Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Duet – Retur desværre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Synes også det er meget rart selv at ha' styr på hvad der sker hvornår, så man ikke pludselig har fået nye / ændrede features, fordi den har opdateret sig sig. If it aint broken, don't fix it

/erla

Det er jeg sådan set ikke uenig i, men så burde de sende en mail om at der er en update.

j. 

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:
erla skrev:

Synes også det er meget rart selv at ha' styr på hvad der sker hvornår, så man ikke pludselig har fået nye / ændrede features, fordi den har opdateret sig sig. If it aint broken, don't fix it

/erla

Det er jeg sådan set ikke uenig i, men så burde de sende en mail om at der er en update.

j. 

For mig er en af de største fordele ved Squeezebox / Duet / Transporter og Squeezecenter, at det er Open Source, hvilket betyder at alle i princippet kan være med til at udvikle og / eller komme med ønsker til udviklingen. Det giver en helt anden dynamik, end når en central traditionel kommerciel virksomhed styrer det hele. Se f.eks. den mængde af plug-ins der findes til SqueezeCenter - de ville aldrig være blevet udviklet hvis ikke folk selv kunne lave dem og dele dem med andre.

Og man kan frit oprette sig som bruger i deres forums, og abonnere på de emner man synes er interessante - eller kigge forbi med jævne mellemrum. Det var på denne måde jeg blev opmærksom på den nye opdatering.

Det er en anden måde at gøre det på end traditionelt, og de sender ikke en mails i tide og utide, medmindre man altså abonnerer på deres forum - hvor mængden af mails til gengæld kan være ganske overvældende.

Alt har fordele og ulemper - jeg synes bestemt der er flere fordele end ulemper ved denne forretningsmodel, og synes det er fantastisk som SlimDevices har formået at skabe en kommerciel virksomhed omkring deres gratis software, og hvordan Logitech efterfølgende har overtaget denne forretningsmodel, fremfor at lukke softwaren, som man ofte ser det ske når store virksomheder overtager små inovative virksomheder.

Men som sagt er der fordele og ulemper ved alt...

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hvis man går i Squeezecenter / indstillinger / avanceret / softwareopdatering og vælger check automatisk for softwareopdateringer, så bør der komme en meddelse i Squeezecenter om at der er en ny opdatering man kan hente.

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej Torben

Tak for det. Det stod der ganske rigtigt også i bunden! Jeg trækker mit brok i mig igen ...

j.

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Haj

Martin_Kbh skrev:

Jeg har også Duet - kører både digitalt og analogt idet jeg tester DAC's. Umiddelbart er jeg glad for produktet - men det har taget lidt tid at nå dertil.

Mit setup kører stabilt over mit accesspoint fra Zyxel ZyAir B-1000 V2. sat op alene med det formål at køre Duet. Der er manuelt åbnet for de porte Port 3483 (UDP), Port 3483 (TCP), Port 9000 (TCP) som DUET bruger. Alt fimware er opdateret.

Jeg bruger Squeeze Center til at mappe/scanne mine musik drev, men ellers holder jeg Squeeze Center nedlukket idet applikationen konflikter med controlleren.

Duet’en er sat op til at køre med Controlleren over WLAN - ikke direkte – dette virker bare ikke. Både controlleren og Duet’en er sat op på routeren med faste IP-adresser låst til deres respektive MAC’ adresser. Husk på at DUET ikke lagrer noget – den downloader alt i realtid – derfor skal dens forbindelse til WLAN bare køre.

Nu mangler jeg bare en super DAC til alt mellem 5- 20K.

Rart med info om portene på routeren

thumbs up

*BM*

Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Nåe fik langt om længe skiftet min gamle Zyxel Prestige 304 router ud med den Speedstream 5880 router som jeg modtog for 2 år siden... ja ja der er jo ingen grund til at smide elektronik ud som virker fint

Og fint virkede det indtil min Duet.... jeg havde især knas med controller..... og nu efter et par dage med måske 5 power off/on så har det endnu ikke fejlet

FYI er på 7.01

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Er der evt nogle som kan smide en fremgangsmåde ud på siden, om hvordan man sætter Duet'en op på bedst måde (det med faste mac-adresser).

Jeg er virkelig en klaphat til sådan noget netopsætnoing... hehe

Lars 
Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

*SGA*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Nu sidder jeg her som ny mulig Squeezebox Duet ejer og bliver lidt bekymret. Er den ikke værd at investere i? Skal man måske alligevel vente lidt og se, om næste version får rettet alle manglerne?.. Hmm.. Det bliver ikke nemt at vente..

Men en helt anden ting, som jeg håber, en eller anden herinde kan svare på. Jeg har betalt Internet af min arbejdsgiver - der desværre er meget paranoid hvad IT-sikkerhed angår. Jeg har en Linksys WAP54G trådløs, men den kan naturligvis ikke nøjes med at køre med almindelig kryptering. Den kører derimod med tildelte IP-adresser. D.v.s., at kun de "indkodede" PC'ere og deres IP-adresser kan koble på den trådløse. Kunne forestille mig, at det giver problemer, når Squeeze'en skal tilsluttes? Er der nogen herinde, der har haft samme problem/udfordring? Vil jeg lige have afklaret, inden jeg (sikkert alligevel ) investerer i en Squeeze..

Til top Vis *SGA*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *SGA*

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Duet løsningen er i nogen tilfælde ikke så plug and play som man kunne ønske, folk har meldt om problemer specielt med det trådløse setup. På den anden side hvis du kender lidt til netværks opsætning og ikke er computer analfabet så vil jeg påstå at du kan få det til at fungere uden de store problemer. Efterhånden er der også rettet en del fejl via firmware opdatering.

En anden ting er din medarbejder forbindelse, jeg er bange for at du løber ind i problemer ud fra den beskrivelse du har givet, hvis routeren kun godtager kende mac adresser kan det ikke lade sig gøre(måske hvis du kabler dem). Har du adgang til administrationen af routeren?
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes