Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 15:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Flex Audio - ny forhandler i Odense (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Som det ses på billederne har Raidho magnet systemet intet med Seas systemet at gøre. Der er tale on en helt ny type af magnet system. Det har to helt afgørende fordele. Det er superstift og kan mætte jernet. Det giver bedre dynamik. Og det er ektremt åbent og giver klart mindre kompresion og støj.

Der er udtaget et hvilende patent på konstruktionen, som bliver åbnet hvis en anden producent starter produktion af et lignende system.

Membranerne bliver fremstillet ved at behandle Aluminium i en plasmaproces, som forløber i 60 timer for at nå en lagvækst på 100 um så membranen består a 66% aluminiumsoxid og resten er så en 0.1mm kerne af aluminum. Processen er kold og membranerne er spændingsfrie så de ikke kan selvdestruere som det er set på  andre typer a keramiske membraner. 1.order breakup på en Raidho Ceramix 4" enhed er ca 12.5 KHz- Samme enhed med en menbran i ren alu. har en 1.order breakup på ca 5.5 KHz. lidt ligesom den seas enhed der tidligere har være vist.

Det viser klart at hvis man vil arbejde med stive membraner så skal de hulme være så stive som det er procesmæssigt og økonomisk muligt. 



__________________
Raidho Acoustics
Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Som det ses på billederne har Raidho magnet systemet intet med Seas systemet at gøre. Der er tale on en helt ny type af magnet system. Det har to helt afgørende fordele. Det er superstift og kan mætte jernet. Det giver bedre dynamik. Og det er ektremt åbent og giver klart mindre kompresion og støj.

Der er udtaget et hvilende patent på konstruktionen, som bliver åbnet hvis en anden producent starter produktion af et lignende system.

Membranerne bliver fremstillet ved at behandle Aluminium i en plasmaproces, som forløber i 60 timer for at nå en lagvækst på 100 um så membranen består a 66% aluminiumsoxid og resten er så en 0.1mm kerne af aluminum. Processen er kold og membranerne er spændingsfrie så de ikke kan selvdestruere som det er set på  andre typer a keramiske membraner. 1.order breakup på en Raidho Ceramix 4" enhed er ca 12.5 KHz- Samme enhed med en menbran i ren alu. har en 1.order breakup på ca 5.5 KHz. lidt ligesom den seas enhed der tidligere har være vist.

Det viser klart at hvis man vil arbejde med stive membraner så skal de hulme være så stive som det er procesmæssigt og økonomisk muligt. 

God aften MiiB.

Jeg takker for din assistance vedr. tekniske forklaringer mv. Det var vist lige det, som enkelte personer ønskede at vide om din enhed.

Fortsat god aften.

/Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej MIIB og Flex

Om magnetsystemmet overtræder Seas patentet skal jeg ikke gøre mig klog på.Det er der sikkert advokater der kan finde ud af, mod behørig betaling. Men der skal ikke fra min sidde herske tvivl om, at det er endog rigtigt flot udført.Og jeg håber at jeg en dag kan høre det spille.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Andre.

Du kan forvisse dig om at der ikke er flig af seas patent in Raidhos magnet system. Hexadym systemet er konventionelt idet det anvender topplade og polstykke. Vi har magneterne direkte siddende på polringens yderside. og også på polstykkets bund. Det giver en push-pull konfiguration som er unik for Raidhos magnet system og den direkte årsag til systemets store akustiske transperens.

Magnetsystemet har måske større inflydelse på enhedens performance end membran materialet!!!



__________________
Raidho Acoustics
Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hey,

Arg, Jbl har også push/pull magnetsystemer.

Seas magnetsystem har også magnetterne siddende på polringens sider i bunden. Den eneste forskel er at i også har gjort det på de toppladen.

PushPull giver ikke nødvendigvis en fordel. Det kommer an på om det hele spiller sammen. Det kan man så simulere i f.eks. femm eller lign magnetsimulerings software.

Der findes et hav af smart motorsystemer. Jeg har selv gang i et som jeg håber at kunne lave en dag.

Miib> Har du nogle Klippel måling på enheden? BL måling? Eller er det lavet på "ge-hør" ?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Andre.

Du kan forvisse dig om at der ikke er flig af seas patent in Raidhos magnet system. Hexadym systemet er konventionelt idet det anvender topplade og polstykke. Vi har magneterne direkte siddende på polringens yderside. og også på polstykkets bund. Det giver en push-pull konfiguration som er unik for Raidhos magnet system og den direkte årsag til systemets store akustiske transperens.

Magnetsystemet har måske større inflydelse på enhedens performance end membran materialet!!!

Nej jeg tror du har ret i, at det ikke overtræder seas patentet.De har været så tåbelige, at skrive det skal indeholde seks stk. magneter, hverken mere eller mindre . Har du overvejet, at udføre top ringen i presset nanojern, det skulle sænke forvrængningen ydeligere, da du vil få minimeret hvirvelstrømmene, der induceres i jernet.ATC bruger noget lignende, bare ikke med nanojern.

Hvordan bliver det til et push-pull, ved at sætte en magnet i hver ende.Set fra svingspolens side, som det vel skal, kan jeg ikke se din påstand er korrekt ?. Har du lavet et dobbeltsvingspolegab  

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Vi har ikke adgang til kippel eller dynamisk BL udstyr har Du??

Man kan ikke sige a tingene er lavet på gehør idet jeg har adgang til simulerings udstyr af en helt anden klasse end FEMM og derfor har jeg rimelig fod på systemets dynamiske u-liniariteter.

Netop det at megneterne sidder på topringen er noget at det der gør performance bedre end de magnet systemer der PT benyttes på enheder fra Accuton Thiel eller Seas..

Det kan sikkert gøres bedre endnu. men det resultat vi nu har er bestémt et skridt i den rigtig retning..

mvh 



__________________
Raidho Acoustics
Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hey,

Kan du ikke vise en BL kurve så?

FEMM kan med et museklik, så det burde da kunne lade sig gøre. BL afspejler jo netop hvor godt magnetsystemet er lavet, sammen med spolen.

Jeg tror nok du kan leje dig ind, ellers sender man bare en enhed til Klippel, så sender de en utrolig fyldestgørende rapport tilbage.

http://www.klippel.de/service/measservice.asp

Så kan du også se om spolen sidder 100% rigtig i gabet, og hvorvidt din BL er flad, Le uliniariteter osv.

På deres side kan du se hvilke virksomheder der har ders egen klippel. Tymphany, seas osv.

Jeg vil sige, at jeg syntes det er super fedt i tør bevæge jer af nye veje. Mange (næsten alle) holder sig til de gamle gennemprøvede designs, og tør ikke prøve nyt. suk...

Jeg kom på ideen om to spoler over hinnanden med et mellemrum, kørende i ét gab. Var til snak ved Tymphany, men de sagde det ville ikke virke. Jeg har nu fundet ud af at Manger (dødstjerneenhden) faktisk bruger det, og det faktisk GIVER en flad BL kurve. Nu bruger flere og flere det. Deres patent er udløbet, men stadig tør fabrikker ikke prøve det.

 

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

 

Femm viser kun et statisk billede af fluxen i og omkring svingspole gabet. Selvfølgelig kan man optimere det så der ligner hinanden over og under gabet. bla med geometri. Men det er noget mere interessant at vide hvordan det dynamisk ændrer sig når der er strøm igennem svingspole og den inducerer magnetfeldt ind i polstykkerne. en flad med impedans kurve med  begrænsest induktion er nok en god indikation. men kun et begrænset billede af hvad der virkeligt sker.

BL er produktet af flux og længde af tråden i svingspolegabet.

Tilsvarende er den fysiske udformning vigtigere fordi bagsiden af membranerne udsender lige så meget lyd som forsiden. Kigger bagsiden af membranen direkte ind i en tyk og massiv polplade. Så er det ikke godt. Vi har to magnet systemer et traditionelt udformet et (med 10 25x15 mm neodyn diske) og det ikke så traditionelle Raidho system. Der ikke ellers forskel og fluxen i gabet er det samme. Målemæssigt er der ikke forskel på enhederne, men lyttemæssigt er der simpelthen mindre støj på det åbne magnet system.

Kippel vil være godt. Men som du ser er kurven opbygget med stag så den let lader sig ændre. Igen er det dynamisk balance der er nøgleordet. Dvs ens complianece ved ud og ind bevægelser. Det kan selvfølgelig måles. Det kan oversættes direkte til at enheder der ikke er balance powerhandler meget dårligt. Så jeg har arbejdet med den dynamiske balance igennem justeringer med lavfrekvens for at få bedst mulig powerhandeling.

Jeg ser du er fran Randers kanten. Måske skulle du kigge op.

mvh



__________________
Raidho Acoustics
Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg vil meget gerne kigge op. Hvor bor i?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey.

Jeg vil meget gerne kigge op. Hvor bor i?

God aften Syncroniq.

Raidho er bosat i Ålestrup. Deres adresse er Raidho Acoustics, Bjergagaardsvej 8-10, 9620 Aalestrup, Denmark.

Flex Audio er bosat på følgende adresse: FLEX AUDIO, Næsby Skovvænge 6, 5270 Odense N., DK.

Venligst

Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Vellykket Åbningsreception hos Flex Audio
AF: Flex Audio - 8/7-08 14:27:08

Flex Audio takker for en vellykket åbningsreception.


Undertegnede vil gerne sige tusinde tak til venner, familie, bekendte, samarbejdspartnere og kunder for det flotte fremmøde til åbningsreceptionen af FLEX AUDIO den 5. juli 2008. Der skal også lyde en stor tak for de mange fine gaver I diskede op med.

Jeg håber på, at dagen gjorde positivt indtryk hos alle, der valgte at møde op, og fejre denne store dag, hvor FLEX AUDIO for alvor blev søsat.

Endvidere skal der lyde en speciel tak til følgende for jeres fantastiske support og samarbejde:

Lone Skotte Find, Filialdirektør Danske Bank.
Susanne Schou Larsen, Seniorrådgiver Danske Bank.
Ann Purkjær Plaetner, Salesmanager Raidho Acoustics.
Lars Kristensen, Raidho Acoustics.
Michael Børresen, Raidho Acoustics.
Kim Østergaard, Direktør/ejer Østergaard Group/Exclusive HiFi.
Jens Elkjær, Direktør/ejer JE-Hifi.
Dong Le, Chefredaktør/ejer
www.hifireview.dk

Slutteligt, skal der lyde en kæmpe tak til min kone, Lene, for den enorme støtte og opbakning du har ydet gennem hele opstartsfasen af FLEX AUDIO. Uden din støtte intet FLEX AUDIO!

Kommende kunder og andre interesserede skal være velkommen hos FLEX AUDIO i fremtiden.


Med venlig hilsen
Rune Skov
  Direktør

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Vellykket Åbningsreception hos Flex Audio

Bla bla bla....

Øhh...nå



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
FLEX skrev:

<SPAN ="overskrift">Vellykket Åbningsreception hos Flex Audio</SPAN>


<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Bla bla bla....



Øhh...nå




Tænk før du taler

Hvad var der nu galt i FLEX's indlæg? Jeg syntes da det er helt på sin plads at gøre som FLEX gør her. Takke de der har gjort det muligt osv. Det er endda noget der er ON-topic
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Tænk før du taler

Hvad var der nu galt i FLEX's indlæg? Jeg syntes da det er helt på sin plads at gøre som FLEX gør her. Takke de der har gjort det muligt osv. Det er endda noget der er ON-topic

Hvad får vi ud af at vide f.eks. hvem denne forhandlers bankforbindelse er (med navn nævnelse) ???

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Sjoenne skrev:
Tænk før du taler Hvad var der nu galt i FLEX's indlæg? Jeg syntes da det er helt på sin plads at gøre som FLEX gør her. Takke de der har gjort det muligt osv. Det er endda noget der er ON-topic


Hvad får vi ud af at vide f.eks. hvem denne forhandlers bankforbindelse er (med navn nævnelse) ???




Tjaa.. det for DU ikke noget ud af.. og det var vist heller ikke meningen.

Det var et indlæg med TAK, noget man gør for at vise påskønnelse af det andre har gjort.
Det ville være synd hvis du nu kunne få noget så positivt som et TAK, drejet over i noget negativt.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Tillykke Rune, dejligt at se noget nyt der starter godt.

 



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Hvad får vi ud af at vide f.eks. hvem denne forhandlers bankforbindelse er (med navn nævnelse) ???



Tjaa.. det for DU ikke noget ud af.. og det var vist heller ikke meningen.

Det var et indlæg med TAK, noget man gør for at vise påskønnelse af det andre har gjort.
Det ville være synd hvis du nu kunne få noget så positivt som et TAK, drejet over i noget negativt.

Der står da intet relevant for os her på HIFI4ALL.

Det havde været anderledes med et indlæg med fotos og tilhørende tekst fra åbningen.



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

det er en kopi af pressemeddelelsen publiceret på hifi-musik.dk, hvor Flex audio takker for deltagelsen ved åbningsreceptionen.
hifi4all.dk har ikke bragt invitiationen, hvorfor pressemeddelelsen med tak, ville være underlig at bringe. Flex vælger derfor at smide den her i tråden, da jeg er sikker på at der er brugere herinde der var med til receptionen.

Flex: Godt at høre at det hele gik godt. Jeg var desværre forhindret i at dukke op, men mange tak for invitationen.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

God aften.

Jeg er da ked af, hvis det opfattes som noget ligegyldig sludder. Jeg synes det er på sin plads, at sige tak for den flotte opbakning, der var til min åbning. Og, ja, jeg takker også andre personer, da netop disse personer har givet mig et skub i den rigtige retning, så jeg har fået mulighed for at starte min egen lille virksomhed... Og det er jeg selvfølgelig yderst taknemmlig for!

På gensyn i løbet af sommeren.... Nu er der tid til at kaste sig over musikken.

Venligst

Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes