Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 05:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifisnobberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian B
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil

Bruger siden: 28 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

dali1288 skrev:
Det er blandt andet derfor vi så sjældent ser en guldfisk ryge en fed samtidig med den danser cancan og jodler på hollandsk

Det er nu ikke helt rigtigt, det er nærmere fordi der er længere til Bornholm end på cykel, specielt om vinteren .

Til top Vis Christian B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian B

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Den største gruppering af disse såkaldte karismatikere, hvis udsagn - der sædvanligvis har form af uunderbyggede, teoretiske komplekser, som beskriver noget, vi allesammen har lidt på fornemmelsen og derfor bedst kan tilbedes, uden at lade sig kontrollere for validitet - findes indenfor den humanistiske studieretning, i daglig omtale kendt under betegnelsen: sociologer.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Snobberiet kommer IMHO mest til udtryk herinde når "nybegyndere" eller "fattigrøve" spørger om hjælp men enten bliver ignoreret totalt eller får smidt den der "du får INGEN god lyd for de penge, makker" attitude i hovedet.  Så ser man virkelig at for at passe ind på siden, skal man åbenbart være nogenlunde velhavende og stille "spændende" og dyre spørgsmål.  Her er det temmelig misvisende at siden hedder hifi4ALL.

Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

rane skrev:

Snobberiet kommer IMHO mest til udtryk herinde når "nybegyndere" eller "fattigrøve" spørger om hjælp men enten bliver ignoreret totalt eller får smidt den der "du får INGEN god lyd for de penge, makker" attitude i hovedet.  Så ser man virkelig at for at passe ind på siden, skal man åbenbart være nogenlunde velhavende og stille "spændende" og dyre spørgsmål.  Her er det temmelig misvisende at siden hedder hifi4ALL.

Godt indlæg der!

Jeg tror ikke helt at det kan undgås at nogle har den reaktion. Omvendt så syntes jeg ikke problemet er toneangivende. Jeg nyder at sidde og kigge på nystartede folk med simpelt, men velspillende grej. De tråde der er i mit stereo, hvor folk på SU triller dba/ksb igennem for billige hifi hits er der rigtig mange af. Hvis du kigger de tråde så er der næsten altid 3-4 lyn hurtige positive kommentarer fra folk.

Jeg tror at når en bruger viser sig grej frem, så har det måske et element i at blive accepteret, eller få noget positiv feedback. For mig gør det ikke noget at der er det behov. Det giver jo muligheden for at sidde og kigge på alle de spændende sager og høre om folks erfaringer.

Mvh. en Dali 104 "snob"
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

rane skrev:

Det kan også ske at nogen får opgraderet deres anlæg så meget, at siden ikke længere er 'fin nok' at være på, og så daffer man af.

De der har opgraderet så meget, har således sat sig selv uden for det fællesskab, de tidligere var en del af. Synd for en god hobby, når det ender på den måde...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hey Spencer!

Spencer skrev:

Det kan også ske at nogen får opgraderet deres anlæg så meget, at siden ikke længere er 'fin nok' at være på, og så daffer man af.

De der har opgraderet så meget, har således sat sig selv uden for det fællesskab, de tidligere var en del af. Synd for en god hobby, når det ender på den måde...

Nu sidder jeg jo med lidt ekstra oplysninger da jeg af og til (læs: hele tiden ) får mails fra brugere. Det er ikke ualmindeligt at folk vil have fjernet grej tråde fordi det er blevet for kosbart. Ikke fordi de ikke vil dele det med os, men fordi de er bange for tyveri mv. Det er jo ikke total umuligt at finde ud af hvem folk er, hvis der er handlet lidt på ksb osv.

Måske skulle vi starte et vidne beskyttelses program?

Jeg kan godt forstå dem, men det er alligevel ærgerligt.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

...jeg er bare glad for hifi4all FINDES,at man så

må ryste lidt på hovedet en gang imellem,tja...

sådan er det bare...tænk bare på trafikken,osse

en del skøre personer derude......

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hey Spencer!

Spencer skrev:

Nu sidder jeg jo med lidt ekstra oplysninger da jeg af og til (læs: hele tiden ) får mails fra brugere. Det er ikke ualmindeligt at folk vil have fjernet grej tråde fordi det er blevet for kosbart. Ikke fordi de ikke vil dele det med os, men fordi de er bange for tyveri mv. Det er jo ikke total umuligt at finde ud af hvem folk er, hvis der er handlet lidt på ksb osv.

En del af den nervøsistet stammer fra en tid hvor plasmaskærme og andre fladskærme var meget dyre, og en eftertragtet vare blandt indbrudstyve. Det er forhåbentlig en tendens der vil tage af, med de priser der efterhånden er på det marked.

Det specielle hifi er næppe en let omsættelig vare, og ej let at løbe væk med.
En løsning på dette problem, kan være GPS-sporingsenheder, ala dem B&O bygger ind i en del udstyr.

Er man nervøs for sit udstyr, er det selvfølgelig bedst ikke at have en personlig tråd omkring det.
Det forhindrer ikke at man deltager i andres tråde, om deres hifi.
At man derfor vælger at blive helt væk, når man nu ikke selv har en tråd længere, syntes jeg er synd.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hey Spencer!

Spencer skrev:

ja og mange vil heller ikke forbi der er så meget bræk snak herinde.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

sådan er det bare...tænk bare på trafikken,osse

en del skøre personer derude......

Ja tak, der er de alle sammen ude.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jensen:Man bør ikke føle sig forpligtet til at læse/kommentere i alle tråde Der er masser af tråde her på hifi4all som jeg finder super kedelige.Så dem hopper jeg let og elegant henover.Der er heldigvis noget for enhver smag her på sitet Nogle vil have debat om masser af teknik,andre vil have billeder og stærk subjektivitet(som undertegnede foretrækker)
Jeg synes ikke der er noget videre snobberi herinde.Og skulle der være en enkelt snob eller to,så pyt.De udgør ikke et særligt stort antal,så vidt jeg kan fornemme Jeg synes folk herinde er som folk er flest ude i det virkelige liv.Tænk hvis vi alle var ens.Så forstummede debatten hurtigt,og det er vel ikke målet,vel?     

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Zorglub skrev:
Hey Spencer!

Spencer skrev:

ja og mange vil heller ikke forbi der er så meget bræk snak herinde.

En hobby der involverer en lidenskab, vil naturligvis føre til at der indimellem ryger en finke af fadet.

Vi er heldigvis forskånet for hooliganisme indenfor hifi.
Der har endnu ikke været arrangerede slagsmål imellem Linn-fanatikere og Bose-ejere.
Slagsmål foran hifimesser har der heller ikke været nogen af endnu (så vidt jeg er orienteret).

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Gade vide om vi når dertil, at når der afholdes udstillinger/arrangementer osv., så ryger der KT88 rør gennem luften, eller der blot uddeles en "flad" i ny og næ

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Spencer skrev:

Gade vide om vi når dertil, at når der afholdes udstillinger/arrangementer osv., så ryger der KT88 rør gennem luften, eller der blot uddeles en "flad" i ny og næ

Det tror jeg ikke du skal regne med at det kommer der til. Ja der kan jo sikkert godt gemme sig en enkelt derude der tager det SÅ seriøst, men min erfaring er at folk er nogle helt andre når man står over for dem. Ellers siger de bare ikke hvem de er ... det er også mere sikkert med hooliganisme på skrift . Det værste jeg har oplevet var nok en der lovede Witzel en omgang, det ved jeg ikke lige hvordan jeg selv ville have håndteret. Nu er jeg jo heller ikke helt på højde med Mr. W

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Den rene fanatisme, med 'dette mærke er bedst' eller 'denne teknologi er bedst', er ikke så udbredt, når man tæller antallet af fanatikere.

Jeg kan ikke komme i tanke om mere end en lille håndfuld, der stadig holder stædigt på en ensidig filosofi.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Der har endnu ikke været arrangerede slagsmål imellem Linn-fanatikere og Bose-ejere.
Slagsmål foran hifimesser har der heller ikke været nogen af endnu (så vidt jeg er orienteret).

Jeg ved det er så ukorrekt, men jeg håber det bliver arrangeret og jeg håber vi får at vide hvor det sker. Så skal jeg sku' nok komme med mit kamera og lave noget godt journalistisk fotoarbejde.

Og selvfølgelig en tråd med billeder.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Den rene fanatisme, med <span style="font-style: italic;">'dette mærke er bedst'</span> eller <span style="font-style: italic;">'denne teknologi er bedst'</span>, er ikke så udbredt, når man tæller antallet af fanatikere.Jeg kan ikke komme i tanke om mere end en lille håndfuld, der stadig holder stædigt på en ensidig filosofi.

Hvorfor er det liiiige at jeg føler mig truffet over ovenstående?    

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Spencer skrev:
Den rene fanatisme, med <span style="font-style: italic;">'dette mærke er bedst'</span> eller <span style="font-style: italic;">'denne teknologi er bedst'</span>, er ikke så udbredt, når man tæller antallet af fanatikere.Jeg kan ikke komme i tanke om mere end en lille håndfuld, der stadig holder stædigt på en ensidig filosofi.

Hvorfor er det liiiige at jeg føler mig truffet over ovenstående?    

Skulle der ligge noget gammelt Luxman i genbrugscontaineren, så samler du det nok op - mon ikke ?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
rane skrev:

Godt indlæg der!

Jeg tror ikke helt at det kan undgås at nogle har den reaktion. Omvendt så syntes jeg ikke problemet er toneangivende. Jeg nyder at sidde og kigge på nystartede folk med simpelt, men velspillende grej. De tråde der er i mit stereo, hvor folk på SU triller dba/ksb igennem for billige hifi hits er der rigtig mange af. Hvis du kigger de tråde så er der næsten altid 3-4 lyn hurtige positive kommentarer fra folk.

Jeg tror at når en bruger viser sig grej frem, så har det måske et element i at blive accepteret, eller få noget positiv feedback. For mig gør det ikke noget at der er det behov. Det giver jo muligheden for at sidde og kigge på alle de spændende sager og høre om folks erfaringer.

Mvh. en Dali 104 "snob"

Jeg synes nu heller ikke problemet er så stort, men der er nu alligevel mange fordomme og negative holdninger der går igen i debatten. Der er nogle brugere der har svært ved at acceptere at vi ikke alle foretrækker samme lyd og derfor taler negativt om andres grej. Der er mange myter om de forskellige mærker, og de hænger fast fordi de gentages ofte i debatten. Her er det min overbevisning at mange tror på myterne fordi de har hørt/læst dem så tit så de ender med at opfatte dem som kendsgerninger uden at de selv har gjort deres erfaringer med det pågældende mærke.

Et godt eksempel på snobberi fandt jeg lige i en anden tråd. En bruger ber om råd til køb af en ny/brugt forstærker til under 5000,-, og SMAJ anbefaler en fin Sony ES-model. Herefter følger denne debat :

BjarkeHedegaard skrev:
Sony.. adbad!

SMAJ skrev:

det er muligt..... men har du hørt den?

BjarkeHedegaard skrev:

jeg synes bare Sony stinker som helhed. Hvis den der forstærker er god, er det godt, men ville stadig hade at have den stående, for alle der ser den, ville tænke: "Gad vide hvor billig den var i Merlin?"

Det må da vist være topmålet af snobberi. Han udelukker ikke at det kan være en fantastisk god forstærker, men han tænker mere på at vennerne ikke må tro at han har handlet i Merlin.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

hmmm........en "hifi-kamp" mellem Linn og Tandberg 

Med fare for at blive angrebet af en håndfuld skarpslebne skotske SMD-komponenter,
vil jeg ikke udtale mig om udfaldet af denne kamp

Jeg læser mange tråde som jeg ikke nødvendigvis deltager i. Jeg må sige at knægtene på 14-16 år har musik-anlæg der kun kunne frembringes i mine drømme, da jeg selv var teenager. Imponerende, og drengene går jo op i det med liv og sjæl. Lidt synd, hvis "snobberne" ødelægger deres drømme ved at nedgøre tingene. Snobberne har osse været teenagere engang. Husk det !

Jeg har osse bladret en del i den store "Tante Berg" tråd. Det bringer minderne fra ungdommen frem igen. Der er nu noget over sådan en Tandberg reciever med træsider og "blå skala". Jeg drømte om sådan een da jeg gik i skole men havde desværre ikke råd. Tak til Tante Berg for "barndomsminderne"

Er hifi ikke sammenligneligt med "rødvin" ? Snobberiet findes i begge tilfælde. Nogle kan nøjes med en flaske til 30 kroner, nogle finder et godt kompromis mellem smag og pris ved de 100 kroner, mens de få SKAL nyde dråberne til 1000 kroner pr. flaske. Kvaliten / smagen går nok ikke helt hånd i hånd med prisen. Sådan er det såmænd osse med hifi. Livet er fuld af kompromiser. Nyd de gode oplevelser
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes