Emne: Dennis’ Første Stereo ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu et flot første anlæg
Mit første var et 2000-kroners (overpris!) pap sony. Men det er også meget længe siden, da var jeg vel 8-9.
Det bruger min mor så nu __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Det er sgu et flot første anlæg Mit første var et 2000-kroners (overpris!) pap sony. Men det er også meget længe siden, da var jeg vel 8-9. Det bruger min mor så nu  |
|
|
Haha, mit første anlæg var JVC, sådan et der kunne være 3 cd'er i, det var ret in dengang, meget hurtigt tilsluttede jeg to B&O højtalere, oveni de to JVC der fulgte med, i samme indgang, jeg tror virkelig det lød ad helved til når jeg spillede muddi og salami drengene, jeg var vel 7-8 år, heh men det var nu meget sjovt. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det virkelig er dit første stereo, så kan man ikke ligefrem sige at du har valgt komponenter helt ringe. Det ser godt ud, keep it up.
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Hej Dennis, det er et flot anlæg, højtalerne er flotte. Nu er jeg jo en af dem der ikke kan lide det blå lyst i dit H/K Men flot anlæg, og klart en god indgang til h-fi verdenen, hvor du aldrig bliver færdig med at opgradere
Nu er jeg også en af dem der altid køber brugt, for der er masser af penge at spare, så kan man pludselig få hifi til 20000 kr for 5000 kr... Men det er jo ikke alle der kan lide at købe brugt, men overvej det når du skal opgradere.
Super flot og tillykke
|
|
|
Hej LouBP, jeg er også en af de mange som har fulgt din tråd og man må nok sige at man kan få meget for rigtig få penge når man køber brugt, men da jeg er nybegynder har jeg holdt mig til det sikre og købt nyt (og en udstillingsmodel) - i fremtiden kunne jeg sagtens finde på at købe brugt - evt. en LP-afspiller. Dog synes jeg selv at jeg har fået forholdsvis meget for pengene, da det inde i butikken har stået til ca. 20000 hvis det hele var nyt - så har skam fået lidt rabat 
|
|
|
Hyggeligt du følger min tråd.. Men ja det er altid godt at starte med noget man ved virker, det er ikke rart at skulle købe brugt og ikke vide hvad man skal kigge efter af diverse defekter der jo kan være. Men det finder man jo hurtigt ud af. Jeg tror bestemt ikke en lille Pladespiller ville skade dit set, og dit værelse for den sags skyld, men det H/K har vel ikke indbygget Riaa/Phono indgang? |
|
|
Jo, det har indbygget RIAA, så det er jo lige til at gå til  Desuden siger min kusines mand at han har en B&O LP-afspiller liggende som jeg gerne må få - han kan ikke huske modelnavnet, men håber at den er okay. Men når jeg får sådan én, får jeg nok brug for noget hjælp til om nålen skal skiftes osv.
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mit første STEREO-anlæg  Mit forrige anlæg var et Panasonic SC-HT75 surround reciever til 8000kr (konfi-pengene), med højttalerne fra SC-HT70-modellen fordi de var større  hehe Det var vikelig dårligt at høre musik på! Bassen var ALT for voldsom og buldrende, men det var jo det man gik efter dengang. hehe - Endte med at pille højttalerne ned og køre 2,1 med sub'en og et par beovox p30... indtil jeg fik mit nuværende. Nu har kæresten overtaget det gamle - dog med de gamle højttalere i et 2,1 system fordi B&O'erne lige var en tand for store - prøver dog at overtale hende til noget NAD C715 med et par AcousticEnergy højttalere :)
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Hej Dennis, det er et flot anlæg, højtalerne er flotte. Nu er jeg jo en af dem der ikke kan lide det blå lyst i dit H/K Men flot anlæg, og klart en god indgang til h-fi verdenen, hvor du aldrig bliver færdig med at opgradere
Nu er jeg også en af dem der altid køber brugt, for der er masser af penge at spare, så kan man pludselig få hifi til 20000 kr for 5000 kr... Men det er jo ikke alle der kan lide at købe brugt, men overvej det når du skal opgradere.
Super flot og tillykke
|
|
|
Hej LouBP, jeg er også en af de mange som har fulgt din tråd og man må nok sige at man kan få meget for rigtig få penge når man køber brugt, men da jeg er nybegynder har jeg holdt mig til det sikre og købt nyt (og en udstillingsmodel) - i fremtiden kunne jeg sagtens finde på at købe brugt - evt. en LP-afspiller. Dog synes jeg selv at jeg har fået forholdsvis meget for pengene, da det inde i butikken har stået til ca. 20000 hvis det hele var nyt - så har skam fået lidt rabat 
|
|
|
Hyggeligt du følger min tråd.. Men ja det er altid godt at starte med noget man ved virker, det er ikke rart at skulle købe brugt og ikke vide hvad man skal kigge efter af diverse defekter der jo kan være. Men det finder man jo hurtigt ud af. Jeg tror bestemt ikke en lille Pladespiller ville skade dit set, og dit værelse for den sags skyld, men det H/K har vel ikke indbygget Riaa/Phono indgang?
|
|
|
Jo, det har indbygget RIAA, så det er jo lige til at gå til  Desuden siger min kusines mand at han har en B&O LP-afspiller liggende som jeg gerne må få - han kan ikke huske modelnavnet, men håber at den er okay. Men når jeg får sådan én, får jeg nok brug for noget hjælp til om nålen skal skiftes osv.
|
|
|
Du siger bare til Men husk på at B&O ikke længere laver nåle til deres pladespillere, og på grund af deres ensrettede linje kan man ikke bare bruge andet end det B&O selv lavede. Så det er ikke nogen god invistering hvis den skal holde mange år, men hvis du får den free, så er det selvfølgelig en glimrende mulighed til at tjekke om pladespiller mediet er noget for dig, og derefter kan du jo så se dig om efter en mere langtidsholdbår invistering __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Super flot og tillykke
|
|
|
|
|
|
Hyggeligt du følger min tråd.. Men ja det er altid godt at starte med noget man ved virker, det er ikke rart at skulle købe brugt og ikke vide hvad man skal kigge efter af diverse defekter der jo kan være. Men det finder man jo hurtigt ud af. Jeg tror bestemt ikke en lille Pladespiller ville skade dit set, og dit værelse for den sags skyld, men det H/K har vel ikke indbygget Riaa/Phono indgang?
|
|
|
|
|
|
Du siger bare til Men husk på at B&O ikke længere laver nåle til deres pladespillere, og på grund af deres ensrettede linje kan man ikke bare bruge andet end det B&O selv lavede. Så det er ikke nogen god invistering hvis den skal holde mange år, men hvis du får den free, så er det selvfølgelig en glimrende mulighed til at tjekke om pladespiller mediet er noget for dig, og derefter kan du jo så se dig om efter en mere langtidsholdbår invistering |
|
|
Okay, det vidste jeg slet ikke, men som sagt, så får jeg den nok gratis (eller for et symbolsk beløb). Efterfølgende bliver det måske en Rega - en af mine venner har en Rega P3 stående som jeg måske må købe - er sådan én noget værd? Glæder mig til at lege med sådan en sag - har sågar allerede købt min første LP - "Johnny Cash At Folsom Prison" og en af dagene skal jeg lige have kigget min mors stak LP'er igennem efter noget guf :)
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Ja det er rigtigt at HK'et spiller lidt varmt og amerikansk, den har også en del muskler størrelsen taget i betragtning, men synes det er en super forstærker, til en "billig" penge.. Du sku også prøve at køre din DVD25 digitalt ind i din HD970 og så bruge den som DAC, den har jo en excellent 384 bits DAC, som man kan bruge med en ekstern digital kilde..
|
|
|
Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC.
men tak for forslaget!
|
|
|
Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI..
|
|
|
Hvis jeg skal have lyden gennem HD970'eren via coaxial, er der så nogle bestemte mærker jeg skal gå efter? er ikke så meget inde i det med kabler. - ved heller ikke om mine nuværende kabler er det svageste led i mit setup - er der nogle som kender noget til In Akustik kabler?
|
|
|
Hvis du ofrer 300-400 kr på et coaxial mellem de to, så er det alt rigeligt efter min mening har selv gode erfaringer med QED(HFK), VDH(HFK) og Black Rhodium(TP).. Kan godt være sidstnævnte er for dyre, det kan jeg ikke lige huske..
|
|
|
Fik lige en af mine venner til at tage et kabel med hjem fra sit arbejde - et Pure|AV Belkin coaxialkabel. Det kostede 250kr i butikken men fik det til indkøbspris - 41kr!!!!!!!!!! de tjener sgu mange penge på kabler de skiderikker! Tror ikke at jeg lige foreløbigt vil skifte det ud med et dyrere, da jeg slet ikke ser film lige så tit som jeg lytter til musik. Rune, du har haft HD970 engang - hvad betyder det når der står PCM 48KHz i displayet når jeg bruger den som DAC? Under DVD47'erens lyd instillinger har jeg sat den til PCM og maximum dynamic range på 96KHz - er det bare fordi lyden på dvd'en er indspillet i op til 48KHz at den viser det på DAC'en?
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Ja det er rigtigt at HK'et spiller lidt varmt og amerikansk, den har også en del muskler størrelsen taget i betragtning, men synes det er en super forstærker, til en "billig" penge.. Du sku også prøve at køre din DVD25 digitalt ind i din HD970 og så bruge den som DAC, den har jo en excellent 384 bits DAC, som man kan bruge med en ekstern digital kilde..
|
|
|
Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC.
men tak for forslaget!
|
|
|
Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI..
|
|
|
Hvis jeg skal have lyden gennem HD970'eren via coaxial, er der så nogle bestemte mærker jeg skal gå efter? er ikke så meget inde i det med kabler. - ved heller ikke om mine nuværende kabler er det svageste led i mit setup - er der nogle som kender noget til In Akustik kabler?
|
|
|
Hvis du ofrer 300-400 kr på et coaxial mellem de to, så er det alt rigeligt efter min mening har selv gode erfaringer med QED(HFK), VDH(HFK) og Black Rhodium(TP).. Kan godt være sidstnævnte er for dyre, det kan jeg ikke lige huske..
|
|
|
Fik lige en af mine venner til at tage et kabel med hjem fra sit arbejde - et Pure|AV Belkin coaxialkabel. Det kostede 250kr i butikken men fik det til indkøbspris - 41kr!!!!!!!!!! de tjener sgu mange penge på kabler de skiderikker! Tror ikke at jeg lige foreløbigt vil skifte det ud med et dyrere, da jeg slet ikke ser film lige så tit som jeg lytter til musik.
Rune, du har haft HD970 engang - hvad betyder det når der står PCM 48KHz i displayet når jeg bruger den som DAC? Under DVD47'erens lyd instillinger har jeg sat den til PCM og maximum dynamic range på 96KHz - er det bare fordi lyden på dvd'en er indspillet i op til 48KHz at den viser det på DAC'en?
|
|
|
Jeg er næsten 100 på at det er fordi DVD'en er optaget i 48 KHz, prøv evt. med flere DVD'er for at se om det ændrer sig.. Mener i øvrigt også det nogen gange står bag på coveret, hvordan lyden er optaget.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for hjælpen!
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Super flot og tillykke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du siger bare til Men husk på at B&O ikke længere laver nåle til deres pladespillere, og på grund af deres ensrettede linje kan man ikke bare bruge andet end det B&O selv lavede. Så det er ikke nogen god invistering hvis den skal holde mange år, men hvis du får den free, så er det selvfølgelig en glimrende mulighed til at tjekke om pladespiller mediet er noget for dig, og derefter kan du jo så se dig om efter en mere langtidsholdbår invistering
|
|
|
Okay, det vidste jeg slet ikke, men som sagt, så får jeg den nok gratis (eller for et symbolsk beløb). Efterfølgende bliver det måske en Rega - en af mine venner har en Rega P3 stående som jeg måske må købe - er sådan én noget værd? Glæder mig til at lege med sådan en sag - har sågar allerede købt min første LP - "Johnny Cash At Folsom Prison" og en af dagene skal jeg lige have kigget min mors stak LP'er igennem efter noget guf :)
|
|
|
Uha da, Johnny Cash - At Folsom Prison er bestemt en herlig vinyl, godt køb Rega p3 er en fin begynderpladespiller, uden for meget forvirrende tingeltangel, så længe de ikke skal betale det hvide ud af øjnene for den. Den er ret populær, men jeg vil altid vælge en Thorens eller andet frem for den. som ofte også koster det samme. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der lidt nyt igen!  Jeg har lånt min svigerfars Rega Planar 3 pladespiller og det har forårsaget i at jeg ikke længere har plads til mit gamle billedrørsfjernsyn. Derfor har jeg købt mit en fladskærm; en LG 42" LCD-skærm (42LG5010), som bare er rigtig lækker med 1080p24 og det hele. Den står til 14000kr ude i elgiganten, men da jeg har en god ven som arbejder derude, fik jeg det til 10800 kroner  , så nu er der dømt biografstemning og der bliver set film som aldrig før  Dog har jeg lidt problemer: - når jeg fører de digitale lydsignaler fra dvd-afspiller og tv gennem min DAC indbygget i cd-afspilleren, kommer der et lille delay på lyden, sådan at det irriterer super meget når man først begynder at lægge mærke til at mundbevægelserne ikke passer 100% sammen med lyden - hvad kan man gøre for at afhjælpe dette? Er det nødvendigt at investere i en dyrere DAC?
- fladskærmen skal op på væggen og hænge, men det er jo en gipsvæg - er det sikkert nok at hænge det op med ravpluks?
- Eftersom jeg har fået en god fladskærm og elsker at se film, må jeg få anskaffet mig en bluray-afspiller, MEN skal jeg så købe en dyr bluray-afspiller og skille mig af med min H/K DVD47, eller skal jeg købe en billigere bluray-afspiller og beholde dvd-afspilleren? - Hvad kan bedst betale sig?
- Sidst men ikke mindst: 720p mod 1080i-opløsningen (tænker på den indbyggede up-scaler i min dvd-afspiller) - hvad er bedst? jeg tænker selv 720p grundet det mere flydende billede og at man nærmest alligevel ikke kan se forskel på hd og full-hd med mindre man har en KÆMPE skærm og sidder tæt på, men hvad mener I?
og nej, dette indlæg har selvfølgelig ikke så meget at gøre med hifi og stereo og for det beklager jeg!
|
Til top |
|
|
CarstenH Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)
Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert anlæg du har dig der (:
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ganske fornuftigt  __________________
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak!  Dog ser det noget anderledes ud nu - skal se om jeg kan få taget nogle billeder her en af dagene. Lige lidt spørgsmål:Hvordan kan jeg se hvilken nål som sidder på min Rega Planar 3 LP-afspiller? - kan kun se at der står Denon dernede. Har stadig lidt problemer angående min DAC: Når jeg fører de digitale lydsignaler fra dvd-afspiller og tv
gennem min DAC indbygget i cd-afspilleren, kommer der et lille delay på
lyden, sådan at det irriterer super meget når man først begynder at
lægge mærke til at mundbevægelserne ikke passer 100% sammen med lyden -
hvad kan man gøre for at afhjælpe dette? Er det nødvendigt at investere
i en dyrere DAC? Kan det passe at den eneste forskel på dyrre og billige blu-ray-afspillere er deres evne til at spille normale dvd'er? og i såfald, er det smartest at skilde sig af med sin dvd-afspiller når man køber en blu-ray afspiller, eller får man det bedste resultat ved at holde det adskildt? Sidst men ikke mindst: 720p mod 1080i-opløsningen (tænker
på den indbyggede up-scaler i min dvd-afspiller) - hvad er bedst? jeg
tænker selv 720p grundet det mere flydende billede og at man nærmest
alligevel ikke kan se forskel på hd og full-hd med mindre man har en
KÆMPE skærm og sidder tæt på, men hvad mener I?
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Men husk på at B&O ikke længere laver nåle til deres pladespillere, og på grund af deres ensrettede linje kan man ikke bare bruge andet end det B&O selv lavede. |
|
|
Men så kan du jo bare købe "B&O" nåle fra andre end B&O. Se f.eks. her: http://www.sound-smith.com/cartridges/boall.htmlVenlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|