Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifisnobberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

En lidt pudsig ting omkring en del mærkesnobberi, kan være at en bruger, der har holdt hårdnakket på ét mærke over længere tid, ikke kan/vil fortælle når han pludselig skifter mærke.
Der bliver for mange løse ender, fra tidligere indlæg, der er for svære at få styr på.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

jeps vi diskuterer stadig snobberi...

jeg mener det er snobberi  ( og ikke kun en holdning )når man mener man udfra målinger alene eller udfra erfaring kan vurdere hifi produkters kvaliteter.

Jeps, det er ikke alene snobbet, det er også indskrænket og jeg_er_den_eneste_sandhed   Men det er nok (forhåbenligt) bare mig der opfatter noget forkert - beklager.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
sunaudio skrev:

jeps vi diskuterer stadig snobberi...

jeg mener det er snobberi  ( og ikke kun en holdning )når man mener man udfra målinger alene eller udfra erfaring kan vurdere hifi produkters kvaliteter.

Jeps, det er ikke alene snobbet, det er også indskrænket og jeg_er_den_eneste_sandhed   Men det er nok (forhåbenligt) bare mig der opfatter noget forkert - beklager.

Det er det nok, eller også er du en hvileløs "zapper"

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Ja det kan jeg love dig at jeg har, men jeg har også lært at man aldrig bliver færdig med at få ny læring og har også lært at det er umuligt træffe definitive konklusioner.

det er dejligt og det giver ro i sindet når man kan træffe defintive konklusioner og det er derfor mange søger til sekter og indenfor hifi, tilslutter sig at følge en bestemt guru eller et bestemt hifi mærke og deres guru

Argumenterne er nok ved at slippe op, mit udstyr er en uskøn blanding af nyt og gammelt, umodificeret, ombygget eller hjemmekonstrueret af enten undertegnede eller af bekendte, men en optagelse af eksempelvis et flygel skal den onde lyne mig lyde af lige præcis dét flygel i dét lokale hvor det er optaget, og ikke noget som helst andet

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
kongruens skrev:

Du har ret Bjørnix.

Jeg vil aldrig kunne tale om en fejls rigtighed og mene det alvorligt.

Jeg vil kunne tale om, at jeg er mere tolerant overfor en type fejl, end en anden, men at vrøvle, eller agere vrøvlet, det gør jeg kun, når jeg ikke vil tages alvorligt.

Mvh.

Det er nok derfor du ikke bliver taget alvorligt

Der findes kredse, i hvilke man er mere ked af, ikke at blive taget alvorligt, end andre...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
sunaudio skrev:

Ja det kan jeg love dig at jeg har, men jeg har også lært at man aldrig bliver færdig med at få ny læring og har også lært at det er umuligt træffe definitive konklusioner.

det er dejligt og det giver ro i sindet når man kan træffe defintive konklusioner og det er derfor mange søger til sekter og indenfor hifi, tilslutter sig at følge en bestemt guru eller et bestemt hifi mærke og deres guru

Argumenterne er nok ved at slippe op, mit udstyr er en uskøn blanding af nyt og gammelt, umodificeret, ombygget eller hjemmekonstrueret af enten undertegnede eller af bekendte, men en optagelse af eksempelvis et flygel skal den onde lyne mig lyde af lige præcis dét flygel i dét lokale hvor det er optaget, og ikke noget som helst andet

Den ovenstående udtalelse, skal så læses med det forbehold, at gengivelsen gerne må indeholde de rigtige fejl. Hvad det er for nogen, er selvsagt ikke til debat, for fejlene er jo rigtige.

(Det overlades hermed til den enkelte læser, præcis hvor alvorligt man vil tage dette indlæg.)

Mvh.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Nix Bjørn, men du svarer jo ikke på de spørgsmål du bliver stillet. Du svarer jo blot med et nyt postulat der skal anfægte ens viden.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:
Nix Bjørn, men du svarer jo ikke på de spørgsmål du bliver stillet. Du svarer jo blot med et nyt postulat der skal anfægte ens viden.

Hvilket spørgsmål er ikke besvaret ?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:
bjørn skrev:
kongruens skrev:

Du har ret Bjørnix.

Jeg vil aldrig kunne tale om en fejls rigtighed og mene det alvorligt.

Jeg vil kunne tale om, at jeg er mere tolerant overfor en type fejl, end en anden, men at vrøvle, eller agere vrøvlet, det gør jeg kun, når jeg ikke vil tages alvorligt.

Mvh.

Så kan det jo undre at du ikke søger andre territorier

Det er nok derfor du ikke bliver taget alvorligt

Der findes kredse, i hvilke man er mere ked af, ikke at blive taget alvorligt, end andre...

Mvh.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Kære Bjørn

Hvis man skulle stikke halen mellem benene og løbe sin vej, hver gang man i en sammenhæng støder på en enkelt voksen mand, der åbenbart ikke er vokset fra at være uforskammet og heller ikke er for fin til at manipulere med sine citater, så bliver livet s'gu for besværligt.

Nogen gange vælger man jo bare den nemmeste løsning, eksempelvis at gå efter manden, fremfor at argumentere, ikke sandt?

-Jeg tror minsandten, vi her har et lyslevende eksempel på at snobberifænomenet eksisterer...

Mvh.

antileon
Branchemedlem
Branchemedlem

Gryphon Audio

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
sunaudio skrev:

Dit var nu dit eget indlæg med måling på CD/LP/optagemedie, hvor du postulerede at man ud fra det kan vurdere hvad der er bedst, og det er jeg lodret uenig i.

Ud fra de 3 nævnte mediers karateriska er det ikke svært at påpege fordele og ulemper. Det er muligt at du ikke kan, jeg kan godt.

du skriver hvad man kan forvente udfra omfattende målinger af en konstruktion, ( er enig i ), men der er langt fra måling til endelig resultat under udvikling af hifi produkter.

Ikke ret lang når man fjerner "historiefortællingen"

Nej der er ikke noget specielt CD plade / Lp plader jeg mener man skal bruge under en lyttesession, men fx har Gryphon brugt Flemming Rasmussens store samling af masterbånd under udvikling af deres produkter.

Nu er Flemming jo ikke konstruktør og en hel del, er konstrueret eksternt men det kan da godt være at samtlige apparater har været en tur forbi båndsamlingen og Flemmings gamle Duelundere (dem med 2x10 (SP260HT) + 2x Thiel)

LP/CD ja nu taler vi jo om hifi snobberi, og hifi handler om stor naturtrohed omkring materialet, og alene derfor siger det jo sig selv at det kun kan dreje sig om afspillefasen, og ud fra dine postulater er det jo let at afgøre at CD er bedre end lp, hvis man måler signal/støjforhold, wow mm.

Hvis det er rigtigt at den der måler bedst er bedst, hvorfor finder mange lyttere så glæde ved lp?

Fordi de er håbløse romantikere eller fordi de oplever noget andet i gengivelsen som mangler på CD?

Jeg ved ikke hvad "folk oplever", jeg benytter både cd, dat, spolebånd og rent afspilningsmæssigt lp, men da det alene er musikken der er drivkraften er ingen af medierne er omgivet af noget der minder om romantiske forestillinger.

Bortset fra vores højttalere er det over 15 år siden at vi har brugt eksterne konstruktører, .. ikke at der er noget i vejen med det, men der er sådan er det forholder sig.
Til top Vis antileon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antileon Besøg antileon's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Kære Bjørn

Hvis man skulle stikke halen mellem benene og løbe sin vej, hver gang man i en sammenhæng støder på en enkelt voksen mand, der åbenbart ikke er vokset fra at være uforskammet og heller ikke er for fin til at manipulere med sine citater, så bliver livet s'gu for besværligt.

Det er sandelig noget man lærer hen af vejen, ligesom at afdrible fisken efter oplysninger om 3 parts private forhold

Nogen gange vælger man jo bare den nemmeste løsning, eksempelvis at gå efter manden, fremfor at argumentere, ikke sandt?

Det er du jo et udmærket eksempel på

-Jeg tror minsandten, vi her har et lyslevende eksempel på at snobberifænomenet eksisterer...

Det er ikke godt at stå så længe foran spejlet, det ender med at du tro på det du ser

Mvh.

Lars.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hi-fi snobberi.. Ja bestemt!

Men folk må jo bruge deres penge som de ønsker.. jeg har nærmere ondt af dem der bruger 10.000 vis af kroner på bla kabler o.l (men vi vil jo nok gerne snydes lidt når det kommer til stykket)

Jeg syntes lykken ved hi-fi er at finde super-grej til en billig penge Så er der også penge til andre ting i livet!

Til top Vis Lars.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars.S

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes