Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifisnobberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

NU blander jeg mig lige igen.

KAN DET DA IKKE VÆRE SÅ LIGE MEGET???

at nogle folk vælger at investere prisen på et mindre udviklingsland i hifi for at vise det frem uden at have en ide om god lyd er da deres problem. Jeg kunne ikke være mere ligeglad om folk har ditten eller datten, men hvis folk spørg om min mening i forhold til deres anlæg, så skal jeg da med glæde give dem den.

Om l**tet har kostet 10000, 100000 eller 1000000 er for mig bare en række nuller. Hvis vedkommende til 10000 har lagt tanker bag, studeret hvad der passer bedst, lyttet og undersøgt, er det i mine øjne så meget mere værd, end hvis en til en mil bare har købt et ultra livsstils anlæg for at blæse sig selv op. Det siger sku da mere om personen end noget andet gør. COME on...de er som bedstefædre der køber deres vilde motocykler for tiden og crasher en efter en fordi de har købt for stort og ikke ved hvad de har købt. De sidste mange ugers MC dødsfald skyldes tildels at de ikke ANER hvad det er de har købt og ikke aner hvordan man tøjler dem. Samme princip med HIFI. Sæt ord på det i har og ikke mindst...sæt pris på det

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

NU blander jeg mig lige igen.

KAN DET DA IKKE VÆRE SÅ LIGE MEGET???

at nogle folk vælger at investere prisen på et mindre udviklingsland i hifi for at vise det frem uden at have en ide om god lyd er da deres problem. Jeg kunne ikke være mere ligeglad om folk har ditten eller datten, men hvis folk spørg om min mening i forhold til deres anlæg, så skal jeg da med glæde give dem den.

Om l**tet har kostet 10000, 100000 eller 1000000 er for mig bare en række nuller. Hvis vedkommende til 10000 har lagt tanker bag, studeret hvad der passer bedst, lyttet og undersøgt, er det i mine øjne så meget mere værd, end hvis en til en mil bare har købt et ultra livsstils anlæg for at blæse sig selv op. Det siger sku da mere om personen end noget andet gør. COME on...de er som bedstefædre der køber deres vilde motocykler for tiden og crasher en efter en fordi de har købt for stort og ikke ved hvad de har købt. De sidste mange ugers MC dødsfald skyldes tildels at de ikke ANER hvad det er de har købt og ikke aner hvordan man tøjler dem. Samme princip med HIFI. Sæt ord på det i har og ikke mindst...sæt pris på det

Jo....det er nemlig ligegyldigt. Snobberi kan nemt handle om jaulousi og ikke en skid andet. Når nogen overhovedet kan find på at gøre "snobberi" til et problem, så er det i høj grad for egen regning.

Sidst jeg kiggede, så var det ikke blevet forbudt, at være en blærerøv eller sågar et røvhul. Nu er det også ved at være sommer, og højsæson for at mange af hifi4all´s brugere går mere eller mindre mentalt kold. Det er altid morsomt, at se hvor latterligt det kan blive. Om ikke andet, så kan vi forsat hævde os ved at se skævt til andre. Tænkt hvis man forsøgte at forstå andres motiver istedet for at betvivle dem.....

Cheers

Bradford

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Medlem skrev:

den er god med dig, har du virkelig hørt en LP afspiller i god kvalitet

Har du hørt cd/digital afspilning i god kvalitet?

Ja!, utallige gange.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Det koker vel i hovedsak ned til holdning og kommunikasjon, ikke hva man har?

Hvordan andre oppfatter en selv, hvordan en selv oppfatter andre, og hvordan dette fremkommer kommunikatitivt.

Dette er vel ikke tråden for å diskutere de ulike avspillingsmediene? Blir vel off-topic?

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hifi Snobberi er desværre også noget vi oplever ude i butikkerne. Jeg har ofte oplevet at ville demonstrere et produkt for en kunde, som afviser mærket enten fordi vedkommende ikke kender det, eller det" ikke kan spille musik", dette uanset om vedkommende nogensinde har lyttet til det.

Een af de dårligste oplevelser jeg har haft med hifi snobberi, var på en udstilling i London, hvor vi kom forbi AudioFreaks med et setup af C-J & Avalon. Vi bliver mødt af den mest arrogante attitude af Branko Bozic ( ejer af Audiofreaks ) hvor han udtrykker attituden: " Her er I da vist gået forkert, mit grej har I afligevel ikke råd til, derfor kan I ikke lytte til det." Der var det så tidspunktet for at gå ned og drikke en øl istedet.

Desværre kan jeg heller ikke se mig fri for hifi snobberi fx interesserer mp 3 mig ufatteligt lidt uanset om man kan køre det ukomprimeret eller ej...

Hifi4all er et rigtigt godt forum hvor der burde være plads til alle og på det "trin" man befinder sig på, om man er begynder eller har et super high end system. Der burde ikke være noget spørgsmål der er for "dumt" ,( man kan jo lade være med at kommentere det), omvendt bør der også være plads til , at folk kan debattere om hvorvidt en Mcintosh er bedre end en Krell eller ej uden at blive beskyldt for snobberi.

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Boman skrev:
Medlem skrev:

den er god med dig, har du virkelig hørt en LP afspiller i god kvalitet

Har du hørt cd/digital afspilning i god kvalitet?

Ja!, utallige gange.

Så køre vi i en uendelig løkke igen.

Hvis vi ikke synes vinyl er cd'en langt overlegen, så har vi ikke hørt en lp afspiller i god kvalitet.

Men hvis vi hævder, at I ikke har hørt cd afspilning i god kvalitet, så har I hørt det mange gange.

Altså vores meninger har ikke samme værdi, som meningerne fra en tilhænger af vinyl-religionen.

Jeres gud er den største!

Jeg spillede vinyl de første 40 år af mit hifi-liv, og selvom man kan opnå overordentlig god kvalitet fra vinyl, kan det ikke hamle op med gode digitale optagelser/gengivelser.

Desværre er der mange dårlige cd-plader, som kan bekræfte vinyltilhængerne i deres tro.   

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Det der virkelig er komisk - og vel godt kan betegnes som en form for snobberi - er netop, når folk, frem for at mene at noget er bedre end noget andet, begynder at tale om rigtigt og forkert. Sagen er jo den, at uanset antallet af nuller på kvitteringen, kan man være helt sikker på, at det udstyr man anskaffer sig, ikke gengiver korrekt. Der findes ikke udstyr, der kan gengive rigtigt. Det kan ikke lade sig gøre.

Det man diskuterer, er altså hvilke fejl, der er mest tålelige - og det er vel egentlig et ret dårligt udgangspunkt for at afvise noget kategorisk. Det lyder, i hvert fald i mine ører, lidt dumt at stille sig op og konstatere at: "min fejl er den eneste rigtige".

Mvh. 

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Det der virkelig er komisk - og vel godt kan betegnes som en form for snobberi - er netop, når folk, frem for at mene at noget er bedre end noget andet, begynder at tale om rigtigt og forkert. Sagen er jo den, at uanset antallet af nuller på kvitteringen, kan man være helt sikker på, at det udstyr man anskaffer sig, ikke gengiver korrekt. Der findes ikke udstyr, der kan gengive rigtigt. Det kan ikke lade sig gøre.

Det man diskuterer, er altså hvilke fejl, der er mest tålelige - og det er vel egentlig et ret dårligt udgangspunkt for at afvise noget kategorisk. Det lyder, i hvert fald i mine ører, lidt dumt at stille sig op og konstatere at: "min fejl er den eneste rigtige".

Mvh. 

Enig

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Vinyl vs. CD skal over i en anden tråd ... her snakker vi om hifi snobber! Respekter lige emnet tak 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

der er en på dette forum der har følgende kommentar tilknyttet sin profil. jeg mener der står:

MAN KAN IKKE ARGUMENTERE MOD SMAG

kloge ord..

Lp'ens, cd'ens og det analoge magnetbånds fordele henholdsvis ulemper lader sig måle, analysere og vurdere rent teknisk, det har intet med smag at gøre

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Bjørn, mener du dermed at man udelukkende kan måle sig frem til hvad der lyder bedst?

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Vinyl vs. CD skal over i en anden tråd ... her snakker vi om hifi snobber! Respekter lige emnet tak 

Vinyl vs. CD er efter min mening en stor del af årsagen til hifi-snobberiet, og det ved du jo godt, Torben. Du er jo en klog mand, men ellers har du da ret med hensyn til placering af tråde

Nu bliver det spændende at se hvem der føler sig truffet her. Er det CD-folket eller vinyl-entusiasterne
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

det er snobberi / arrogance hvis man definitivt konkluderer at et medie er bedre fremfor et andet.

- man kan kun konkludere hvad er bedst hvis man har hørt ALT hvad der findes af medier, både nyt og gammelt, (og hvis man konkluderer noget vil det stadigt være subjektivt), hvilket i praksis er umuligt.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Mvh. 

Det er alt andet end tåbeligt at undersøge/diskutere hvilke fejl der er mindst generende, virkeligheden er igen referencen

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jeg vil gerne bede administrator specifikt udpege, hvor i de kommenterede indlæg, der debatteres vinyl kontra cd. Faktisk har jeg svært ved at se, hvordan man kan være meget mere on-topic...

Mvh.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Zorglub skrev:

Vinyl vs. CD er efter min mening en stor del af årsagen til hifi-snobberiet, og det ved du jo godt, Torben. Du er jo en klog mand, men ellers har du da ret med hensyn til placering af tråde

Nu bliver det spændende at se hvem der føler sig truffet her. Er det CD-folket eller vinyl-entusiasterne

Altså det er jo helt fint at snakke om LP folket er snobber fordi de mener at de altid har ret, og rotter sig sammen mod CD folket (ikke at jeg dermed giver udtryk for at de generelt har den holdning!). Det er bare den evindelige CD vs. LP som medie at vi ikke lige skal lukke op for her ... uha

Jeg tror også det er vigtigt at slå lidt på den tromme der hedder respekt. Jensen var lidt inde på at der var folk der holder sig væk pga. der går for meget børnehave i den. Den tror jeg godt på - for hvem gider peges fingre af og blive kaldt en snob (eller andre ting) fordi en hobby er blevet dyr?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg vil gerne bede administrator specifikt udpege, hvor i de kommenterede indlæg, der debatteres vinyl kontra cd. Faktisk har jeg svært ved at se, hvordan man kan være meget mere on-topic...

Mvh.

Du må nøjes med mig ... det var Boman og medlems indlæg jeg refererede til. Emnet er jo lidt, uhm, varmt, så vi har en lidt kortere snor end normalt. Håber du er med på den. Læs også mit svar til kalle_dk.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
kongruens skrev:

Mvh. 

Det er alt andet end tåbeligt at undersøge/diskutere hvilke fejl der er mindst generende, virkeligheden er igen referencen

Jeg går ud fra, at du dermed erklærer dig enig, ellers må du i gang med at læse indlægget igen.

Mvh.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Bjørn, mener du dermed at man udelukkende kan måle sig frem til hvad der lyder bedst?

Hvis du med "bedst" mener "mest korrekt" og hvis man har kontrol over sine virkemidler så er svaret ja, men det er selvfølgelig en forudsætning at man kender målet.

Det fratager selvfølgelig producenterne, anmelderne og forhandlerne muligheden for at fortælle de historier der skal sælge produkterne og kunderne muligheden for at kunne fortælle historierne videre og i sidste ende retfærdigøre investeringen overfor sig selv og omverdenen.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:
bjørn skrev:
kongruens skrev:

Mvh. 

Jeg går ud fra, at du dermed erklærer dig enig, ellers må du i gang med at læse indlægget igen.

Mvh.

Jeg ved godt hvilke fejl der er til at leve med og hvilke der ikke er, var det det du ville vide ?

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes