULLY-BONUS ( ...Karantæne Ouch ) 
Øeh, hvorfor ?
Holger4 skrev:
|
Heltny: Ha ha ha ha ha, faktisk er du mere tæt på, end du aner. For da jeg var ca. 4 år, havde jeg et sæt Bose 302 bundkasser - 2 x 12" i et "mærkeligt" kabinet, som intet fyldte men som spillede virkelig flot og høj bas. Ovenpå havde jeg (som på dit billede, kunne jeg tro) en topkasse bestykket med en Fane 10" (Studio 10 M) og en ST-5022 ligeledes fra Fane. Og ved du hvad? Dét var satme god hi-fi .
|
|
|

Nu ved jeg tilfældigvis hvor meget du hader Chokoladekage Holger4, så derfor ...sig ikke at det er en af lille Holgers efterladenskaber, som du sidder med der i hånden ? ( tak til heltny, for det afslørende billede [sakset] ). 
Holger4 skrev:
|
Kramme: Baskasser er på relativt beskedne 180 L med en port, som måler 6,5x50x28 cm (hbd). De er opbygget som letvægts, fordi de skal stables, i kun 22 mm MDF, men til gengæld med masser af afstivninger. Jeg har efter flere forsøg valgt kun at komme en enkelt plade akusilux på bagplade som dæmpning.
Topkasse som står i midten , er ligeledes opbygget i 22 mm MDF. Alle enheder deler samme kammer, og hvis man dividerer lidt frem og tilbage, så bor hver 6,5'er i 7 liter hver. Denne kasse er FYLDT med akustilux, og så er det indbygget en diode-accelerator, som jeg tror, at vi har været inde på før. Denne slår automatisk til, når det er tiltrængt!!!!
|
|
|
Det lyder faktisk ret simpelt, jeg havde en forestilling om kabinetter opbygget som matrix, eller lignende. Tak for info !
Diode-acceleratoren, som du nævner er garanteret tyvstjålet fra et af de mange brobizz-træer, som i har ovre på djævleøen. 
( dette er et hifi-forum, dette er et hifi-forum, dette er et hifi-forum, dette er et hifi-forum, dette er et hifi-forum, dette er et hifi-forum ).
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ot.. Da denne tråd alligevel er kørt af sporet - kan jeg lige så godt fortsætte! Har 4 totalt - til stålet - nedslidte 18" dæk m. kantophæng som jeg er ret træt af at lægge ører til.... De overdøver simpelthen symfonien i front-forstærkerrummet m. 8 accelleratorer, og skal derfor udfases! Sååee..., kan man forestille sig; at jeg lusker lidt rundt hos Holger4 og diskret skifter hans 18" enheder ud, - mens han brygger saftevand til mig, - og nusser lidt om pudlen?, og kan han (vil han!) kunne høre forskel efter hurtig ombygning? "Byttet" har lavprofilophæng og er "kørt" til, - alle 4 enheder har udvendige stål-wire på alle synlige flader til Ampli, Bi & mono connection direkte i resterende gummi, samt hul til 16" intern svingspole. I centrum er der plads til en Virtual-mono-discrete-compound-diskant. Forestiller mig at, T.H Blue-indikatorene sættes direkte i navhullet for max. visuelt overblink 
Ps... @Holger4...Det' Gazz! Du har verdens fedeste højttalere. Behold dem som de er, eller lad os her inde - skrælle dem 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Ot.. Da denne tråd alligevel er kørt af sporet - kan jeg lige så godt fortsætte! Har 4 totalt - til stålet - nedslidte 18" dæk m. kantophæng som jeg er ret træt af at lægge ører til.... De overdøver simpelthen symfonien i front-forstærkerrummet m. 8 accelleratorer, og skal derfor udfases! Sååee..., kan man forestille sig; at jeg lusker lidt rundt hos Holger4 og diskret skifter hans 18" enheder ud, - mens han brygger saftevand til mig, - og nusser lidt om pudlen?, og kan han (vil han!) kunne høre forskel efter hurtig ombygning? "Byttet" har lavprofilophæng og er "kørt" til, - alle 4 enheder har udvendige stål-wire på alle synlige flader til Ampli, Bi & mono connection direkte i resterende gummi, samt hul til 16" intern svingspole. I centrum er der plads til en Virtual-mono-discrete-compound-diskant. Forestiller mig at, T.H Blue-indikatorene sættes direkte i navhullet for max. visuelt overblink 
Ps... @Holger4...Det' Gazz! Du har verdens fedeste højttalere. Behold dem som de er, eller lad os her inde - skrælle dem 
|
|
|
Hvis du laver en bytter, vil Holger4 bemærke lugten af dækafbrænding, hver gang han fyrer op for anlæget, men jeg tror såmænd ikke at han vil bemærke nogen hørbar forskel. Er det mon muligt at finde 4 brugte 18" dæk, med brugbart mønster i dyngen herunder ? 

|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
|
Hvis du laver en bytter, vil Holger4 bemærke lugten af dækafbrænding, hver gang han fyrer op for anlæget, men jeg tror såmænd ikke at han vil bemærke nogen hørbar forskel. Er det mon muligt at finde 4 brugte 18" dæk, med brugbart mønster i dyngen herunder ? 

|
|
|
Godtnok syge enheder du viser frem. Alle skal en tur forbi basrep. for re-coning. Kan dog se at dit lager indeholder 2 stk. 70" PA units med potentiale nederst i billedet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Godtnok syge enheder du viser frem. Alle skal en tur forbi basrep. for re-coning. Kan dog se at dit lager indeholder 2 stk. 70" PA units med potentiale nederst i billedet 
|
|
|
Nå du bemærkede også straks, at der kun var gummikantophængene tilbage, hvorfor har de fjernet magnet og chassis ? 
De to 70" PA'ere du nævner på billedet, de kan gå dybt og egnet til Country. 
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT... Nu du nævner det der med Country! De to 70" er efter nær-kigning ikke det du tror det er! Det er Bolly Pardon's brugte BH Push-up ringe! - Booiiing. Magneten sidder dybt og virker efter sigende stadig. Kun gummiet, - vulkaniceringen - om du vil; er lettere brændt! Huuu- Huu
Stiller lige om til P4 og tråden
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Man kommer i hvert fald ikke uden om, at du har en dejlig og møg-forkælet vovsebasse -ligesom min Holger er det - wow, hvor er han sød  . Nu vil jeg putte Holger i sin kurv, velvidende at han indtager sofaen, når jeg går i seng  . Godnat herfra  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
OT... Nu du nævner det der med Country! De to 70" er efter nær-kigning ikke det du tror det er! Det er Bolly Pardon's brugte BH Push-up ringe! - Booiiing. Magneten sidder dybt og virker efter sigende stadig. Kun gummiet, - vulkaniceringen - om du vil; er lettere brændt! Huuu- Huu
|
|
|
du kan sige re-coning, gummiophæng, vulkanisering, afbrændt gummi, slangeløs, eller ej.
jeg siger to nye faseplugs og frisk luft til begge trykkammer-kabinetter, så spiller hun igen. 

|
| Til top |
|
| |