Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Friends - Med hi-fi feber? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

HMHansgaard: ku ikk ha skrevet det bedre

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

HMHansgaard skrev:

Jeg forundres igen og igen over den bedrevidende og nedladende tone nogle brugere på hifi4all altid synes at forfalde til?

Hi-Sonny-Fi og Jens Marius hvad med at skrue lidt ned for charmen...!

Det var absolut fine betragtninger om Set Designere mm. hvorfor skal I reagere med så megen modstand? Hvad er det lige I får ud af det?

Nå ja, nu ser jeg I har også henholdsvis 1 og 2 advarsler...lad mig bare sige at det undrer mig ikke. Forum Trolls...

Nå, så kom jeg da af med det :-)

Jamen hvis jeg ikke er enig så skal jeg vel melde det ud og komme med min mening. Det er ideen med et forum.

Men jeg syntes ikke at hverken mig eller Jens Marius er bedrevidende. Hvorfor skulle vi ikke have ligeså meget ret som jer???
Jeres påstande kan i jo ikke underbygge da i hverken arbejder inden for B&O eller for Hollywood.

Men jeg kender godt typen. Kan i ikke få jeres holdning til at stå som den rigtige, så er det bare os andre der er bedrevidende eller "yder modstand" som du så fint udtrykker det.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
...

Men jeg syntes ikke at hverken mig eller Jens Marius er bedrevidende. Hvorfor skulle vi ikke have ligeså meget ret som jer???
Jeres påstande kan i jo ikke underbygge da i hverken arbejder inden for B&O eller for Hollywood.

Men jeg kender godt typen. Kan i ikke få jeres holdning til at stå som den rigtige, så er det bare os andre der er bedrevidende eller "yder modstand" som du så fint udtrykker det.

Læs nu lige Jens Marius' indlæg igen. Hvis du ikke mener at hans tone er nedladende, hvad er den så?

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
...

Læs nu lige Jens Marius' indlæg igen. Hvis du ikke mener at hans tone er nedladende, hvad er den så?

Nu blev jeg jo også hængt op så derfor jeg ville jeg gerne slås lidt for min sag.

Men ja det han skrev var da meget muligt nedladende. Men han har i det mindste ret. Et problem jeg selv kender når "High End hovederne" herinde skal ind og gøre sig kloge når Brian skal have nogle disko højttalere.

Der er mange kloge menesker på Hifi4All. Problemet er bare at nogle også vil være kloge på ting de IKKE har forstand på.
Fordi man ved alt om High End og hvad der ellers høre til behøver man ikke være ekspert i at anbefale højttalere når Brian søger højttalere til festen.

Og det er lige akurat samme princip her i denne sag som Jens Marius også gør klart over for. Der er ingen af os der ved det som emnet handler om.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

CarrotMan skrev:
Det kan også være en "set designer" (hedder det vist) som har ment at der skulle ordentligt hifi i stuen for at give det rigtige indtryk af personerne.
Hvis du eks. ser "What women want" og ser hvad Mel Gibson har i stuen så er det ikke noget der er betalt for men noget som er valgt fordi det skal
give et bestemt indtryk af personen.

/U.

Det tror jeg nu ikke at du aner en dyt om. Typisk i dette forum. Rigtig mange, alt alt for mange udtaler sig skråsikkert om noget de ikke aner noget somhelst om. Stop det dog.

Jens

Ved du Hvad - Jens!

Det er indlæg som dine, som for mig til at tænke på, om du måtte have haft en rigtig dårlig dag, som også en tidligere indlægsholder skriver. Du kan mene, hvad du vil om hvem der er kloge og hvem der ikke er - men dette forum er et diskussionsforum og ikke en brevkasse - hvilket betyder, at vi bare "snakker" om emnet med produkter placeret i TV/film-mediet og hvad det ellers kan være. Det har vi faktisk lov til at debattere/snakke om - også selv om vi ikke ved en hujende fis om det.

Hvis du føler dig stødt på en sådan måde, at du får trang til ganske ubehøvlet at overfuse forummedlemmer - uanset om de ved noget om tingene eller ej - vil jeg anbefale dig at søge andre græsgange. Samtidig vil jeg henlede din opmærksomhed på, at der i reglerne for deltagelse på Hifi4all's fora ganske tydeligt er ridset op, at man skal tænke før man skriver - og i øvrigt henholde sig til en høflig og sober tone -

Hvis andre end Jens føler sig stødte over div. fremsatte udsagn, som efter nogens mening er usande, kan man i det mindste benytte sig af sin grundlovssikrede ret til at fortælle, hvad sandheden så er - hvis man sidder inde med den - fremfor at kaste møj i hovedet på folk - uanset  om de er uvidende eller overkloge!

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
wildstyle skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
...

Nu blev jeg jo også hængt op så derfor jeg ville jeg gerne slås lidt for min sag.

Men ja det han skrev var da meget muligt nedladende. Men han har i det mindste ret. Et problem jeg selv kender når "High End hovederne" herinde skal ind og gøre sig kloge når Brian skal have nogle disko højttalere.

Der er mange kloge menesker på Hifi4All. Problemet er bare at nogle også vil være kloge på ting de IKKE har forstand på.
Fordi man ved alt om High End og hvad der ellers høre til behøver man ikke være ekspert i at anbefale højttalere når Brian søger højttalere til festen.

Og det er lige akurat samme princip her i denne sag som Jens Marius også gør klart over for. Der er ingen af os der ved det som emnet handler om.

Mit første indlæg handler slet ikke om ret eller uret. Det jeg reagerer på er Jens´ og Sonnys måde at "debattere" på, deres tiltaleform og ret aggressive respons på et helt igennem fredeligt emne.

Jeg synes virkelig, at man kan stille spørgsmålstegn ved hvad I reelt vil med jeres deltagelse i et forum som dette. For mig ser det ud som ren og skær flaming. Ihvertfald i dette konkrete tilfælde (Friend´s tråden).

Jeg har ikke lige nogen forklaring på hvad det er der sker med nogle mennesker når de sidder foran computeren bag deres Nic, men jeg er sikker på at de samme mennesker er langt mere omgængelige og fredelige hvis man møder dem ansigt til ansigt...eller det håber jeg sandelig :-)

Ja, tænk lige en gang eller to over om det I skriver måske skulle omformuleres eller måske endda helt undlade at poste. Jeg kunne ihvertfald godt have undværet flere af jeres indlæg (Sonny og Jens). Det eneste sådanne indlæg fører med sig er at tråden bringes ud af kurs, væk fra emnet og at andre helt mister lysten til at deltage og starte nye tråde.

Måske er det i virkeligheden det I ønsker? En ophedet debat hvor folk sviner hinanden? Kan da godt se at det er lidt spændende, men kan det passe?

/HMH

Til top Vis HMHansgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HMHansgaard

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

HMHansgaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
wildstyle skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
...

Mit første indlæg handler slet ikke om ret eller uret. Det jeg reagerer på er Jens´ og Sonnys måde at "debattere" på, deres tiltaleform og ret aggressive respons på et helt igennem fredeligt emne.

Jeg synes virkelig, at man kan stille spørgsmålstegn ved hvad I reelt vil med jeres deltagelse i et forum som dette. For mig ser det ud som ren og skær flaming. Ihvertfald i dette konkrete tilfælde (Friend´s tråden).

Jeg har ikke lige nogen forklaring på hvad det er der sker med nogle mennesker når de sidder foran computeren bag deres Nic, men jeg er sikker på at de samme mennesker er langt mere omgængelige og fredelige hvis man møder dem ansigt til ansigt...eller det håber jeg sandelig :-)

Ja, tænk lige en gang eller to over om det I skriver måske skulle omformuleres eller måske endda helt undlade at poste. Jeg kunne ihvertfald godt have undværet flere af jeres indlæg (Sonny og Jens). Det eneste sådanne indlæg fører med sig er at tråden bringes ud af kurs, væk fra emnet og at andre helt mister lysten til at deltage og starte nye tråde.

Måske er det i virkeligheden det I ønsker? En ophedet debat hvor folk sviner hinanden? Kan da godt se at det er lidt spændende, men kan det passe?

/HMH

Jeg vil med glæde ændre på min "skrive måde" hvis du mener at jeg virker vred eller andet med det jeg har skrevet.

Men gør mig venligst den tjeneste at citer det fra mig som du syntes er noget hø. Så vil jeg tage det til efterretning.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Og endnu en tråd er kørt af sporet...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg lukker tråden, den er som sagt kørt fuldstændig af sporet. Jeg vil anbefale ALLE medvirkende i tråden at læse http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8163&PN =1&FID=16&PR=3

Jeg håber desuden I kan se at det er HELT forkert når i skriver at "I vil slås for sagen" og når I bliver  personlige. Det har intet at gøre med en sober diskussion. Undgå generaliseringer, undgå at blive personlige, undgå at starte et nyt emne op midt i tråden og undgå at svare folk der provokerer i tråden. Så er man godt på vej. Er man utilfreds med hvordan en person agerer har man to valgmuligheder.

1. Rapportér personens indlæg, så kigger vi på det.

2. Skriv en PB og snak om det.

Fortsat go' weekend! 

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes