| Forfatter |
|
rasmuskarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med lyd siden på de "billige afspillere" Spytter kun 5.1 surround ud igennem min DVD afspiller... Ingen CD, eller SACD (Eller havd det nu hedder) Så vil bare have den bedst mulige lyd spyttet ud til min surround reciever...
Hvad er det oppo? Det lyder rimelig unknown taiwan?
Mbs: Har du set de "billige" samsung sammenlignet med lidt dyrere afspillere (eks denon i 2-2,5K klassen)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
| Jeg går ud fra at afspilleren skal opskalere billedet til fjernsynets opløsning, som er 720p. |
|
|
Fjernsynets opløsning er 1024*768. 720p er 1280*720.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad vil det sige? hvad har jeg brug for af "p"
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
720p er det du kommer til at køre med på dit fjernsyn....oppo er efterhånden et meget anerkendt mærke specielt i usa og har fået meget ros inde på avsforum
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
| 720p er det du kommer til at køre med på dit fjernsyn.... |
|
|
Nej, det er det jo lige netop ikke, som jeg skrev. Opløsningen på panelet er 1024*768, og det er _ikke_ 720p. På sådan et tv er det med al sandsynlighed bedst bare at lade tv'et skalere, da så få skaleringstrin som muligt er ønskværdigt. Men man skal stadig have en dvd-afspiller med et godt progressivt SD output...
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
sunmusic skrev:
| Jeg går ud fra at afspilleren skal opskalere billedet til fjernsynets opløsning, som er 720p. |
|
|
Fjernsynets opløsning er 1024*768. 720p er 1280*720.
|
|
|
sorry. Min fejl. Men find en med HDMI, da det er klart den bedste forbindelse. Lad være at købe en gammel maskine, selvom den var dyr engang. udviklingen indenfor dvd-maskiner er gået hurtigt de sidste 4-5 år. Jeg har fået at vide af en dvd-reparatør at gennemsnitlevetiden for en dvdlaser er 3-4 år og han medregnede ikke discountmaskiner. Så glem den Denon 2200. I øvrigt er salg forbudt i forum!
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Du skal selvfølgelig have en med HDMI så lad være med at lade folk prakke dig deres gamle skrammel på. Jeg går ud fra at afspilleren skal opskalere billedet til fjernsynets opløsning, som er 720p. Det kan samsung HD870, klare og den koster 485 kr.
her er link
Jeg kender ikke afspilleren, men har selv en philips dvp5960, som gør det acceptabelt på min projektor. den koster vist ca. 600. Tillykke med fjernsynet
|
|
|
Et rigtig godt forslag! Køb Samsungen, hvis du vil holde fast i de 500 kr som max grænse.
Køb IKKE brugte Denon maskiner! De leverer sikkert fint billede og lyd ,og de fleste ejere er sikkert meget glade for dem, og jeg ryger sikkert ned i helvede for mit indslag, men jeg kender INGEN, der ikke har haft MEGET store problemer med Denons forba***de laser! Så fingerene væk fra brugt Denon afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Lad være at købe en gammel maskine, selvom den var dyr engang. udviklingen indenfor dvd-maskiner er gået hurtigt de sidste 4-5 år.
|
|
|
Udviklingen har måske gået hurtigt, men det betyder på ingen måde at en afspiller til 500,- i dag kan måle sig med en ordentlig afspiller der er tre eller fire år gammel. Dengang i 2005 kom de skam også med HDMI, og et godt skalerings/de-interlacingkredsløb får man bare ikke i de billige maskiner. De-interlacing er MEGET vigtig i en afspiller der skal benyttes på et progressivt display, og det kræver altså at man kigger lidt dybere i tegnebogen end en plov. Med mindre man køber brugt selvfølgelig, hvor der altså kan findes afspillere med god de-interlacing til under en tusse...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det hele lyder meget godt... Men hvordan ved jeg at netop lige den afspiller jeg vælger har god "De-interlacing"? Skulle der være så mange problemer med Denons lasere? For mig er lydsiden vigtiger end billidsiden (elleri hvert fald lige så vigtig) Hvor god vil en billig dvd afspiller være i forhold til en i måske 2500kr klassen (Hvis jeg kun skal smide hele lyden videre til min reciever, og lade den afkode til DD 5.1?) Havde ellers fundet denne Denon, som måske faldt i min interesse: (Denne er godtnok lidt dyrere end mit budget, min hvis den er så MEGET bedre end en billig Samsung f.eks., så kunne jeg godt overveje det) http://www.guloggratis.dk/radio-tv/dvd-afspiller/annonce/314 9204
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis lyden er vigtig for dig så køb en oppo og en billig brugt cd afspillere. Det vil du få meget mere ud af. Trust me.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Raskolnikov
Hvis du læste det jeg skrev, så skrev jeg at jeg kun skulle bruge min DVD-afspiller til surround :D
Ingen CD-afspilning osv osv osv. Det er kun vigtigt for mig at "den rå lyd" som blir sendt fra DVD-afspilleren til Recieveren, sker så smrtefrit som muligt / lyder så godt som muligt. Samt hvor stor forskel jeg vil kunne mærke fra eks. fra en Denon 1730 kontra en samsung til ca. 500 (eller oppo for dne sags skyld) Hvis det eneste den skal kunne er at outputte den rå lyd til min reciever?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
Men hvordan ved jeg at netop lige den afspiller jeg vælger har god "De-interlacing"?
|
|
|
Ved at lytte til os og så købe en der koster mere end en plov fra ny
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den Denon jeg snakker om? Denon 1730?
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
sunmusic skrev:
Lad være at købe en gammel maskine, selvom den var dyr engang. udviklingen indenfor dvd-maskiner er gået hurtigt de sidste 4-5 år.
|
|
|
Udviklingen har måske gået hurtigt, men det betyder på ingen måde at en afspiller til 500,- i dag kan måle sig med en ordentlig afspiller der er tre eller fire år gammel. Dengang i 2005 kom de skam også med HDMI, og et godt skalerings/de-interlacingkredsløb får man bare ikke i de billige maskiner. De-interlacing er MEGET vigtig i en afspiller der skal benyttes på et progressivt display, og det kræver altså at man kigger lidt dybere i tegnebogen end en plov. Med mindre man køber brugt selvfølgelig, hvor der altså kan findes afspillere med god de-interlacing til under en tusse...
|
|
|
da du nu undlod at citere det så vil jeg lige nævne det igen. Holdbarheden på en dvd-laser er i gennemsnit 3-4 år.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har det at gøre med at udviklingen går hurtigt? Du får det til at lyde som om at en discount-maskine i dag er ligeså god som en high-end afspiller fra for 3-4 år siden. Men hvad har det at gøre med en påstand om at dvd-lasere ikke holder i specielt lang tid?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
| Hvad med den Denon jeg snakker om? Denon 1730?
|
|
|
Den er nummeret for lille til at have ordentlig de-interlacing. Du skal op i 1930/1940 eller Panasonic S97/100.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hvis dette er sandt, så kan det godt være det er en Samsung jeg skal kigge efter...
Hvad er forskellen mellem: DVD-HD870 (Ca. 500-600kr) og DVD-1080P7 (Ca. 800kr)
Det med Denon 1930 har Analg 5.1 output.. er jeg fuldstændig ligeglad med! Mit signal skal alligevel sendes 5.1 optisk...
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Hvad har det at gøre med at udviklingen går hurtigt? Du får det til at lyde som om at en discount-maskine i dag er ligeså god som en high-end afspiller fra for 3-4 år siden. Men hvad har det at gøre med en påstand om at dvd-lasere ikke holder i specielt lang tid?
|
|
|
1. udviklingen går hurtigt. 2. dvd-lasere holder i snit 3-4 år. På baggrund af BEGGE, prøver jeg at rådgive og på baggrund af begge jeg foreslår at han køber en ny maskine. Derfor mener jeg at du burde tage begge elementer med i din betragtning når du foreslår af der købes en brugt afspiller. Min holdning er at det bedst kan betale sig at købe en ny maskine, som har 2 års garanti. Jeg forsøger samtidigt at respektere Rasmus's budget på 500 kr.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
At udviklingen går hurtigt forstår jeg dog ikke hvor du vil hen med. En ny maskine til 500,- er stadig ikke en god maskine.
rasmuskarlsens budget kan dog strækkes lidt, så derfor foreslår jeg at man køber brugt, og så sørger for at afspilleren kan de-interlace PAL dvd-film korrekt, så man får bare nogenlunde billedkvalitet, i stedet for en af de fantastiske og hurtigt udviklede nye maskiner der ikke brillierer med andet end at de har HDMI og at det desværre er nok til at imponere de fleste.
|
| Til top |
|
| |