Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Naim (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Så, nu har jeg modtaget en mail fra en autoriseret Naim forhandler i England. De tilbyder mig en SuperNait (demo-model) + 5 års fabriksgaranti (som alle Naim kunder får i UK). Hvis jeg får problemer med installationen eller udstyret, som ikke kan ordnes via telefon eller mail, så flyver de en tekniker til DK. Jeg skal dog bare sørge for 1 dags overnatning. Hvis apparatet fejler, har jeg som sagt 5 års garanti. Jeg skal bare sende det retur, og får det tilbage igen når det har været en tur hos Naim. Desuden kan jeg få en Flat-Cap eller High-Cap til under halvpris, hvis jeg tager sådan en med i købet.Se, det er service og support i verdensklasse. Noget som åbenbart er standard derovre (og sikkert i alle andre lande)...den eneste person i DK, som tilnærmelsesvis yder noget af det samme, er manden som til daglig står i Vassago Hifi. Det siger bare lidt om serviceniveauet herhjemme. Der er ingen tvivl om, hvor jeg vil gøre mit køb. Så kan AudioVector rende og hoppe.

Wow forhandler denne butik også Linn?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

Jaja, brugte apparater må de selvfølgelig godt sælge/sende

Lyder som en ok forretning - skynd dig at købe en Hi-Cap, løftet i vellyd er ikke til at tage fejl af

FC duer vist kun til CD5x.

/HC

Jeg har kun ros tilovers for denne forhandler. De er virkelige hjælpsomme, og svarer på mail prompte. Desuden sælger de til en del kunder i Norge, så mon ikke deres skandinaviske kunder er yderst tilfredse med dem?

Jeg skal slippe 26k for SuperNait + High Cap 2...fragt og service er inkluderet i prisen. Desuden er det kun SuperNaiten, som er brugt. Den er kun 6 mdr gammel. High-Cap2 er helt ny. Du kan ikke engang få en ny SuperNait for de penge...og så sidder du med sølle 2 års dansk garanti....og jeg formulerede i øvrigt forkert i mit tidligere indlæg: Hvis mit Naim udstyr fejler, bliver den hentet hjemme hos mig, og bliver derfra fragtet over til forhandleren i England.

Ja, jeg er simpelthen forbavset over dette service niveau.

Og ja Jonas, de forhandler også Linn!
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Har jeg misset noget eller har vi ikke fået et link til butikken
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Så dum er jeg heller ikke. Jeg tror godt, du ved hvordan tingene fungerer i hifi-branchen her i lille Danmark. Der sidder en person, hvis navn jeg ikke udtaler, som sikkert får ondt i måsen. For hvem husker ikke Nordost farcen?

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Den husker vi godt. Nogle af os, altså...

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

klc-audio skrev:
Så dum er jeg heller ikke. Jeg tror godt, du ved hvordan tingene fungerer i hifi-branchen her i lille Danmark. Der sidder en person, hvis navn jeg ikke udtaler, som sikkert får ondt i måsen. For hvem husker ikke Nordost farcen?

Mener faktisk det er forbudt at forhindre os kunder i at handle frit i EU så hvis man kan få på skrift at et mærke kræver noget skal sælges i et bestemt land på en bestemt måde vil dette Mærke få EU problemer ;o)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Lige som man sidder med sit dankort i hånden, dumper der en mail i indbakken fra en gut som hedder Ashley James...Hifi enthusiaster kender sikkert manden, men for dem som ikke ved det, så er han een af personerne bag engelske AVI.

Der bliver lanceret en ny aktiv og forbedret ADM9 (kræs for kendere) sammen med en ny sub (på 40kg!). ADM9 har som sagt indbygget power-amp + pre og endda en DAC. Denne DAC skulle være absolut forrygende. Faktisk læste jeg på et forum, at en bruger med et anlæg til ca. 160.000kr skiftede til dette system, som koster latterlig lavt i forhold til.

Ashley har inviteret mig over til England for en demo. Det kunne være man skulle tage imod tilbuddet...og sælge alt sit l**t

Og ja, læs lige det her: Get hvilken DAC, der sidder i den ADM9? Hvis jeg siger Wolfson WM8741, hvad siger I så???

Okay, lad mig hjælpe: Det er den samme DAC, som LINN siger er verdens bedste...nemlig den der sidder i deres server til £10.000!

VÆRSGO'!

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Det var vist mig som fandt en US forhandler som man kunne få til at sende NO-kabler til DK til under halv pris af hvad DK forhandlere kunne præstere - Umiddelbart efter jeg postede et link til forhandleren blev denne pålagt ikke at sælge varer uden for US. Jeg gætter på at XXXX, som var DK importør, rettede henvendelse til NO med henblik på at få "lækagen" stoppet - det virkede så ikke helt

Hvad kunne du egentlig handle Supernait ned på ved en DK forhandler?

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

Jeg har svært ved at tro at man som officiel importør via lovgivning er tvunget til at hjælpe en parallel-importør??

/HC

Nu er lovgivning i nu jo heldigvis ikke op til folks tro, men op til hvad der faktisk står i loven, og sådan er det, alt andet er ulovligt ihvertfald her i EU. (min forskruede hjerne er ved at erindre hvor det står præcis, den arbejder bare ikke så stærkt pt.)

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

Det var vist mig som fandt en US forhandler som man kunne få til at sende NO-kabler til DK til under halv pris af hvad DK forhandlere kunne præstere - Umiddelbart efter jeg postede et link til forhandleren blev denne pålagt ikke at sælge varer uden for US. Jeg gætter på at XXXX, som var DK importør, rettede henvendelse til NO med henblik på at få "lækagen" stoppet - det virkede så ikke helt

Hvad kunne du egentlig handle Supernait ned på ved en DK forhandler?

/HC

Ja, det er ren farce.

Hos en DK forhandler koster en Naim 30k. Han kunne gå med til 28.500kr. plus et Chord kabel. SUK!

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Kan i ikke poste navnene på de danske importører, som - efter min mening - misbruger deres position

Hermed kan vi som forbrugere stille en række kritiske spørgsmål når vi står ude hos forhandleren. Det bør ikke være sådan, at en importør som ikke formår at gøre sine produkter attraktive, straffer kunderne der ønsker at købe varen andetsteds. Importøren bør i stedet tilbyde en række tiltag der styrker sin position, hvilket f.eks. kan være en ekstra garanti (Panasonic har noget der minder om det), en attraktiv prispolitik (set med forbrugens øjne), højere serviceniveau (udbringning, tilslutning osv.).

Det er således ikke så meget det juridiske, men mere det moralske aspekt jeg ønsker at kunne agere overfor. Jeg vælger gerne et andet sted at handle, hvis jeg fornemmer at importøren gør sit for at malke min konto.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

N/M

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 05:13 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt, så har Ole ikke forsøgt at lukke "lækager" mv. Endvidere yder han og hans medarbejdere service i verdensklasse - og det koster jo ikke overraskende penge.  At hænge ham ud fordi at han på ærlig vis forsøger at drive en respektabel forretning er lige voldsomt nok.

Jeg kunne nævne flere andre som driver forretning på et noget lavere plan, men i får mig ikke til at sætte navne på dem

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Update:

En venlig sjæl lod mig lytte til et sæt aktive AVI ADM9 (ældre model) mod et sæt Focus Audio til 40k og GamuT L3.

FA og GamuT var spændt for B.A.T. og Audio Research i mens ADM9 kun var sluttet til en SONOS. Vi prøvede også en MAC med Air Port Express.

Husk nu at ADM9 har indbygget forstærker og DAC. 100 watt til diskant og 200w til bas + en Wolfson DAC, som bl.a. sidder i LINN KLIMAX DS. Desuden bruger ADM9 samme forforstærker kredsløb som LINN's pre til $3200...Ashley siger bare, at AVI har fået den til at lyde bedre end LINN's løsning. Hatten af for det!

Nå, nu tilbage til ADM9. Lad mig bare sige, at disse små kasser blæste simpelthen al konkurrencen væk. Nu ved jeg hvorfor, han både sælger sine Focus Audio og GamuT! Fordelen ved aktive speakers er til at føle på. Pludselig virker passive løsninger sløve og uengagerende.

Nu bliver helt i tvivl om SuperNait og HighCap2 er prisen værd...og så mangler du stadig højttalere og kabler! Det skal virkelig spille for at slå ADM9! Jeg kan kun sige prøv at give dem en chance!

Det er ikke for sjov, at flere audiofiler har solgt deres svinedyre anlæg til fordel for denne lille charmerende speaker...men lyden...den er bare alt andet end lille!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
en Wolfson DAC, som bl.a. sidder i LINN KLIMAX DS.

Nå ja en fed sammenligning........ En KIA Pikanto har nogle motordele i aluminium som en farrari også har så denne KIA køre helt sikker som en Farrari og med samme ydelse og kraft.

Hilsen Jonas Bojer

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
gæst skrev:

Nå ja en fed sammenligning........ En KIA Pikanto har nogle motordele i aluminium som en farrari også har så denne KIA køre helt sikker som en Farrari og med samme ydelse og kraft.

Hilsen Jonas Bojer

Din sammenligning er ubrugelig og fuldstændig ude af proportioner, og det ved du godt selv. Men istedet for at forsvare dig selv, din ære og dit dyrebare køb så prøv da selv at lytte. Du bruger jo bare ord?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

Jonas bojer skrev:
gæst skrev:

Hilsen Jonas Bojer
Din sammenligning er ubrugelig. Men istedet for at forsvare dig selv, din ære og dit dyrebare køb så prøv da selv at lytte. Du bruger jo bare ord?

Nej nej så misforstår du mig. Jeg mener blot man ikke direkte kan sammenligne færdige hifi komponenter blot fordi de bruger samme stumper. Jeg har lyttet mange højtalere med samme diskant enhedder og de lyder meget forskelligt, jeg har lyttet forskelle på elektronik i en forforstærker og samme stumper i en ny kombination giver en helt anden lyd og kvalitet. Jeg mener blot ikke man kan sammenligne produkter bare fordi de indeholder nogle af de samme komponenter og direkte bruge dette som argument for et produkt er direkte vildledende i mine øjne.

Hilsne Jonas Bojer

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Det er helt korrekt at samme DAC og kredsløb ikke bare pr automatik betyder bedre eller ligeså god lyd - det hele handler om korrekt brug og implantation.

Næste duel bliver i mod en Sneaky DS.

Jeg har selv Linn i den lidt billigere ende, men selvkritik kan jeg godt tåle...

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Det er helt korrekt at samme DAC og kredsløb ikke bare pr automatik betyder bedre eller ligeså god lyd - det hele handler om korrekt brug og implantation.

Næste duel bliver i mod en Sneaky DS.

Jeg har selv Linn i den lidt billigere ende, men selvkritik kan jeg godt tåle...

Har selv lige købt en Sneaky og er særdeles imponeret!

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Rettelse: jeg har haft Linn...lige nu, står jeg uden forstærker...

Måske ADM9, måske SuperNait + High-Cap2...jeg ved i hvert fald, hvor jeg får mest for pengene.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes